Ja. Want daar ging het om
moderatoren
- malinois
- Posts in topic: 5
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Re: moderatoren
Wat ik zelf destijds vond als modje was dat ik heel erg moest letten op wat ik zelf schreef, want vb functie bladibla. Ik heb daar goed geleerd het op een andere manier te omschrijven om toch te zeggen wat ik vond maar ik vond dat best vervelend en t was één van de redenen dat ik gestopt ben. Ik wil gewoon kunnen zeggen wat ik vind.Lothian schreef:Echomira, Nanna, Dagmar en iedereen die hier verder ook nog op wil reageren - vonden jullie dat op het Hondenforum oude stijl te veel gemoderate werd? Het tijdperk van Mascha en Malinois zeg maar?
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Contacteer:
Nou ik werd modje gemaakt zodat ik mn grote mond moest houdenDagmar schreef:Ik heb een " permanente" ban gehad voor stekeligheid, in een tijd waarin het volledig losging en de vriendinnetjes structureel werden ontzien.
Misschien daarvoor nog, met MJ? Weet ik niet meer zo goed. Kan me ook niet boeien.
Willekeurigheid en kliekjesgedoe, dat is inherent aan je eigen rotaryleden kiezen. Het heeft daardoor altijd het beste gevaren op periodes van desinteresse, zoals de laatste radiostilte. Dat is jammer, onnodig en zorgt voor frictie wanneer er dan wel weer opeens een met diezelfde ongeïnteresseerde muil en een doos eierdopjes op komt draven.
Desinteresse hoeft niet de reden zijn anderen de maat niet te nemen of niet op de stoel opsporingsbeambte te gaan zitten. Liever niet. Ga dan wat gezelligs doen of zo.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
- Lieke
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Roemeense straatschoffies
Ik vind het eerlijk gezegd een enorm gezeur om vooraf over allerhande regeltjes te gaan blaten. Laten we vooral even afwachten hoe het gaat lopen en pas met bluswater aankomen als de boel in de hens staat. Niet vooraf alles lopen dichttimmeren en als advocaten met een pak mitsen, maren en desalnietteminnen gaan lopen zwaaien.
Mochten er individuen lelijk uit de bocht gaan zwieren, dan zijn we met z'n allen mans genoeg om er dan op te reageren. Hoef je ook geen mod voor te zijn.
Ik ben geen mod, heb ook totaal niet de ambitie om dat te zijn en ben reuze verdraagzaam (nou ja, vind ik zelf dan) maar zelfs ik heb in de tijd van Pakdebal en Loek hen wel eens aangesproken om hun - in mijn ogen - irritante gedrag. Daar hoef je heus geen moderator-etiket voor te hebben, hoor.
Mochten er individuen lelijk uit de bocht gaan zwieren, dan zijn we met z'n allen mans genoeg om er dan op te reageren. Hoef je ook geen mod voor te zijn.
Ik ben geen mod, heb ook totaal niet de ambitie om dat te zijn en ben reuze verdraagzaam (nou ja, vind ik zelf dan) maar zelfs ik heb in de tijd van Pakdebal en Loek hen wel eens aangesproken om hun - in mijn ogen - irritante gedrag. Daar hoef je heus geen moderator-etiket voor te hebben, hoor.
- Kruimel
- Welke: IJslandse honden
Safari schreef: ↑25 sep 2021, 16:04Really?. Oh mag niet want Engels dat zou je denken en je mag het ook hopen. De praktijk is andersTigris schreef: ↑25 sep 2021, 15:59Je zou denken dat “volwassen” mensen prima weten wanneer ze kwetsen en wanneer niet, toch?Safari schreef: ↑25 sep 2021, 15:35
Dat kan alleen op een plek die "veilig" is, op het oude HF kon dat zeker niet want je kon er donder op zeggen dat er de vloer met je aan werd geveegd. Want teer zieltje, te gevoelig bla bla. Ik heb dat best vaak zien gebeuren.
Ga me nou niet vragen hoe het wel moet want dat weet ik niet.
