Nanna schreef: ↑25 sep 2021, 12:05
Afijn, ik ben voor moderatie op de wet en ingrijpen als het écht lelijk wordt. En dan graag ingrijpen door de leden zelf en niet door hogerhand. Je hoeft toch godverdomme niet op je handjes te zitten en te wachten op de politie? Trek je waffel open als het je niet zint. Dat is voor de groep veel beter dan de boa’s op te laten draven omdat je dan geheid het gekrijs over monddood maken weer krijgt
En het is voor de mods ook beter. We hebben geen zin om de kop van just uit te hangen.
Jullie, we, zijn volwassen mensen.
Het is leuk om te roepen dat je voor "enige mate van moderatie" bent maar als je niet exact definieert wat die enige mate dan is dan weet ik nu al wat er gebeurt. Want dan moeten mods kennelijk gedachten kunnen lezen over wat wel en niet gedaan moet worden. Daar pas ik echt voor.
Als mod hoef je toch niet gaan zitten bepalen wat wel en niet gepast is, laat de groep dat gewoon zelf aangeven als er op het rooie uitroepteken wordt gedrukt dan kijken en overleggen en verder niet lijkt mij. Ik heb een bullengroep met 1500 leden en ik flikker alleen berichten van mensen die pups willen verkopen en van die snuffelmatverkoopmeuten weg en voor de rest modereer ik nergens op en er is echt nog nooit gezeik geweest terwijl op groepen waar wel streng gemodereerd wordt veel vaker gezeik is.
Over onmodereerbaar gekijf gesproken.
Ik heb het voorstel op de modchat gedaan dat zulke mensen op vrijdagavond op de chat van Mijke de boel moeten bezegelen. Kaartjes zijn verkrijgbaar per PB.
Nanna schreef: ↑25 sep 2021, 11:51
Zullen we anders afspreken niet meteen gekwátst te zijn. Ik kan er zo slecht tegen. Het lijkt wel de nieuwe mode om om alles meteen bezeerd te gaan zitten kijken.
En dan met je betraande hoofdje naar de mods kijken die moeten ingrijpen. Zucht.
Grow a pair.
Nee niet meteen gekwetst zijn, maar alles maar goed vinden hoeft toch ook niet. Sommige mensen zijn nu eenmaal gevoeliger dan de andere je kunt niet altijd alleen maar van jezelf uitgaan.
En weer andere mensen smijten hun gevoel als knuppel in het rond. En nog weer andere mensen zijn helemaal niet in staat om constant af te stemmen zodat iedereen om zich heen ten allen tijde veilig voelt. Of ze willen het niet. Mag ook.
Het is een groep. De leden zijn divers. Regel het voor jezelf.
Bedoel dat je er ook zelf wat van kunt zeggen, als iemand bij mij op een zere plek drukt dan zeg ik dat gewoon zelf tegen diegene dat hoef jij of een andere moderator niet op te lossen.
Inkopper.. ik vind dat smegma gelul van jou niet leuk
Ik verleen je bij deze permissie om mijn smegmagekakel over te slaan
Want zo ben ik dan ook wel weer.
Helemaal goed en dan sla jij mijn corona gelul over
EchoMira schreef: ↑25 sep 2021, 12:58
En dan ga ik kakelen dat iedereen normaal moet doen en de instellingen aanpassen dat het woord smegma sterretjes wordt en dan gaat Nanna schmechmah schrijven.
Echt zo geen zin in.
Kakelen is prima maar sterretjes ipv woorden is 10x niks
EchoMira schreef: ↑25 sep 2021, 13:01
Ik heb het voorstel op de modchat gedaan dat zulke mensen op vrijdagavond op de chat van Mijke de boel moeten bezegelen. Kaartjes zijn verkrijgbaar per PB.
Célie schreef: ↑25 sep 2021, 12:49
Nee niet meteen gekwetst zijn, maar alles maar goed vinden hoeft toch ook niet. Sommige mensen zijn nu eenmaal gevoeliger dan de andere je kunt niet altijd alleen maar van jezelf uitgaan.
