Voorstellen

Hier kun je jezelf even voorstellen, als je dat wilt
Marlein
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2026, 13:32

Voorstellen

Bericht door Marlein »

Hallo allemaal op dit gezellige en wetenswaardige forum :ok:

Al jaren lees ik onregelmatig mee op eerst Het Hondenforum en nu Een Hondenleven. Ooit ook account gehad bij de eerste. Al veel leuke, nuttige en zeker behulpzame info gevonden!
Dat ik mij opnieuw aanmeld komt doordat ik alweer een paar maanden meelees en weer het gevoel heb mee te willen praten.

Directe aanleiding is dat ik twee weken geleden een negen maanden oude mechelaar-reu heb opgehaald (Paashond spoedje) vanuit een zeer druk gezin op een paar m2. Het ging niet langer ... Ik kan me daar alles bij voorstellen gezien wat ik aantrof!
Ben voor het hondje blij dat de mensen dat nu inzagen en hem nu een beter leven gunde ipv door te modderen totdat hij op volle sterkte is. Beter ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald.

Ik heb al heel lang herders en kruisingen daarvan, op vijf na allemaal herplaatsingen.
Wel enige ervaring dus. En toch kom je bij iedere hond weer nieuwe uitdagingen tegen.

Op dit moment heb ik:
een oude 12jr Laekense reu, Igor;
een middelbare 6jr volle Mechel-Duitse kruising teef, Hera;
en nu dus een jonge 9mnd Mechelaar reu, Barney.

Zal kijken of ik snel wat foto's kan plaatsen. Van de oudsten moet dat geen probleem zijn, van de jongste heb ik zelf nog niet veel foto's kunnen maken ... heb letterlijk mijn handen vol aan hem 😁😉

Later meer, ga weer een rondje lopen met de 'roedel'.
Marlein
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2026, 13:32

Re: Voorstellen

Bericht door Marlein »

O, en wat ik in mijn vorige post ben vergeten: ik stel er echt prijs op om goede raad en hulp te krijgen van kenners die weten waarover ze het hebben. Geen "ach toch, zielig hoor" en "maar dat wil 'ie niet" of "laat 'm toch, dat zoeken ze zelf wel uit".😉
Marlein
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2026, 13:32

Re: Voorstellen

Bericht door Marlein »

De foto's, hoop dat het lukt

Igor

Afbeelding

Afbeelding

Hera

Afbeelding

Afbeelding

Barney

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marlein op 19 apr 2026, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
DexSaarSophie
Posts in topic: 1
Berichten: 858
Lid geworden op: 19 apr 2025, 09:12

Re: Voorstellen

Bericht door DexSaarSophie »

Welkom hier.

Igor vind ik prachtig :I:
De andere twee zijn ook mooi hoor.
Nanna
Posts in topic: 1
Berichten: 9462
Lid geworden op: 05 feb 2024, 10:29

Re: Voorstellen

Bericht door Nanna »

Hoi!
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 4
Berichten: 4646
Lid geworden op: 12 jan 2024, 14:23

Re: Voorstellen

Bericht door Marc »

Die een na onderste bij de schutting is zijn marktplaats foto. Ik heb ook naar hen gekeken. Klopt he?
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 4
Berichten: 4646
Lid geworden op: 12 jan 2024, 14:23

Re: Voorstellen

Bericht door Marc »

Ik zag hem op marktplaats en dacht meteen dat is geen mechel maar een x mechel met 25% Duitse herder erin. Tenminste dat zie ik erin.
Afbeelding
Marlein
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2026, 13:32

Re: Voorstellen

Bericht door Marlein »

@Marc
J dat klopt! De eerste foto is idd de MP foto, de tweede is n zijn verhuizing, doodmoe in zijn nieuwe mand. Haha, precies hetzelfde wat ik dacht op de MP foto's. Het is geen volle mechel. Ondanks zijn ondervoeding lijkt de uitdrukking en zijn lange rug duitse invloed. Inmiddels heb ik contact met zijn 'fokker', het was een oepsnestje. Heb ook foto's gekregen van zijn familie. Vader zou een werkhond uit Hongaarse bloedlijn zijn. Zijn moeder een zwarte opvangteef. Ik zal het binnenkort in een nieuw topic zetten.
Marlein
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2026, 13:32

Re: Voorstellen

Bericht door Marlein »

Barney's ouders

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marlein op 19 apr 2026, 17:12, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Crutz
Posts in topic: 1
Berichten: 5267
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:14

Re: Voorstellen

Bericht door Crutz »

Marlein schreef: 19 apr 2026, 16:48 @Marc
J dat klopt! De eerste foto is idd de MP foto, de tweede is n zijn verhuizing, doodmoe in zijn nieuwe mand. Haha, precies hetzelfde wat ik dacht op de MP foto's. Het is geen volle mechel. Ondanks zijn ondervoeding lijkt de uitdrukking en zijn lange rug duitse invloed. Inmiddels heb ik contact met zijn 'fokker', het was een oepsnestje. Heb ook foto's gekregen van zijn familie. Vader zou een werkhond uit Hongaarse bloedlijn zijn. Zijn moeder een zwarte opvangteef. Ik zal het binnenkort in een nieuw topic zetten.
Moeder een zwarte teef, dan is het sowieso een KNPV lijn en geen stamboom mechel. En daar zit idd ook Duits doorheen
Marc
Posts in topic: 4
Berichten: 4646
Lid geworden op: 12 jan 2024, 14:23

Re: Voorstellen

Bericht door Marc »

Wat grappig dat ik hem gewoon herken. Blijkbaar had hij indruk op me gemaakt.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 2
Berichten: 20837
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet Lurcher Powder puff

Re: Voorstellen

Bericht door EchoMira »

Welkom!
Ik heb ook een laekense gehad.

