Willem, polyartritis. Steeds beter en weer lekker gegraven
- Zamunda
- Posts in topic: 45
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Willem, polyartritis. Steeds beter en weer lekker gegraven
Gatver, Willem is al twee maanden kreupel aan zijn rechter voorpoot en staat al weken op lijnrust (waarschijnlijkheidsdiagnose van de orthopeed: problemen met de bicepspees, door overbelasting of scheur). Het verbeterde wel op rust maar niet genoeg naar m'n zin en vorige week was het ineens weer heel slecht dus meteen maar weer een afspraak gemaakt bij de orthopeed want ik zie het niet meer herstellen met enkel rust (weer twee weken wachten). Het was gelukkig weer een heel stuk verbeterd binnen een paar dagen maar daarnet wil ik hem mee naar buiten nemen en kreupelt hij ineens weer enorm... en nu aan de andere voorpoot . En hoe dan?! Hij staat verdorie op rust. Artrose dan? Maar dan zo ineens zóveel pijn? Plus hij staat ook nog op carporal.
Gelukkig heb ik die afspraak bij de orthopeed al staan (volgende week pas) maar ik maak me nu wel extra zorgen want problemen aan beide voorpoten is toch wel een dingetje zeg maar.
Ik vind het zo sneu voor 'm, er is nu al twee maanden geen zak aan voor hem en hij heeft al die tijd ook wisselend pijn en dan nu weer zo erg. En ik mis hem, hij is er natuurlijk wel maar hij mag en kan niks en ligt maar te liggen en dan vier/vijf keer per dag naar buiten aan een lijntje voor een plas en weer naar binnen. Geen Willem die lekker huppelt buiten, of lekker in het zonnetje ligt als ik buiten bezig ben. In de wei lopen we nu ook steeds met maar twee honden ipv vier. Bah.
Gelukkig heb ik die afspraak bij de orthopeed al staan (volgende week pas) maar ik maak me nu wel extra zorgen want problemen aan beide voorpoten is toch wel een dingetje zeg maar.
Ik vind het zo sneu voor 'm, er is nu al twee maanden geen zak aan voor hem en hij heeft al die tijd ook wisselend pijn en dan nu weer zo erg. En ik mis hem, hij is er natuurlijk wel maar hij mag en kan niks en ligt maar te liggen en dan vier/vijf keer per dag naar buiten aan een lijntje voor een plas en weer naar binnen. Geen Willem die lekker huppelt buiten, of lekker in het zonnetje ligt als ik buiten bezig ben. In de wei lopen we nu ook steeds met maar twee honden ipv vier. Bah.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Re: Willem, kreupel aan beide voorpoten.
Willem, ach germ. Ik kan het me voorstellen dat je de oude blije huppelende Willem mist.
Wat een zorgen... Hopelijk vinden jullie iets zodat hij weer normaal en redelijk pijnvrij verder kan. Sneu dat hij al twee maanden uit de running is, maar je doet je best om het uit te zoeken en hem rust te geven. Meer kan je niet doen momenteel, behalve veel Kongen maken en hersenspelletjes doen.
Wat een zorgen... Hopelijk vinden jullie iets zodat hij weer normaal en redelijk pijnvrij verder kan. Sneu dat hij al twee maanden uit de running is, maar je doet je best om het uit te zoeken en hem rust te geven. Meer kan je niet doen momenteel, behalve veel Kongen maken en hersenspelletjes doen.
Ha bah hopelijk vinden jullie snel wat er mis is met zijn poten . Kan je niet vragen aan de Orthopeed om sneller te komen
- Diana
- Posts in topic: 8
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Bah, wat rot en wat sneu dat het nog niet verbetert en zijn andere poot nu ook raar doet
Is hij recent nog getest op mediterrane ziektes?
Is hij recent nog getest op mediterrane ziektes?
Jeetje wat een zorgen om Willem kan een goede dier fysio z'n pijn niet verlichten?
- Kruimel
- Posts in topic: 6
- Honden: 2
- Welke: IJslandse honden
He jakkes, dat is helemaal niet leuk. Beterschap voor Willem en sterkte voor jou!
Het duo Olie en Bol
- Zamunda
Ik wil morgen even bellen om te vragen of ik iets meer met hem kan/moet lopen. Maar hij geeft eigenlijk zelf aan dat hij meteen weer naar binnen wil dus ik denk dat ik het gewoon goed doe (maar je weet bij Willem nooit of dat dan door de pijn komt of door de spanning van de situatie). Sneller terecht kunnen lijkt me niet gaan, de eerste keer moest ik ook al twee weken wachten en nu dus weer. Maar ik zal het wel even navragen, je weet nooit of er een plek vrijgekomen is.
