moderatoren

Gebruik dit forumdeel om al je wensen kenbaar te maken. Wat zou je graag willen op dit forum? Meld het vooral in dit forumonderdeel!
Célie
Posts in topic: 17
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: moderatoren

Bericht door Célie »

EchoMira schreef: 25 sep 2021, 13:30
Célie schreef: 25 sep 2021, 13:24 Nee dat snap ik hoor, maar hoeft ook toch niet allemaal in regeltjes (ik kan het niet goed uitleggen hoor) maar het is toch ook fijn dat als iemand wat gevoelig op iets reageert dat zij/hij/het dan kan aangeven en dat er een andere kijk op gegeven wordt en dat het dan niet meteen in een topic zelf hoeft.

Ik haat het als ik niet goed kan uitleggen hoe ik het bedoel

Maar wat moet er dan met die andere kijk gebeuren?
Het staat je toch al vrij om iemand te PB-en om iets te bespreken?

Ik vind slaande ruzie prima maar als het afgelopen is moet je het loslaten. Dat werkt voor mij altijd.
Wrok vasthouden of de ander iets na blijven dragen werkt alvast niet.
Nou dat je dan beseft dat het niet eens aan jou ligt maar dat eigenlijk de ander iets mist en daardoor zo reageert dat maakt het dan eenvoudiger om het over de schutting te flikkeren. Denk ik. Maar dat je er dus niet meteen van uitgaat dat moderators handelend optreden richting degene waar jij gevoelig op reageert.

Dat van die psycholoog was gein hoor :D
mijke
Posts in topic: 26

Bericht door mijke »

Nou ik trek me terug uit deze discussie want alles wat ik zeg wordt totaaaal uit zijn verband getrokken en voor het gemak wordt even vergeten dat ik dus volkomen voor zeer minimale en terughoudende moderatie ben. Maargoed de meningen van bepaalde mensen zijn weer zeer zwart wit en nuance is ook moeilijk, dus ik leg me neer bij de bepalende factor daarin. Misschien hebben jullie hartstikke gelijk hoor, het frustreert me gewoon dat ik stelselmatig verkeerd begrepen word. Het punt waarin we werkelijk verschillen is een stuk kleiner dan het nu wordt gemaakt.
EchoMira
Posts in topic: 32
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

mijke schreef: 25 sep 2021, 13:42 Nou ik trek me terug uit deze discussie want alles wat ik zeg wordt totaaaal uit zijn verband getrokken en voor het gemak wordt even vergeten dat ik dus volkomen voor zeer minimale en terughoudende moderatie ben. Maargoed de meningen van bepaalde mensen zijn weer zeer zwart wit en nuance is ook moeilijk, dus ik leg me neer bij de bepalende factor daarin. Misschien hebben jullie hartstikke gelijk hoor, het frustreert me gewoon dat ik stelselmatig verkeerd begrepen word. Het punt waarin we werkelijk verschillen is een stuk kleiner dan het nu wordt gemaakt.
Het gaat er niet om hoe groot het verschil is maar dat er een verschil is. Dat verschil wordt dan besproken.

Overigens hoef je je niet aan en af te melden, hoor. Dat formele gedoe. ;)
Tigris

Bericht door Tigris »

EchoMira schreef: 25 sep 2021, 13:30
Wrok vasthouden of de ander iets na blijven dragen werkt alvast niet.
LOL nee dat hebben we gemerkt 🤣

Ik zou richtlijnen sowieso niet vastleggen want die zijn per saldo al verouderd als ze zijn geschreven.

