Zoekt baas-draadje

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Célie
Posts in topic: 27
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Zoekt baas-draadje

Bericht door Célie »

Hewi schreef: 12 mei 2026, 18:26 Ze knapt mooi op. Ze is weer naar dr eigen opvanggezin maar ohhhhhh wat een dotje!
Binnenkort gaat ze de site op. Op naar je eigen baas faith!
Afbeelding
Hopelijk heeft ze snel een definitief huisje. :hartjes:

Ik denk trouwens dat op d'r neus/snuit (en oren) geen opzettelijke plekken zijn wat @Marc opperde denk dat het van de zon komt, één van mijn bullen had dat ook op zijn oren (die had geen genoeg snuit om kaal te worden)
CatnDog
Posts in topic: 55
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Bij deze herder moest ik aan jou denken @blondie
Nya:
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... der-assen/
blondie
Posts in topic: 34

Bericht door blondie »

CatnDog schreef: 26 mei 2026, 15:23 Bij deze herder moest ik aan jou denken @blondie
Nya:
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... der-assen/
Waarom vraag ik me dan af :engel:

Is het geen match voor jezelf? Zou best kunnen matchen met jouw hond lijkt me.

Mooie hond hoor, en als het klopt wat er staat een ideale hond al vraag ik me dus af waarom het zinnetje "die herders gewend is" erbij staat.

Maar dit is op basis van de foto's en oogopslag van meerdere foto's niet type waar ik op val.

Daarbij hebben we min of meer besloten nu geen hond erbij te nemen, zou ik geen teef bij mijn huidige twee teven zetten en zeker geen teef die ook veel direct contact en kroelen wil.
Heeft vriend al aangegeven toch weer het liefst bij een volgende hond een pup te willen.
En opperde hij ineens een ras dat ik niet echt kende maar waar ik mijn wenkbrauwen bij fronsde :scratch:
CatnDog
Posts in topic: 55
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

blondie schreef: 26 mei 2026, 15:40 Waarom vraag ik me dan af :engel:

Is het geen match voor jezelf? Zou best kunnen matchen met jouw hond lijkt me.

Mooie hond hoor, en als het klopt wat er staat een ideale hond al vraag ik me dus af waarom het zinnetje "die herders gewend is" erbij staat.

Maar dit is op basis van de foto's en oogopslag van meerdere foto's niet type waar ik op val.

Daarbij hebben we min of meer besloten nu geen hond erbij te nemen, zou ik geen teef bij mijn huidige twee teven zetten en zeker geen teef die ook veel direct contact en kroelen wil.
Heeft vriend al aangegeven toch weer het liefst bij een volgende hond een pup te willen.
En opperde hij ineens een ras dat ik niet echt kende maar waar ik mijn wenkbrauwen bij fronsde :scratch:
Laatst schreef je volgens mij dat je het miste om een 'echte herder' in huis te hebben.

En ja: de opmerking dat ze iemand zocht die herders gewend was.

Het is inderdaad niet het type herder dat je eerder hebt gehad.

Ik vraag me ook af hoe ze het zou doen in een groep van drie teven. Ze is prima met andere dieren, maar in huis leven met andere dieren is natuurlijk weer iets anders dan ze her en der tegen komen. Misschien zou ze veel aandacht claimen en zou dat ten koste gaan van je meiden.

En in de toekomst voor een pup gaan is leuk. Nu ben ik wel benieuwd met welk ras hij aan kwam zetten. :lol1:
Nanna
Posts in topic: 16

Bericht door Nanna »

Welk ras dan
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 34

Bericht door blondie »

Even indekken. :mrgreen:
Jol was van hem, kruising border met een stabij.
Zelf ben ik van kind af aan al DH fan en kreeg mijn eigen Duitse Herders na mijn 30ste tevens mijn eerste honden in mijn leven.

Aki bewust samen gekozen, mijn vriend wilde ook herder reu naast Bluf erbij.

