Een Hele Boel; Boelie blijft! (pag. 6)

Hewi
Posts in topic: 8

Re: Een Hele Boel; fentanylpleisters

Bericht door Hewi »

Boelie arm jochie, t komt goed ! Fijn dat de pleister iets helpen. Ons donna deed altijd een moord voor levercake, te ranzig om te maken maar dat at ze en macaroni.

Sterkte met het mannetje enne....hoezo laten gaan.....iedereen weet dat hij bij jou hoort. Punt.
Groetjes Heidi

Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 11
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Ach de vent. Dat hij verdorie maar snel minder pijn mag hebben!
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Yvette
Posts in topic: 9
Honden: 2
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Dat klinkt voorzichtig wat positiever, hoe gaat het nu, twee dagen later?
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Mellow

Bericht door Mellow »

Ben ook heel benieuwd.
Hoop op positief :ok:
Heleboelie
Posts in topic: 32

Bericht door Heleboelie »

Zamunda schreef: 03 dec 2021, 11:26 Ach de vent. Dat hij verdorie maar snel minder pijn mag hebben!
Yvette schreef: 04 dec 2021, 08:15 Dat klinkt voorzichtig wat positiever, hoe gaat het nu, twee dagen later?
Mellow schreef: 04 dec 2021, 10:16 Ben ook heel benieuwd.
Hoop op positief :ok:
Heb het idee dat de pijn minder aan het worden is, hij is ook iedere dag iets monterder.
Vandaag zat de fenta 3 dagen en vanmorgen dacht ik nog, even aankijken als ik 'em niet vervang en eventueel tramal bij geef indien nodig, maar bij het uitlaten werd er toch 3 keer een gil geslaakt, dus heb net gewoon weer geplakt.
Geen onnodige pijn voor ventje.
Vorige keer was ik nu al ruim aan het afbouwen, maar er zit toch ook nog een beste zwelling onder de snee, dus die druk zal best last geven.
Verder ziet het litteken zowel binnen als buiten er dit keer beter uit, al helemaal dicht en rustig; geen wondvocht.

Hij is graag buiten en wil een stuk verder wandelen als dat mag van mij.
En, als de ezel die hij is, laat 'ie zich gewoon op de grond vallen als ik begin terug naar huis aan te sturen :S:
Knuppeltje.

Boel gedraagt zich hartstikke zoet in huis en het frustratiebijten wat hij de eerste keer zo erg had, is nu nauwelijk het geval.
Maar 6 maand of bijna een jaar scheelt ook heel veel natuurlijk.
Hewi schreef: 02 dec 2021, 20:55 Boelie arm jochie, t komt goed ! Fijn dat de pleister iets helpen. Ons donna deed altijd een moord voor levercake, te ranzig om te maken maar dat at ze en macaroni.

Sterkte met het mannetje enne....hoezo laten gaan.....iedereen weet dat hij bij jou hoort. Punt.
Doe mij dat recept dan eens!
Haha.. ja, we begrijpen elkaar niet altijd nog, maar ondertussen 'hoort' hij er al wel bij hoor!
Het enige is dat ik hoop dat hij genoeg hersteld om 'mee te kunnen komen' in ons leven, dat gun ik hem en ons.
Maar we hebben voorlopig alle tijd om te herstellen.

Soms kan ik gewoon al dromen dat hij van het voorjaar over het strand achter de meeuwen aanrent op een waddeneiland. :hartjes:
Nog even doorbijten tot die tijd!
Hewi
Posts in topic: 8

Bericht door Hewi »

Tja die levercake maakte Susanne Lagarde van stichting sis altijd voor don....dus ik heb geen recept maar dat moet vast online ergens zijn ♡.