Je kunt gerust gevoelig zijn maar dat geeft je nog geen recht een ander voor te schrijven hoe die jou dient te behandelen. Of je zégt het gewoon. Ik kan hier of daar niet tegen. Ik denk dat de grote groep dan best bereid is daar rekening mee te houden. Maar niet op voorhand.
Dat bedoel ik als jij elke keer iets tegen mij zegt wat ik niet leuk vind kan ik dat gewoon zeggen *Nanna houd je muil * maar ik moet er niet vanuit gaan dat jij of de moderators dat hetzelfde voelen. Pas als het constant op de man spelen wordt of stalken dan kun je altijd nog bericht naar moderatie doen toch.
Célie schreef: ↑25 sep 2021, 13:04
Bedoel dat je er ook zelf wat van kunt zeggen, als iemand bij mij op een zere plek drukt dan zeg ik dat gewoon zelf tegen diegene dat hoef jij of een andere moderator niet op te lossen.
Célie schreef: ↑25 sep 2021, 13:08
Pas als het constant op de man spelen wordt of stalken dan kun je altijd nog bericht naar moderatie doen toch.
Stalken is altijd geniepig. Van die losse opmerkingen die wel als steek onder water moeten gelden. Sta er gewoon boven en hoop dat degene die het doet er gelukkig van wordt.
Gaan melden bij de modjes is ook weer zowat. Kinderachtig ook. Wat moeten die ermee als ze er toch niks aan kunnen doen? Want de regels worden meestal niet gebroken. Blij zijn dat het niet in jouw karakter zit en doorrrr.
Célie schreef: ↑25 sep 2021, 13:04
Pas als het constant op de man spelen wordt of stalken dan kun je altijd nog bericht naar moderatie doen toch.
En dan nog vraag ik me af waarom iemand dat doet. Waarom bij jou (in dit voorbeeld dan).
Op het andere forum was iemand die constant rare kleine grensjes over ging. Dan liet ze me weten dat ze wist waar ik werk. Waar ik woon. Hoe mijn zus er uit ziet.
Heel erg vervelend. Maar moet het dan niet mogen?
Of iemand anders die er een dagelijks punt van maakt om alles wat je zegt uit te pluizen en uit elkaar te trekken om dat 1 zin uit te lichten en te zeggen dat je "peilloos dom" bent.
Ook superirritant. Maar wel regel ga je er over bedenken?
Het werkt niet. Het is een wisselwerking tussen een groep heel verschillende mensen. Dat krijg je nooit spits.
Stalken is altijd geniepig. Van die losse opmerkingen die wel als steek onder water moeten gelden. Sta er gewoon boven en hoop dat degene die het doet er gelukkig van wordt.
Gaan melden bij de modjes is ook weer zowat. Kinderachtig ook. Wat moeten die ermee als ze er toch niks aan kunnen doen? Want de regels worden meestal niet gebroken. Blij zijn dat het niet in jouw karakter zit en doorrrr.
Ja weet ik wat ze er mee kunnen of moeten haha, maar niet iedereen is goed gebekt of kan het netjes oplossen je kunt het melden of weet ik veel er over lullen met een moderator dat in ieder geval de grootste hitte gelaaid is, ik weet het ook niet haha sommige mensen kunnen er ook niet gewoon goed boven gaan staan misschien kunnen we een forumpsycholoog aanstellen waarmee je er dan over kunt lullen.
~Suzanne~ schreef: ↑25 sep 2021, 12:58
Just my 2 cents. Dus geen feiten maar een mening
Een veelvoud aan moderatoren (10 ofzo) is volstrekt niet nuttig lijkt me, dat gaat onderling al conflicten geven.