Per situatie bekijken, overleggen en open over communiceren met je ledenbestand. En volgens mij ging dat de laatste keer hier ook goed 👍🏻
mijke
Posts in topic: 26

Bericht door mijke »

EchoMira schreef: 25 sep 2021, 13:49
mijke schreef: 25 sep 2021, 13:42 Nou ik trek me terug uit deze discussie want alles wat ik zeg wordt totaaaal uit zijn verband getrokken en voor het gemak wordt even vergeten dat ik dus volkomen voor zeer minimale en terughoudende moderatie ben. Maargoed de meningen van bepaalde mensen zijn weer zeer zwart wit en nuance is ook moeilijk, dus ik leg me neer bij de bepalende factor daarin. Misschien hebben jullie hartstikke gelijk hoor, het frustreert me gewoon dat ik stelselmatig verkeerd begrepen word. Het punt waarin we werkelijk verschillen is een stuk kleiner dan het nu wordt gemaakt.
Het gaat er niet om hoe groot het verschil is maar dat er een verschil is. Dat verschil wordt dan besproken.

Nee maar ik wou wel even zeiken dat ik niet begrepen word, snap dat dan 😜
EchoMira

Bericht door EchoMira »

mijke schreef: 25 sep 2021, 14:02
EchoMira schreef: 25 sep 2021, 13:49

Nee maar ik wou wel even zeiken dat ik niet begrepen word, snap dat dan 😜
:mrgreen: :mrgreen:

Oh vandaar.
Pendrag
Posts in topic: 1

Bericht door Pendrag »

Voor mij is een forum als een gezellige bijeenkomst waar ik graag regelmatig naar binnenloopt. De locatie die met zn allen is afgehuurd, wordt beheerd door moderators die zorgen dat de electriciteit het doet, dat er geen spamrobots naar binnenkomen en nieuwe gasten welkom heet. De gasten onderling maken de sfeer. Als het al uit de hand loopt, lossen de gasten dat op. Net als welke privé bijeenkomst ook. Je belt pas handhaving als de wet wordt overtreden.

Een strakker gemodereerd forum zie ik meer als een praatgroep met vaste regels en eigen boa's die naleving van de regels actief handhaven. Ook prima maar niet mijn soort bijeenkomst. Ik zou het zonde vinden als de vrijheid van dit forum wordt beperkt op basis van fatsoen. Er is elders plek zat als je je daar thuisvoelt, wat mij betreft niet hier.
Tis but a scratch
Lothian
Posts in topic: 5
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Echomira, Nanna, Dagmar en iedereen die hier verder ook nog op wil reageren - vonden jullie dat op het Hondenforum oude stijl te veel gemoderate werd? Het tijdperk van Mascha en Malinois zeg maar?
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Lothian schreef: 25 sep 2021, 14:42 Echomira, Nanna, Dagmar en iedereen die hier verder ook nog op wil reageren - vonden jullie dat op het Hondenforum oude stijl te veel gemoderate werd? Het tijdperk van Mascha en Malinois zeg maar?
Dat vind ik een lastige vraag omdat het een andere situatie en lang geleden is. Dan zit je al snel op een tempo doeloe-achtige manier de boel te romantiseren.
Het eerlijk antwoord is dat ik het niet weet of ik vind dat er toen teveel gemodereerd werd.
En ik vind het ook niet uitmaken.

Wat ik persoonlijk wel vind is dat er toen al veel te veel de nadruk werd gelegd op het beschermen van zielige mensen die elke klipklap gillen dat ze de grond in gestampt of afgebrand worden en een mes in de rug hebben gekregen. En in mijn beleving kwam dat voort uit het feit dat zielig zijn invloed bracht.
Anders zou je gewoon zeggen dat je geraakt, verdrietig of beledigd bent. Zonder die eeuwige wijzende schuldvinger. Toch?

En ja, dan ontstaat er ook een tegenbeweging want Newton 3. Er is altijd de tegengestelde reactie van gelijke orde van grootte.
Maar dat was niet de oorzaak. De oorzaak is waar je het mes in de boter zet.
De aanname dat de natuurlijke interactie binnen de groep veredeling behoeft en dat dat iets te maken heeft met centrale wiebelvingers. En ja, dat was toen ook zo.

Dat het toen goed ging is ook een aanname (wat niet zegt dat het niet waar is, natuurlijk) die niet per definitie voor deze situatie opgaat.

