Wat merken jullie aan jullie senioren? Wanneer "zag" je dat ze oud werden?
Waar houdt je meer rekening mee? Wat pas je aan?
Mo-yi is nu 12,5 je ziet wel aan haar dat ze ouder is en je merkt het ook wel.
Ze is altijd een hele enthousiaste blije gup, nu nog steeds blij maar alles is stukken gematigder.
Ze slaapt meer maar vooral dieper ademen. Normaal lag ze altijd in gekke houdingen, als een wokkel, gedraaid met dr poten in de lucht op alle bedenkbare plekken. Nu heeft ze twee plekken waar ze graag ligt maar wel altijd "plat" niet meer op dr rug.
Poepen deed ze altijd alleen op de ochtendronde, prima stevige drol. Nu poept ze elke wandelling, en het is wat slapper vaak, het wisselt wat meer.
We wandelden elke ochtend een grote tour, ruim een uur en met de auto erheen. Nu lopen we vaker hier thuis ( ook mooi hoor, aan een bos en akkers ), maar ik heb ook het idee dat het niet perse meer hoeft om "kilometers te maken" , gewoon ene rustige ronde thuis is ook prima.
Je maakt echt haar dag als ze even "hallo" mag zeggen tegen buurtjes. Normaal werd ze echt enthousiast, wilde liefst even opspringen, nu met een zachte kwispel en een zacht; haiiii
Haar masker op haar hoofd is weggetrokken, haar vacht is slecht ( alopecia/coat funk ), ze had een mega fluffy mooie zachte vacht, daar is weinig van over, en haar staart is zo goed als weg.
Ik prijs me zo gelukkig dat ze verder niks mankeert, en zo rustig en mooi oud wordt.
Ik ben nog steeds elke dag weer verliefd op dr. Wel maak ik me sneller zorgen, ik besef me ergens goed dat het zomaar een keer afgelopen is en ik kan er echt wakker van liggen.
M'n meissie