Nou, nee. Gedachtenlezen is al een ingewikkeld vak en via geschreven berichten al helemaal onmogelijk. Voor een ander gaan invullen wat z/hij wel of niet kwetsend vindt is niet alleen behoorlijk ingewikkeld, het is ook behoorlijk bevoogdend.
Natuurlijk zijn er excessen die de meeste mensen als kwetsend ervaren. Het venijn zit 'm meestal in de grijze grenzen. Wat de één gigantisch schofferend vindt steekt de ander fluitend in de achterzak.
Het duo Olie en Bol
Ik ben nog van het oude oude hf, de laatste perikelen helemaal niet meegemaakt, dus hoe de onvrede en ontstaan van dit nieuwe forum tot stand gekomen is weet ik niks van.
Het modereren van een forum is een noodzakelijk iets, wat mij betreft zo min mogelijk ingrijpen en regels, maar ja.... je blijft altijd mensen hebben welke puur op een forum ( of überhaupt op inet) zitten om hun zure plasjes te doen , om maar te provoceren en eigenlijk vooral willen schoppen en kwetsen.
Ik negeer gewoon , zeg wat ik wil zeggen en vindt ik het niet meer leuk dan kom ik niet meer. Ik heb geen moderator nodig om dingen te sussen, te verbieden, te straffen.
Het modereren van een forum is een noodzakelijk iets, wat mij betreft zo min mogelijk ingrijpen en regels, maar ja.... je blijft altijd mensen hebben welke puur op een forum ( of überhaupt op inet) zitten om hun zure plasjes te doen , om maar te provoceren en eigenlijk vooral willen schoppen en kwetsen.
Ik negeer gewoon , zeg wat ik wil zeggen en vindt ik het niet meer leuk dan kom ik niet meer. Ik heb geen moderator nodig om dingen te sussen, te verbieden, te straffen.
- malinois
- Contacteer:
laten we dat maar niet doen
- Gudrun
- Posts in topic: 10
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Wat ik uit dit alles concludeer:
1) minimale moderatie volgens de wet volstaat zeker, het HF maakt een doorstart, bekijk wat daar de regels worden en post waar je je je best voelt (of allebei) en we zien wel hoe het gaat
2) genoeg modjes maar niet te veel (lekker duidelijk hahaha) 8 is genoeg, 10 of meer is te veel?
3) vraag blijft: hoe stemmen we concreet?
Is dit iets: lijstje van iedereen die wil, technisch en algemeen mod en dan in poll-vorm anoniem stemmen? (@Sabine, stemmen via poll is toch anoniem veronderstel ik?)
En dan de 8 met de meeste stemmen zijn mod?
Waarbij de niet verkozen modjes een dik genoege huid moeten hebben om tegen hun niet-verkiezing te kunnen .
1) minimale moderatie volgens de wet volstaat zeker, het HF maakt een doorstart, bekijk wat daar de regels worden en post waar je je je best voelt (of allebei) en we zien wel hoe het gaat
2) genoeg modjes maar niet te veel (lekker duidelijk hahaha) 8 is genoeg, 10 of meer is te veel?
Is dit iets: lijstje van iedereen die wil, technisch en algemeen mod en dan in poll-vorm anoniem stemmen? (@Sabine, stemmen via poll is toch anoniem veronderstel ik?)
Waarbij de niet verkozen modjes een dik genoege huid moeten hebben om tegen hun niet-verkiezing te kunnen .
Punt 2. Weet niet of er achter de schermen gestemd wordt over onderwerpen maar is een oneven aantal dan niet beter? 7 of 9?
Maar diegenen die nu al mod zijn kunnen dat toch blijven als ze willen?
Ik ben al blij dat ik, na een dagje buurthuis geklus met aansluitend een bbq, met een gerust hart dit topic kan openen zonder dat er een slot op zit of berichten verdwenen zijn.
-
- Posts in topic: 32
- Welke: Whippet en Lurcher
Ja. Maar weten dat iets iemand kwetst is niet altijd reden om het dan maar niet te zeggen.
Je hebt er geen recht op dat een ander zich op jouw gevoelsleven oriënteert.
