Ontmoeting met Rottweiler

Nanna
Posts in topic: 7

Ontmoeting met Rottweiler

Bericht door Nanna »

Vanmiddag, met de dames te veld. Komt er opeens een allenige Rottweilerreu aanzetten. Schatte hem op een jaar of twee. Nou heb ik het er niet zo op en wat meestal het beste helpt is joviaal doen.
Dus ik van ‘zo schele hoe is het met jou, moet je een snoepje, maar dan wel eerst op je hol. Dus zit’
En hij ging zitten :LOL:
Dus ik een gedroogd longstukje geven. Komt in de verte een ietwat verwilderde baas aanzeilen. Hij was hem kwijtgeraakt. Hij lijnde hem gauw aan met de woorden hij is niet altijd vriendelijk. En du moment dat hij hem aanlijnde gromde dat beest naar me. Nou moe.
Ik zal ze wel nooit begrijpen.
Afbeelding
Sterre
Posts in topic: 1

Re: Ontmoeting met Rottweiler

Bericht door Sterre »

Pfff en zo’n hond laat je gezellig loslopen. Je bent wel een hondenfluisteraar hoor.
Cooper
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Bericht door Cooper »

Er zijn van die mensen dat zij of de hond er recht op hebben om 'm los te laten lopen.
Verschrikkelijk :oohja:.

Gelukkig is het goed afgelopen.
Marc
Posts in topic: 2

Bericht door Marc »

Dat je hem ook commandos gaat geven haha. Dat zou ik echt nooit gedaan hebben. Maar ik heb een hond gehad die juist daarvan vervelend zou zijn geworden. Dus misschien is dat ook wel een beetje vertekend beeld.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Marc schreef: 25 feb 2025, 10:24 Dat je hem ook commandos gaat geven haha. Dat zou ik echt nooit gedaan hebben. Maar ik heb een hond gehad die juist daarvan vervelend zou zijn geworden. Dus misschien is dat ook wel een beetje vertekend beeld.
Ik had de snoepjes al vast dus dat wou ie wel. Afleiden dokter. Het enige dat ik dacht was de-escaleren Nanna.
Die baas had hem trouwens niet losgelaten, hij was uit de halsband geglipt.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Maar hij was op dat moment vriendelijk zat. Dus ik was al blij.
Maar waarom gromt ie naar me zodra hij aangelijnd is?
Afbeelding
SuzanneS

Bericht door SuzanneS »

Volgens vriendin met meerdere rottweilers is dat gezellig babbelen. Ik verschiet na al die jaren nog steeds als er een met me wil ‘praten’.
Marc

Bericht door Marc »

Nanna schreef: 25 feb 2025, 10:29 Maar hij was op dat moment vriendelijk zat. Dus ik was al blij.
Baas heeft dan verkeerde invloed. Zie je heel vaak. Als mijn honden leuk snuffelen met een andere hond en de eigenaar pakt die hond bij de halsband gaat het soms meteen mis. Mijn honden zijn even vriendelijk los als aangelijnd maar ik heb ook andere honden gehad. Zeker waak en verdedigingshonden reageren totaal anders als ze vast zitten of de baas ze aanraakt. Als er een mens of hond contact kwam maken met Wuilus bv dan zei ik meteen ga maar kijken en dan liep ik snel 5 passen achteruit. Grootste kans dat het allemaal gezellig bleef. Aangelijnd aaien of snuffelen was geen optie. Dan gromde ze ook.
Afbeelding
Teckeltoos
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Rotties kunnen ook brommen van genoegen.
Hier (gelukkig) geen rottweilers in de buurt.
Afbeelding
Cendy

Bericht door Cendy »