En tuurlijk komt ie mee met jullie en desnoods met een wandelwagen erbij maar ik debk dat het wel goed komt.
Groetjes Heidi

Afbeelding
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Dat klinkt goed, stapje voor stapje :ok: fijn dat de fijn ook onder controle te houden is.
Heleboelie schreef: 04 dec 2021, 12:29 Haha.. ja, we begrijpen elkaar niet altijd nog, maar ondertussen 'hoort' hij er al wel bij hoor!
Het enige is dat ik hoop dat hij genoeg hersteld om 'mee te kunnen komen' in ons leven, dat gun ik hem en ons.
Maar we hebben voorlopig alle tijd om te herstellen.
Komt tijd, komt raad toch? De tijd zal vanzelf leren of het gaat of niet, ik vind het wel zo eerlijk van je om het reëel te bekijken. Hij moet straks wel pakweg 13 jaar mee in dat leven van jullie, als het dan eigenlijk net niet past is het niet fijn, daarvoor is de tijd veel te lang.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Heleboelie schreef: 04 dec 2021, 12:29Vandaag zat de fenta 3 dagen en vanmorgen dacht ik nog, even aankijken als ik 'em niet vervang en eventueel tramal bij geef indien nodig, maar bij het uitlaten werd er toch 3 keer een gil geslaakt, dus heb net gewoon weer geplakt.
Hè bah.

Hij is graag buiten en wil een stuk verder wandelen als dat mag van mij.
En, als de ezel die hij is, laat 'ie zich gewoon op de grond vallen als ik begin terug naar huis aan te sturen :S:
Knuppeltje.
Haha, het is heel onhandig maar mooi om te zien dat hij graag wil en dat ook laat weten :F: .
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Heleboelie

AB is afgerond en de pijnstilling is vanaf vandaag eigenlijk ook klaar.
Ik heb voor nood natuurlijk nog een en ander liggen, maar hij krijgt nog metacam en dat gaan we weer heel langzaam afbouwen.

Het is wel een gevoelig ventje hoor;
-kan niet tegen amoxicilline
-kan niet tegen bepaald hechtdraad (van de vorige OK 'zweert' het nog steeds naar buiten)
-zijn huid is stuk gegaan onder de fentanylpleister
-reageerde heel slecht op ketamine
Nou hopen dat zulks een fikse tijd niet meer nodig gaat zijn :jank:

Zoetjes aan word hij weer meer en meer zichzelf... dat is fijn te merken!
Zijn pootje wil hij nog niet belasten, maar de vorige keer duurde dat ook ruim drie weken, dus buiten maar bunnyhoppen.
Hij wil in ieder geval wel vooruit :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Heleboelie op 07 dec 2021, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Célie
Posts in topic: 4
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Fijn dat hij alweer wat meer zichzelf wordt.
Jetski
Posts in topic: 2
Welke: Portugese waterhond

Bericht door Jetski »

Wat een heftige periode voor het manneke en julie zo...
Fijn dat het langzaam weer wat beter gaat..
Hopelijk kan hij straks lekker over het strand rennen en spelen!
Afbeelding
Heleboelie

Een Hele Boel; controle orthopeed

Vandaag controle door de orthopeed die hem ook geopereerd heeft.
Het ziet er goed uit qua genezing, het ventje doet er alleen lang over om te geloven dat hij zijn poot echt kan gebruiken,
maar dat is niet echt iets om te forceren en ik weet nu dat dat vanzelf wel gaat komen.
Hij heeft nu zoiets, hmm... die poot doet het niet meer; ik ga op drie poten verder! Okee, doei! :boos:

We mogen iets meer gaan bewegen en bij het wandelen komt een minuutje per dag.
Dat gaat nog wel met ondersteuning, maar hopelijk is dat nog maar een weekje het geval.
Ook de metacam mag met een kilo per dag afgebouwd, dat gaat Boel wel jammer vinden, want het vind het spul erg lekker!
haha, ik hoef niet met een hondenkoekje aan te komen zetten, dat word uitgetuft, maar het spuitje metacam gaat hij keurig voor zitten smakken! :lol1:

Nog evengoed te foto's bekeken en de eerste kant ziet er zo goed uit!
Deze kant heeft nog een beetje speling, maar dat moet nu goed gaan zetten en word net zo mooi, aldus orthopeed.
Er zit ook nog wel wat vochtophoping op het gewricht/ onder het litteken, ik kan het voelen 'klikken' als ik erover wrijf,
maar ook dat zal rustig aan wegtrekken.