Nee, zat ik ook nog aan te denken, maar ik zie verder geen enkele verandering die erbij zou passen. Ik zie ook geen overvullingen aan de gewrichten en toen hij vorige keer bij de ortho onderzocht is had hij die ook niet (niet rechts, maar ook niet links). En rechts lijkt het dus de biceps te zijn, geen gewricht. Maar dat sluit het nog niet uit natuurlijk, ik zal het benoemen bij het volgende bezoek.
- HillieS
- Posts in topic: 12
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Hè jakkes, hopelijk kan je eerder terecht, en anders hoop ik dat t te doen is tot volgende week
Hé bah, wat rot voor hem en jullie. Beterschap voor hem.
Tanja en Anne
- Zamunda
Nee het is echt niet leuk, hij was al kreupel toen Lais nog ziek was, het is best een rottijd zo ondanks/naast de blijdschap die Murf brengt.
Wie weet, maar ik vaar nu liever op de orthopeed. Het ene is een waarschijnlijkheidsdiagnose waar de komende keer aanvullend onderzoek naar gedaan gaat worden (dat zou evt. ook geopereerd moeten worden) en het andere is nog de vraag wat dat is, dat vind ik zelf geen basis om mee naar een fysio te gaan. Maar het is wel kut om hem zo te zien.
bicepspees daar zou een fysio (en evt laser) mee moeten kunnen helpen, dat kan misschien sneller dan bij de orthopeed
- Frootje
- Posts in topic: 6
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Wat rot voor Willem en voor jullie. Beterschap voor Willem!
Arme Willem.
Heel veel sterkte met hem en ik hoop dat er snel verbetering komt.
Heel veel sterkte met hem en ik hoop dat er snel verbetering komt.
Hé bah ,ik heb geen idee wat het kan zijn maar wens je sterkte
Niks aan als er iets is met je hond en dan al zo’n lange tijd
Niks aan als er iets is met je hond en dan al zo’n lange tijd
- Zamunda
Straks maar even kijken of ik de pijn in zijn linker voorpoot kan lokaliseren, heb dat net niet gedaan omdat ik hem op dat moment niet wilde plagen.
Volgende week dinsdag staat de afspraak.
Ik wil eerst die echo en rofo zodat (hopelijk) duidelijk is wat er nou precies aan de hand is, vorige bezoek is er alleen klinisch onderzoek gedaan. Als het een grote scheur is dan gaat fysio niet kunnen helpen, maar misschien is het wel nog steeds overbelasting omdat de andere voorpoot stiekem al die tijd al iets aan problemen gaf (alhoewel die poot ook onderzocht is vorige keer).
Ja dat vraag ik me ook af. Van die biceps vond ik het ook al heel raar, het kan natuurlijk dat hij iets geks gedaan heeft buiten (of binnen bij het op of van de bank gaan) maar ik heb niets gehoord of gezien. Maar bij overbelasting kan het natuurlijk wel dat het al langer sluimerde en er dan niet veel voor nodig is om het ineens heel erg te maken. Denk ik.
- sabine
- Site Admin
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
bicepspees is wel een heel vervelende blessure, ken een heel aantal labradors die het ook gehad hebben en dat was echt een langdurig probleem. Wat carmen zegt idd, ALS het dat is dan is dat wel een goeie route om verder te kijken denk ik. In ieder geval hoop ik dat je snel duidelijkheid heb
- runninggirl
- Posts in topic: 5
Wat super naar dat hij zo lang al last heeft en nu ook de andere poot.. Ik hoop dat jullie er snel achterkomen wat het is en dat het makkelijk te verhelpen is.
- Zamunda
Nou, net z'n linker voorpoot onderzocht en daar zit het ook bij/in zijn schoudergewricht. Lekker.
Hij liep gelukkig wel weer iets minder heftig kreupel en dat zou wel weer passen bij een blessure van de biceps (zo gaat het met z'n rechter voorpoot ook sinds het begin). Dan nog vraag ik me af: hoe dan. Hopelijk volgende week antwoorden.
Hij liep gelukkig wel weer iets minder heftig kreupel en dat zou wel weer passen bij een blessure van de biceps (zo gaat het met z'n rechter voorpoot ook sinds het begin). Dan nog vraag ik me af: hoe dan. Hopelijk volgende week antwoorden.
Ja dat zei de orthopeed inderdaad ook, dat het een zeer vervelende blessure is. Hij adviseerde vier weken rust en dan moest het wel een stuk verbeterd zijn, anders verdere diagnostiek en evt. operatie. Ik twijfelde al of het genoeg verbeterd was maar toen hij na ruim drie weken rust weer zo'n terugval kreeg heb ik dus meteen maar gebeld voor die verdere diagnostiek. Als het niet een hele grote scheur is dan ga ik zeker kijken naar fysio en laser.sabine schreef: ↑01 mar 2022, 18:02 bicepspees is wel een heel vervelende blessure, ken een heel aantal labradors die het ook gehad hebben en dat was echt een langdurig probleem. Wat carmen zegt idd, ALS het dat is dan is dat wel een goeie route om verder te kijken denk ik. In ieder geval hoop ik dat je snel duidelijkheid heb
Wat akelig
Kan je niet vast bloedonderzoek laten doen naar eventuele mediterrane ziektes?
