Ja ik heb dus weer zo’n rare flapdrol die kinderen inclusief step met licht en geluid prachtig vindt. Kindjes hebben handjes en die zijn gemaakt om te kriebelen. En zo’n step is weer reuze interessant om met je puntneus te onderzoeken.
Even van mij afschrijven
-
- Posts in topic: 33
- Honden: 1
- Welke: Oud Duitse herder
Re: Even van mij afschrijven
- Diana
- Posts in topic: 3
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Is hier precies zo bij Mila. Mijn andere honden houden ook niet van (opdringerige, drukke) labradors trouwens, maar bij Mila is het inderdaad echt een beleefdheidskwestiemalinois schreef: ↑08 mar 2022, 21:18Het gaat ze om t respect bij mijn honden. Druk maar respectvol dus beetje afstand, niet overdreven onderdanig (in de zin van op de rug onder je door trappelen) en niet vol in your face is er niets aan de hand. Alleen dát is vaak t probleem bij jonge labs. Die vliegen vol in hun persoonlijke zone. Die brutaliteit kunnen ze niet waarderen. En ze gaan niet knokken maar t is wel gelijk duidelijk hoe ze erover denken. Meestal vinden de baasjes dat eng en ik heb geen behoefte dat mijn honden een ander moeten opvoeden. Typische is dat ik dat echt alleen bij labs tegenkom.Rosanne schreef:Fijn om te lezen. Ja hij vindt labradors over het algemeen genomen dus geweldig. Maar dat zijn hele relaxte types die hij van kleins af aan kent. Denk dat hij inderdaad niks heeft met het lomp en onbehouden in zijn gezicht springen. Ik ga daarop ook scherper zijn en hem bij mij houden als ik een LeO hondje tegen kom.malinois schreef: ↑08 mar 2022, 20:18 Hier gaat t met zo goed als alles goed.... muv labradors. Dat klikt totaal niet. Dat "in your face" gejump, gespring gedoe... dus daar hou ik ze inmiddels standaard maar bij weg. Ik vind t niet zo spannend wat je schrijft, wat Inge O zegt ben ik t 100% mee eens.
Ik maak er verder totaal geen punt van als ze zo'n hond corrigeert als die opeens komt aanstormen en tegen haar opspringt en haar omver beukt. Maar ik zoek ook zeker geen drukke, jonge labradors op. Daar heeft niemand veel plezier van, het matcht gewoon niet met mijn honden.
Bertus lag een paar dagen geleden ook onder een grommende herder een ACD teef die helemaal klaar was met dat drukke gedoe van hem . Prima hoor duidelijker dan ik het kan
Ik ga met Nanna mee. Gefeliciteerd je hebt een herder en een reu. Iedereen hier is hier super relaxed over alsof het normaal is. Dat is het ook maar wij mensen trekken het niet dus hier start het probleem meteen. Je hond wordt volwassen en gaat zijn ware aard tonen. Heersen en domineren. Hij is groot en sterk en komt daar nu langzaam achter.
Als je hem volledig zou laten gaan zou dit gedrag gewoon in orde komen en heb je straks een eerlijke maar regelende hond die grenzen gaat aangeven. Maar omdat wij mensen dat niet trekken en ons precies op deze momenten gaan bemoeien gaat dit gedrag niet in goede banen geleid worden. Hij raakt straks geforceerd en waarschijnlijk moet je zijn kameraden gaan uitzoeken en hem goed onder apel zetten. Ik ken eigenlijk geen volwassen Duitse herder die je probleemloos het hele scala aan ontmoetingen zelf kan laten regelen. Alleen honden uit Spanje die een jaar in een overvolle opvang geleefd en opgegroeid zijn kunnen dat. Die leren precies wat ze wel en niet moeten doen omdat niemand zich bemoeit met onderlinge strijd en correcties. Zij leren respect en respect eisen afhankelijk van hun positie.
Huishonden met straatontmoetingen gaan verkeerde ervaringen opdoen en worden gestraft en weggetrokken bij akkefietjes dus die kunnen daar op termijn niet meer gedoseerd mee omgaan. Stress. Baas stress. Afgekapte handelingen etc.
Dus ik zou gaan voor goed leren luisteren en gekozen speelkameraadjes. Denken dat hij deze tak van sport kan leren beheersen met spontane ontmoetingen is teveel gevraagd. Heb je hem alleen of in een roedel? Want dat laatste helpt enorm tegen escalatie omdat ze dat dan thuis leren van de rest.
