Gewoon een bedenking, ik was altijd in de veronderstelling dat het goedkopere segment brokken rommel is en niet goed voor de hond. Ik wissel wel vaak van merk afhankelijk van aanbiedingen maar altijd het duurdere segment brokken royal canin, acana, wolf of wilderness etc. Ik merk geen verschil dat de honden het beter doen op het een of ander. Vorige week waren de brokken op en heb ik een zak van de aldi meegenomen en ze eten het met veel smaak en de ontlasting is goed en het kost bijna niets.
Voor de kosten moet ik het niet laten want ik heb 2 kleine hondjes van 4 en 12 kg en ze eten maar 1 maaltijd per dag brokken en de andere maaltijd gestoomd vlees en tussendoor nog gedroogd vlees en groenten van tafel.
Kopen jullie de duurdere merken of doet jullie hond het ook goed op goedkoper eten/ brokken? Waar zit het prijsverschil hem in want ik zie niets in de ingredientenlijst dat het verschil kan rechtvaardigen behalve dat acana graanvrij is?
Goedkope versus dure brokken
Re: Goedkope versus dure brokken
Graanvrij is voor gewoon gezonde honden niet nodig, dus die Acana zou ik sowieso laten.
In de VS is er gewaarschuwd dat graanvrij/glutenvrij kan leiden tot hartproblemen als de hond dat altijd eet.
Dat af en toe geven is niet erg, dus je hoeft je geen zorgen te maken.
Het ene voer heeft meer vlees in verhouding tot de rest dan het andere voer.
Lijkt me dat een ruime hoeveelheid vlees best goed is.
Je hebt overigens gelijk dat veel honden het gewoon goed doen op goedkoop voer.
En zeker als je ook nog gestoomd voer (of kvv) geeft denk ik dat je niet in het duurste segment hoeft te gaan zitten met de brokken.
Zo denk ik er over.
Anderen hebben weer een ander idee
In de VS is er gewaarschuwd dat graanvrij/glutenvrij kan leiden tot hartproblemen als de hond dat altijd eet.
Dat af en toe geven is niet erg, dus je hoeft je geen zorgen te maken.
Het ene voer heeft meer vlees in verhouding tot de rest dan het andere voer.
Lijkt me dat een ruime hoeveelheid vlees best goed is.
Je hebt overigens gelijk dat veel honden het gewoon goed doen op goedkoop voer.
En zeker als je ook nog gestoomd voer (of kvv) geeft denk ik dat je niet in het duurste segment hoeft te gaan zitten met de brokken.
Zo denk ik er over.
Anderen hebben weer een ander idee
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Ik geef voornamelijk KVV en met trainen gebruik ik houdbare worsten. Heel verantwoord allemaal.
Maar soms is dat niet handig of ik vergeet het en dan krijgen ze ook wel kaas of frolic.
Met Holly train ik zoveel dat teveel kaas en frolic ook niet goed is dus toen heb ik gezocht naar een brok waar ik me goed bij v oel. Op de club geven een aantal mensen dit:
Maar bij die ingrediënten had ik zoiets van nah dan kan ik ook gewoon frolic blijven geven.
Ik wil dus wel een brok met fatsoenlijke ingrediënten, al hoeft het ook geen kangoeroe of speciaal rund te zijn.
Ben uiteindelijk zeer tevreden met Platinum.
Maar soms is dat niet handig of ik vergeet het en dan krijgen ze ook wel kaas of frolic.
Met Holly train ik zoveel dat teveel kaas en frolic ook niet goed is dus toen heb ik gezocht naar een brok waar ik me goed bij v oel. Op de club geven een aantal mensen dit:
Maar bij die ingrediënten had ik zoiets van nah dan kan ik ook gewoon frolic blijven geven.
Ik wil dus wel een brok met fatsoenlijke ingrediënten, al hoeft het ook geen kangoeroe of speciaal rund te zijn.
Ben uiteindelijk zeer tevreden met Platinum.