Kan je niet vast bloedonderzoek laten doen naar eventuele mediterrane ziektes?
- Fenneke
- Posts in topic: 4
- Honden: 1
- Welke: Witte herder en nu een hún
Kan het geen overbelasting zijn omdat hij nu anders loopt omdat hij een zere poot heeft? En dan nu dus 2 zere poten ontwikkeld ?
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
- Heleboelie
- Posts in topic: 1
Ach Willem, pechvogel toch.
Echt niet leuk voor jullie, ondanks alle voorzorgsmaatregelen. Ik snap je vraag 'hoe dan?'.
Hopelijk hoor je volgende week meer en kun je gerichter aan de gang.
En ja, een hond rustig houden en weinig mogen is gewoon heel erg ruk. Weet er alles van. Helaas.
Knuffels voor jullie twee!
Echt niet leuk voor jullie, ondanks alle voorzorgsmaatregelen. Ik snap je vraag 'hoe dan?'.
Hopelijk hoor je volgende week meer en kun je gerichter aan de gang.
En ja, een hond rustig houden en weinig mogen is gewoon heel erg ruk. Weet er alles van. Helaas.
Knuffels voor jullie twee!
- Diana
- Posts in topic: 8
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Soms is (wisselende) kreupelheid het enige symptoom, maar dat komt dan inderdaad wel uit de gewrichten. Het lijkt me ook niet heel erg voor de hand liggen, maar misschien goed om het uit te sluiten, anders kun je zoeken en wachten tot je een ons weegt.Zamunda schreef: ↑01 mar 2022, 17:12Nee, zat ik ook nog aan te denken, maar ik zie verder geen enkele verandering die erbij zou passen. Ik zie ook geen overvullingen aan de gewrichten en toen hij vorige keer bij de ortho onderzocht is had hij die ook niet (niet rechts, maar ook niet links). En rechts lijkt het dus de biceps te zijn, geen gewricht. Maar dat sluit het nog niet uit natuurlijk, ik zal het benoemen bij het volgende bezoek.
Hoe dan ook hoop ik dat je snel meer duidelijkheid krijgt en dat Willem snel weer wat beter op de been is
- Lothian
- Posts in topic: 7
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Nou moe, dat is echt niet leuk. Wat een zorgen toch steeds
- Zamunda
Ja dat zou kunnen, maar hij loopt echt amper. Vier á vijf keer per dag van de keuken naar de zijdeur (zeg zes meter?), dan drie meter verder tot de bladerhoop waar hij plast en poept en dan weer terug. Hij ligt wel los in de keuken maar loopt in huis nauwelijks, hooguit één keer per dag naar de waterbak als hij dat durft (en misschien in de nacht een keer). Hij heeft vorige week wel een paar dagen gehad dat hij in de bank stond te graven maar sinds ik een lekkerder kussen op de grond gelegd heb ligt hij daarop en graaft niet meer.
Dus ik zou het toch wel onlogisch vinden dat hij van die paar meter per dag ook z'n andere biceps overbelast. En toch zou het in deze poot ook z'n biceps kunnen zijn gezien het daar ook bij het schoudergewricht pijnlijk is.
Ik denk niet dat dat verschil gaat maken, maar ik zal morgen vragen of ze er wat aan hebben als ik dat al laat doen. Voor Willem zou het vrij kut zijn om daar een extra bezoek aan te wijden als het niet echt nodig is, die vindt dat normaal al eng en nu met de pijn is dat nog erger.
Idd zeker eerst verdere beeldvorming. Dat was mijn aanname omdat je dat zo specifiek zei dat dat al gedaan was.Zamunda schreef:Straks maar even kijken of ik de pijn in zijn linker voorpoot kan lokaliseren, heb dat net niet gedaan omdat ik hem op dat moment niet wilde plagen.
Ik wil eerst die echo en rofo zodat (hopelijk) duidelijk is wat er nou precies aan de hand is, vorige bezoek is er alleen klinisch onderzoek gedaan. Als het een grote scheur is dan gaat fysio niet kunnen helpen, maar misschien is het wel nog steeds overbelasting omdat de andere voorpoot stiekem al die tijd al iets aan problemen gaf (alhoewel die poot ook onderzocht is vorige keer).
Ja dat vraag ik me ook af. Van die biceps vond ik het ook al heel raar, het kan natuurlijk dat hij iets geks gedaan heeft buiten (of binnen bij het op of van de bank gaan) maar ik heb niets gehoord of gezien. Maar bij overbelasting kan het natuurlijk wel dat het al langer sluimerde en er dan niet veel voor nodig is om het ineens heel erg te maken. Denk ik.