Ik loop regelmatig met de buuf op die een rottweiler reu heeft.
Schat van een beest, zit echt geen kwaad in. Maar gaat ie grommen wat ze gewoon veel doen dan haak ik af.
Ik kan er niks mee.. wanneer is het vriendelijk en wanneer meent ie het echt.
Manlief die wil nog weleens met hem stoeien, dat wordt er behoorlijk wat afgegromd.
Ik hou Toos dan altijd maar bij me, die vindt dat ook maar raar. Terwijl ze samen heerlijk kunnen ravotten.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik kan ze niet lezen. Altijd dezelfde stoïcijnse domme kop. Of ie het nou vriendelijk of niet bedoelde, geen idee. Hoop hem alvast niet meer tegen te komen.
Die komt de volgende keer natuurlijk in één rechte streep op me af om weer zo’n lekker longstukje, je zult het zien😂
Afbeelding
Loraine
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Ik kon het bij Amber horen aan de intonatie en zien aan haar houding en blik of het gewoon gezellig brommen was of serieus.
Ook vaak zat spel afgekapt omdat ze omsloeg, geen risico nemen op vastgepakt worden zakmazegge. :P
In één geval heb ik een vriendin van een toenmalige huisgenoot weggetrokken bij haar, na 2x gezegd te hebben dat ze nú moesten stoppen met spelen en betreffende griet eigenwijs zei 'mijn eigen hond (iets kleins en pluizigs) doet dit ook in spel, er gebeurt heus niets'. :pffff:
Terwijl ik aan Amber zag dat die inmiddels helemaal klaar was met haar en op het punt stond om haar even 'gezellig' te gaan corrigeren. :schrik:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 3
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Nanna schreef: 25 feb 2025, 10:29 Maar waarom gromt ie naar me zodra hij aangelijnd is?
De lijn betekent voor heel veel honden spanning/opgesloten voelen. Zeker de honden die gewend zijn om uit te vallen of te trekken aan de lijn. Die ervaren continue die spanning. Dus zodra die lijn eraan zit, ontstaat er spanning en dat uit zich in een grom naar jou.
Je hoort heel vaak dat honden die aan de lijn uitvallen het prima doen in losloopgebied. Die honden hebben nooit goed geleerd ontspannen aan een lijn te wandelen.

Maar goed. Ik hoop dat de eigenaar wel een betere halsband aanschaft waar de hond niet uit kan ontsnappen.
Célie
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Nanna schreef: 25 feb 2025, 10:29 Maar hij was op dat moment vriendelijk zat. Dus ik was al blij.
Dat schijnen rottweilers uit de lol te doen dan zijn ze niet kwaad :19:
EchoMira
Honden: 2
Welke: Whippet Lurcher Powder puff

Bericht door EchoMira »

Célie schreef: 25 feb 2025, 17:23
Dat schijnen rottweilers uit de lol te doen dan zijn ze niet kwaad :19:
Oh. Zijn ze ook niet kwaad als ze keihard in je kuit bijten omdat hij zijn bal naast je voet heeft uitgespuugd en je nu niet meer mag bewegen?
Zijn ze ook niet kwaad als ze Hein in de rug pakken, van de grond af tillen en schudden over een stok?

Zeldzame kutbeesten.
Worst van maken en weggooien.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Nanna schreef: 25 feb 2025, 15:28 Ik kan ze niet lezen. Altijd dezelfde stoïcijnse domme kop. Of ie het nou vriendelijk of niet bedoelde, geen idee. Hoop hem alvast niet meer tegen te komen.
Die komt de volgende keer natuurlijk in één rechte streep op me af om weer zo’n lekker longstukje, je zult het zien😂

Ik ken er eentje die gaat grommen als je stopt met aaien :schrik:
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Smoushond schreef: 26 feb 2025, 08:00
Nanna schreef: 25 feb 2025, 15:28 Ik kan ze niet lezen. Altijd dezelfde stoïcijnse domme kop. Of ie het nou vriendelijk of niet bedoelde, geen idee. Hoop hem alvast niet meer tegen te komen.

