Het is echt een rot blessure. Ex man heeft het nu en is redelijk zorg mijdend maar wel gewillig oefen slachtoffer voor mij. Dus massage, laser, tapen en het helpt zegt hijZamunda schreef:Nou, net z'n linker voorpoot onderzocht en daar zit het ook bij/in zijn schoudergewricht. Lekker.
Hij liep gelukkig wel weer iets minder heftig kreupel en dat zou wel weer passen bij een blessure van de biceps (zo gaat het met z'n rechter voorpoot ook sinds het begin). Dan nog vraag ik me af: hoe dan. Hopelijk volgende week antwoorden.
Ja dat zei de orthopeed inderdaad ook, dat het een zeer vervelende blessure is. Hij adviseerde vier weken rust en dan moest het wel een stuk verbeterd zijn, anders verdere diagnostiek en evt. operatie. Ik twijfelde al of het genoeg verbeterd was maar toen hij na ruim drie weken rust weer zo'n terugval kreeg heb ik dus meteen maar gebeld voor die verdere diagnostiek. Als het niet een hele grote scheur is dan ga ik zeker kijken naar fysio en laser.sabine schreef: ↑01 mar 2022, 18:02 bicepspees is wel een heel vervelende blessure, ken een heel aantal labradors die het ook gehad hebben en dat was echt een langdurig probleem. Wat carmen zegt idd, ALS het dat is dan is dat wel een goeie route om verder te kijken denk ik. In ieder geval hoop ik dat je snel duidelijkheid heb
Willem, polyartritis. Steeds beter en weer lekker gegraven
Re: Willem, kreupel aan beide voorpoten.
- Zamunda
- Posts in topic: 45
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Geluk bij een ongeluk is dat hij zich er heel goed bij neerlegt en ook helemaal geen energiebommetje wordt, dat is bij Boelie wel anders en dat maakt het rust houden voor zowel jou als Boelie een stuk ingewikkelder. Willem heeft een paar jaar geleden al maanden rust moeten houden ivm een gebroken poot, operatie en complicatie. Toen heb ik hem wel in een ren gehouden, ook toen was hij rustig zowel in als buiten huis. Nu ook, hij loopt aan een touwtje van drie meter (zucht, duurde een paar dagen voor ik de juiste combinatie gevonden had want te kort is te eng en een gewone lijn (of dat nou touw of iets anders is) is te zwaar, dat 'voelt' hij teveel en flex was teveel druk... dus ik heb een heel dun touwtje van drie meter voorzien van een lus en karabijnhaak) maar gaat geen gekke sprongen maken ondanks dat dat met die lengte/vrijheid makkelijk zou kunnen. Hij loopt heel netjes langzaam met me mee (op een afstandje).Heleboelie schreef: ↑01 mar 2022, 18:37 Ach Willem, pechvogel toch.
Echt niet leuk voor jullie, ondanks alle voorzorgsmaatregelen. Ik snap je vraag 'hoe dan?'.
Hopelijk hoor je volgende week meer en kun je gerichter aan de gang.
En ja, een hond rustig houden en weinig mogen is gewoon heel erg ruk. Weet er alles van. Helaas.
Knuffels voor jullie twee!
Ik vraag me trouwens wel af of z'n tuig er iets mee te maken kan hebben. Dat heeft hij sinds vier weken overdag aan omdat hij het af en aan doen hem nogal stress geeft en omdat bij het uitproberen bij welke optoming hij het rustigst liep en durfde te plassen hij bij een halsband meer gespannen was en weg wilde springen (dan komt de 'lijn' eerder/vaker in z'n zichtveld). Maar misschien geeft dat wel een slechte druk op de schouders tijdens het liggen... Nou ja, ik heb het net in elk geval maar afgedaan en hoop dat hij inmiddels weer zo gewend is aan deze vorm van uitlaten dat hij het nu met een halsband ook kan.
Dus geluk bij een ongeluk dat hij zo rustig is, maar die angst kan hem aan de andere kant ook weer flink in de weg zitten bij het rustig blijven.
