GVS of TIA of toch wat anders?
-
- Posts in topic: 4
- Honden: 2
- Welke: Grieks
GVS of TIA of toch wat anders?
Pippy (nu 15,5 jr) heeft in 2020 een GVS, of zoals het ook heet een IVS, of een TIA of iets anders gehad. Ogen draaien, koppie heel scheef, rondjes lopen, misselijk, niet willen eten, omvallen..kortom totale malaise
Gelukkig is ze weer een flink stuk opgeknapt, maar ze is nu blind aan 1 oog, houdt haar koppie nog steeds een beetje scheef, en ze heeft geestelijk toch wel een stapje terug gedaan. Ze blaft nu ineens uit het niets, wil naar buiten en binnen 2 minuten staat ze weer voor de deur en wil dan 5 minuten later toch weer naar buiten
Heeft iemand hier ervaringen mee en misschien tips? Ze krijgt nu cholodin en vitamine B12.
Gelukkig is ze weer een flink stuk opgeknapt, maar ze is nu blind aan 1 oog, houdt haar koppie nog steeds een beetje scheef, en ze heeft geestelijk toch wel een stapje terug gedaan. Ze blaft nu ineens uit het niets, wil naar buiten en binnen 2 minuten staat ze weer voor de deur en wil dan 5 minuten later toch weer naar buiten
Heeft iemand hier ervaringen mee en misschien tips? Ze krijgt nu cholodin en vitamine B12.
- Kells
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Re: GVS of TIA of toch wat anders?
Ik denk dat ze aan het dementeren is. Tips heb ik niet, maar gezien haar leeftijd zou ik niet al teveel meer willen proberen. Het houd een keer op.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Verwennen en als het niet meer leuk is laten gaan. Met vijftien en een half is de koek natuurlijk aardig op. En uiteraard, als de prinses naar buiten wil, naar buiten laten gaan. Oude dames houden het nu eenmaal niet zo lang meer op. Dat zie ik wel aan mijn schoonmoeder
Die verwennen we ook
Die verwennen we ook
Misschien is vitofylin nog het proberen waard? Bij Lou merk ik wel een positief verschil in haar dementieachtige gedragingen sinds ze het krijgt.
Cholodin heb ik ook geprobeerd, maar daar wordt ze juist angstiger van
Buiten dat vooral verwennen en mevrouw alles geven wat ze wil. Op zo'n leeftijd mag dat
Verwennen. Je zou nog eens cbd olie kunnen proberen. Mijn wijlen ouwe oops van 16 kreeg naast de cholodin ook cbd olie. Maar eerlijk? - en ik weet hoe kut het is om te horen - je nadert met rasse schreden het einde.
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Je kunt een heleboel dingen proberen, maar het einde is in zicht. Ze heeft een leeftijd dat ze mag overlijden. Moet je nog van alles uit de kast trekken om haar nog langer in leven te houden? Denk je dat je de hond er een plezier mee doet?Ybbihs schreef: ↑04 mar 2022, 20:27Misschien is vitofylin nog het proberen waard? Bij Lou merk ik wel een positief verschil in haar dementieachtige gedragingen sinds ze het krijgt.
Buiten dat vooral verwennen en mevrouw alles geven wat ze wil. Op zo'n leeftijd mag dat
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Die keuze is niet aan jou of mij om te maken.Kells schreef: ↑04 mar 2022, 23:32Je kunt een heleboel dingen proberen, maar het einde is in zicht. Ze heeft een leeftijd dat ze mag overlijden. Moet je nog van alles uit de kast trekken om haar nog langer in leven te houden? Denk je dat je de hond er een plezier mee doet?Ybbihs schreef: ↑04 mar 2022, 20:27Misschien is vitofylin nog het proberen waard? Bij Lou merk ik wel een positief verschil in haar dementieachtige gedragingen sinds ze het krijgt.
Er worden hier ervaringen en tips gevraagd. Die geef ik.
Buiten dat; hoe erg is het om er eventueel nog een pil in te douwen om te kijken of dat nog iets doet? Mits de hond geen mieperd is met pillen, je gaat op die leeftijd geen hele gevechten aan om er nog een pil in te moeten duwen
- Inge O
- Posts in topic: 1
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Op die leeftijd maakt het niet echt meer uit om te achterhalen wat het probleem is. Aan dementie doe je (in tegenstelling tot wat in hondenland beweerd wordt) gewoonweg niks, en zolang ze normaal eet, niet misselijk is en zich zo te zien nog goed voelt zal je dit soort dingetjes er gewoon bij moeten nemen.
