Flora & Dakar (1 jaar)

Hier kun je fokgerelateerde zaken bespreken
HillieS
Posts in topic: 84
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Re: Flora & Dakar (Drachtig!)

Bericht door HillieS »

:I: dat smelten snap ik helemaal :I:
Afbeelding
Manuma

Bericht door Manuma »

Ik heb vannacht gedroomd dat ze geboren waren en er een langharige streep tussen lag en ik die wilde hebben. Ik werd er al helemaal zenuwachtig van dat ik dan weer zo moest gaan zeuren bij vriend :LOL:
Ik ben zo benieuwd naar wat Flora en Dakar hebben gemaakt!
Veertje
Posts in topic: 38

Bericht door Veertje »

Ahh wat lief :I:
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
pioenroos
Posts in topic: 156
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Manuma schreef: 04 mar 2022, 11:38 Ik heb vannacht gedroomd dat ze geboren waren en er een langharige streep tussen lag en ik die wilde hebben. Ik werd er al helemaal zenuwachtig van dat ik dan weer zo moest gaan zeuren bij vriend :LOL:
Ik ben zo benieuwd naar wat Flora en Dakar hebben gemaakt!
:LOL:
Maar wees gerust, langhaar zou een genetisch wonder zijn :mrgreen:

Al kan het korte ruwhaar natuurlijk toch best lang gaan lijken :idea: Zo'n vachtje waar je lekker mee kan friemelen :mann:
Afbeelding
Sirene
Posts in topic: 12

Bericht door Sirene »

Oh, als je ze kan zien en voelen is altijd zo speciaal :I:
pioenroos

Re: Flora & Dakar (laatste loodjes)

Bericht door pioenroos »

We zijn officieel de laatste week ingegaan :smile:

Haar buik gaat Flora nu wel wat in de weg zitten. Ze kan zich niet meer overal wassen wat ze wel vervelend vindt want ze is erg schoon op zichzelf. Ik zie haar ook soms wat zoeken naar balans enzo maar dat lukt dan wel prima. Plassen met 1 achterpoot in de lucht gaat nog prima, al zakt ze dan wel wat verder door op de steunpoot :')

Wandelen gaat ze nog graag maar wel op een half tempo. Dat is voor mij wel fijn want nu loopt ze ongeveer even snel als ik :mrgreen:
Ze is in doen en laten wel echt traag. Staat soms wat te staan voordat ze bedenkt wat ze van plan was :idea:

Het is buiten wel opletten want ze trekt zich van niemand wat aan en luistert voor geen meter meer. Daar is Mies ook achtergekomen want waar Flora normaal de beleefdheid zelve is gaat ze nu gewoon half op Mies zitten met die dikke pens. Mies probeerde nog te snauwen maar dat komt niet meer binnen bij Flora volgens mij. Ze gaat gewoon liggen waar ze wilt gaan liggen :19: Haar lig vinden kost ook wat moeite maar als ze eenmaal een goed plekje en houding heeft slaapt ze echt diep en dromend :hartjes:

Eten is nu nog maar kleine hapjes, ze zit snel vol. Ademhalingsfrequentie is ook al een week of wat sneller, ik denk dat er aardig wat druk is op haar organen.

Achterpoten kan ze niet meer optrekken met slapen, dus Mies' bankje is echt te klein nu :P Of het ligt lekker zo met hangende achterpoten :scratch:
Afbeelding

Vandaag konden we nog even de narcissen meepakken op 1 van onze lievelings wandelplekken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 84
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Die plek is inderdaad een heerlijke wandelplek ja :I:
En succes voor jullie allebei met de laatste loodjes!
Afbeelding
Noor

Bericht door Noor »

Ik wil een echte buik foto 😇

Succes de komende week, heerlijk spannend 💗
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 15
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

pioenroos schreef: 07 mar 2022, 20:50 We zijn officieel de laatste week ingegaan :smile:
Nee joh! Nu al?
Wat is een kale hond toch handig. Dan zie je het precies.

Spannend!
pioenroos

Bericht door pioenroos »

Noor schreef: 07 mar 2022, 21:05 Ik wil een echte buik foto 😇
Ze ligt niet graag meer op haar rug. En op haar zij zie je niet zo veel met al dat haar.
Voor jou de haren wat opzij gedaan. Het werd me niet in dank afgenomen :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Pallas
Posts in topic: 17

Bericht door Pallas »

Wat bijzonder dat je zo duidelijk merkt aan Flora dat ze in zichzelf keert! Ik vind het ook zo spannend en ben echt reuze benieuwd naar de pups!
pioenroos

Bericht door pioenroos »