Ja en volgens de orthopeed kwam het niet vanuit het schoudergewricht maar vanuit de biceps (spier of pees). Ik zal het zeker benoemen dinsdag en misschien laat ik het dan sowieso testen.Diana schreef: ↑01 mar 2022, 18:44Soms is (wisselende) kreupelheid het enige symptoom, maar dat komt dan inderdaad wel uit de gewrichten. Het lijkt me ook niet heel erg voor de hand liggen, maar misschien goed om het uit te sluiten, anders kun je zoeken en wachten tot je een ons weegt.Zamunda schreef: ↑01 mar 2022, 17:12Nee, zat ik ook nog aan te denken, maar ik zie verder geen enkele verandering die erbij zou passen. Ik zie ook geen overvullingen aan de gewrichten en toen hij vorige keer bij de ortho onderzocht is had hij die ook niet (niet rechts, maar ook niet links). En rechts lijkt het dus de biceps te zijn, geen gewricht. Maar dat sluit het nog niet uit natuurlijk, ik zal het benoemen bij het volgende bezoek.
Hoe dan ook hoop ik dat je snel meer duidelijkheid krijgt en dat Willem snel weer wat beter op de been is
Hè wat is het toch klote, het was echt schrikken om te zien hoe hij vanmiddag amper op kon staan omdat hij aan beide voorpoten pijn had. Daarnet ging het gelukkig al beter en nu ligt hij lekker ontspannen te slapen.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Johnny Jones
- Posts in topic: 1
- Honden: 6
- Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen
Jeetje, arme Willem.. Het dokteren zal ook niet meevallen voor hem.
Hopelijk krijg je duidelijkheid bij je bezoek aan de orthopeed.
Hopelijk krijg je duidelijkheid bij je bezoek aan de orthopeed.
- Zamunda
Nee daar heb ik vorige week al een afspraak voor gemaakt maar die afspraak is pas volgende week, maar ik snap de verwarring.
En wat heeft hij precies? Overbelasting of een scheur? Fijn dat het helpt. Ik hoop zo dat het met Willem geen gebed zonder eind wordt, straks heeft hij het aan beide voorpoten .
He jakkes, het zit jullie niet mee de laatste tijd
Ik hoop maar dat er snel duidelijkheid komt en Willem niet te veel gedoe over zich heen hoeft te krijgen, arme kerel.
Ik hoop maar dat er snel duidelijkheid komt en Willem niet te veel gedoe over zich heen hoeft te krijgen, arme kerel.
Zware overbelastingZamunda schreef:Nee daar heb ik vorige week al een afspraak voor gemaakt maar die afspraak is pas volgende week, maar ik snap de verwarring.
En wat heeft hij precies? Overbelasting of een scheur? Fijn dat het helpt. Ik hoop zo dat het met Willem geen gebed zonder eind wordt, straks heeft hij het aan beide voorpoten .
- Inge O
- Posts in topic: 29
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ik weet niet in hoeverre dit ook vaak speelt bij honden, maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat zoiets er niet zou bij voorkomen. De pijn is dan inderdaad wisselend en (eigen ervaring) kan zelfs per seconde wisselen al naar gelang of de pees wel of niet gehinderd wordt door die kalk. Als mens kan je je schouderbewegingen dan beperken tot wat niet pijnlijk is, maar dat is voor een vierpoter natuurlijk niet mogelijk.
https://www.google.be/search?q=verkalki ... nt=gws-wiz
Ik zou inderdaad geen tuig meer gebruiken, ik denk niet dat er één bestaat dat totaal geen druk geeft op de schouders.
Wel balen zeg, arme Willem, hij heeft het al zo lastig .
Ik zou inderdaad geen tuig meer gebruiken, ik denk niet dat er één bestaat dat totaal geen druk geeft op de schouders.
Wat akelig. Zou warmte helpen? Luna had ook zere schouders, geen idee waarom. Warmtekussen hielp haar goed.
- Zamunda
Dank je @Crutz, ben benieuwd wat het bij Willem gaat blijken te zijn.
Tuig laat ik nu inderdaad uit en hopelijk wil hij aan de halsband ook rustig lopen nu. Het is niet de oorzaak van de kreupelheid van z'n rechterpoot geweest want hij heeft normaal gesproken zelden een tuig aan (en zowel dan bijna altijd zonder riem eraan). Stom dat ik er niet aan gedacht heb dat het druk zou kunnen geven, maar ik was zo gefocust op hoe ik hem moest kunnen laten plassen zonder dat hij uit angst gekke sprongen zou maken dat ik blij was een optoming gevonden te hebben die werkte. Nou ja, niets meer aan te doen.
