Het bloed kruipt...

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Marc
Posts in topic: 10

Re: Het bloed kruipt...

Bericht door Marc »

thom schreef: 13 jun 2024, 22:29
EchoMira schreef: 13 jun 2024, 22:22
thom schreef: 13 jun 2024, 22:14Tussen Aar en Quin zaten 7 maanden, dus dit is enorm snel
Ik krijg er een koude rilling van nu je het zo zegt.
Ria wilde toen eigenlijk geen hond meer en ik juist wel. Daar moet je toch echt samen uitkomen.
Wel fijn dat ze er toch in mee gaat. Erg lief. Dus nu is duidelijk dat er voor jou een hond bij hoort. Net als bij veel andere mensen. Ik hoef alleen maar geen hond als ik er echt geen tijd of ruimte voor had. Als het kan lopen hier honden.
EchoMira
Posts in topic: 7
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 13 jun 2024, 22:36Ik vind het niet erg om verdrietig te zijn als een hond dood gaat. Dan is er plek voor een nieuwe en een nieuw avontuur.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Ik ben ook niet echt verdrietig over een huisdier. Wel gestresst hoor. Niet dat ik er niets bij voel want ik voel heel veel maar ja...het water gaat over gods akker. Het is erger als ik zelf eerst dood ga en het afscheid is ook een doorbraak maar daar is Thom nu niet mee bezig.

Maar het klopt wat je zegt.

Overigens zou ik wel weer een doodzieke hond aannemen om gewoon nog een half jaartje blind te laten snuffelen. Dat vind ik prima.
Het gaat me denk ik om de chaos die andere mensen die niet zeggen wat ze weten of niet weten wat ze zeggen aanrichten. Het is die tussenstap. Die stichting. Want dat is gewoon een belangrijk kijkend wijf in een bodywarmer en dat trek ik niet. Die gaat niet bepalen of ik met een doodziek hondje op de bank wil slapen.

Ik denk echt dat ze het heel goed bedoelen maar bij mij moeten ze toch onmiddellijk uit mijn ogen. Laat me die hond zelf maar halen. Dis gaat gewoon niet over Desiree en Martine. Als ik een spaanse hond wil ga ik naar spanje. Niet naar almere.

Heeft La Linea trouwens al een keer een adreswijziging gestuurd of zijn die tonnen gewoon weg?
Marc

Bericht door Marc »

Hahaha. Ja zo kan je er ook naar kijken. Ik vind Stichtingen gewoon bol.com van de leuke hondjes en dan krijg ik hem gewoon thuisbezorgd uit Spanje. Als ik er zelf een wil halen dan moet ik die zelf chippen. Enten. Paspoort aanvragen. Maand ergens laten wachten tot rabiës geldig is en dan over laten vliegen. Dat deel besteed ik graag uit voor 275 euro en ik en de stichting hoeven geen dikke matties te zijn. Ik hoor nooit wat van de stichting en dat is ook prima want ze zitten hier perfect en er wordt goed voor gezorgd.

Elk hondje wat ik neem calculeer ik bij in dat het ook snel dood kan zijn. Soms is dat zo. Dan neem ik daarna een ander hondje.

Hier vlakbij kan ik in een Duits asiel zo een galgo gaan uitzoeken uit wel tien stuks recht uit Spanje en die dan voor 300 euro meenemen. Als ik een galgo wil ga ik daar echt wel kijken. 😊
EchoMira
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 13 jun 2024, 22:47
EchoMira schreef: 13 jun 2024, 22:22

Ik krijg er een koude rilling van nu je het zo zegt.
Ria wilde toen eigenlijk geen hond meer en ik juist wel. Daar moet je toch echt samen uitkomen.
Wel fijn dat ze er toch in mee gaat. Erg lief. Dus nu is duidelijk dat er voor jou een hond bij hoort. Net als bij veel andere mensen. Ik hoef alleen maar geen hond als ik er echt geen tijd of ruimte voor had. Als het kan lopen hier honden.
Als je geen tijd of ruimte voor een yorkie hebt doe je het fout.

Het is niet eens dat ik honden wil. Ik denk dat ik zelf gewoon emotioneel een greppel in rij als ik niets om me heen zou hebben. Dat mogen ook best fretten, ponies of katten zijn maar die kosten evenveel tijd en zijn duurder dus doe me nou maar gewoon zo'n keukenkabouter waar je elke dag mee kan spelen en knuffelen en trainen.

De kunst is dan wel om zo'n soort hond te nemen. En niet te denken dat je met een presa canario naar de markt kan als je maar positieve klikkertraining doet. Nee Naomi, dat is niet hoe dat werkt.
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 13 jun 2024, 23:02
Marc schreef: 13 jun 2024, 22:47

Als je geen tijd of ruimte voor een yorkie hebt doe je het fout.