Dat betekend dus; volgende week weer met aquatherapie beginnen!
Ben benieuwd, de laatste keren was er veel weerstand vanuit hem, eens kijken of hij het weer wil oppakken.

Zamunda

Re: Een Hele Boel; controle orthopeed

Bericht door Zamunda »

Ik wilde net naar de aquatherapie vragen, maar daar gaan jullie dus mee starten. Dat zal hem uiteindelijk wel over de streep zetten om die poot ook weer te gaan gebruiken. Het is wel echt even heftig zo voor hem en jullie, duimen dat het verdere herstel voorspoedig(er) mag gaan.
Afbeelding
Heleboelie

Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heleboelie

Zamunda schreef: 10 dec 2021, 23:22 Ik wilde net naar de aquatherapie vragen, maar daar gaan jullie dus mee starten. Dat zal hem uiteindelijk wel over de streep zetten om die poot ook weer te gaan gebruiken. Het is wel echt even heftig zo voor hem en jullie, duimen dat het verdere herstel voorspoedig(er) mag gaan.
Ik hoop het echt!
Want de laatste keer bij aquatherapie was zijn verzet zo groot, dat hij er echt niet beter van ging lopen of bewegen.
Maar de eerste 2,3 keer hadden wel resultaat. Dus we gaan het gewoon zien. Met frisse tegenzin :pffff:
Heleboelie schreef: 10 dec 2021, 23:22 Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Crutz
Posts in topic: 5

Bericht door Crutz »

Heb je geen advies over passive range of motion of andere kleine thuis oefeningen info massage meegekregen waardoor hij de poot eerder/beter durft te gebruiken?

Jammer dat er verzet is in de aquatrainer. Dan voegt het inderdaad weinig toe.
De DPO/THP die hier revalideert hebben we zonder aquatrainer ook heel goed op weg gekregen
K@ren
Honden: 1

Bericht door K@ren »

Fijn dat de orthopeed tevreden is :ok:
Hopelijk vindt Boel de aquatherapie nu minder erg en gaat hij zijn poot toch snel weer gebruiken.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 3

Bericht door ranetje »

Ik heb Ita indertijd in de aquatrainer gemotiveerd gekregen met heel wat snoepjes en een tijdje ook nog met een lekkere likkepot.
Hoe motiveer jij Boel
Afbeelding
Heleboelie

Crutz schreef: 10 dec 2021, 23:31 Heb je geen advies over passive range of motion of andere kleine thuis oefeningen info massage meegekregen waardoor hij de poot eerder/beter durft te gebruiken?

Jammer dat er verzet is in de aquatrainer. Dan voegt het inderdaad weinig toe.
De DPO/THP die hier revalideert hebben we zonder aquatrainer ook heel goed op weg gekregen
Ja, ik ga het nog 1 keer proberen en word het niks, dan ga ik uitkijken naar een fysio.
Vind het hier echter wel fijn dat iedere therapie de orthopeed, die hem dus heeft geopereerd, meekijkt;
dat is een goede bevestiging van wel of niet progressie in waar je mee bezig bent.
ranetje schreef: 11 dec 2021, 22:13 Ik heb Ita indertijd in de aquatrainer gemotiveerd gekregen met heel wat snoepjes en een tijdje ook nog met een lekkere likkepot.
Hoe motiveer jij Boel
Woordelijk en met zijn koppie in mijn handen kletsen.
Hij is nul voergemotiveerd, in niks (en met niks :blauwoog: ).