Als je hem volledig zou laten gaan zou dit gedrag gewoon in orde komen en heb je straks een eerlijke maar regelende hond die grenzen gaat aangeven. Maar omdat wij mensen dat niet trekken en ons precies op deze momenten gaan bemoeien gaat dit gedrag niet in goede banen geleid worden. Hij raakt straks geforceerd en waarschijnlijk moet je zijn kameraden gaan uitzoeken en hem goed onder apel zetten. Ik ken eigenlijk geen volwassen Duitse herder die je probleemloos het hele scala aan ontmoetingen zelf kan laten regelen. Alleen honden uit Spanje die een jaar in een overvolle opvang geleefd en opgegroeid zijn kunnen dat. Die leren precies wat ze wel en niet moeten doen omdat niemand zich bemoeit met onderlinge strijd en correcties. Zij leren respect en respect eisen afhankelijk van hun positie.
Huishonden met straatontmoetingen gaan verkeerde ervaringen opdoen en worden gestraft en weggetrokken bij akkefietjes dus die kunnen daar op termijn niet meer gedoseerd mee omgaan. Stress. Baas stress. Afgekapte handelingen etc.
Dus ik zou gaan voor goed leren luisteren en gekozen speelkameraadjes. Denken dat hij deze tak van sport kan leren beheersen met spontane ontmoetingen is teveel gevraagd. Heb je hem alleen of in een roedel? Want dat laatste helpt enorm tegen escalatie omdat ze dat dan thuis leren van de rest.
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 1
mijn oudste hond heeft een bloedhekel aan opdringerige honden en dan met name lompe labradors. die moet je even zeggen dat ze met respect behandelt dient te worden. ik zou er zelf niet zo'n punt van maken, hij heeft de pup gezegd dat hij wat rustiger moet doen.
Fred zou niet anders gedaan hebben."rot op met je maaipoten."
- Inge O
- Posts in topic: 8
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Wat dacht je van het feit dat die baas dat vast al vijfhonderdvijfenvijftig keer had meegemaakt, gewoon omdat geen enkele hond dat gedrag pikt, maar doet híj er wat mee? Nee dus, zit daar dus vooral maar niet mee in.
Het uiteindelijke effect dat het op jouw hond zou kunnen hebben (als zoiets zich tig maal zou voordoen bedoel ik dan, niet dat het nu al een effect heeft) zou ik eerder mee zitten, ik zou zo'n bulldozer dus gewoon actief bij hem wegbonjouren.
Zus escaleert bij dat soort gedrag vrij snel van subtiele waarschuwingen naar serieuze correcties. Ze is erg gesteld op haar lichamelijke integriteit en maakt dat duidelijk tot het kwartje valt.
Maar het is geheel afhankelijk van de hond, het type en de combinatie of je daar in wilt sturen. Situaties met veel grootteverschil wil ik met de reuen niet, die voorkom ik altijd.
Ik heb nu honden die niet op de zaken vooruit gaan lopen of zwakke punten inschatten. Ze kijken het aan, kleine akkefietjes zien ze als normale interactie, daar blijven ze heel relaxed onder.
Het komt niet in ze op vooraf al te gaan sturen. En dat is met herders vaak wel een valkuil natuurlijk. Ik zie jou en jij bent druk en vervelend/een onzekere uitvaller/je luistert niet, dus ik kom je even onderschoffelen vóór ik met je te maken krijg.
Alles en iedereen gezellig vinden en ermee willen spelen, past niet bij een volwassen herderreu. Ik denk dat je hem daar ook een beetje tegen zichzelf in bescherming moet nemen. Inderdaad ontmoetingen beter selecteren en aan appel werken.
Ik zou gaan voor een balletje/piep/bijtrol etc, de focus op jou en achteraf even spelen als beloning. Niko kon ik zo los langs de rottigste honden dirigeren. Zonder dat dat veel moeite heeft gekost. Op voorspelbaarheid en plicht gaan ze gewoon lekker.
Maar het is geheel afhankelijk van de hond, het type en de combinatie of je daar in wilt sturen. Situaties met veel grootteverschil wil ik met de reuen niet, die voorkom ik altijd.
Ik heb nu honden die niet op de zaken vooruit gaan lopen of zwakke punten inschatten. Ze kijken het aan, kleine akkefietjes zien ze als normale interactie, daar blijven ze heel relaxed onder.
Het komt niet in ze op vooraf al te gaan sturen. En dat is met herders vaak wel een valkuil natuurlijk. Ik zie jou en jij bent druk en vervelend/een onzekere uitvaller/je luistert niet, dus ik kom je even onderschoffelen vóór ik met je te maken krijg.