En dan hebben we ook nog een hoop medisch gedoe met twee paarden, dat is nu wat rustiger maar nog niet over.
Is het bij jou opgelost en dus over? En inderdaad, zou bij de hond vast ook moeten kunnen voorkomen. Ik lees dat het soms op rofo te zien is en dat op echo verkalkingen en vaak vocht in de slijmbeurs en een peesverdikking te zien is. Ik neem het mee dinsdag.Inge O schreef: ↑01 mar 2022, 19:41 Ik weet niet in hoeverre dit ook vaak speelt bij honden, maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat zoiets er niet zou bij voorkomen. De pijn is dan inderdaad wisselend en (eigen ervaring) kan zelfs per seconde wisselen al naar gelang of de pees wel of niet gehinderd wordt door die kalk. Als mens kan je je schouderbewegingen dan beperken tot wat niet pijnlijk is, maar dat is voor een vierpoter natuurlijk niet mogelijk.
Tuig laat ik nu inderdaad uit en hopelijk wil hij aan de halsband ook rustig lopen nu. Het is niet de oorzaak van de kreupelheid van z'n rechterpoot geweest want hij heeft normaal gesproken zelden een tuig aan (en zowel dan bijna altijd zonder riem eraan). Stom dat ik er niet aan gedacht heb dat het druk zou kunnen geven, maar ik was zo gefocust op hoe ik hem moest kunnen laten plassen zonder dat hij uit angst gekke sprongen zou maken dat ik blij was een optoming gevonden te hebben die werkte. Nou ja, niets meer aan te doen.
- Gretha
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Jezus, het zit jullie ook echt niet mee.
Dikke knuffel voor jou en Willem
Dikke knuffel voor jou en Willem
- Inge O
Bij mensen wordt het soms geopereerd, maar eigenlijk wordt dat niet meer geadviseerd omdat het na verloop van tijd vanzelf overgaat omdat de verkalkingen oplossen. Zo is het bij mij ook gegaan (heb er zelfs nooit laten naar kijken), en ook bij mijn zus en broer. Nog heel af en toe heb ik soms nog eens een heel scherpe pijn (zou ik dan Willem zijn dan zou ik erg kreupelen) maar ik weet dat ik dat kan oplossen door mijn schouder en arm wat onbelast heen en weer te bewegen tot de pees waarschijnlijk weer naast de verkalking komt.
- Nikki
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Kruising Jack Russell Jet
Wat een zorgen weer, het zit jullie niet mee Beterschap voor Willem!
- Zamunda
Bedankt voor de knuffels en het meedenken. De tegenslag dat hij nu aan de andere voorpoot ook kreupelt hakt er wel even in, ipv heel misschien toch een stapje naar voren is het nu 100 stappen terug voor m'n gevoel. Straks even bellen naar de kliniek, om door te geven wat er speelt en wat dingen te vragen.
Bij de info over de verkalkingen die Inge O noemde stond dat het ook pijnlijk kan zijn bij liggen. Nou is Willem een hond en hoeft het helemaal geen verkalking te zijn maar hij heeft wel pijn in die schouders en sinds gisteravond besef ik pas dat het bij hem ook pijnlijk kan zijn bij liggen. En dat hij daardoor ook ineens zo pijnlijk kan zijn terwijl hij niets gedaan heeft (maar dus wel de hele tijd liggen).
Nu ik terugdenk vraag ik me af of dat graven in de mand/bank er ook mee te maken heeft, bij het kussen dat ik vorige week neergelegd heb doet hij dat niet maar hij kan daar wel moeilijk uit opstaan met z'n pijnlijke schouders omdat het heel dik is en gevuld met van die miniballetjes (dus de voetjes zakken bij het opstaan steeds de diepte in/is niet stabiel). Ik heb een steviger mand van boven gehaald, maar dat was duidelijk pijnlijker om in te lopen/draaien dus ik ga een orthopedisch hondenbed of (-)matras kopen, hopelijk gaat dat hem helpen bij de pijn (en mogelijk ook bij zijn herstel). Ik heb gisteravond al gezocht maar vind het niet zo makkelijk als ik dacht om te bepalen wat een fijne is waarvan de matras van goede kwaliteit is.