Na dood van Jol en door omstandigheden kwam er geen DH bij maar viel ik op Chara die kwam en zich eigenlijk ontpopt heeft tot een halve duitse herder.. qua uiterlijk dan.
Paar maanden erna viel Jac, mijn vriend, als een blok voor Glory, en dat is ook echt weer een match met hem.

Paar dagen geleden toen ik een DH liet zien waar ik voor zou vallen (ja ik kijk echt wel nog steeds)
Kwam hij dus ineens aan met de American shepherd.

Ik zeg, de wat? Nooit van gehoord.
Zoeken.. man, dat is toch gewoon een doorgefokte versie van een Australian shepherd maar dan kleiner.

Was een beetje botte reactie van mijn kant eerlijk gezegd. Maar ik ben niet zo'n fan van Aussies.. :')
ranetje
Posts in topic: 15

Bericht door ranetje »

blondie schreef: 26 mei 2026, 16:09 Even indekken. :mrgreen:
Jol was van hem, kruising border met een stabij.
Zelf ben ik van kind af aan al DH fan en kreeg mijn eigen Duitse Herders na mijn 30ste tevens mijn eerste honden in mijn leven.

Aki bewust samen gekozen, mijn vriend wilde ook herder reu naast Bluf erbij.

Na dood van Jol en door omstandigheden kwam er geen DH bij maar viel ik op Chara die kwam en zich eigenlijk ontpopt heeft tot een halve duitse herder.. qua uiterlijk dan.
Paar maanden erna viel Jac, mijn vriend, als een blok voor Glory, en dat is ook echt weer een match met hem.

Paar dagen geleden toen ik een DH liet zien waar ik voor zou vallen (ja ik kijk echt wel nog steeds)
Kwam hij dus ineens aan met de American shepherd.

Ik zeg, de wat? Nooit van gehoord.
Zoeken.. man, dat is toch gewoon een doorgefokte versie van een Australian shepherd maar dan kleiner.

Was een beetje botte reactie van mijn kant eerlijk gezegd. Maar ik ben niet zo'n fan van Aussies.. :')
Beetje bot, maar je hebt waarschijnlijk wel een punt. :P
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 194

Bericht door Marc »

Célie schreef: 13 mei 2026, 15:11
Hewi schreef: 12 mei 2026, 18:26 Ze knapt mooi op. Ze is weer naar dr eigen opvanggezin maar ohhhhhh wat een dotje!
Afbeelding

Ik denk trouwens dat op d'r neus/snuit (en oren) geen opzettelijke plekken zijn wat @Marc opperde denk dat het van de zon komt, één van mijn bullen had dat ook op zijn oren (die had geen genoeg snuit om kaal te worden)
Nee dat denk ik ook niet meer aangezien de oren ook zo kaal als leer zijn. Gek genoeg zag ik alleen de kale neusbrug op de eerdere foto's en dan in combinatie met Roemenië leek dat 1 plus 1. Maar ze heeft gewoon geen haar op bepaalde plaatsen. Of dat van de zon komt? Daar heb in dan weer nooit van gehoord. :scratch:
Afbeelding
Hewi
Posts in topic: 23

Bericht door Hewi »

Afbeelding
Zover kwam ze niet....op die site.
Ze mag blijven bij opvangdame! Wat betekent dat ze nog weleens komt logeren whooooppp
Groetjes Heidi

Afbeelding
Kells
Posts in topic: 17
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Hewi schreef: 27 mei 2026, 07:08
Afbeelding
Ze mag blijven bij opvangdame! Wat betekent dat ze nog weleens komt logeren whooooppp
Ow, wat fijn voor haar! :cheer:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Tineke
Posts in topic: 41

Bericht door Tineke »

Afbeelding
Leuk !!
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Nanna

Bericht door Nanna »

Er zit teckel in zo te zien en vooral kort- en ruwhaarteckels willen weleens last hebben van lederoortjes en een kale neus. We hadden ze er in de kennel ook bij en ik kan je verzekeren dat we die niet brandmerkten
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Marc schreef: 27 mei 2026, 06:32
Célie schreef: 13 mei 2026, 15:11
Afbeelding