Het is niet eens dat ik honden wil. Ik denk dat ik zelf gewoon emotioneel een greppel in rij als ik niets om me heen zou hebben. Dat mogen ook best fretten, ponies of katten zijn maar die kosten evenveel tijd en zijn duurder dus doe me nou maar gewoon zo'n keukenkabouter waar je elke dag mee kan spelen en knuffelen en trainen.

De kunst is dan wel om zo'n soort hond te nemen. En niet te denken dat je met een presa canario naar de markt kan als je maar positieve klikkertraining doet. Nee Naomi, dat is niet hoe dat werkt.
Haha. Ik zie Naomi inderdaad lopen. Al is de kans dat ze klikkert klein want de meeste presas lopen met knetterbrede halsbanden in de riem te hangen terwijl Naomi op de telefoon zit....
Hamilton
Posts in topic: 1

Bericht door Hamilton »

Het bloed kruipt.... met een bloedgang :cheer:
Ik zit hier met tranen in mijn ogen dit topic te lezen, maar wat fijn voor jullie dat er al zo gauw een nieuw hondenkind bij jullie mag wonen.
Farrah je valt met je warrelkont in de boter :hartjes:
Afbeelding
Mo-yi
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

thom schreef: 13 jun 2024, 20:31 Nou ja zeg !!
Ik had het adoptieformulier ingevuld. Iemand van de stichting heeft het gelezen en is met spoed met collega's in overleg gegaan omdat ze helemaal bij en enthousiast werd van mijn/onze antwoorden.
Nog maar een kwartier geleden ging de telefoon, de bewuste medewerkster komt aanstaande zaterdagmorgen even op de koffie, maar volgens haar, puur voor de formaliteit.
En dan de aller-allergrootste kers op de taart, ze komt volgende week zaterdag al naar Nederland, waar wij haar kunnen ophalen. :cheer: :cheer:
:cheer: :cheer:
Afbeelding
Josefien
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

thom schreef: 13 jun 2024, 21:27
Dierenarts doen we zo snel mogelijk. Doen we altijd hoor.

En gelijk vanaf de eerste dag echina geven. Transport, nieuwe leefomgeving etc, levert stress op. Zowel negatief als positief. Hoewel je het misschien niet merkt of ziet aan de hond. Dit kan de weerstand verminderen, met risico op oplaaiing van evt. sluimerende zuid-europese parasieten. Zo belangrijk dat het immuunsysteem geen opdonder krijgt, maar goed op peil is en blijft. Het zou zomaar kunnen dat dit bij Quinn heeft gespeeld. Ondanks het feit dat hij vrolijk was en jullie genoten van elkaar, kan het allemaal wel een flinke impact hebben gehad op zijn weerstand. Toen Javier in het eerste jaar bij ons was en jeukerig werd, is mij het advies gegegeven echina te geven. En of dat hielp ! Merlijntje en Edison kregen gelijk vanaf dag 1 echina, om problemen voor te zijn en hebben geen immuun-gerelateerde of mlz-achtige symptomen laten zien
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
thom
Posts in topic: 29
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

Josefien schreef: 14 jun 2024, 00:34

En gelijk vanaf de eerste dag echina geven. Transport, nieuwe leefomgeving etc, levert stress op. Zowel negatief als positief. Hoewel je het misschien niet merkt of ziet aan de hond. Dit kan de weerstand verminderen, met risico op oplaaiing van evt. sluimerende zuid-europese parasieten. Zo belangrijk dat het immuunsysteem geen opdonder krijgt, maar goed op peil is en blijft. Het zou zomaar kunnen dat dit bij Quinn heeft gespeeld. Ondanks het feit dat hij vrolijk was en jullie genoten van elkaar, kan het allemaal wel een flinke impact hebben gehad op zijn weerstand. Toen Javier in het eerste jaar bij ons was en jeukerig werd, is mij het advies gegegeven echina te geven. En of dat hielp ! Merlijntje en Edison kregen gelijk vanaf dag 1 echina, om problemen voor te zijn en hebben geen immuun-gerelateerde of mlz-achtige symptomen laten zien
Vertel, waar is dat te koop ?
Wij kennen alleen maar Echina force en dan de druppels.
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.
Josefien
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Afbeelding
thom

Bericht door thom »