Ik ben trouwens sowieso meer van het vooruit gaan. Wat er 5 jaar geleden speelde zegt me niet zo heel erg veel.
Nanna

Bericht door Nanna »

Mij maakt ook niet uit ‘hoe er toen gemodereerd werd’.
We zijn dit forum begonnen uit onvrede over de moderatie op het HF. Waarom wil je dat weer terug?
Je kunt deze nieuwe stijl toch gewoon een kans geven? Als het helemaal niet wil kun je het alsnog bekijken en overleggen of het wellicht anders moet.
Ik snap die angst niet goed dat het zonder ‘wiebelvingertje’ niet goed gaat. We zijn toch allemaal volwassen mensen?
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Ik persoonlijk was heel tevreden over het moderatorbeleid van het hondenforum. Tot recent. Toen was ik heel erg ontevreden en dát wil ik absoluut niet terug, en volgens mij wil niemand dat die zich hier heeft aangemeld ;) of lees jij iets anders dan ik?
Afbeelding
Dagmar
Posts in topic: 13

Bericht door Dagmar »

Lothian schreef: 25 sep 2021, 14:42 Echomira, Nanna, Dagmar en iedereen die hier verder ook nog op wil reageren - vonden jullie dat op het Hondenforum oude stijl te veel gemoderate werd? Het tijdperk van Mascha en Malinois zeg maar?
:lol: Ik heb een " permanente" ban gehad voor stekeligheid, in een tijd waarin het volledig losging en de vriendinnetjes structureel werden ontzien.
Misschien daarvoor nog, met MJ? Weet ik niet meer zo goed. Kan me ook niet boeien.
Willekeurigheid en kliekjesgedoe, dat is inherent aan je eigen rotaryleden kiezen. Het heeft daardoor altijd het beste gevaren op periodes van desinteresse, zoals de laatste radiostilte. Dat is jammer, onnodig en zorgt voor frictie wanneer er dan wel weer opeens een met diezelfde ongeïnteresseerde muil en een doos eierdopjes op komt draven.
Desinteresse hoeft niet de reden zijn anderen de maat niet te nemen of niet op de stoel opsporingsbeambte te gaan zitten. Liever niet. Ga dan wat gezelligs doen of zo.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Lothian schreef: 25 sep 2021, 15:16 Ik persoonlijk was heel tevreden over het moderatorbeleid van het hondenforum. Tot recent. Toen was ik heel erg ontevreden en dát wil ik absoluut niet terug, en volgens mij wil niemand dat die zich hier heeft aangemeld ;) of lees jij iets anders dan ik?
Ik hoef de oude stijl niet terug. Ik wil graag deze nieuwe stijl uitproberen. Nogmaals, waar komt toch die angst dat het zonder juf voor de klas fout loopt vandaan?
Laatst gewijzigd door Nanna op 25 sep 2021, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Fenneke
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Witte herder en nu een hún

Bericht door Fenneke »

Lothian schreef: 25 sep 2021, 15:16 Ik persoonlijk was heel tevreden over het moderatorbeleid van het hondenforum. Tot recent. Toen was ik heel erg ontevreden en dát wil ik absoluut niet terug, en volgens mij wil niemand dat die zich hier heeft aangemeld ;) of lees jij iets anders dan ik?
Klopt helemaal.
Er vloog 1 mod enorm uit de bocht en waarom zal wel een raadsel blijven. Dat was wel de aanleiding tot dit forum helaas. Ik ben hier nu en ben benieuwd hoe lang het hier "" goed"" blijft gaan. De eerste waarschuwing was blijkbaar ook al weer nodig dus er zal meer op stapel staan denk ik
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Dagmar

Bericht door Dagmar »