EchoMira schreef: 07 mar 2022, 21:16 Nee joh! Nu al?
Vandaag dag 56 :wachten:
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

pioenroos schreef: 07 mar 2022, 21:20
EchoMira schreef: 07 mar 2022, 21:16 Nee joh! Nu al?
Vandaag dag 56 :wachten:
Ja, ik kan bevestigen dat dat de laatste week is. Haha.
Alsof je het niet wist.
Frootje
Posts in topic: 41
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Ahh, Flora. :I: Nog eventjes. :wachten:

En arme Mies. :LOL: Froo begrijpt het want Mowin gaat altijd gewoon bijna bovenop haar zitten als ze niet uitkijkt. En hij heeft niet eens een excuus. Ze wenst Mies sterkte. :F:
Lothian
Posts in topic: 21
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

EchoMira schreef: 07 mar 2022, 21:16
pioenroos schreef: 07 mar 2022, 20:50 We zijn officieel de laatste week ingegaan :smile:
Nee joh! Nu al?
Wat is een kale hond toch handig. Dan zie je het precies.

Spannend!
Haha, bij Mira waren de foto's wat lachwekkender ja, Flora is Heel Mooi Zwanger :lol1:

Bijzonder om haar gedrag dan zo te zien veranderen. Al helemaal naar haar nest aan het omschakelen.
Afbeelding
pioenroos

Bericht door pioenroos »

Pallas schreef: 07 mar 2022, 21:17 Wat bijzonder dat je zo duidelijk merkt aan Flora dat ze in zichzelf keert! Ik vind het ook zo spannend en ben echt reuze benieuwd naar de pups!
Flora volgt heel duidelijk haar eigen instinct ja. Daarbij een goeie scheut betweterigheid en mijn bijdrage over de gang van zaken vanaf nu is minimaal vrees ik :mrgreen: Maakt niet uit uiteraard, het is heel bijzonder om mee te maken :smile:
EchoMira schreef: 07 mar 2022, 21:29 Ja, ik kan bevestigen dat dat de laatste week is. Haha.
Alsof je het niet wist.
Ik bedoelde vooral dat het pas nét de laatste week is en het wachten alsnog lang duurt :')
Frootje schreef: 07 mar 2022, 21:32 Ze wenst Mies sterkte. :F:
Niks sterkte :neenee: Een heel kleine opoffering voor straks de mooiste tijd van haar leven: Mies vindt bezoek fantástisch dus ze krijgt de tijd van haar leven straks :cheer:
Lothian schreef: 07 mar 2022, 21:35 Flora is Heel Mooi Zwanger :lol1:
Ik zal het haar doorgeven en haar niet meer mevrouw Walvis noemen :mann:
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

pioenroos schreef: 07 mar 2022, 21:44 Ik bedoelde vooral dat het pas nét de laatste week is en het wachten alsnog lang duurt :')
Nou, nee hoor.
Dat gevoel van wat duurt het nog lang ben je vergeten als het uur nul is.

Heb je al de juiste boodschappen in huis? Ook voor jezelf?
En anders een etentje met een paar vrienden.
Want anders wordt het hem voor de pasen niet meer.
Noor

Bericht door Noor »

pioenroos schreef: 07 mar 2022, 21:17
Ze ligt niet graag meer op haar rug. En op haar zij zie je niet zo veel met al dat haar.
Voor jou de haren wat opzij gedaan. Het werd me niet in dank afgenomen :mrgreen:

Afbeelding
Ah dank je flora 🥰

Mooi buikje, ik vond altijd dat aftellen een hele mooie tijd, tuurlijk wachten duurt lang, maar die subtiele veranderingen op het eind, het nog meer dan anders met en bij je hond zijn. Ja dat mis ik wel. Geniet ervan en op naar een fijne bevalling 😘
Afbeelding
pioenroos

Bericht door pioenroos »

EchoMira schreef: 07 mar 2022, 22:06 Nou, nee hoor.
Dat gevoel van wat duurt het nog lang ben je vergeten als het uur nul is.

Heb je al de juiste boodschappen in huis? Ook voor jezelf?
En anders een etentje met een paar vrienden.
Want anders wordt het hem voor de pasen niet meer.
Ja is ook waar, de afgelopen week vloog eigenlijk al voorbij :ok:

Boodschappen komen woensdag.

Deed Mira lang over het bevallen zelf? Flora deed bij haar eerste nest, net als haar moeder, zeker een uur of 2 tussen elke pup. Relaxed op zich wel. Beetje dutten en tutten met de al geboren pups en dan paar keer persen et voila, de volgende.
Maar als ik dan lees dat een bevalling ook in 4 uur klaar kan zijn ipv zeker 10 uur lijkt me dat ook wel wat :')

Als ik vrienden en familie mag geloven willen ze ook de pups bewonderen maar dat zal wel loslopen, hoop ik. Zou ik meer mensen zien in 5 weken dan normaal in een jaar ofzo :80:

Je had ook nog een vraag over de dekens in haar werpbad volgens mij :P Die gaan eruit hoor, zodra de eerste pup zich aandient. Eronder ligt een vetbed gevouwen om een stevige bodemplaat. Ga ik ook nog onderlegger en een handdoek onder leggen. Maar Flora neemt het bouwen van een nest nogal serieus. Ik hoop dat ze mijn bank wil sparen als ik een mooi alternatief aanbied.