Wie er ook mod wordt, je zult altijd zien dat ooit leden het er niet mee eens zijn. Democratische beslissingen nemen zou nog lukken tussen moderatoren, maar iets waarbij alle leden het er ook mee eens moeten zijn is een utopie. Dus zul je altijd houden dat er leden zijn die het met een beslissing niet eens zijn. That's life.
Wat misschien wel een idee is, om ook 1 account te maken met als naam "moderator-team". Als beslissingen worden genomen, dan kan die gebracht worden door dat account, zodat het niet van 1 mod afkomstig lijkt te zijn. Dat kan voorkomen dat daar weer over gevallen wordt. Het is dan soort van anomiem.
Houd alsjeblieft op en laat het gejank uit het verleden lekker daar. Dit is niet hetzelfde forum. Tering.
En dan nog vraag ik me af waarom iemand dat doet. Waarom bij jou (in dit voorbeeld dan).
Op het andere forum was iemand die constant rare kleine grensjes over ging. Dan liet ze me weten dat ze wist waar ik werk. Waar ik woon. Hoe mijn zus er uit ziet.
Heel erg vervelend. Maar moet het dan niet mogen?
Of iemand anders die er een dagelijks punt van maakt om alles wat je zegt uit te pluizen en uit elkaar te trekken om dat 1 zin uit te lichten en te zeggen dat je "peilloos dom" bent.
Ook superirritant. Maar wel regel ga je er over bedenken?
Het werkt niet. Het is een wisselwerking tussen een groep heel verschillende mensen. Dat krijg je nooit spits.
Nee dat snap ik hoor, maar hoeft ook toch niet allemaal in regeltjes (ik kan het niet goed uitleggen hoor) maar het is toch ook fijn dat als iemand wat gevoelig op iets reageert dat zij/hij/het dan kan aangeven en dat er een andere kijk op gegeven wordt en dat het dan niet meteen in een topic zelf hoeft.
Ik haat het als ik niet goed kan uitleggen hoe ik het bedoel
Diegene haalt er blijkbaar iets uit dat verder ontbreekt. Karig. Ik zit persoonlijk dan liever bij de huisarts te janken om me door te verwijzen en de boel op een rijtje te zetten, maar goed.
Zie het maar als een gunst en heb een beetje meelij.
Célie schreef: ↑25 sep 2021, 13:24
Nee dat snap ik hoor, maar hoeft ook toch niet allemaal in regeltjes (ik kan het niet goed uitleggen hoor) maar het is toch ook fijn dat als iemand wat gevoelig op iets reageert dat zij/hij/het dan kan aangeven en dat er een andere kijk op gegeven wordt en dat het dan niet meteen in een topic zelf hoeft.
Ik haat het als ik niet goed kan uitleggen hoe ik het bedoel
Maar wat moet er dan met die andere kijk gebeuren?
Het staat je toch al vrij om iemand te PB-en om iets te bespreken?
Ik vind slaande ruzie prima maar als het afgelopen is moet je het loslaten. Dat werkt voor mij altijd.
Wrok vasthouden of de ander iets na blijven dragen werkt alvast niet.
Ja maar dan serieus.
Als je vindt dat er nog dingen gezegd moeten worden dan doe je dat maar even op het toneel terwijl de rest kijkt. Zonder er op te gaan zitten broeden of de archieven uit te pluizen.
Dan wint er iemand of het is gelijk spel en houdt iedereen verder zijn bek.
Het is de vertraging en het uitsmeren over het hele forum dat conflicten vervelend maakt. Terwijl ze net zo leuk kunnen zijn.
Diegene haalt er blijkbaar iets uit dat verder ontbreekt. Karig. Ik zit persoonlijk dan liever bij de huisarts te janken om me door te verwijzen en de boel op een rijtje te zetten, maar goed.
Zie het maar als een gunst en heb een beetje meelij.
Nou kijk zo'n droog commentaar dat maakt toch dat je er anders naar kijkt, ik heb zelf vaak dat ik het meteen op mezelf betrek.