Mooie hond is Barney.
Marlein
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2026, 13:32

Re: Voorstellen

Bericht door Marlein »

Marc schreef: 19 apr 2026, 17:31 Wat grappig dat ik hem gewoon herken. Blijkbaar had hij indruk op me gemaakt.
Op mij ook. Ik had hem bewaard en heb er een paar keer naar gekeken. Twijfelde oa omdat er geen foto staand bijzat. Had eerder naar een Duitse gekeken en op de laatste foto stond de hond met doorgezakte achterhand en zwaar koehakkig. Laat maar. 2e Paasdag stond Barney ineens als SPOED. Toen pas gereageerd, met als gevolg dezelfde middag een hond erbij. ;)
Marlein
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2026, 13:32

Re: Voorstellen

Bericht door Marlein »

EchoMira schreef: 19 apr 2026, 18:31 Welkom!
Ik heb ook een laekense gehad.

Mooie hond is Barney.
Lang geleden?
Helaas zijn ze er bijna niet meer ☹️ nieuw bloed is nauwelijks te vinden. Heel jammer van zo'n fijn ras.
EchoMira
Posts in topic: 2
Berichten: 20837
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet Lurcher Powder puff

Re: Voorstellen

Bericht door EchoMira »

Eva was van 2008 geloof ik. De tijd vliegt.
Marc
Posts in topic: 4
Berichten: 4646
Lid geworden op: 12 jan 2024, 14:23

Re: Voorstellen

Bericht door Marc »

Marlein schreef: 19 apr 2026, 19:07
EchoMira schreef: 19 apr 2026, 18:31 Welkom!
Ik heb ook een laekense gehad.

Mooie hond is Barney.
Lang geleden?
Helaas zijn ze er bijna niet meer ☹️ nieuw bloed is nauwelijks te vinden. Heel jammer van zo'n fijn ras.
Ze moeten er gewoon mooie stabiele Mechelaars door fokken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kells
Posts in topic: 1
Berichten: 10268
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:17
Locatie: Westerkwartier
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Re: Voorstellen

Bericht door Kells »

Hoi, welkom hier!
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Gebruikersavatar
Dirkje
Posts in topic: 1
Berichten: 3523
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:51
Honden: 2
Welke: Border Collies

Re: Voorstellen

Bericht door Dirkje »

Hoi! Welkom.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mo-yi
Posts in topic: 1
Berichten: 9310
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:09
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Re: Voorstellen

Bericht door Mo-yi »

welkom!
Afbeelding

2011-2025
Gebruikersavatar
Célie
Posts in topic: 1
Berichten: 15177
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:15
Locatie: Dronten
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Célie »

Welkom hier.
Gebruikersavatar
CatnDog
Posts in topic: 1
Berichten: 5606
Lid geworden op: 30 jul 2022, 12:12
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Voorstellen

Bericht door CatnDog »

Welkom. Wat een mooie honden heb je. Ik hoop dat Barney goed in je roedel past.
Kelperuaantjes
Posts in topic: 1
Berichten: 1805
Lid geworden op: 12 sep 2021, 23:18
Honden: 3

Re: Voorstellen

Bericht door Kelperuaantjes »

Marc schreef: 19 apr 2026, 20:17
Marlein schreef: 19 apr 2026, 19:07
EchoMira schreef: 19 apr 2026, 18:31 Welkom!
Ik heb ook een laekense gehad.

Mooie hond is Barney.
Lang geleden?
Helaas zijn ze er bijna niet meer ☹️ nieuw bloed is nauwelijks te vinden. Heel jammer van zo'n fijn ras.
Ze moeten er gewoon mooie stabiele Mechelaars door fokken.
Dat is tegenwoordig ook gewoon toegestaan hier in Nederland. Snap niet dat dat nog amper gedaan wordt.

Welkom hier, leuke roedel heb je!
Waar komt je Laekense vandaan?

Ik heb zelf ook Laekense gehad en gefokt.

@EchoMira: 2007 was het. ;)
Gebruikersavatar
katerke
Posts in topic: 1
Berichten: 1843
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:02

Re: Voorstellen

Bericht door katerke »

Welkom
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hewi
Posts in topic: 1
Berichten: 4880
Lid geworden op: 12 sep 2021, 18:17

Re: Voorstellen

Bericht door Hewi »

Hoi!
Groetjes Heidi

Afbeelding
blondie
Posts in topic: 1
Berichten: 4947
Lid geworden op: 18 sep 2021, 17:31

Re: Voorstellen

Bericht door blondie »

Welkom en wat een mooie roedel! :I:
Plaats reactie