Weet niet of dat hier ook zo werkt maar bij de Fila's was negeren eigenlijk de beste optie.
Bij Orson kozen wij nog voor mensen leuk maken maar dat werkte eigenlijk toch nooit.
Deden we ook met snoepjes en die pakte hij dan heus wel aan maar dat maakte niet dat hij mensen leuk vond.
Bij de volgende fila hebben we dus voor negeren gekozen en die hebben we als pup nooit laten aanraken op straat door volkomen vreemde.
Het resultaat was dat ze ook niets verwachten van andere en ze totaal negeerde.
Bij Luus werkte dat ook prima en Abra was gewoon een grote lieverd die sowieso bijna iedereen leuk vond.
Uiteraard krijste ze niet naar mensen of buren want daar zou ik wel op gereageerd hebben. Want het is niet leuk als je buren met angst langs jouw huis moeten natuurlijk daar heb je maar mooi wat aan te doen.
Buurhond opvoeden
Re: Buurhond opvoeden

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
- Dirkje
- Posts in topic: 9
- Honden: 2
- Welke: Border Collies
Oeps, how can i make this about meHewi schreef: 20 apr 2026, 16:42 Ik reageerde op echomira dat ze nu stil waren;) ik zou er blij mee zijn
Veel plezier in je nieuwe huis!
Bedankt!
-
EchoMira
- Posts in topic: 4
- Honden: 3
- Welke: Whippet Lurcher Powder Puff
Inmiddels kijkt ze alleen nog maar of ze nog wat te vreten krijgt. Gaat er ook netjes bij zitten. Haha.
Missie geslaagd.
Ze slaat nog weleens aan als ze iets hoort maar zodra ze weet dat ik het ben is het schooien geblazen.
Op haar eigen erf is het oppassen geblazen maar op straat of aan het hek zijn we grote vrienden.
Missie geslaagd.
Ze slaat nog weleens aan als ze iets hoort maar zodra ze weet dat ik het ben is het schooien geblazen.
Op haar eigen erf is het oppassen geblazen maar op straat of aan het hek zijn we grote vrienden.
Fijn dat het werkt!
- CatnDog
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Mooi zo. Goed gedaan!EchoMira schreef: 30 mei 2026, 19:16 Inmiddels kijkt ze alleen nog maar of ze nog wat te vreten krijgt. Gaat er ook netjes bij zitten. Haha.
Missie geslaagd.
@Marc Wat een schatje.