Als je meer wil doen dan oeverloos gesterktemeis en recepten uitwisselen hoort het er ook bij om soms de degens te kruisen.
Dat hoeft niet nodeloos kwetsend te zijn maar ook niet bij voorbaat helemaal niet confronterend.
En dan ben je maar gekwetst. Dat zijn we allemaal weleens. Jammer dan.
Ik vind het risico dat we veel te zogenaamd lief zijn en daarmee juist de sfeer verzieken veel groter. Zeker als dat streven naar veiligheid betekent dat mensen links en rechts op verschillende manieren een rol sokken in de bek gepropt krijgt.
Er is vast ook een hele litanie aan redenen om het juist allemaal wel op de vlakte te houden en wollig genoeg voor ook het zachtste lammetje maar daar heb je nu dan dus het andere forum voor. Maar als ik een tip mag geven...donder gewoon die laptop dicht, pak een fles wijn en zet een jankfilm aan als je vandaag even niets met een scherp randje meer wil zien.
Of ga hier gezellig keuvelen in het geluksmomentjestopic. Je moet je niet in het gedruis storten, he? Dat beslis je zelf.
Eens! Maar ook niet om het dan maar wel te zeggen als het niet zozeer iets toevoegt, maar het doel is om de andere partij zwakker te krijgen
De sfeer is hier uitzonderlijk goed, er zijn veel actieve topics met boeiende of komische onderwerpen, iedereen doet leuk mee, de content is relevant, kortom alles wat je op een forum met deze naam zou willen. De mod acties zijn tot dusver in goed overleg, helder en adequaat geweest. Mocht er behoefte zijn aan een democratisch verkozen modteam, dan komt dat vanzelf wel. Ik heb hier nog niemand gezien die vroeg om meer moderators, dus why fix something that isn't broken?
Dat ....en dan niet weer zeveren over " je kiest ervoor om zwak te zijn" of "het ligt aan jezelf" ..
Kwetsen of raken om het raken is niet oké.
Dat klopt.
Maar om het zwijgen opgelegd te krijgen, of een tijdelijke of permanente ban, omdat men wat jij te zeggen hebt te afwijkend vindt, is ook kwetsend.
- Angelique
- Honden: 6
- Welke: Husky Herder Hound
- Contacteer:
Ik zei het eerder op het HF ook al.....voor wat het waard is....
Ik zou alleen moderaten als er op het uitroeptekentje gedrukt word en verder mensen toelaten en her en der misschien is een topic verplaatsen dan... maar zolang er niet op het uitroeptekentje gedrukt word trekt iedereen het blijkbaar nog en is er dus niks aan de hand
Ik voel me niet direct geroepen als mod, maar als er mensen nodig zijn mag er gerust een beroep op me gedaan worden, heb het hier wel naar mijn zin dus draag graag een klein steentje bij daar waar nodig, maar alleen indien nodig
Ik zou alleen moderaten als er op het uitroeptekentje gedrukt word en verder mensen toelaten en her en der misschien is een topic verplaatsen dan... maar zolang er niet op het uitroeptekentje gedrukt word trekt iedereen het blijkbaar nog en is er dus niks aan de hand
Ik voel me niet direct geroepen als mod, maar als er mensen nodig zijn mag er gerust een beroep op me gedaan worden, heb het hier wel naar mijn zin dus draag graag een klein steentje bij daar waar nodig, maar alleen indien nodig
Dat is niet kwetsend, dat is eigen schuld dikke bult. Maar dat hoeft de consequentie niet direct te zijn hè. Je kunt ook mild modereren. Gewoon de post verwijderen of het kwetsende deel er uit knippen kan ook gewoon een oplossing zijn.
Dit dus.Gudrun schreef: ↑25 sep 2021, 17:45 Wat ik uit dit alles concludeer:
Lijstje maken met de namen van iedereen die al mod is (en wil blijven) en die het wil worden.
Dan een poll waar je anoniem kan stemmen en de 7 (of 8 a 9, oneven lijkt mij inderdaad handiger als er tussen modjes gestemd moet worden) met de meeste stemmen zijn dan mod.
