James is nu bijna 11.5 en krijgt de daarbij horende probleempjes waaronder wratjes.
Er zit er 1 zo'n 2 cm onder zijn lip die regelmatig stuk gaat en bloed.
Woensdag gaan we naar de dierenarts om te kijken ogf ze de wrat kunnen bevriezen.
Hebben jullie daar ervaring mee, of zijn er ook nog andere manieren zonder onder narcose te gaan.
Branden heb ik ook gehoord, maar dat werd weer afgeraden als ik google.
wratje bevriezen of?
- Anneke
- Posts in topic: 1
- Berichten: 947
- Lid geworden op: 12 sep 2021, 21:07
- Honden: 1
- Welke: Havanezer
Re: wratje bevriezen of?
Sorry, geen idee hoe dat bij honden zit. Bij mensen wordt het inderdaad aangestipt met vloeibare stikstof.

Anneke en Bobbie
- pioenroos
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1523
- Lid geworden op: 12 sep 2021, 20:39
- Honden: 3
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Re: wratje bevriezen of?
Ik heb bij een oude hond ooit een wrat/wild vlees op z'n poot waar hij last van had weggekregen met zilvernitraat. Werkte uitstekend en ging snel.
Geen idee over dat verstandig is bij een lip
Je kan het gewoon kopen.
Geen idee over dat verstandig is bij een lip
Je kan het gewoon kopen.
Re: wratje bevriezen of?
Dat laat ik toch liever aan de dierenarts over.
Het zou een pijnlijke plaats zijn waar het wratje zit.
Re: wratje bevriezen of?
De lip? Een hond is veel minder pijngevoelig dan een mens. Een stift die de wrat bevriest voel je helemaal niet want ik gebruik die zelf ook. Maar ik snap dat als het een onduidelijk wratje is je misschien eerst een diagnose wil?
Bij de dierenarts doet bevriezen precies evenveel pijn en komt er nog een lading stress bij die je hond niet heeft als je zelf even doorpakt. Ik zou die optie toch in mijn achterhoofd houden. Ik heb zo'n bevriesstift en je voelt er werkelijk niks van aangezien het meteen wit is en bevroren.
Re: wratje bevriezen of?
Vandaag bij de dierenarts geweest om te laten kijken naar de wrat of het haalbaar is om te laten bevriezen.
Het word een pijnlijk iets als we het laten doen.
Op een andere plek was het geen punt geweest, maar net onder zijn lip is geen fijne plek.
Na het bevriezen gaat de plek op zwellen, en dan zou het eten ook pijnlijk zijn.
Weg snijden is de beste optie, of laten zitten.
We hebben besloten om het te laten zitten.
James is nu 11.5 en om hem onder narcose te laten gaan voor een wratje vind ik geen optie.
Het word een pijnlijk iets als we het laten doen.
Op een andere plek was het geen punt geweest, maar net onder zijn lip is geen fijne plek.
Na het bevriezen gaat de plek op zwellen, en dan zou het eten ook pijnlijk zijn.
Weg snijden is de beste optie, of laten zitten.
We hebben besloten om het te laten zitten.
James is nu 11.5 en om hem onder narcose te laten gaan voor een wratje vind ik geen optie.
Re: wratje bevriezen of?
Groot gelijk.






