Wat is het leukste terriërras?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Lothian
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Wat is het leukste terriërras?

Bericht door Lothian »

Ipanema schreef: 12 okt 2021, 20:44
Alfilillo schreef: 12 okt 2021, 09:15
Wat ik zie van terriers is juist dat ze wel baasgericht zijn, maar minder serieus dan een herder. Die combinatie van samenwerken en vrolijkheid vind ik leuk. In de zomer ga ik veel naar een baaitje waar meer hondemensen komen. Wat lol en onverschrokkenheid betreft springen de terriers er dan toch wel bovenuit. Zwemmen, stokken uit de golven halen, spelen met de baas.... ik hou ervan.
Dit inderdaad ! Ik had nooit gedacht dat ik er zo zou appreciëren, maar dat alles leuk vinden is voor mij echt een grote plus. Billie geeft 100% in alles wat we samen doen en is echt overal wel voor te porren (behalve wandelen in de regen, maar dat is dat whippetkantje :mann:). En als iets moeilijk of eng is, schudt ze het van zich af en is alles een halve minuut later alweer vergeten. Daarbij neemt ze zichzelf ook niet zo serieus. Heerlijk is het !
Heel herkenbaar. Ik denk dat veel van Taro z'n leukste eigenschappen (ook) van de terriër afkomen. Fanatiek, baasgericht, vrolijk, staat overal voor open. De combi met whippet geeft ook nog een bepaalde gevoeligheid waar ik wel van houd maar de lol en levenslust en trainbaarheid maken het plaatje af.
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Noor schreef: 12 okt 2021, 22:05
sabine schreef: 12 okt 2021, 21:53 Voor de terrier-kenners hier, wat zijn bijv. eigenschappen die je als terrierbaas echt moet hebben? En wat juist niet?
Je moet geen onderdanig..slaafs typje willen, en dat bedoel ik niet negatief, want dat is het niet.
je moet vooruit kunnen denken ,in wat zou mijn hond kunnen gaan doen... en dan het wel laten gebeuren zonder dat het problemen geeft .. dus wel ergens laten denken dat je hond de regie heeft ( maar stiekem dus niet)
Je moet geen onvoorwaardelijke gehoorzaamheid verwachten.
Maar vooral enorm waarderen dat de meeste erg groot zijn in ego.
En hoe hard ze soms ook overkomen , enorm veel waarde hechten aan zekerheid en complimentjes ( ook onverdiend 🤣)

Maar..zoals ik al eerder schreef... terriers zijn erg divers..een yorkie kun je niet vergelijken met bv een zwarte rus 😉
Jup dit. Erg herkenbaar van hoe t leven met Jamie is :mrgreen:
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 5
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Hades schreef: 14 okt 2021, 22:04 Daar hoef ik niet over na te denken...
de American Hairless Terrier.

Fanatiek, baasgericht, waaks, humor, sociaal, vriendelijk, fel, blij, onvermoeibaar, atletisch en functioneel gebouwd.
En wat anders dan anders. Veel mensen valt het niet eens op dat ze haarloos zijn. En ondanks dat mensen het vaak lelijk vinden bij vooroordeel zijn ze blij verrast als ze hem ook daadwerkelijk te zien.
Ik vind dat wel echt apart. Toen we met Sirene en haar nakerds aan het wandelen waren zei er ook iemand: ''Wat een rare kleur vacht hebben die honden :hmmm: ''. :LOL:
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Plaats reactie