Alles en iedereen gezellig vinden en ermee willen spelen, past niet bij een volwassen herderreu. Ik denk dat je hem daar ook een beetje tegen zichzelf in bescherming moet nemen. Inderdaad ontmoetingen beter selecteren en aan appel werken.
Ik zou gaan voor een balletje/piep/bijtrol etc, de focus op jou en achteraf even spelen als beloning. Niko kon ik zo los langs de rottigste honden dirigeren. Zonder dat dat veel moeite heeft gekost. Op voorspelbaarheid en plicht gaan ze gewoon lekker.
-
Ja is ook zo. Het was ook meer een stukje onbekend terrein voor mij, omdat onze andere honden een andere manier van corrigeren hadden/hebben. Het stelt mij in iedergeval gerust om ervaringen te horen en herkenbaarheid van het gedrag.
Mijn reactie naar hem toe was ook eigenlijk omdat deze manier van corrigeren onbekend was en ik bang was voor schade. Wij zijn natuurlijk ook nog steeds in de fase dat wij mekaar aan het ontdekken zijn en leren lezen. Doordat hij vollop aan het ontwikkelen is moet ik vaak weer even schakelen.Marc schreef: ↑09 mar 2022, 08:06 Ik ga met Nanna mee. Gefeliciteerd je hebt een herder en een reu. Iedereen hier is hier super relaxed over alsof het normaal is. Dat is het ook maar wij mensen trekken het niet dus hier start het probleem meteen. Je hond wordt volwassen en gaat zijn ware aard tonen. Heersen en domineren. Hij is groot en sterk en komt daar nu langzaam achter.
Hij is op het moment echt nog mega sociaal, maar ben mij er zeker wel van bewust dat dingen kunnen veranderen ondanks dat zijn ouders ook eerlijke, maar sociale honden zijn. Keihard werken om alles in goede banen te begeleiden is ook geen punt. Wij kozen voor hem en gaan ervoor.
Ik ga ook zeker verder werken aan gehoorzaamheid om te kunnen sturen waar nodig is.
Hij is bij ons thuis als enige hond, maar hij gaat twee dagen per week naar mijn ouders. Zij hebben een grote berghond kruising teef uit Roemenië die de honden taal uitstekend kent en een jack russel kruising waar hij heilig respect voor heeft. Daarnaast lopen wij ook nog een aantal keer per week samen.
-
ellen en de birmanen schreef: ↑09 mar 2022, 08:23 mijn oudste hond heeft een bloedhekel aan opdringerige honden en dan met name lompe labradors. die moet je even zeggen dat ze met respect behandelt dient te worden. ik zou er zelf niet zo'n punt van maken, hij heeft de pup gezegd dat hij wat rustiger moet doen.
Ik ben blij om te lezen bij meerdere dat dit dus heel normaal gedrag is. Het lastige vind ik wel dat ik niet goed weet wat ik moet doen als het nogmaals gebeurd. Wel er meteen afhalen , even laten gaan? Uiteraard probeer ik het voor te zijn , maar nu kwam hij ook zo de hoek om racen.
-
Ja daar zou je eens goed gelijk in kunnen hebben. Ik ga mij daar inderdaad pro actiever in zetten, zodat ik het voor hem al oplos.Inge O schreef: ↑09 mar 2022, 08:56Wat dacht je van het feit dat die baas dat vast al vijfhonderdvijfenvijftig keer had meegemaakt, gewoon omdat geen enkele hond dat gedrag pikt, maar doet híj er wat mee? Nee dus, zit daar dus vooral maar niet mee in.
Het uiteindelijke effect dat het op jouw hond zou kunnen hebben (als zoiets zich tig maal zou voordoen bedoel ik dan, niet dat het nu al een effect heeft) zou ik eerder mee zitten, ik zou zo'n bulldozer dus gewoon actief bij hem wegbonjouren.
-
Dat zijn een aantal goede tips waar ik ook wat mee kan. Zijn favo speeltje meenemen voor dat soort momenten als wij moeten passeren. Hij hoeft van mij ook niet iedereen leuk te vinden verder, negeren en doorlopen is ook meer dan prima. Hij heeft een aantal leuke maatjes die ook op zijn niveau leuk spelen en dat is genoeg.Dagmar schreef: ↑09 mar 2022, 09:22 Zus escaleert bij dat soort gedrag vrij snel van subtiele waarschuwingen naar serieuze correcties. Ze is erg gesteld op haar lichamelijke integriteit en maakt dat duidelijk tot het kwartje valt.