Josefien schreef: 14 jun 2024, 01:02 Kruidvat huismerk bevalt ons prima
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-echina ... /p/3932384
Dankjewel. :ok:
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Dit vind ik wel een mooi stuk zo. Want ook ik heb de ervaring dat na transport honden enorme klappen krijgen. Ander voer, ander klimaat, volledig vreemde mensen, stressvolle transporten en ga zo door. Bas had lange tijd plakpoep die overal in bleef hangen en plaste binnen alles onder. Guus heeft zoveel jeuk gehad dat ik dacht dat hij leishmania had aangezien hij kaal werd. Guus had echt enorm veel stress fysiek en heeft nu voedselallergie. Tenminste hij reageert meteen op hoefdieren met buikpijn en lusteloosheid, vaak gevolgd door epilepsie. Mentaal was hij wel heel sterk en hij sloeg zich overal dapper doorheen. Fysiek kreeg hij de klappen dus.

Dus denk dat het ondersteunen van het immuunsysteem een heel slim idee is.
Irma

Bericht door Irma »

Wat fijn en wat een leuk hondje. Wanneer je denkt dat het kan moet je het doen. Quin zit in je hart, die blijft gewoon net zo als de andere honden bij je. Heerlijk toch dat je ook een andere hond weer kan helpen.
Bij mij is het anders, alles staat hier nog van Beau, zelfs zijn brokjes staan er nog. Mandjes: daar praat ik tegen, raar maar waar..ik mis hem verschrikkelijk. Alleen zijn is......
Toen onze mini, op 16 jaar overleed was ik zo extreem verdrietig, dat mijn man zei ga alsjeblieft een ander hondje halen, terwijl ik nog een leonberger had. Het waren mijn zelfgefokte hartshonden, de leo's, maar daar toch kon ik daar veel beter mee overweg, met hun overlijden. Miste gewoon zo'n kleine rat. En ja mini en Beau waren oude asielhondjes met een heel verleden, maar wat een heerlijkheid. Was trouwens nog een hele zoektocht, asiels zijn vaak niet de makkelijkste om een hondje te halen, duurde nog een half jaar. ( sorry zit ik in jouw topic..... )
Ben erg blij voor je en hoop dat het weer geweldig fijn uitpakt. Heerlijk om naar uit te kijken!!!
Nanna

Bericht door Nanna »

En toch staat of valt alles met het basiskarakter van de hond. Glenn heeft de eerste anderhalf jaar in een kelderbox graatmager op een jute zak gezeten en kijk eens wat een fijne hond dat werd.
En dan heeft Farrah niet eens een echt verleden als asielhond want zij was gewoon iemand’s huisgenootje.
Ze heeft ook een waanzinnig kalme en fijne blik in die ogen dus ik ben geen seconde bang dat dat een half waanzinnige zuidelijke landen angsthaas is.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 14 jun 2024, 09:47 En toch staat of valt alles met het basiskarakter van de hond. Glenn heeft de eerste anderhalf jaar in een kelderbox graatmager op een jute zak gezeten en kijk eens wat een fijne hond dat werd.
En dan heeft Farrah niet eens een echt verleden als asielhond want zij was gewoon iemand’s huisgenootje.
Ze heeft ook een waanzinnig kalme en fijne blik in die ogen dus ik ben geen seconde bang dat dat een half waanzinnige zuidelijke landen angsthaas is.
Dat zeker. Bas heeft op straat geleefd met een pup, is gevangen door de politie en heeft daarna meer dan anderhalf jaar in een overvol asiel gezeten waar ze ook nog een nest heeft gehad. Ze is gewoon een super stabiele hond gebleven.

Guus is altijd vrolijk en ik weet zeker dat hij mishandeld is. Super open. Naar alles en iedereen. Toch komt hij uit het dodingsstation in Alicante. Heeft hem allemaal niet uit het veld geslagen.

Tom was een en al trauma en kon ook happen en grommen. Dus die zat anders in elkaar. Nu was hij wel doodziek wat zeker ook een rol speelt in karakter omdat hij zich zeer rot moet hebben gevoeld.
Josefien

Bericht door Josefien »

thom schreef: 14 jun 2024, 01:07
Josefien schreef: 14 jun 2024, 01:02 Kruidvat huismerk bevalt ons prima
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-echina ... /p/3932384
Dankjewel. :ok:
Nog even opgezocht hoe we dit hebben gebruikt. In eerste instantie de humane dosering gegeven, 2 per dag , voor een boost. Wel met interval, 5 dagen per week, 2 dagen niet, om het immuunsysteem getriggered te houden en niet te 'lui' te maken (aldus de DA, die met ons meedacht en ons dit supplement adviseerde) Na zo'n anderhalve maand teruggegaan op 1 met dezelfde interval, voor een periode van een maand of 3.
Afbeelding
Josefien

Bericht door Josefien »