Ik ken er eentje die gaat grommen als je stopt met aaien :schrik:
Haha, ja, zo één hadden vrienden ook. Ik voelde me nooit 100% op mijn gemak bij die hond. Hij heeft nooit iets echt verkeerds gedaan, maar ik had altijd het gevoel dat er enige dreiging van die hond uitging.
En dat heb ik bij wel meer Rottweilers, ik vind ze ook erg lastig te lezen. Terwijl ik ook een paar echt leuke, ongecompliceerde, vrolijke Rottweilers heb gekend.
Afbeelding
malinois
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Nanna schreef:Maar hij was op dat moment vriendelijk zat. Dus ik was al blij.
Gesterkt door zijn baas.... eerst was hij alleen en nu pakt baas hem vast en heeft hij steun.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
blondie

Bericht door blondie »

Hier had er een een roedel, maar die werden ook wel gebruikt voor de bewaking. Als ze voor in de bakfiets zaten vond ik sommige al niet plesant, maar 1x in de avond op strand scheet ik even 7 kleuren toen ik merkte dat de groep mij vanaf de waterlijn tegemoet kwam. Door toch maar vrij hard commando aanFinn toen te geven hoopte ik dat de man zou beseffen dat er nog iemand met hond op strand liep (was al donker), godezijdank hoorde hij dat inderdaad en had de man de honden wel onder redelijk strak appel en kon hij de honden terugbrullen..

Andere rotties geen problemen mee gehad, prima honden maar nog meer dan bij een gemiddelde herder hebben ze écht wel 1 persoon waar ze het best naar luisteren. Balletje of stok laten lossen als de hond er geen zin in had, dan zag je de bek vertrekken en de blik veranderen :engel:
Wat ik prima vond, want ik was de baas immers niet :roll:

@Nanna dat grommen naar je toen hij werd aangelijnd, denk ook een combi. Je gaf al aan dat de man in paniek zijn hond kwam halen, en aangaf dat hij niet altijd even vriendelijk kon zijn.
Dat stukje onzekerheid en wantrouwen van zo'n baas voelt zo'n hond natuurlijk ook direct, daarbij is een lijn vaak direct de directe connectie tussen baas en hond, trok hij wellicht de lijn direct strak en naar achter, waardoor zo'n hond juist tegenreactie gaat geven.
blondie

Bericht door blondie »

malinois schreef: 26 feb 2025, 10:38
Gesterkt door zijn baas.... eerst was hij alleen en nu pakt baas hem vast en heeft hij steun.
Dat ook :F:
CatnDog

Bericht door CatnDog »

De hond ging toch pas grommen op het moment dat de lijn eraan werd geklikt? Niet al toen de baas er was?
Nanna

Bericht door Nanna »

CatnDog schreef: 26 feb 2025, 16:48
De hond ging toch pas grommen op het moment dat de lijn eraan werd geklikt? Niet al toen de baas er was?
Nee, pas toen hij was aangelijnd. En volgens mij niet vriendschappelijk bedoeld. Misschien pissig omdat ie in een zit was geluisd met zo’n longstukje :LOL:
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

Nanna schreef: 26 feb 2025, 16:52
malinois schreef: 26 feb 2025, 10:38 Gesterkt door zijn baas.... eerst was hij alleen en nu pakt baas hem vast en heeft hij steun.
Nee, pas toen hij was aangelijnd. En volgens mij niet vriendschappelijk bedoeld. Misschien pissig omdat ie in een zit was geluisd met zo’n longstukje :LOL:
Heeft hij het nog wel van je gekregen?
CatnDog

Bericht door CatnDog »

blondie schreef: 26 feb 2025, 17:00
Nanna schreef: 26 feb 2025, 16:52
Heeft hij het nog wel van je gekregen?
Daarvoor had hij van Nanna een longstukje gehad. Maar ik neem aan niet daarna meer. Althans, ik zou een grommende hond geen stukje long lopen geven :schrik:
Nanna

Bericht door Nanna »

Ja, hij kreeg dat longstukje voor zn zit. Daarna niks meer gegeven
Afbeelding
Plaats reactie