- _Tiny_
- Posts in topic: 5
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Niet meer zover laten komen. Als het dan toch perongeluk gebeurt zelf rustig blijven. Ik ben het met @Marc eens dat huishouden met straatontmoetingen daar vervelende ervaringen mee opdoen en erg gefrustreerd kunnen worden. Als je daar jou stress nog bij op gooit wordt het niet beter.Rosanne schreef: ↑09 mar 2022, 10:15ellen en de birmanen schreef: ↑09 mar 2022, 08:23 mijn oudste hond heeft een bloedhekel aan opdringerige honden en dan met name lompe labradors. die moet je even zeggen dat ze met respect behandelt dient te worden. ik zou er zelf niet zo'n punt van maken, hij heeft de pup gezegd dat hij wat rustiger moet doen.Ik ben blij om te lezen bij meerdere dat dit dus heel normaal gedrag is. Het lastige vind ik wel dat ik niet goed weet wat ik moet doen als het nogmaals gebeurd. Wel er meteen afhalen , even laten gaan? Uiteraard probeer ik het voor te zijn , maar nu kwam hij ook zo de hoek om racen.
Ik zou hem dan rustig bij de halsband pakken en rustig zeggen: kom vent, dit doen we niet, we gaan. Boos worden terwijl je hond alleen maar zijn grens aangeeft vind ik niet echt constructief.
- Gudrun
- Posts in topic: 2
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Alles wat ik aan tips heb is al gezegd .
Als het nog eens gebeurt (je weet nooit) rustig er af nemen, hoeft niet zeggen en zelf het brutaaltje weg sturen of blokken.
Dan kalmeert je eigen hond het snelste, voorkomt je eventuele schade en weet je hond dat jij het wel voor hem oplost.
En ja, gezien ras en leeftijd zal hij wat overdreven hebben met zijn punt maken, ook al had hij in principe gelijk .
Veel plezier straks met hem op cursus!
Als het nog eens gebeurt (je weet nooit) rustig er af nemen, hoeft niet zeggen en zelf het brutaaltje weg sturen of blokken.
Dan kalmeert je eigen hond het snelste, voorkomt je eventuele schade en weet je hond dat jij het wel voor hem oplost.
En ja, gezien ras en leeftijd zal hij wat overdreven hebben met zijn punt maken, ook al had hij in principe gelijk .
Ik zet in op voorkomen. Bekende honden prima maar jonge reuen ontwijk ik of ik zorg dat hij dan even strakker naast loopt. Hoe ouder Fred word hoe onverdraagzamer hij word naar drukdoenerij. Dan begroeten we en lopen gelijk door zodat het niet escaleert. Maar ik heb het ook moeten leren. In het begin schrok ik ook enorm.Rosanne schreef: ↑09 mar 2022, 10:15ellen en de birmanen schreef: ↑09 mar 2022, 08:23 mijn oudste hond heeft een bloedhekel aan opdringerige honden en dan met name lompe labradors. die moet je even zeggen dat ze met respect behandelt dient te worden. ik zou er zelf niet zo'n punt van maken, hij heeft de pup gezegd dat hij wat rustiger moet doen.Ik ben blij om te lezen bij meerdere dat dit dus heel normaal gedrag is. Het lastige vind ik wel dat ik niet goed weet wat ik moet doen als het nogmaals gebeurd. Wel er meteen afhalen , even laten gaan? Uiteraard probeer ik het voor te zijn , maar nu kwam hij ook zo de hoek om racen.
Maak hem gek op een balletje.
Een vriendin van me heeft, jawel, twee Australian Cattle dog reuen bij elkaar waarvan ze zegt ‘dat ze alles koud maken’. Ik geloof dat ook wel
Komt er een andere hond aan dan wordt het balletje uit de jaszak gehaald. Twee koppies gaan omhoog en zijn hevig geïnteresseerd. En ze kunnen los langs die andere hond.
Voor mensen die toch best reactieve honden hebben is dat echt de gouden tip. Waarmee ik niet wil zeggen dat Brego reactief is maar beter nu al beginnen dan afwachten hoe hij uitgroeit want Duitse herders zijn inderdaad regelneven die graag al op voorhand de boel regelen.
Dat moet je niet willen ook al omdát het een Duitse herder is en die bij het publiek toch best vaak een vervelende connotatie hebben. Je wilt niet ‘dat wijf met die kutherder’ worden zakmazegge.
Een vriendin van me heeft, jawel, twee Australian Cattle dog reuen bij elkaar waarvan ze zegt ‘dat ze alles koud maken’. Ik geloof dat ook wel
Komt er een andere hond aan dan wordt het balletje uit de jaszak gehaald. Twee koppies gaan omhoog en zijn hevig geïnteresseerd. En ze kunnen los langs die andere hond.