De niet gekozen gaan maar thuis in een hoekje uithuilen en daarna gewoon door.
Je hebt echt geen flauw idee waar het over gaat he.mijke schreef: ↑26 sep 2021, 11:09Dat is niet kwetsend, dat is eigen schuld dikke bult. Maar dat hoeft de consequentie niet direct te zijn hè. Je kunt ook mild modereren. Gewoon de post verwijderen of het kwetsende deel er uit knippen kan ook gewoon een oplossing zijn.
dat laat onverlet dat iemand zal moeten bepalen wat wel of niet kwetsend is. Laten we dat nou gewoon eens niet doen om mee te beginnen. Hou toch op met die kleuterjufmentaliteit. Ik stel ook voor de dat de teerhartigen alleen op het uitroeptekentje drukken als de wet overtreden wordt en niet omdat iemand hun hondje niet mooi vindt. Echt, het eind is dan zoek. Dan ga je dus wéér modereren op de snelst gekwatsten. daar wilden we juist vanaf.
En het is zeker dat het HF een doorstart maakt. Dan ga je daar maar zitten trillen.
We (of nou ja, ik..want heb de rest er nog niet over gesproken) gaan dus echt niet berichten waar iemand iets 'kwetsend' in vindt staan knippen/verwijderen hoor.Nanna schreef: ↑26 sep 2021, 11:48dat laat onverlet dat iemand zal moeten bepalen wat wel of niet kwetsend is. Laten we dat nou gewoon eens niet doen om mee te beginnen. Hou toch op met die kleuterjufmentaliteit. Ik stel ook voor de dat de teerhartigen alleen op het uitroeptekentje drukken als de wet overtreden wordt en niet omdat iemand hun hondje niet mooi vindt. Echt, het eind is dan zoek. Dan ga je dus wéér modereren op de snelst gekwatsten. daar wilden we juist vanaf.
En het is zeker dat het HF een doorstart maakt. Dan ga je daar maar zitten trillen.
Dan hebben we een dagtaak hier en zijn we alsnog kleuterjuffen.
Wat voor de een kwetsend is betekend voor de ander barre weinig.
Spreek diegene, of elkaar, erover aan, zeg bij wijze van 'houd je smoel, ik vindt dat niet leuk' en dan kan het daarna 2 kanten op.
Of je krijgt terug 'so what, lees het dan niet' of een 'oke, sorry'.
Bij beiden zul je zelf moeten bekijken wat voor jezelf werkt.
Dat is niet de taak van een modje hier.
Vindt ik
Afgezien van die t achter vind ben ik het honderd procent met je eens. Ik zou me ook niet voor dat huiliekarretje laten spannen. Regel het onderling maar, als grote mensen.Mellow schreef: ↑26 sep 2021, 11:56
We (of nou ja, ik..want heb de rest er nog niet over gesproken) gaan dus echt niet berichten waar iemand iets 'kwetsend' in vindt staan knippen/verwijderen hoor.
Spreek diegene, of elkaar, erover aan, zeg bij wijze van 'houd je smoel, ik vindt dat niet leuk' en dan kan het daarna 2 kanten op.
Vindt ik
Nanna schreef: ↑26 sep 2021, 12:00Afgezien van die t achter vind ben ik het honderd procent met je eens. Ik zou me ook niet voor dat huiliekarretje laten spannen. Regel het onderling maar, als grote mensen.Mellow schreef: ↑26 sep 2021, 11:56
We (of nou ja, ik..want heb de rest er nog niet over gesproken) gaan dus echt niet berichten waar iemand iets 'kwetsend' in vindt staan knippen/verwijderen hoor.
Vindt ik
Ik maak dat eigenlijk nooit mee of ik moet eroverheen kijken. Zat mensen die lichamelijke malheur melden maar ik zie nergens dat ze daar op 'gepakt' worden. Dat was vroeger op het HF trouwens wel anders. Ariane comes to mind. En in dergelijke gevallen vind ik dat er wel degelijk ingegrepen mag worden want dat ging vele bruggen te ver.