kippenlever
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
kippenlever
Het valt me op dat mijn honden soms echt aanvallen op lever en de andere keer na een blik weigeren.
De katten lusten het altijd.
Op zich niet erg, maar waar zou dat aan liggen?
Ik heb liever dat ze gewoon wel hun portie opeten.
Als ik het even aanbak lusten ze het toch wel maar dat is omdat ze alles uit een koekenpan zonder nadenken wegsloeken want misschien is het wel een gehaktbal.
De katten lusten het altijd.
Op zich niet erg, maar waar zou dat aan liggen?
Ik heb liever dat ze gewoon wel hun portie opeten.
Als ik het even aanbak lusten ze het toch wel maar dat is omdat ze alles uit een koekenpan zonder nadenken wegsloeken want misschien is het wel een gehaktbal.
- Inge O
- Posts in topic: 2
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Re: kippenlever
Nee, dat van dat bakken is geen toeval, heel veel honden lusten geen rauwe lever maar wel gebakken.
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Hier het zelfde, soms vliegen ze er op en soms kijken sommigen, vooral de chi's, er erg kieskeurig naar en laten het liggen. Of Poppy of Nanook nemen het in de bek en spugen het vies kijkend terug uit (er staat altijd wel een vuilbak-sheltie of Do onder, die slokken dat altijd wel binnen).
Met kippenhartjes hebben ze dat niet. Dat gaat er altijd vlot in.
Mijn honden lusten ook geen lever. Hart ook niet en apart genoeg lusten ze ook geen corned beef Daar zit geen orgaanvlees in ( toch?? ) maar ook dat kwatten ze er heel snel weer uit
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Theorethisch kan dat, maar die kans is niet zo groot, de galblaas wordt er wel zorgvuldig uitgehaald en het verklaart ook niet waarom ze één en dezelfde lever rauw niet lekker vinden en gebakken wel.Gudrun schreef: ↑01 mar 2022, 22:51 Hier het zelfde, soms vliegen ze er op en soms kijken sommigen, vooral de chi's, er erg kieskeurig naar en laten het liggen. Of Poppy of Nanook nemen het in de bek en spugen het vies kijkend terug uit (er staat altijd wel een vuilbak-sheltie of Do onder, die slokken dat altijd wel binnen).
Hier moeten ze het alleen gebakken. In roomboter graag.
Terwijl ze gewend zijn aan vers vlees.
Alleen kippenhartjes eten ze wel rauw maar eigenlijk ook liever gebakken.
Terwijl ze gewend zijn aan vers vlees.
Alleen kippenhartjes eten ze wel rauw maar eigenlijk ook liever gebakken.
- Daan
- Honden: 1
- Welke: Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Wellicht is de samenstelling dan net anders? Of ze hebben gewoon net als wij lekkere trek in iets anders
Hier droog ik het vooral als trainers (maar niet te veel en te vaak) en dat lust ze wel graag.
Hier droog ik het vooral als trainers (maar niet te veel en te vaak) en dat lust ze wel graag.
- Kruimel
- Welke: IJslandse honden
Hier eten ze lever altijd, rauw. De katten kunnen er nog wel eens over miepen, ik denk dan toch dat er ergens een galblaas gezeten heeft. Soms krijg ik een lading met een lever met de galblaas er nog aan dus het kan wel. Alleen kippenlever trouwens, andere soorten nooit.
Het duo Olie en Bol
- Floortje
- Welke: Hussel en Hollandse Herder
Honden vinden vaak de flink doorbloedde organen niet lekker. Lever, maar bijv. Ook long.
Fribbel was een kliko en at werkelijk alles zonder nadenken, maar met lever zat hij ook te miezemuizen. Ik sneed het klein en mengde het met de rest. Of in de blender en dan als saus geven.
De structuur is ook anders dan gewoon vlees.
Fribbel was een kliko en at werkelijk alles zonder nadenken, maar met lever zat hij ook te miezemuizen. Ik sneed het klein en mengde het met de rest. Of in de blender en dan als saus geven.
De structuur is ook anders dan gewoon vlees.
Die van mij zijn behoorlijk kieskeurig, maar long en lever glijden altijd zo naar binnen, met je hand er achteraan
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Slechtste eten ze hier trouwens niertjes. Dat is echt knoeien.
- Kruimel
- Welke: IJslandse honden
Hier zijn ze vooral anti-wild. Haas is mwah, fazant is bleh evenals gans. Duif eten de katten graag maar de honden echt niet. De katten vinden kwartel wel wat maar dan wel gepeld.
Het duo Olie en Bol