Bij de info over de verkalkingen die Inge O noemde stond dat het ook pijnlijk kan zijn bij liggen. Nou is Willem een hond en hoeft het helemaal geen verkalking te zijn maar hij heeft wel pijn in die schouders en sinds gisteravond besef ik pas dat het bij hem ook pijnlijk kan zijn bij liggen. En dat hij daardoor ook ineens zo pijnlijk kan zijn terwijl hij niets gedaan heeft (maar dus wel de hele tijd liggen).
Nu ik terugdenk vraag ik me af of dat graven in de mand/bank er ook mee te maken heeft, bij het kussen dat ik vorige week neergelegd heb doet hij dat niet maar hij kan daar wel moeilijk uit opstaan met z'n pijnlijke schouders omdat het heel dik is en gevuld met van die miniballetjes (dus de voetjes zakken bij het opstaan steeds de diepte in/is niet stabiel). Ik heb een steviger mand van boven gehaald, maar dat was duidelijk pijnlijker om in te lopen/draaien dus ik ga een orthopedisch hondenbed of (-)matras kopen, hopelijk gaat dat hem helpen bij de pijn (en mogelijk ook bij zijn herstel). Ik heb gisteravond al gezocht maar vind het niet zo makkelijk als ik dacht om te bepalen wat een fijne is waarvan de matras van goede kwaliteit is.
Dat bedoelde ik inderdaad met of het opgelost is bij jou. Maar dan is de verkalking dus niet helemaal opgelost als je er nog af en toe last van hebt?Inge O schreef: ↑01 mar 2022, 20:07Bij mensen wordt het soms geopereerd, maar eigenlijk wordt dat niet meer geadviseerd omdat het na verloop van tijd vanzelf overgaat omdat de verkalkingen oplossen. Zo is het bij mij ook gegaan (heb er zelfs nooit laten naar kijken), en ook bij mijn zus en broer. Nog heel af en toe heb ik soms nog eens een heel scherpe pijn (zou ik dan Willem zijn dan zou ik erg kreupelen) maar ik weet dat ik dat kan oplossen door mijn schouder en arm wat onbelast heen en weer te bewegen tot de pees waarschijnlijk weer naast de verkalking komt.
- Inge O
De last die ik er nu nog van heb is absolute peanuts vergeleken bij wat het was dus ja, misschien zit er nog een restje of is er weer een nieuwtje - dat valt voor mij onder ouderdomsslijtage, niemand wordt er beter op met ouder worden en ik leg mij daar gewoon bij neer, voor mezelf en ook voor mijn honden.
Bah, wat naar. Bij Joy werd eerder ook gedacht aan een bicepspeesontsteking, maar op de echo bleek de pees er prima uit te zien. Zij heeft twee keer ontstekingsremmende injecties in schouder en elleboog gehad en die hielpen erg goed. Wel liep zij na een van die behandelingen, toen ik net bedacht hoe fijn het was om haar zo makkelijk te zien lopen, van de ene op de andere seconde hartstikke kreupel met haar andere voorpoot
Sterkte met de zoektocht naar een goede diagnose en behandeling!
- _Tiny_
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Beterschap voor Willem Hopelijk heb je snel een diagnose en kan er behandeld worden.
- Vicky
- Honden: 4
- Welke: BC Markiesje Wocker
Ik heb het zelf niet maar ik hoor vaak goede verhalen over bia bed. Wel prijzig maar gaat ook wel lang mee geloof ik.Zamunda schreef: ↑02 mar 2022, 08:18 Ik heb een steviger mand van boven gehaald, maar dat was duidelijk pijnlijker om in te lopen/draaien dus ik ga een orthopedisch hondenbed of (-)matras kopen, hopelijk gaat dat hem helpen bij de pijn (en mogelijk ook bij zijn herstel). Ik heb gisteravond al gezocht maar vind het niet zo makkelijk als ik dacht om te bepalen wat een fijne is waarvan de matras van goede kwaliteit is.
