Even van mij afschrijven
- Alfilillo
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
Re: Even van mij afschrijven
Voorkomen. Alfil wil sommige jonge reuen ook graag corrigeren, maar ik wil het niet hebben. Bij grotere honden vind ik het niet zo´n probleem, omdat ik weet dat het bij wat afsnauwen blijft, maar het is zo´n smiecht dat hij er bij kleinere hondjes harder op gaat. Hij zal niet bijten, het blijft bij in de lucht snauwen en happen, maar ik wil het gewoon niet. Ik zie al aan zijn houding of zich spanning opbouwt, dus dan gaat hij even aan de lijn.
Labradors zijn soms inderdaad wel overenthousiast, maar ik moet zeggen dat ik de meeste Duitse herders vanaf die leeftijd ook niet de gezelligheid zelve vind. Dus om nou te zeggen, ´labradors zijn irritant, dus hij heeft gewoon gelijk´, Mwa. Soms werkt het gewoon niet en dan kun je maar beter voorkomen.
Niet dat dat bij jou hond zo speelt, hoor, maar ter voorbeeld: Een paar jaar terug schaften mensen hier in de buurt een Duitse herderteef aan. Vanaf 6 maanden vertrouwde ik haar niet meer. Het was de manier waarop ze Lily benaderde. Teveel spanning. Ik wilde dat dus niet, wat men (zij spreken meestal af met een groepje andere hondeneigenaren) overdreven vond, want ´ze moest het nog leren´. Nou ja, prima, maar niet met Lily. Tegenwoordig loopt ze altijd aan de riem, ook in het bos. Wel na een serie serieuze bijtincidenten. Ik heb geen hekel aan die hond hoor, maar niet alle honden hebben het in zich om sociaal met Jan en alleman te zijn.
Labradors zijn soms inderdaad wel overenthousiast, maar ik moet zeggen dat ik de meeste Duitse herders vanaf die leeftijd ook niet de gezelligheid zelve vind. Dus om nou te zeggen, ´labradors zijn irritant, dus hij heeft gewoon gelijk´, Mwa. Soms werkt het gewoon niet en dan kun je maar beter voorkomen.
Niet dat dat bij jou hond zo speelt, hoor, maar ter voorbeeld: Een paar jaar terug schaften mensen hier in de buurt een Duitse herderteef aan. Vanaf 6 maanden vertrouwde ik haar niet meer. Het was de manier waarop ze Lily benaderde. Teveel spanning. Ik wilde dat dus niet, wat men (zij spreken meestal af met een groepje andere hondeneigenaren) overdreven vond, want ´ze moest het nog leren´. Nou ja, prima, maar niet met Lily. Tegenwoordig loopt ze altijd aan de riem, ook in het bos. Wel na een serie serieuze bijtincidenten. Ik heb geen hekel aan die hond hoor, maar niet alle honden hebben het in zich om sociaal met Jan en alleman te zijn.
Ik zou het voorkomen.
Mijn Puck is super betrouwbaar en zal nooit gaten maken, of andersoortige verwondingen.
Durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.
Toen @BieneMaya 's Maya nog een baby Maya was, van een maand of 6, was die ook zo ontzettend druk.
Puck heeft haar toen een keer flink uitgekafferd en dat was met héél veel kabaal en Maya werd vstgepind.
Hij was dat gemep en gemaai zo zat.
Het zag er heel heftig uit maar ik heb het laten gaan omdat ik dus Puck vertrouw, hij gaat niet te ver.
Ik laat hem dat bij andere honden dus niet doen, dan roep ik hem bij mij en jaag het desbetreffende opdringerige drukke mormel zelf wel weg.
Mijn Puck is super betrouwbaar en zal nooit gaten maken, of andersoortige verwondingen.
Toen @BieneMaya 's Maya nog een baby Maya was, van een maand of 6, was die ook zo ontzettend druk.
Puck heeft haar toen een keer flink uitgekafferd en dat was met héél veel kabaal en Maya werd vstgepind.