Voor mensen die toch best reactieve honden hebben is dat echt de gouden tip. Waarmee ik niet wil zeggen dat Brego reactief is maar beter nu al beginnen dan afwachten hoe hij uitgroeit want Duitse herders zijn inderdaad regelneven die graag al op voorhand de boel regelen.
Dat moet je niet willen ook al omdát het een Duitse herder is en die bij het publiek toch best vaak een vervelende connotatie hebben. Je wilt niet ‘dat wijf met die kutherder’ worden zakmazegge.
- _Tiny_
Je hoeft inderdaad niks te zeggen. Maar ik merk wel dat wanneer ik zelf kalm praat mijn honden ook sneller kalmeren.Gudrun schreef: ↑09 mar 2022, 10:37 Alles wat ik aan tips heb is al gezegd .
- malinois
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Ik zweer er ook bij maar t is toch per hond verschillend die baldrive. Xygan kun je de hele ballenbak meenemen die interesseert zich dan toch liever in de andere hond of mens (want die zijn speciaal voor hem op deze wereld vind ie) Xanu daarentegen kan ik met een bal overal van wegroepen: loopse teef, pakwerker, wat dan ook hij laat alles staan voor een bal. Xavi gaat ook voor de bal maar toch weer wat minder dan Xanu. Het gelukkige is wel dat als ik de bal wegstop Xanu weer doorgaat met de orde van de dag. Hij blijft er niet om zeuren.Nanna schreef:Maak hem gek op een balletje.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Contacteer:
Ik zou trouwens voor voorkomen gaan. Bij elkaar laten als je denkt dat t wel goed gaat kan altijd nog. Zo doe ik t ook.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
-
- Posts in topic: 7
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Perfect. Ik zou het exact zo doen.Rosanne schreef: ↑09 mar 2022, 10:11
Hij is op het moment echt nog mega sociaal, maar ben mij er zeker wel van bewust dat dingen kunnen veranderen ondanks dat zijn ouders ook eerlijke, maar sociale honden zijn. Keihard werken om alles in goede banen te begeleiden is ook geen punt. Wij kozen voor hem en gaan ervoor.
Ik ga ook zeker verder werken aan gehoorzaamheid om te kunnen sturen waar nodig is.
Hij is bij ons thuis als enige hond, maar hij gaat twee dagen per week naar mijn ouders. Zij hebben een grote berghond kruising teef uit Roemenië die de honden taal uitstekend kent en een jack russel kruising waar hij heilig respect voor heeft. Daarnaast lopen wij ook nog een aantal keer per week samen.
Aanraken probeer ik altijd te vermijden als het om grenzen aangeven gaat. Dat kan net die vlam in de pan geven, net als er bovenop blijven staan.
Gewoon doorlopen en roepen. Niet boos, maar ook echt niet vrijblijvend. Als het puur grenzen aangeven is, zijn ze blij met een uitweg.
"Ik had je graag nog even een lel verkocht lelijke rothond, maar de plicht roept, doei!" Dan is het even uitschudden en door.
Nou ja, das war einmal. Ik ben zelf nog steeds niet afgekickt van die bal
- Gudrun
- Posts in topic: 2
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Juist, ik bedoelde "hoeft niet" of zo iets zeggen_Tiny_ schreef: ↑09 mar 2022, 11:04Je hoeft inderdaad niks te zeggen. Maar ik merk wel dat wanneer ik zelf kalm praat mijn honden ook sneller kalmeren.Gudrun schreef: ↑09 mar 2022, 10:37 Alles wat ik aan tips heb is al gezegd .
- _Tiny_
Ja, ik heb heel andere honden natuurlijk. Die kun je gerust even vast nemen en dan zijn ze ook opgelucht met een uitweg. Oscar zwiep ik zelfs zo over m'n schouderDagmar schreef: ↑09 mar 2022, 11:59Aanraken probeer ik altijd te vermijden als het om grenzen aangeven gaat. Dat kan net die vlam in de pan geven, net als er bovenop blijven staan.
Gewoon doorlopen en roepen. Niet boos, maar ook echt niet vrijblijvend. Als het puur grenzen aangeven is, zijn ze blij met een uitweg.
"Ik had je graag nog even een lel verkocht lelijke rothond, maar de plicht roept, doei!" Dan is het even uitschudden en door.
Met vorige honden werd ik altijd boos om zulke dingen. Ik wou dat ik toen beter had geweten.
- malinois
- Contacteer:
Ja ik zou er ook niet aan gaan zitten trekken. Dat loopt dan juist verkeerd afDagmar schreef:Aanraken probeer ik altijd te vermijden als het om grenzen aangeven gaat. Dat kan net die vlam in de pan geven, net als er bovenop blijven staan.