Ondertussen zijn de wandelingen wat frustrerend aan het raken, hij wil meer dan mag en lastig te sturen daarin momenteel.
Ik loop natuurlijk met beide handen vol, lijn en bekkenondersteuning, maar goed... het is even uitzitten, al kost mij dit bergen energie :mep: het rotjoch :pffff:
Maar dat hij dit keer wel iets wil is op zich vooruitgang, ook al is het niet wat ik wil... puber :mann:
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Heleboelie schreef: 14 dec 2021, 16:05 Ondertussen zijn de wandelingen wat frustrerend aan het raken, hij wil meer dan mag en lastig te sturen daarin momenteel.
Ik loop natuurlijk met beide handen vol, lijn en bekkenondersteuning, maar goed... het is even uitzitten, al kost mij dit bergen energie :mep: het rotjoch :pffff:
Maar dat hij dit keer wel iets wil is op zich vooruitgang, ook al is het niet wat ik wil... puber :mann:
Moeilijk, je hebt geen keuze, ik kan me voorstellen dat het veel energie kost. Volhouden hoor, het komt weer goed :J:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Heleboelie schreef: 14 dec 2021, 16:05Woordelijk en met zijn koppie in mijn handen kletsen.
Hij is nul voergemotiveerd, in niks (en met niks :blauwoog: ).

Ondertussen zijn de wandelingen wat frustrerend aan het raken, hij wil meer dan mag en lastig te sturen daarin momenteel.
Pff, pittig hoor. Wat mag hij nu? Vijf minuten per keer ofzo? Echt een rotperiode nu, ik hoop dat hij snel z'n poot beter gaat belasten.
Afbeelding
Lothian
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Wat een moeilijk, lang traject zeg! En dan zie ik dat lieve koppie in de aquatrainer en ben ik blij dat je dat met hem aan durfde te gaan :hartjes:
Afbeelding
Heleboelie

Yvette schreef: 15 dec 2021, 21:22

Moeilijk, je hebt geen keuze, ik kan me voorstellen dat het veel energie kost. Volhouden hoor, het komt weer goed :J:
:J:
Het gaat ook goed komen!
Bijna een maandje verder nu en ik zie echt al vooruitgang, de bekkenondersteuning mocht sinds vorige week in de wilgen
en hij stapt af en toe al mooi mee!
Toch echt iets sneller als bij de andere heup het geval was. :cheer:
Al gaat hij, als hij zelf mag kiezen, het liefst als driepoot verder :oeps:
Laat hem expres vaak langs een heggetje lopen waar hij graag tegenaan piest met zijn 'goede kant' zodat hij op zijn geopereerde
poot moet gaan staan zonder daar echt bij na te denken, in de hoop dat hij erop gaat vertrouwen dat het echt al wel kan...
Wat doet die ezel?
Hij piest gewoon in een handstand, de acrobaat :hmmm:
Zamunda schreef: 16 dec 2021, 22:29 Wat een moeilijk, lang traject zeg! En dan zie ik dat lieve koppie in de aquatrainer en ben ik blij dat je dat met hem aan durfde te gaan :hartjes:
Dank je, wij uiteindelijk ook hoor!
Niks doen is geen optie en als je de beslissing maakt er voor te gaan, dan ook maar volle bak ook.

Maar dat lieve koppie in de aquatrainer wilde voor geen meter stappen in dat ding. Pfff.
Er liep een ander DA mee, had ik niet zoveel aan.
Morgen zien we de orthopeed weer, even goed de boel bekijken en een plan maken.

We gaan wat familiebezoeken doen met Kerst, dat zal hem ook wel lekker moe maken en ook wel weer een beetje oppassen,
want thuis gaat het nu allemaal goed en gemakkelijk... maar met een ander hondje, groot huis, kleine kinderen geeft dat de kerel extra drukte om eens gek te gaan doen en dat moet nog maar even niet. :help1:
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Heleboelie schreef: 22 dec 2021, 10:52Laat hem expres vaak langs een heggetje lopen waar hij graag tegenaan piest met zijn 'goede kant' zodat hij op zijn geopereerde
poot moet gaan staan zonder daar echt bij na te denken, in de hoop dat hij erop gaat vertrouwen dat het echt al wel kan...
Slim!