EchoMira schreef: 25 sep 2021, 14:58 Ik ben trouwens sowieso meer van het vooruit gaan. Wat er 5 jaar geleden speelde zegt me niet zo heel erg veel.
Ja. De nadruk op het verleden en profileren ligt nu sterk ergens anders. De link is geloof ik weg. Hoe gaan we ons vindbaar maken?
Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Nanna schreef: 25 sep 2021, 15:22
Ik hoef de oude stijl niet terug. Ik wil graag deze nieuwe stijl uitproberen. Nogmaals, waar komt toch die angst dat het zonder juf voor de klas fout loopt toch vandaan?
Ik denk terug aan Pak de Bal en huiver :mrgreen:
Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Ik vind het trouwens prima om het zo eens uit te proberen. We zullen zien. Het is niet helemaal hoe ik het zelf zou bedenken maar het ligt véél dichter bij mijn stijl dan strengere moderatie à la Bokt.
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Lothian schreef: 25 sep 2021, 15:29
Heb jij even geluk dat het net geen pakdebal.nl is geworden :mrgreen:
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Lothian schreef: 25 sep 2021, 15:29
Haha! Ja, daar heb ik me ook wel wild aan geërgerd maar me ook kapot gelachen. Martijn steeds met die ssssst plaatjes en dat snoeptopic😂😂
Bezie dat gewoon voor wat het is. Een toch wel psychiatrisch aangedaan figuur. Negeren lijkt me dan de kortste klap.
Safari

Bericht door Safari »

EchoMira schreef: 25 sep 2021, 14:58
Anders zou je gewoon zeggen dat je geraakt, verdrietig of beledigd bent.

Dat kan alleen op een plek die "veilig" is, op het oude HF kon dat zeker niet want je kon er donder op zeggen dat er de vloer met je aan werd geveegd. Want teer zieltje, te gevoelig bla bla. Ik heb dat best vaak zien gebeuren.

Ga me nou niet vragen hoe het wel moet want dat weet ik niet.
Nanna

Bericht door Nanna »

Het HF is weer gedeeltelijk open en je kunt even inloggen en dan lezen over de nieuwe ‘kick off’.
Daar wordt uit de doeken gedaan hoe het in de toekomst gaat en het woord fatsoen valt opvallend vaak.
Echt, ga je als lichtgeraakte ziel dan alleen daar aanmelden. Dit als bona fide advies.
Dit forum is opgericht met als oogmerk zo min mogelijk moderatie. Het kan zeer wel wezen dat je dat niet aanstaat. Maar ik snap dan niet goed het gedouw dat er tóch op fatsoen gemodereerd moet worden. Kijk toch eerst hoe het zo gaat. Geef het een kans. Wie weet bevalt het wel en anders kun je terecht op het HF.
Tigris

Bericht door Tigris »

Safari schreef: 25 sep 2021, 15:35

Dat kan alleen op een plek die "veilig" is, op het oude HF kon dat zeker niet want je kon er donder op zeggen dat er de vloer met je aan werd geveegd. Want teer zieltje, te gevoelig bla bla. Ik heb dat best vaak zien gebeuren.

Je zou denken dat “volwassen” mensen prima weten wanneer ze kwetsen en wanneer niet, toch?
Safari

Bericht door Safari »

Tigris schreef: 25 sep 2021, 15:59
Safari schreef: 25 sep 2021, 15:35

Je zou denken dat “volwassen” mensen prima weten wanneer ze kwetsen en wanneer niet, toch?
Really?. Oh mag niet want Engels 🤪 dat zou je denken en je mag het ook hopen. De praktijk is anders 😉
Laatst gewijzigd door Safari op 25 sep 2021, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Nanna

Bericht door Nanna »

Safari schreef: 25 sep 2021, 16:04

Realy?. Oh mag niet want Engels 🤪 dat zou je denken en je mag het ook hopen. De praktijk is anders 😉
Really is met dubbel l😎
En verder heb ik eigenlijk geen idee meer hoe vaak ik moet zeggen dat je voor regelgeving en bewaking van algemeen fatsoen van bovenaf op het HF moet wezen.
Safari

Bericht door Safari »

Heb het aangepast.
Plaats reactie