Bo en de honden
-
- Posts in topic: 8
- Welke: Grieks
ahh arme Willem Hopelijk knapt hij snel op en kan hij weer lekker over het land scheuren!
- kayleigh*
- Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala
Hopelijk knapt Willem snel op. Jullie hebben wel genoeg gehad.
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
https://www.welkoop.nl/beeztees-zira-ku ... cm_1313961
Wij hebben deze gekocht voor Heavy maar dan een maat groter 1.20 bij 80 bij 10
Bevalt heel goed . Mooi stevig kussen,matras eigenlijk
Hoes goed te wassen en er zit een waterdichte hoes om
Bevalt heel goed . Mooi stevig kussen,matras eigenlijk
- pioenroos
- Posts in topic: 5
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Diemp heeft altijd het fijnst gelegen op een kinderbedmatras. Geeft steun maar ook zacht. Het sjieke hondenbed voor extra ondersteuning werd vakkundig genegeerd. Ik had er eentje van de Ikea.
- Zamunda
Ik hoop eigenlijk ook op zoiets. Wel bizar dat zij (ook) ineens ze kreupel met haar andere voorpoot liep, hoe is dat toen verlopen? Was dat heel tijdelijk en kort of zit daar ook nog een verhaal aan vast?Lieske_1977 schreef: ↑02 mar 2022, 10:38 Bah, wat naar. Bij Joy werd eerder ook gedacht aan een bicepspeesontsteking, maar op de echo bleek de pees er prima uit te zien. Zij heeft twee keer ontstekingsremmende injecties in schouder en elleboog gehad en die hielpen erg goed. Wel liep zij na een van die behandelingen, toen ik net bedacht hoe fijn het was om haar zo makkelijk te zien lopen, van de ene op de andere seconde hartstikke kreupel met haar andere voorpoot
Ja zo'n orthopedische biabed komt boven de 300 euro uit in Willem z'n maat... dan koop ik wel meteen een goed traagschuimmatras .
Bedankt, ik heb hem opgeslagen. Hij lag vanmorgen toch in die andere mand en ik heb op dat korrel-kussen een heel dun matrasje van een campingbedje gelegd voor meer stabiliteit (daar lijkt hij ook fijn op te liggen). En vanavond een bed met goede matras op spiraalbodem neergezet, het frame staat 'ondersteboven' zodat het bed niet zo hoog is. Nu heeft hij dus alvast drie plekken met verschillende hard- en zachtheid en kan ik even verder nadenken over iets met traagschuim (of misschien zit bij de huidige opties al een oplossing bij voor hem).Smoushond schreef: ↑02 mar 2022, 16:02 https://www.welkoop.nl/beeztees-zira-ku ... cm_1313961
Bevalt heel goed . Mooi stevig kussen, matras eigenlijk
Ja die heb ik ook, ik zit te overwegen om een los stuk traagschuim aan te schaffen en op dat matras te leggen.
Ik hoop het ook, maar ik vrees er een beetje voor hoe lang dit allemaal nog gaat duren. En ook of hij dan wel helemaal kan herstellen en wat hij dan nog kan, want de dingen die hij het fijnst vindt geven ook de meeste druk op de voorpoten (gekke sprongetjes maken en met veel druk op z'n voorpoten landen en lekker graven).
Natuurlijk is dat dan weer vers twee, maar toch word ik elke keer weer een beetje verdrietig als ik langs de holen loop die Lais en Willem zo vakkundig gegraven hebben . Wat was het altijd zo'n leuk gezicht, Lais die erin verdween en in de diepte alles uitgroef en daarbij de ingang zowat dichtgooide waardoor ze er dan enkel nog met grote moeite uitgewurmd kwam en dan kon je erop wachten: Willem hield het altijd op een afstandje in de gaten en als Lais klaar was (en wij ver genoeg van de holen stonden) ging hij inspecteren wat ze gedaan had en groef hij de ingang weer goed open. Woesj, woesj, woesj, dan zag je het zand zo anderhalve meter hoog naar achteren schieten .
Hun meest recente holen zijn inmiddels behoorlijk ingestort en liggen er een beetje troosteloos bij. Lais had die kleine nog moeten leren hoe je zo'n ondergrondse bunker maakt, nu moet Willem dat nog gaan doen. Dus hij moet verdorie goed herstellen.