Het zag er heel heftig uit maar ik heb het laten gaan omdat ik dus Puck vertrouw, hij gaat niet te ver.
Ik laat hem dat bij andere honden dus niet doen, dan roep ik hem bij mij en jaag het desbetreffende opdringerige drukke mormel zelf wel weg.
Je kan het niet laten gaan op straat helaas. Dus wat anderen ook al zeggen. Problemen voorkomen en indien gewoon bij de halsband pakken en zonder woorden meenemen en afleiden. Dan wordt het niet snel iets. Want je hond vrije taal laten spreken met willekeurige ontmoetingshonden levert een hoop gedoe op en de volgende baas trapt hem van zijn hond af en dan is het al snel nooit meer ontspannen.
Daar moet je met zulke honden rekening mee houden. Deze baas was top maar de volgende geeft hem dus een schop voor zijn bek. Ik doe dat. Niet als ik zie dat het een jonge hond is en mijn hond het aankan. Dan stap ik terug en laat ze het zelf uitvechten. Maar als ik een oude hond, zwakke hond of pup heb laat ik niet een willekeurige Duitse herder zijn gang gaan op mijn hond. Jouw hond waarschijnlijk wel maar je weet niet hoe het escaleren kan omdat het zomaar een hond is die je niet kent.
Ik liep laatst met de honden en een vriendin met een enorme berg hond. We passeerden een dame met 5 honden. Een schoot los en kwam de hele weg terugrennen om Guus te grazen te nemen. Het is dat de berghond ingreep want ik ben helaas zo'n baas die een grote hond echt flink op zijn nummer zet als hij denkt dat het nodig is om mijn onnozele dwerg waar geen kwaad in zit op zijn plek te zetten. Mijn honden doen niks dus ik laat ze niet gecorrigeerd worden.
Dat risico is groot. Dus wegnemen en weglopen en een beetje verontschuldigen naar de baas van de betreffende hond zou mijn manier zijn. En voorkomen uiteraard
Daar moet je met zulke honden rekening mee houden. Deze baas was top maar de volgende geeft hem dus een schop voor zijn bek. Ik doe dat. Niet als ik zie dat het een jonge hond is en mijn hond het aankan. Dan stap ik terug en laat ze het zelf uitvechten. Maar als ik een oude hond, zwakke hond of pup heb laat ik niet een willekeurige Duitse herder zijn gang gaan op mijn hond. Jouw hond waarschijnlijk wel maar je weet niet hoe het escaleren kan omdat het zomaar een hond is die je niet kent.
Ik liep laatst met de honden en een vriendin met een enorme berg hond. We passeerden een dame met 5 honden. Een schoot los en kwam de hele weg terugrennen om Guus te grazen te nemen. Het is dat de berghond ingreep want ik ben helaas zo'n baas die een grote hond echt flink op zijn nummer zet als hij denkt dat het nodig is om mijn onnozele dwerg waar geen kwaad in zit op zijn plek te zetten. Mijn honden doen niks dus ik laat ze niet gecorrigeerd worden.
Dat risico is groot. Dus wegnemen en weglopen en een beetje verontschuldigen naar de baas van de betreffende hond zou mijn manier zijn. En voorkomen uiteraard
Ik sloeg laatst nog een malamute met mijn stok op zijn flikker toen ie Rozi, die toch al een omweg maakte door de bosjes, greep.
Mijn honden worden NIET gebeten en al helemaal niet ‘gecorrigeerd’ want ze doen niks verkeerd.
Ze lopen weleens te blaffen en te huppelen maar nooit in de directe omgeving van de hond en nooit met de intentie om te bijten. Ik ben ze dat trouwens aan het afleren en dat lukt inmiddels aardig.
Want ik kan me ook zo voorstellen dat iemand met een pup drie van die zingende wervelwinden teveel vindt. Dus ook mea culpa.
