Vlooienzut
- Kruimel
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: IJslandse honden
Re: Vlooienzut
Ja er zijn van die gestaalde types die zich niks aantrekken van gif.
Het duo Olie en Bol
- Diana
- Posts in topic: 7
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Yep, Mila heeft er ondanks de Seresto ook elk jaar wel een paar (maar dat is stukken beter dan tientallen per wandeling natuurlijk). Ik heb haar net gewassen en met het inmasseren ontdekte ik zo'n vies volgezogen exemplaar in haar kraag
Eerst schrok ik en dacht: ze heeft een raar bultje! Dan toch maar liever een teek.
Eerst schrok ik en dacht: ze heeft een raar bultje! Dan toch maar liever een teek.
- Soof
- Posts in topic: 2
- Welke: Zwitserse herder
We hebben er hier ook gemiddeld zo'n tien per wandeling... Eerder had ik seresto, nu advantix, ik heb het idee dat die beesten hier zich er geen donder van aan trekken..
- Teckeltoos
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Ik heb jarenlang Stronghold gebruikt. Kan het zijn dat het bij dd ene hond goed werkt en bij een amdere totaal niet. Bij Sarah waren 2 pipetjes per jaar genoeg. Bij Peer lopen vlooien ondanks Stronghold een polonaise en doen een sliep uit gebaar tegen ons.
Ik heb hem nu een Seresto band omgedaan omdat ik daar goede ervaringen over lees. Ik ben wel bang voor bijwerkingen. In het papiertje dat bij de band zat staat daarover maar weinig vermeld. Ik waag het er maar op.
Ik heb hem nu een Seresto band omgedaan omdat ik daar goede ervaringen over lees. Ik ben wel bang voor bijwerkingen. In het papiertje dat bij de band zat staat daarover maar weinig vermeld. Ik waag het er maar op.
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Hier zonder problemen seresto, als je wat vermoed van bijwerkingen die je hem toch gewoon af.
Maar vlooien is wel heel vervelend, hoop dat het helpt!
Maar vlooien is wel heel vervelend, hoop dat het helpt!
- malinois
- Posts in topic: 6
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Hier al jaren probleemloos Seresto
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ik gooi er bij Dívka af en toe een vlooienpil in, Mahdu krijgt niets.
Zijn secundaire epilepsie is veroorzaakt door vlooienmiddelvergiftiging en de aanvallen worden ook getriggerd door het gebruik van parasietenbestrijding.
Sinds hij niets meer krijgt heeft hij geen aanvallen meer gehad en heb ik hem zelfs vd anti-epileptica af kunnen halen.
Er staat voor zo nodig wel een fles vlooienshampoo.
Wanneer er hier een vlo gespot wordt is dat er tot nu toe altijd een die meegelift is met een bezoekende hond.
En in de tijd dat ik zelf honden heb is er precies 1x een teek vanaf geplukt of überhaupt gevonden bij ze.
Zijn secundaire epilepsie is veroorzaakt door vlooienmiddelvergiftiging en de aanvallen worden ook getriggerd door het gebruik van parasietenbestrijding.
Sinds hij niets meer krijgt heeft hij geen aanvallen meer gehad en heb ik hem zelfs vd anti-epileptica af kunnen halen.
Er staat voor zo nodig wel een fles vlooienshampoo.
Wanneer er hier een vlo gespot wordt is dat er tot nu toe altijd een die meegelift is met een bezoekende hond.
En in de tijd dat ik zelf honden heb is er precies 1x een teek vanaf geplukt of überhaupt gevonden bij ze.