Buurhond opvoeden

Tineke
Posts in topic: 1

Re: Buurhond opvoeden

Bericht door Tineke »

Weet niet of dat hier ook zo werkt maar bij de Fila's was negeren eigenlijk de beste optie.
Bij Orson kozen wij nog voor mensen leuk maken maar dat werkte eigenlijk toch nooit.
Deden we ook met snoepjes en die pakte hij dan heus wel aan maar dat maakte niet dat hij mensen leuk vond.

Bij de volgende fila hebben we dus voor negeren gekozen en die hebben we als pup nooit laten aanraken op straat door volkomen vreemde.
Het resultaat was dat ze ook niets verwachten van andere en ze totaal negeerde.
Bij Luus werkte dat ook prima en Abra was gewoon een grote lieverd die sowieso bijna iedereen leuk vond.

Uiteraard krijste ze niet naar mensen of buren want daar zou ik wel op gereageerd hebben. Want het is niet leuk als je buren met angst langs jouw huis moeten natuurlijk daar heb je maar mooi wat aan te doen.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Dirkje
Posts in topic: 9
Honden: 2
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Hewi schreef: 20 apr 2026, 16:42 Ik reageerde op echomira dat ze nu stil waren;) ik zou er blij mee zijn :)

Veel plezier in je nieuwe huis!
Oeps, how can i make this about me :lol1:
Bedankt!
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 4
Honden: 3
Welke: Whippet Lurcher Powder Puff

Bericht door EchoMira »

Inmiddels kijkt ze alleen nog maar of ze nog wat te vreten krijgt. Gaat er ook netjes bij zitten. Haha.
Missie geslaagd.

Ze slaat nog weleens aan als ze iets hoort maar zodra ze weet dat ik het ben is het schooien geblazen.

Op haar eigen erf is het oppassen geblazen maar op straat of aan het hek zijn we grote vrienden.
blondie
Posts in topic: 1

Bericht door blondie »

Fijn dat het werkt!
Marc
Posts in topic: 6

Bericht door Marc »

Wij hebben tegenwoordig oa dit schatje aan de hek. Mij hoor je niet klagen. Is zo'n lief hondje.

Ik snap eigenlijk niet waarom ze nog steeds niet door heeft dat ze door de hek past :LOL:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

EchoMira schreef: 30 mei 2026, 19:16 Inmiddels kijkt ze alleen nog maar of ze nog wat te vreten krijgt. Gaat er ook netjes bij zitten. Haha.
Missie geslaagd.

Ze slaat nog weleens aan als ze iets hoort maar zodra ze weet dat ik het ben is het schooien geblazen.

Op haar eigen erf is het oppassen geblazen maar op straat of aan het hek zijn we grote vrienden.
Mooi zo. Goed gedaan! :ok:

@Marc Wat een schatje.
Plaats reactie