Mijn honden worden NIET gebeten en al helemaal niet ‘gecorrigeerd’ want ze doen niks verkeerd.
Ze lopen weleens te blaffen en te huppelen maar nooit in de directe omgeving van de hond en nooit met de intentie om te bijten. Ik ben ze dat trouwens aan het afleren en dat lukt inmiddels aardig.
Want ik kan me ook zo voorstellen dat iemand met een pup drie van die zingende wervelwinden teveel vindt. Dus ook mea culpa.
-
- Posts in topic: 33
- Honden: 1
- Welke: Oud Duitse herder
_Tiny_ schreef: ↑09 mar 2022, 10:34
Niet meer zover laten komen. Als het dan toch perongeluk gebeurt zelf rustig blijven. Ik ben het met @Marc eens dat huishouden met straatontmoetingen daar vervelende ervaringen mee opdoen en erg gefrustreerd kunnen worden. Als je daar jou stress nog bij op gooit wordt het niet beter.
Ik zou hem dan rustig bij de halsband pakken en rustig zeggen: kom vent, dit doen we niet, we gaan. Boos worden terwijl je hond alleen maar zijn grens aangeeft vind ik niet echt constructief.
Hopelijk komt het niet meer voor door de aanpassingen die ik ga maken, maar indien het zich toch voordoet ga ik het rustiger aanpakken. Hij liet zich bij het voorval ook prima verplaatsen zonder dat hij door wilde gaan, daar zit ook nog wel een positieve ruimte voor mij om in te springen. Ik weet nu dat hij zijn grens daar heeft gezet tov opdringerige springers. Dan probeer ik hem ook te laten ervaren dat ik er ben op het voor hem op te lossen en hij zijn cool daardoor ook kan bewaren.Gudrun schreef: ↑09 mar 2022, 10:37 Alles wat ik aan tips heb is al gezegd .
Als het nog eens gebeurt (je weet nooit) rustig er af nemen, hoeft niet zeggen en zelf het brutaaltje weg sturen of blokken.
Dan kalmeert je eigen hond het snelste, voorkomt je eventuele schade en weet je hond dat jij het wel voor hem oplost.
En ja, gezien ras en leeftijd zal hij wat overdreven hebben met zijn punt maken, ook al had hij in principe gelijk .
Veel plezier straks met hem op cursus!
Ik heb op je vorige advies van geen tennisbal geven, maar een specifieke voor honden er 1 gekocht. Daar is hij helemaal gek van. Die ga ik meenemen en alvast oefenen bij een aantal honden waarbij ik wel weet dat het goed gaat.Nanna schreef: ↑09 mar 2022, 10:55 Maak hem gek op een balletje.
Een vriendin van me heeft, jawel, twee Australian Cattle dog reuen bij elkaar waarvan ze zegt ‘dat ze alles koud maken’. Ik geloof dat ook wel
Komt er een andere hond aan dan wordt het balletje uit de jaszak gehaald. Twee koppies gaan omhoog en zijn hevig geïnteresseerd. En ze kunnen los langs die andere hond.
Voor mensen die toch best reactieve honden hebben is dat echt de gouden tip. Waarmee ik niet wil zeggen dat Brego reactief is maar beter nu al beginnen dan afwachten hoe hij uitgroeit want Duitse herders zijn inderdaad regelneven die graag al op voorhand de boel regelen.
Dat moet je niet willen ook al omdát het een Duitse herder is en die bij het publiek toch best vaak een vervelende connotatie hebben. Je wilt niet ‘dat wijf met die kutherder’ worden zakmazegge.
Ja dat hoorde ik al elke dag vanaf dat hij ongeveer 14 weken was. Nu was hij nog lief. Hij kan vast niet loslopen. Mijn hond houd niet van herders ( ondanks dat hun hond op dat moment heel relaxed contact maakte met Brego )
Misschien dat ik daarom ook extra schrok van Brego zijn corrigeren. Je loopt al op eieren, omdat mensen een mening hebben en dan gebeurd dit wat ik niet ken. Ik ga er in iedergeval met goede moed tegen aan inclusief balletje.