Nee dat denk ik ook niet meer aangezien de oren ook zo kaal als leer zijn. Gek genoeg zag ik alleen de kale neusbrug op de eerdere foto's en dan in combinatie met Roemenië leek dat 1 plus 1. Maar ze heeft gewoon geen haar op bepaalde plaatsen. Of dat van de zon komt? Daar heb in dan weer nooit van gehoord. :scratch:
Ik had het ook nooit gehoord hoor, maar dat zei de dierenarts toen, Harry had het alleen aan de randen was zeg maar een soort vervellen na zonnebrand maar dat zag er net zo uit als bij dit hondje.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Afbeelding
Ooooooooo dat is fijn.
Hewi
Posts in topic: 23

Bericht door Hewi »

Ze werd als een voddenbaal vol klitten onder de teken gevonden . Helemaal vol vilten dus kaal geschoten. Ze krijgt wel meer haar inmiddels maar hoe verder het groeit geen idee :)
Groetjes Heidi

Afbeelding
Teckeltoos
Posts in topic: 6
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Prachthondje. Zit in De Wissel in Leeuwarden op een zachte bank te wachten.

KLIK

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Oeh das inderdaad een mooierd
Afbeelding
Kelperuaantjes
Posts in topic: 12

Bericht door Kelperuaantjes »

Wat een prachtige hond, die expressie! :I:
Doet me qua blik aan Mojo denken.
ranetje
Posts in topic: 15

Bericht door ranetje »

Kelperuaantjes schreef: 17 aug 2026, 12:05 Wat een prachtige hond, die expressie! :I:
Doet me qua blik aan Mojo denken.
Ja, die kop deed mij ook meteen aan Mojo denken :I:
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Gelukkig is deze er ook nog.
Kelperuaantjes

https://www.facebook.com/share/1c3oRgX3mr/
Wat een prachtige Mechelaar, niet te geloven dat die al 4 jaar in een asiel zit, gezien het verhaal dat hij eigenlijk geen issues heeft.
Tineke

Bericht door Tineke »

Kelperuaantjes schreef: 17 aug 2026, 16:02 https://www.facebook.com/share/1c3oRgX3mr/
Wat een prachtige Mechelaar, niet te geloven dat die al 4 jaar in een asiel zit, gezien het verhaal dat hij eigenlijk geen issues heeft.
Het is een kruising Duitser ×Mechelaar.
Hij zit in het asiel waar ik ooit Dobey de doberman van heb geplaatst.
Deze herplaatsing is in samenwerking met het asiel en je kunt met mij contact opnemen voor verdere informatie bij interesse.

Bismarck is een braverd maar heeft wel de energie passende bij zijn ras.
Daar kan hij niets mee in het asiel en daar zien ze dat hij steeds ongelukkiger wordt daardoor

Soms wandelt een vrijwilliger met hem en dat is echt een hoogtepunt voor hem.
Hij heeft een tijdje in opvang bij twee oudere vrijwilligers van het asiel verbleven, dat vond hij echt geweldig.
Echter door hun hoge leeftijd zagen zij wel in dat zij hem.niet een permanent thuis konden bieden , daar was hij te energiek voor en zij op een te hoge leeftijd.
Afbeelding

Kelperuaantjes

Ah, bedankt voor de aanvullende info!
Tineke

Bericht door Tineke »

Fijn nieuws , Bismarck heeft opvang in Nederland en kan dus gelukkig het asiel binnenkort verlaten :cheer:
De zoektocht naar een fijne plek voor hem gaat gewoon door maar hij is in ieder geval straks uit dat hok waar hij zich zo ongelukkig voelt :smile:
Afbeelding

thom
Posts in topic: 4
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

Tineke schreef: 18 aug 2026, 15:29 Fijn nieuws , Bismarck heeft opvang in Nederland en kan dus gelukkig het asiel binnenkort verlaten :cheer:
De zoektocht naar een fijne plek voor hem gaat gewoon door maar hij is in ieder geval straks uit dat hok waar hij zich zo ongelukkig voelt :smile:
Dat is echt heel goed nieuws. :cheer:
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.
Plaats reactie