- HillieS
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Jamie heeft CECS en we hebben gemerkt (en gelezen) dat gluten, rund en kip (en ander gevogelte en beesten die graan hebben gegeten, dus graanresten in hun lijf hebben) aanvallen uitlokken.
Dus hij zit aan kvv met verschillende vissoorten en paard.
Yara kan in principe overal tegen, maar ivm Jamie krijgt zij een glutenvrije brok (en 's avonds een deel vlees erbij wat over is van Jamie). Dat is wel wat duurder maar zit volgens mij in het middensegment.
Dus hij zit aan kvv met verschillende vissoorten en paard.
Yara kan in principe overal tegen, maar ivm Jamie krijgt zij een glutenvrije brok (en 's avonds een deel vlees erbij wat over is van Jamie). Dat is wel wat duurder maar zit volgens mij in het middensegment.
Hier zitten ze nu aan de Briantos. Eigen merk van de Zooplus. Ze doen het er prima op, veel levenslust en goede ontlasting. En je betaalt de hoofdprijs niet.
Het verschil zit hem vooral in de grondstoffen, die maken voornamelijk de prijs. De goedkopere grondstoffen zijn niet per se slechter, het is meer dat er meer extra's aan de duurdere ingrediënten hangen (en met extra's bedoel ik gezondheidsaspecten, maar ook marketing claims). Bovendien is het bij de goedkopere voeders zo dat elk dubbeltje telt (marges zijn lager), dus daar zal makkelijker een grondstof vervangen worden door een ander vanwege prijs. Bij de duurdere wordt dat lastiger vanwege die extra eigenschappen die sommige grondstoffen met zich meebrengen.
Jij wisselt redelijk wat af lees ik, dus dan zal je niet snel effect zien van een goedkopere brok tussendoor. Ga je ze helemaal omzetten naar het goedkope, dan kan je er wel wat van merken. Misschien wat meer ontlasting bijvoorbeeld. Maar er zijn genoeg honden die het daar gewoon prima op doen.
Zelf wissel ik ook veel af en gooi er dan ook wel eens een goedkoop merk door, bijvoorbeeld een zak Beneful uit het kortingsschap van de Jumbo. Helemaal op goedkoop doe ik niet, want ook al is het prima voor veel honden, ik wil het graag iets beter hebben voor ze.
Jij wisselt redelijk wat af lees ik, dus dan zal je niet snel effect zien van een goedkopere brok tussendoor. Ga je ze helemaal omzetten naar het goedkope, dan kan je er wel wat van merken. Misschien wat meer ontlasting bijvoorbeeld. Maar er zijn genoeg honden die het daar gewoon prima op doen.
Zelf wissel ik ook veel af en gooi er dan ook wel eens een goedkoop merk door, bijvoorbeeld een zak Beneful uit het kortingsschap van de Jumbo. Helemaal op goedkoop doe ik niet, want ook al is het prima voor veel honden, ik wil het graag iets beter hebben voor ze.
- runninggirl
- Honden: 3
Ik heb regelmatig ingrediënten vergeleken van verschillende merken. Vaak zijn de kwaliteitsverschillen echt heel groot, en daarmee de prijsverschillen ook.
Maar er zijn ook wel gevallen waarbij een veel goedkopere brok minstens net zo goed is als een veel duurdere variant.
Maar er zijn ook wel gevallen waarbij een veel goedkopere brok minstens net zo goed is als een veel duurdere variant.
Bedankt iedereen voor de antwoorden en uitleg. Afwisseling is volgens mij de boodschap dat krijgen ze genoeg want ik koop alleen kleine zakjes brokken en nadat de zak leeg terug iets nieuws om hongerstakingen te voorkomen. De zak van de aldi brokken heb ik weggegooid maar het grootste aandeel was toch kip of iets met soortgelijke bewoording en 20% dus volgens mij wel netjes voor de prijs.
Ik koop dan met een gerust hart af en toe een goedkope zak voor tussendoor.
Ik koop dan met een gerust hart af en toe een goedkope zak voor tussendoor.