Welja. Gaat helemaal goedkomen.
Hier loopt trouwens een Duitse herderreu van inmiddels elf of twaalf jaar oud die altijd de vriendelijkheid zelve is gebleven dus het kan best.
Hier loopt trouwens een Duitse herderreu van inmiddels elf of twaalf jaar oud die altijd de vriendelijkheid zelve is gebleven dus het kan best.
-
Ja eerst maar eens beter op mekaar ingespeeld raken, zodat wij mekaar nog beter kunnen lezen en dan hem erin kunnen begeleiden.
Aanraken probeer ik altijd te vermijden als het om grenzen aangeven gaat. Dat kan net die vlam in de pan geven, net als er bovenop blijven staan.Dagmar schreef: ↑09 mar 2022, 11:59 [quote=_Tiny_ post_id=104235 time=<a href="tel:1646818449">1646818449</a> user_id=243]
Ik zou hem dan rustig bij de halsband pakken en rustig zeggen: kom vent, dit doen we niet, we gaan. Boos worden terwijl je hond alleen maar zijn grens aangeeft vind ik niet echt constructief.
Gewoon doorlopen en roepen. Niet boos, maar ook echt niet vrijblijvend. Als het puur grenzen aangeven is, zijn ze blij met een uitweg.
"Ik had je graag nog even een lel verkocht lelijke rothond, maar de plicht roept, doei!" Dan is het even uitschudden en door.
Nou ja, das war einmal. Ik ben zelf nog steeds niet afgekickt van die bal
[/quote]
Ja vandaar mijn twijfel over wat voor actie te ondernemen. Voor beide valt wat te zeggen. Ik wil inderdaad niet dat het escaleert wanneer mijn aanwezigheid dichtbij hem zou versterken. Hopelijk werkt de bal voldoende om het sowieso goed voor te zijn.
-
Nee precies. Voorkomen is beter dan genezen. En zoals eerder gezegd, wij hebben voor hem gekozen en nemen daarbij ook onze verantwoordelijkheid. Het moet voor iedereen leuk blijven. En bepaald gedrag wil ik niet hebben, dus daar gaan wij dan ook mee aan de slag. Daarom mijn verhaal ook hier neer gezet, dan ga ik niet zelf lopen aankloten, maar met de nodige tips en trucs gaan we aan de slag.Alfilillo schreef: ↑09 mar 2022, 13:02 Voorkomen. Alfil wil sommige jonge reuen ook graag corrigeren, maar ik wil het niet hebben. Bij grotere honden vind ik het niet zo´n probleem, omdat ik weet dat het bij wat afsnauwen blijft, maar het is zo´n smiecht dat hij er bij kleinere hondjes harder op gaat. Hij zal niet bijten, het blijft bij in de lucht snauwen en happen, maar ik wil het gewoon niet. Ik zie al aan zijn houding of zich spanning opbouwt, dus dan gaat hij even aan de lijn.
-
Oh maar op straat is er nooit iets gebeurd verder. Hij doet het keurig aan de lijn. Juist omdat ik niet wil dat hij aan de lijn contact gaat maken of spelen met andere honden. Alleen de honden van mijn ouders dan.Marc schreef: ↑09 mar 2022, 13:45 Je kan het niet laten gaan op straat helaas. Dus wat anderen ook al zeggen. Problemen voorkomen en indien gewoon bij de halsband pakken en zonder woorden meenemen en afleiden. Dan wordt het niet snel iets. Want je hond vrije taal laten spreken met willekeurige ontmoetingshonden levert een hoop gedoe op en de volgende baas trapt hem van zijn hond af en dan is het al snel nooit meer ontspannen.