Heleboelie schreef: 22 dec 2021, 10:52Wat doet die ezel?
Hij piest gewoon in een handstand, de acrobaat :hmmm:
Jammer dat hij nog net iets slimmer is :') .
Afbeelding
Heleboelie

Net voor Kerst weer onderzocht door de orthopeed en die was voorzichtig enthousiast.
Het herstel gaat iets vlotter en hij probeert al best vaak te stappen.
Ook geeft hij goed gevoel in de poot aan, piep piep piep, dus de zenuwen geven weer mooi informatie door.

Hij heeft ook even rectaal gevoelt naar de binnenkant toe en voelde al duidelijk nieuw aangemaakt kraakbeen bij de doorgezaagde gedeeltes, dus dat gaat mooi, maar nog wel voorzichtig aan dus totdat het bot sterk genoeg is.
(Boelie vond dit gedeelte duidelijk wat minder, maar vooruit, hij heeft het met veel gepiep doorstaan :roll: )

Verder gaat de spieropbouw in de eerder geopereerde poot mooi door, die heeft nu ook een extra taak natuurlijk, en de spieropbouw aan de voorkant van de nieuw geopereerde poot gaat gaat, maar de achterkant blijft achter.

De aquatraining doen we niet meer, het levert momenteel niets dan verzet op en de wandelingen gaan wel mooi.
Boelie en ik hebben een punt bereikt waarop hij precies de juiste mate trekt aan de lijn en ik vertraag waardoor hij de poot telkens netjes bijzet en hij minder 'afraffelt', dit lijkt goed te werken, dus zo gaan we door!

Verder raakt hij weer enorm overbouwt aan de voorkant, want daar doet hij nu weer het meeste mee, incluis handstand plassen en inmiddels zo weer een treetje op of af en sinds gister slapen we niet meer op de grond :cheer:
omdat het bed op of af goed en superbeheerst gaat, maar wel veel op de voorhand dus.
Gelukkig geen vocht in de schouders of ellebogen, dat was de vorige keer wel wat overbelast geraakt, maar ik had wel wat verdikkingen in de lymfeknopen onder de oksel gevoelt en dat heeft de dokter nog even nagekeken, maar gebeurt wel vaker na een heftige tijd voor het lichaam volgens hem. Plus hij heeft best gevoelig op alles gereageerd qua medicatie.

Deze heup steekt voor mijn idee wel nog wat uit, maar dat schijnt ook nog strakker in de loop der tijd te gaan zitten.
Ik hoop dat er later nog eens een mooi modelletje tevoorschijn komt, :mann: maar we gaan het zien, daar zal best een poos overheen gaan.

Derde week januari gaan we terug om beide kanten weer te rontgenen om te zien of alles goed zit.
Ben benieuwd met soms kriebels ook... dit is wat we hebben kunnen doen voor hem en hoop zo dat het voldoende blijkt voor een pijnvrij leven!

En ja... dan komt er nog een ander pak aan, soms vind ik het wel spannend... krijg ik hem nog een beetje fijn in de lijn met hoe ik een opvoeding voor ogen had. Na een half jaar weinig tot niets en een ook al niet optimale eerste vier maanden.
Niet loslopen aan kunnen leren in de puppytijd of hoe met andere honden om te gaan, het is allemaal met behoud en vaak van een afstandje gegaan, alleen thuis blijven zal ook weer vanaf nul moeten beginnen (en dat is wel een dingetje bij hem geworden),
en ja, hij is nog jong en we zullen ongetwijfeld best een heel eind komen, maar heb er toch wel eens buikpijn van, ook al gaan andere dingen dan weer heel knap en binnen is het een dikke lieverd.
Had fijn geweest als hij voergemotiveerder was, want dat geeft nu ook nog eens een extra uitdaging.
Gelukkig heeft hij echt wel een zacht karakter en hebben we geprobeerd een mooie basis te leggen, met alle kerstdrukte bij familie en daar ook logeren heeft hij het echt knap gedaan, trots op het ventje!

Nou ja, het houd je bezig, zeg maar... :tongue:
Plaats reactie