Noor schreef: 07 mar 2022, 22:20 Geniet ervan en op naar een fijne bevalling 😘
Dank! Ik geniet enorm van de voorbereiding hoor. Geen idee of er ooit nog een nest komt maar dit is een kinderdroom die uitkomt :lol1:
Afbeelding
Mizzsylver
Posts in topic: 18
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Ohhh kun je je al voorstellen dat je binnen nu en 7 dagen een bak vol puppies hebt? :cheer:
Sterkte met de laatste loodjes :E:
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

pioenroos schreef: 07 mar 2022, 22:56 Deed Mira lang over het bevallen zelf? Flora deed bij haar eerste nest, net als haar moeder, zeker een uur of 2 tussen elke pup. Relaxed op zich wel. Beetje dutten en tutten met de al geboren pups en dan paar keer persen et voila, de volgende.
Maar als ik dan lees dat een bevalling ook in 4 uur klaar kan zijn ipv zeker 10 uur lijkt me dat ook wel wat :')
Aan het eind van de middag begon ze weg ongemakkelijk te worden, halverwege de avond kwam Echo en rond een uur of 3 kwam de 5e.
Zodra mira klaar was met de verzorging kwam de volgende.
De laatste duurde het langst en dat was wel even pittig maar kwam ook gewoon vanzelf goed.

Ik denk dat je het altijd als een natuurlijk proces moet blijven zien. Tien miljoen generaties en nu is het een probleem?
Noor

Bericht door Noor »

EchoMira schreef: 07 mar 2022, 23:05
pioenroos schreef: 07 mar 2022, 22:56 Deed Mira lang over het bevallen zelf? Flora deed bij haar eerste nest, net als haar moeder, zeker een uur of 2 tussen elke pup. Relaxed op zich wel. Beetje dutten en tutten met de al geboren pups en dan paar keer persen et voila, de volgende.
Aan het eind van de middag begon ze weg ongemakkelijk te worden, halverwege de avond kwam Echo en rond een uur of 3 kwam de 5e.
Zodra mira klaar was met de verzorging kwam de volgende.
De laatste duurde het langst en dat was wel even pittig maar kwam ook gewoon vanzelf goed.

Ik denk dat je het altijd als een natuurlijk proces moet blijven zien. Tien miljoen generaties en nu is het een probleem?
Het gaat er vooral om, dat de teef zich normaal gedraagt, in een bevallings situatie dan.
Ja er zijn teven die er elke 10 of 5 minuten een pup uit persen, maar ook waar een uur of langer tussen zit.
Ik heb hele lange dagen en nachten gehad en ook relatief vlotte bevallingen. Zolang de teef oke is en doet wat ze moet doen en dat kan dus ook rust en slapen tussen door zijn maakte ik me niet druk.
Pas wanneer ik merkte dat er ongemak was, geen rust en de al geboren pups niet meer interessant , ging er een alarmpje af.

Ik heb dus ook wel eens moeten helpen met een pup, met mee"trekken" , met oxytocine , met even een wandeling doen, maar echt alleen maar wanneer ik merkte dat de teef het niet alleen kon, dus niet op de klok of wanneer ik vond dat het wel weer tijd was voor de volgende.
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 82
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

pioenroos schreef: 07 mar 2022, 21:17
Ze ligt niet graag meer op haar rug.
Hè, da's raar, hier is het net 'hoe zwaarder, hoe vaker op de rug', de laatste dagen liggen ze alleen nog maar op de rug, en te zien aan foto's overal hebben wel meer teven dat.
ellen en de birmanen
Posts in topic: 9

Bericht door ellen en de birmanen »

teefje van een vriendin had gemiddeld zo'n 3 tot 4 uur tussen de pups in. ging even slapen en daarna begon ze weer. een hoop stress bij mijn vriendin want dat was ze helemaal niet gewend. maar alle 7 de pups zijn er uit gekomen.
raak niet in paniek als er even een langere tijd tussen zit zolang de teef rustig is gaat het goed.
zorg dat je een hoop handdoeken voor het oprapen hebt liggen, weegschaal, schrift met een pen die schrijft en vooral geduld.
heb je hulp of moet je het in je uppie doen?
bij mij is er altijd wel iemand bij, al is het puur voor de gezelligheid.
Veertje
Posts in topic: 38

Bericht door Veertje »

Het gaat veel sneller als je zelf niet meer hoeft te wachten merk ik :Q: Succes met nog even geduld hebben! :ok:
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Plaats reactie