Tijdens het loslopen in het losloop is het gebeurd bij de labrador “pup”. Gelukkig heeft hij eigenlijk zwaar respect voor oudere honden. Honden die niet willen spelen is het ook alleen maar even snuffelen en weer door. En tuurlijk alles kan veranderen tijdens zijn ontwikkeling. Daar zit ik ook wel dik op. Daarom ook meteen het openen van dit topic, want ik wil het oplossen. Of in iedergeval handvaten hebben om ermee aan de slag te gaan.
Het leuk houden voor iedereen Ik weet in iedergeval wat mij te doen staat.
Ja Brego zijn vader is ook precies zo. We hebben het maar af te wachten en goed blijven opletten. Aanpassen waar nodig is. Wij gaan onze weg wel vinden. Linksom of rechtsom.
Als je je inderdaad richt op voorkomen (en volgens mij heb je voor jezelf heel goed helder hoe ), zal het heus zo'n vaart niet lopen.
Je hebt nu eenmaal alleen controle over je hond en je eigen reacties en onvoorziene dingen kunnen gebeuren. Zoals die pup. Het is trouwens wel handig en een goede oefening om hem voor iedere bocht even bij je te nemen en te laten volgen. Daarna is ie natuurlijk de allerbraafste pup en mag ie "vrij".
Als het onverhoopt toch mis gaat en ik er vertrouwen in heb dat er zonder fysiek ingrijpen niet direct schade ontstaat, vind ik doorlopen en roepen het veiligst en meest ontspannen.
Wat dat betreft is het met zo'n jonge hond toch aftasten en zo goed mogelijk anticiperen, zonder direct in een kramp te schieten.
Wat je nu van hem hebt gezien noemen we plukharen. Heel vervelend en onwenselijk, maar het ziet er vooral rot uit.
Uiteindelijk heb je met een baasgerichte hond die je goed onder appel kunt zetten zelden gezeik, zelfs als ze niet super sociaal zijn.
Als je aanpak lekker voorspelbaar/routinematig is, is dat al snel de kant die je hond zelf ook op wil.
- Budkes
- Posts in topic: 1
- Honden: 5
- Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke
Grotendeels eens met Dagmar, ook met haar vorige post.Dagmar schreef: ↑09 mar 2022, 15:17Als je je inderdaad richt op voorkomen (en volgens mij heb je voor jezelf heel goed helder hoe ), zal het heus zo'n vaart niet lopen.
Je hebt nu eenmaal alleen controle over je hond en je eigen reacties en onvoorziene dingen kunnen gebeuren. Zoals die pup. Het is trouwens wel handig en een goede oefening om hem voor iedere bocht even bij je te nemen en te laten volgen. Daarna is ie natuurlijk de allerbraafste pup en mag ie "vrij".
Als het onverhoopt toch mis gaat en ik er vertrouwen in heb dat er zonder fysiek ingrijpen niet direct schade ontstaat, vind ik doorlopen en roepen het veiligst en meest ontspannen.
Wat dat betreft is het met zo'n jonge hond toch aftasten en zo goed mogelijk anticiperen, zonder direct in een kramp te schieten.
Wat je nu van hem hebt gezien noemen we plukharen. Heel vervelend en onwenselijk, maar het ziet er vooral rot uit.
Uiteindelijk heb je met een baasgerichte hond die je goed onder appel kunt zetten zelden gezeik, zelfs als ze niet super sociaal zijn.
Als je aanpak lekker voorspelbaar/routinematig is, is dat al snel de kant die je hond zelf ook op wil.
Dat gezegd hebbende ben ik niet zo van de leg van de reactie van Brego. Hij zocht het zelf niet op, zoals in de voorbeelden van Marc en Nanna wat ik een compleet ander verhaal vindt, maar werd lastig gevallen door een bord voor de kop labrador pup. Het enige wat hij deed was even duidelijk maken dat hij daar niet van gediend was. Zonder de pup mat een tand aan te raken. Prima gecontroleerde reactie dus.
Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar hondvriendelijke stevige Herder reuen en ook gehad. Die zijn niet uit op een matpartij maar zijn vaak wel heel duidelijk. Op de manier zoals Brego, kop omhoog en grommen. Ik laat ze nooit naar andere honden gaan, ze hebben met zijn 5en ook genoeg aan elkaar maar in de gevallen dat andere honden lastig zijn is dit ook hun reactie. Dit gebeurd niet vaak, ik ga andere honden bijna altijd uit de weg want mensen schrikken zich toch al rot van mijn roedel.
Ik heb 1 keer meegemaakt dat Cento, mijn Duitser, een ontzettend vervelend irritant hondje dat hem week na week uitvallend lastig viel op zijn rug smeet en er grommend bovenop ging liggen, ik schrok me dood, maar het hondje was nog geen haartje gekrenkt. Hij had hem alleen even op de plek gehouden om zijn boodschap over te brengen.De boodschap was echter wel duidelijk over gekomen.
Louitje mijn mechelse Herder heeft het een keer gedaan met de hond van mijn vriendin, een kruising Jack Russell x Cane Corso , toen we samen liepen. Deze viel onophoudelijk puppy Herbert (toen een maand of 3) lastig en ook echt op een heel vervelende manier. Louitje kwam aanrennen, gooide haar omver, ging er even grommend boven op liggen en rende vervolgens weer verder. We lopen nog steeds samen maar ze heeft nog steeds respect voor Louitje.
Je hebt al genoeg tips gehad, en ik zou ook idd gaan voor goed appel, afleiden met een bal of voer en zijn contacten regisseren en dit soort ontmoetingen voorkomen. Mocht je het toch niet kunnen voorkomen dat er zoiets gebeurd zou ik niet aan de halsband gaan lopen trekken, maar afstand nemen en wegroepen. Dan gooi je in ieder geval ook geen kolen op het vuur. Normale honden vliegen elkaar niet zomaar naar de strot, die willen dat helemaal niet, en als de vlam wel even in de pan slaat bij gelijkwaardige honden vloeit er meestal geen bloed uit.
Ik zou me in ieder geval niet te veel zorgen maken om hoe Brego heeft gereageerd, imo en keurige normale reactie.
Ik snap wel dat je er van schrikt. Alle bruikbare tips zijn al gegeven denk ik.
Mijn Manu heeft ook een tijd de mening gehad alle jonge reuen op te moeten voeden. Die ging bij een beetje brutaal gedrag (ook bij andere honden) volledig opgeblazen groot staan doen en die andere reu mocht nul enthousiasme meer tonen. Ik had al van alles geprobeerd, aanlijnen, weghalen, boos worden, etc.
Het enige wat werkte was doorlopen en rustig zeggen: laat gaan joh, kom.
Ik zet ‘m nog steeds weleens in en hij doet dan altijd even naar die andere hond: ik zou je je lesje leren maar het is dat mijn mens me roept
Hij gooide tot een jaar geleden nog pups tegen de grond omdat hij ze te druk vond, maar hij vindt het inmiddels allemaal wel gescheten.
Mijn Manu heeft ook een tijd de mening gehad alle jonge reuen op te moeten voeden. Die ging bij een beetje brutaal gedrag (ook bij andere honden) volledig opgeblazen groot staan doen en die andere reu mocht nul enthousiasme meer tonen. Ik had al van alles geprobeerd, aanlijnen, weghalen, boos worden, etc.
Ik zet ‘m nog steeds weleens in en hij doet dan altijd even naar die andere hond: ik zou je je lesje leren maar het is dat mijn mens me roept
Hij gooide tot een jaar geleden nog pups tegen de grond omdat hij ze te druk vond, maar hij vindt het inmiddels allemaal wel gescheten.
-
Dat is ook nog wel een goede, even bij houden bij onoverzichtelijke bochten. Hij is rete slim, dus daar kan ik mooi gebruik van maken. Ik zal voor de zekerheid ook nog een bal met pieper meenemen. Eens kijken wat het meeste aandacht van hem pakt en behoud.Dagmar schreef: ↑09 mar 2022, 15:17
Als je je inderdaad richt op voorkomen (en volgens mij heb je voor jezelf heel goed helder hoe ), zal het heus zo'n vaart niet lopen.
