wratje bevriezen of?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Annets
Posts in topic: 3
Berichten: 1105
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:17

wratje bevriezen of?

Bericht door Annets »

James is nu bijna 11.5 en krijgt de daarbij horende probleempjes waaronder wratjes.
Er zit er 1 zo'n 2 cm onder zijn lip die regelmatig stuk gaat en bloed.
Woensdag gaan we naar de dierenarts om te kijken ogf ze de wrat kunnen bevriezen.
Hebben jullie daar ervaring mee, of zijn er ook nog andere manieren zonder onder narcose te gaan.
Branden heb ik ook gehoord, maar dat werd weer afgeraden als ik google.
groetjes van Annet en James Hond.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Anneke
Posts in topic: 1
Berichten: 947
Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:07
Honden: 1
Welke: Havanezer

Re: wratje bevriezen of?

Bericht door Anneke »

Sorry, geen idee hoe dat bij honden zit. Bij mensen wordt het inderdaad aangestipt met vloeibare stikstof.
Afbeelding
Anneke en Bobbie
Gebruikersavatar
pioenroos
Posts in topic: 1
Berichten: 1523
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:39
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Re: wratje bevriezen of?

Bericht door pioenroos »

Ik heb bij een oude hond ooit een wrat/wild vlees op z'n poot waar hij last van had weggekregen met zilvernitraat. Werkte uitstekend en ging snel.
Geen idee over dat verstandig is bij een lip :?
Je kan het gewoon kopen.
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 2
Berichten: 4646
Lid geworden op: 12 jan 2024, 14:23

Re: wratje bevriezen of?

Bericht door Marc »

Je kan het wratje ook gewoon zelf bevriezen met een wrattenpen.
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 1
Berichten: 20837
Lid geworden op: 10 sep 2021, 16:18
Honden: 2
Welke: Whippet Lurcher Powder puff

Re: wratje bevriezen of?

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 25 mei 2026, 16:22 Je kan het wratje ook gewoon zelf bevriezen met een wrattenpen.
Eens! Gewoon bij de DM.
Daar verkopen ze stiften met co2.
Pijnloos en werkt geweldig. 12,50 ofzo geloof ik.
Gebruikersavatar
Annets
Posts in topic: 3
Berichten: 1105
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:17

Re: wratje bevriezen of?

Bericht door Annets »

EchoMira schreef: 25 mei 2026, 21:48
Marc schreef: 25 mei 2026, 16:22 Je kan het wratje ook gewoon zelf bevriezen met een wrattenpen.
Eens! Gewoon bij de DM.
Daar verkopen ze stiften met co2.
Pijnloos en werkt geweldig. 12,50 ofzo geloof ik.
Dat laat ik toch liever aan de dierenarts over.
Het zou een pijnlijke plaats zijn waar het wratje zit.
groetjes van Annet en James Hond.
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 2
Berichten: 4646
Lid geworden op: 12 jan 2024, 14:23

Re: wratje bevriezen of?

Bericht door Marc »

Annets schreef: 25 mei 2026, 22:02
EchoMira schreef: 25 mei 2026, 21:48
Marc schreef: 25 mei 2026, 16:22 Je kan het wratje ook gewoon zelf bevriezen met een wrattenpen.
Eens! Gewoon bij de DM.
Daar verkopen ze stiften met co2.
Pijnloos en werkt geweldig. 12,50 ofzo geloof ik.
Dat laat ik toch liever aan de dierenarts over.
Het zou een pijnlijke plaats zijn waar het wratje zit.
De lip? Een hond is veel minder pijngevoelig dan een mens. Een stift die de wrat bevriest voel je helemaal niet want ik gebruik die zelf ook. Maar ik snap dat als het een onduidelijk wratje is je misschien eerst een diagnose wil?

Bij de dierenarts doet bevriezen precies evenveel pijn en komt er nog een lading stress bij die je hond niet heeft als je zelf even doorpakt. Ik zou die optie toch in mijn achterhoofd houden. Ik heb zo'n bevriesstift en je voelt er werkelijk niks van aangezien het meteen wit is en bevroren.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Annets
Posts in topic: 3
Berichten: 1105
Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:17

Re: wratje bevriezen of?

Bericht door Annets »

Vandaag bij de dierenarts geweest om te laten kijken naar de wrat of het haalbaar is om te laten bevriezen.
Het word een pijnlijk iets als we het laten doen.
Op een andere plek was het geen punt geweest, maar net onder zijn lip is geen fijne plek.
Na het bevriezen gaat de plek op zwellen, en dan zou het eten ook pijnlijk zijn.
Weg snijden is de beste optie, of laten zitten.
We hebben besloten om het te laten zitten.
James is nu 11.5 en om hem onder narcose te laten gaan voor een wratje vind ik geen optie.
groetjes van Annet en James Hond.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hakkene
Posts in topic: 1
Berichten: 1548
Lid geworden op: 14 sep 2021, 10:09
Honden: 2
Contacteer:

Re: wratje bevriezen of?

Bericht door Hakkene »

Groot gelijk.
Plaats reactie