Marc schreef: 14 jun 2024, 08:13

Dus denk dat het ondersteunen van het immuunsysteem een heel slim idee is.
De stichting van waaruit Javier kwam, was heel adekwaat en nuchter qua info. In de zin van, ga er maar vanuit dat hij besmet is met MLZ, ondanks negatieve resultaten. Die testen zijn een momentopname, als de weerstand vermindert door stressvolle omstandigheden, duikt het zo weer op. Wel goed bedachtzaam zijn op symptomen van....Mij werd op het hart gedrukt, hem heel langzaam te laten acclimatiseren. Niet te veel doen, qua voeding heel schaars houden (liever goedkoop blikvoer en stokbrood), geen cursussen En vooral kijken en letten op je hond. Overvraagt hij zichzelf, omdat hij je een plezier wil doen, gelijk stapje terug.
Toen Javier wat jeukerig werd, ging ik zowat met gillende sirene naar DA, ervan uitgaande dat dit LM was. Een nuchtere en non-commerciele DA destijds, die testen nog even niet nodig achtte (gezien de ernst van..)maar mij het advies gaf echina te geven.
Fijn dat zowel stichting als DA mij dit adviseerden
Afbeelding
thom

Bericht door thom »

Echina is in huis hoor.
Afbeelding
Josefien

Bericht door Josefien »

Mooi! Qua voeding gewoon in eerste instantie 'rommel' aanbieden, vooral niet te rijk geven. Darmflora heeft de tijd nodig zich aan te psssen.
Afbeelding
thom

Bericht door thom »

Josefien schreef: 22 jun 2024, 01:06 Mooi! Qua voeding gewoon in eerste instantie 'rommel' aanbieden, vooral niet te rijk geven. Darmflora heeft de tijd nodig zich aan te psssen.
Farah komt niet uit het asiel of een shelter, had een baas en toen hij te ziek was is ze naar een opvanggezin gegaan, dus ze kreeg relatief goede brokken voor Portugese begrippen.
Afbeelding
Josefien

Bericht door Josefien »

Fijn zeg, dat ze zo'n goede start heeft gehad in Portugal!

En nog even iets, ivm importmelding moest ik binnen 14 dagen na aankomst van Edison een bezoek afleggen aan DA. Een paraveterinair ging uitgebreid zijn paspoort checken en adviseerde me gelijk de L4-enting, omdat de Weil-enting die gezet was onvoldoende bescherming zou bieden.
Het was mijn vraag niet, ik kwam daar om domweg zijn chip op mijn naam geregistreerd te krijgen. Dat vervolgens een DAP daar een slaatje uit probeerde te slaan, vond ik genant en heb ik hen laten weten. Een (in mijn optiek overbodige) enting willen zetten bij een hond die waarschijnlijk niet in balans is , is niet handig of verstandig. Tenminste als je het belang van de hond in kwestie vooropstelt, en niet het geldelijk gewin.
Afbeelding
thom

Bericht door thom »

Josefien schreef: 02 jul 2024, 00:31 Fijn zeg, dat ze zo'n goede start heeft gehad in Portugal!

En nog even iets, ivm importmelding moest ik binnen 14 dagen na aankomst van Edison een bezoek afleggen aan DA. Een paraveterinair ging uitgebreid zijn paspoort checken en adviseerde me gelijk de L4-enting, omdat de Weil-enting die gezet was onvoldoende bescherming zou bieden.
Het was mijn vraag niet, ik kwam daar om domweg zijn chip op mijn naam geregistreerd te krijgen. Dat vervolgens een DAP daar een slaatje uit probeerde te slaan, vond ik genant en heb ik hen laten weten. Een (in mijn optiek overbodige) enting willen zetten bij een hond die waarschijnlijk niet in balans is , is niet handig of verstandig. Tenminste als je het belang van de hond in kwestie vooropstelt, en niet het geldelijk gewin.
Bedankt voor je waarschuwing en tip.
Heb de chip al op mijn naam staan, daar heb ik geen DA voor nodig en nu een extra/overbodige enting geven lijkt me verre van een goed idee, dus zijn we ook echt niet van plan, of er moet wel een heel goed verhaal komen.
Wij gaan over zo'n 2 weken de DA een bezoek brengen voor een eerste goede check en bloed laten prikken om haar bloedwaarde te laten bepalen.
Afbeelding
Josefien

Bericht door Josefien »

Goed om te horen. Alles op zijn tijd, en temporiseren.
Afbeelding
thom

Bericht door thom »

Josefien schreef: 02 jul 2024, 00:58 Goed om te horen. Alles op zijn tijd, en temporiseren.
:ok:
Afbeelding
Plaats reactie