Bertus zijn stamboom is verrassend
Re: Bertus zijn stamboom is verrassend
Is dit wel een stamboom of een bijlage ?
Hoe zoek je dat op bij raad van beheerMizzsylver schreef: ↑26 feb 2022, 18:33 Volgens mij is het een foutje van de raad. Als je naar zijn stamboom gaat en dan bij die chodsky pes op nakomelingen klikt zie je een ellenlange lijst met nakomelingen, meeste Jack Russels. Het zal zeker een niet geverifieerde voorouder zijn, maar geen chodsky pes.
Bertus heeft een bijlage stamboom.
Fout van de raad had ik nog niet eens aan gedacht. Waarom eigenlijk niet?
-
- Posts in topic: 2
- Contacteer:
Hier is Brennie:
https://www.dutchdogdata.nl/Home/Details/1507136
Als zijn geboortedatum staat 8-9-2012 opgegeven. En die beide Chodsky Pes-ouders van hem zouden dan allebei geboren zijn op 1-12-2020
Misschien de RvB er even op wijzen dat er iets fout gaat in hun computersysteem?
Als zijn geboortedatum staat 8-9-2012 opgegeven. En die beide Chodsky Pes-ouders van hem zouden dan allebei geboren zijn op 1-12-2020
Misschien de RvB er even op wijzen dat er iets fout gaat in hun computersysteem?
Wat erg! Ik heb al heel wat meegemaakt met de raad. Er is nog niks veranderd
Jaaaaa die datum was me ook al opgevallen ,we gaan het doorgeven wordt vervolgdPauline schreef: ↑26 feb 2022, 19:35 Hier is Brennie:
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Hier is bertus:Smoushond schreef: ↑26 feb 2022, 19:26Hoe zoek je dat op bij raad van beheerMizzsylver schreef: ↑26 feb 2022, 18:33 Volgens mij is het een foutje van de raad. Als je naar zijn stamboom gaat en dan bij die chodsky pes op nakomelingen klikt zie je een ellenlange lijst met nakomelingen, meeste Jack Russels. Het zal zeker een niet geverifieerde voorouder zijn, maar geen chodsky pes.
https://www.dutchdogdata.nl/Home/Details/1840187
Die chodsky pes lijkt een foutje in het systeem als ze een paar ongeregistreerde hond invoeren. Misschien door dat 000 nummer. Het is een soort 0 hond. De geboortedatum is voor beide honden ook hetzelfde.
Nog steeds stom hoor. Voor het geld wat de fokker betaald mag er best wel eens even iets nagekeken worden.
Nog steeds stom hoor. Voor het geld wat de fokker betaald mag er best wel eens even iets nagekeken worden.
Ja dat vind ze zelf ookSirene schreef: ↑26 feb 2022, 20:24 Die chodsky pes lijkt een foutje in het systeem als ze een paar ongeregistreerde hond invoeren. Misschien door dat 000 nummer. Het is een soort 0 hond. De geboortedatum is voor beide honden ook hetzelfde.
Pauline schreef: ↑26 feb 2022, 18:57De smoushond 2.0 is in de jaren '70 begonnen met allerlei mixjes, er is wel eens eerder iets langharigs uitgekomen hier en daar. Diverse hondjes met een soort schapendoezenvacht. Ook ooit eens eentje die zo voor kooikerhondje had kunnen doorgaan. Dus het kan best een terugslag zijn op een voorouder van langer terug.
Chodsky pes, tja leuk gevonden zullen we maar zeggen
Ja klopt ,ik vind het ook een schapendoezenvacht . En zag er ook meer inderdaad. Maar omdat in deze lijnen die Brennie zit dachten ze dat het daarvandaan kwam. Puur toeval dus
Nou we wachten het af , kan ook haast niet dan zouden er wel grotere pups uit gekomen zijn
- Zamunda
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Heel bijzonder van de raad .
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Weljammer want het klonk wel leuk . Hollandse Smoushond met een vleugje Tsjechische herder
Als ik naar opa kijk denk ik kruising Jack Russel,zeker omdat ik net hoorde dat hij ook een bont nest heeft gegeven
Als ik naar opa kijk denk ik kruising Jack Russel,zeker omdat ik net hoorde dat hij ook een bont nest heeft gegeven
- Inge O
- Posts in topic: 1
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Hier nog zo eentje die er niet van op of om kijkt, en dat al na één nestje.
Zinodo schreef: ↑27 feb 2022, 09:01 Maar ik snap het niet.
De hele bedoeling van de smous is dat het een fik met bekende afstamming is. Dat is waar het om draait.
Maar dan dus schijnbaar zonder de bekende afstamming want je zit gewoon te gissen??
Waarom weet de fokker van Bertus het niet? Of de fokkers van de ouders van Bertus?
En de rvb heeft maar 1 functie, documenteren van de honden, en tsja we zien alvast hoe dat gaat.
Zonde hoor.
Dat gissen snap ik ook niet. Ik weet wel dat er zo nu en dan nieuw bloed ingelokt wordt en dat is alleen maar goed
Ze zoeken dan lookalike smouzen en vaak zijn dat onbekende kruisingen
Als ik zo’n kruising had dan zou ik zelf wel graag willen weten wat erin zit en een DNA test doen maar dat is niet verplicht
De fokker van Bertus heeft op aanraden van de club een lookalike gebruikt voor haar teef
Ze wist dat het geen smous was ,dat is ook duidelijk te zien
Ik weet verder niet of ze over de herkomst van Brennie heeft gepraat dat zal ik nog eens navragen
Maar de raad had gewoon die hele herder er niet in moeten vermeldden want dat slaat natuurlijk nergens op
Zet er dan bij onbekend of lookalike
Die Bijl G vermelding geeft dat al aan