Geniet van de tijd die jullie nog hebben.
Geniet van de tijd die jullie nog hebben.
-
Dank voor alle reacties
Natuurlijk genieten we elke dag van haar en wordt ze gruwelijk verwend. Mevrouw was altijd een slechte eter, maar nu lust ze alleen nog kattenvoer nou ja, dan wat kattenvoer door haar vlees en natuurlijk gaat ze elke avond 4 x naar buiten en weer naar binnen, geeft allemaal niets! Alleen dat blaffen uit het niets is vervelend. We weten niet wat ze wil, terwijl we voorheen precies konden zeggen waarom ze blafte; ik wil naar buiten, ik wil mijn balletje, er ligt nog wat eten op het aanrecht etc.
Nu proberen we haar een beetje af te leiden en vaak gaat ze dan weer lekker op de bank slapen.
Maar ze is lichamelijk nog zo goed, scheurt als een malle door het land, alleen geestelijk wordt het echt wat minder en dat is jammer...maar inderdaad hoort het bij haar leeftijd. Zolang ze zich nog goed voelt, houden wij het ongemak wel vol, maar inderdaad als ze echt gaat lijden dan houdt het op...
Ik ga even lezen over vitofylin en cbd olie heb ik nog in huis van de andere hond en het volgens mij kan geen kwaad om dat te proberen
Natuurlijk genieten we elke dag van haar en wordt ze gruwelijk verwend. Mevrouw was altijd een slechte eter, maar nu lust ze alleen nog kattenvoer nou ja, dan wat kattenvoer door haar vlees en natuurlijk gaat ze elke avond 4 x naar buiten en weer naar binnen, geeft allemaal niets! Alleen dat blaffen uit het niets is vervelend. We weten niet wat ze wil, terwijl we voorheen precies konden zeggen waarom ze blafte; ik wil naar buiten, ik wil mijn balletje, er ligt nog wat eten op het aanrecht etc.
Nu proberen we haar een beetje af te leiden en vaak gaat ze dan weer lekker op de bank slapen.
Maar ze is lichamelijk nog zo goed, scheurt als een malle door het land, alleen geestelijk wordt het echt wat minder en dat is jammer...maar inderdaad hoort het bij haar leeftijd. Zolang ze zich nog goed voelt, houden wij het ongemak wel vol, maar inderdaad als ze echt gaat lijden dan houdt het op...
Ik ga even lezen over vitofylin en cbd olie heb ik nog in huis van de andere hond en het volgens mij kan geen kwaad om dat te proberen
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Ja, Sherlock hier kan ook zo maar staan blaffen om ????? niks???
Vaak stopt hij dan wel als ik hem even aai of in mijn handen klap (dovig ook) maar de oude man is dement, tja...
Ik heb een hondenpuikje, wel zo makkelijk, gelukkig vindt hij dat nog wel (alleen terug naar binnen soms niet, dan moet ik hem zoeken en ophalen en dan is hij heel blij dat hij "gevonden" is).
Goed voelen, niet de hele tijd de weg kwijt, nog eten zoals anders en geen pijn op misschien wat ongemakken na en nog genieten van aandacht, dat is nu genoeg.
Vaak stopt hij dan wel als ik hem even aai of in mijn handen klap (dovig ook) maar de oude man is dement, tja...
Ik heb een hondenpuikje, wel zo makkelijk, gelukkig vindt hij dat nog wel (alleen terug naar binnen soms niet, dan moet ik hem zoeken en ophalen en dan is hij heel blij dat hij "gevonden" is).
Goed voelen, niet de hele tijd de weg kwijt, nog eten zoals anders en geen pijn op misschien wat ongemakken na en nog genieten van aandacht, dat is nu genoeg.
-
wat is een hondenpuikje?? Even nieuwsgierigGudrun schreef: ↑07 mar 2022, 15:43 Ja, Sherlock hier kan ook zo maar staan blaffen om ????? niks???
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Oh haha typo, hondenLuikje natuurlijk, sorryingrid48 schreef: ↑08 mar 2022, 09:03wat is een hondenpuikje?? Even nieuwsgierigGudrun schreef: ↑07 mar 2022, 15:43 Ja, Sherlock hier kan ook zo maar staan blaffen om ????? niks???