Brego is zeker er niet op uit om te knokken. Zelfs op momenten dat hij achterna wordt gezeten, gesnept of flink aangeblaft dan zoekt hij steun bij mij, zodat ik het kan oplossen of als dat niet lukt rent hij een stukje om een veilige afstand te maken. Terwijl dan zou het niet eens gek zijn als hij zou reageren.Budkes schreef: ↑09 mar 2022, 15:47
Grotendeels eens met Dagmar, ook met haar vorige post.
Dat gezegd hebbende ben ik niet zo van de leg van de reactie van Brego. Hij zocht het zelf niet op, zoals in de voorbeelden van Marc en Nanna wat ik een compleet ander verhaal vindt, maar werd lastig gevallen door een bord voor de kop labrador pup. Het enige wat hij deed was even duidelijk maken dat hij daar niet van gediend was. Zonder de pup mat een tand aan te raken. Prima gecontroleerde reactie dus.
Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar hondvriendelijke stevige Herder reuen en ook gehad. Die zijn niet uit op een matpartij maar zijn vaak wel heel duidelijk. Op de manier zoals Brego, kop omhoog en grommen. Ik laat ze nooit naar andere honden gaan, ze hebben met zijn 5en ook genoeg aan elkaar maar in de gevallen dat andere honden lastig zijn is dit ook hun reactie. Dit gebeurd niet vaak, ik ga andere honden bijna altijd uit de weg want mensen schrikken zich toch al rot van mijn roedel.
Ik heb 1 keer meegemaakt dat Cento, mijn Duitser, een ontzettend vervelend irritant hondje dat hem week na week uitvallend lastig viel op zijn rug smeet en er grommend bovenop ging liggen, ik schrok me dood, maar het hondje was nog geen haartje gekrenkt. Hij had hem alleen even op de plek gehouden om zijn boodschap over te brengen.De boodschap was echter wel duidelijk over gekomen.
Louitje mijn mechelse Herder heeft het een keer gedaan met de hond van mijn vriendin, een kruising Jack Russell x Cane Corso , toen we samen liepen. Deze viel onophoudelijk puppy Herbert (toen een maand of 3) lastig en ook echt op een heel vervelende manier. Louitje kwam aanrennen, gooide haar omver, ging er even grommend boven op liggen en rende vervolgens weer verder. We lopen nog steeds samen maar ze heeft nog steeds respect voor Louitje.
Je hebt al genoeg tips gehad, en ik zou ook idd gaan voor goed appel, afleiden met een bal of voer en zijn contacten regisseren en dit soort ontmoetingen voorkomen. Mocht je het toch niet kunnen voorkomen dat er zoiets gebeurd zou ik niet aan de halsband gaan lopen trekken, maar afstand nemen en wegroepen. Dan gooi je in ieder geval ook geen kolen op het vuur. Normale honden vliegen elkaar niet zomaar naar de strot, die willen dat helemaal niet, en als de vlam wel even in de pan slaat bij gelijkwaardige honden vloeit er meestal geen bloed uit.
Ik zou me in ieder geval niet te veel zorgen maken om hoe Brego heeft gereageerd, imo en keurige normale reactie.
Wat is zo’n forum als dit toch fijn. Niet alleen tips om de hond op te voeden/begeleiden, maar ook zeker om het baasje op te voeden.
Foto van vanmiddag. Tijd om te lopen baas.
-
Haha ik heb beeld Prachtig dat hij ze een stink eye geeft.Manuma schreef: ↑09 mar 2022, 20:01 Ik snap wel dat je er van schrikt. Alle bruikbare tips zijn al gegeven denk ik.
Ik ga er in iedergeval lekker mee aan de slag. Hij is er in iedergeval slim genoeg voor om goed dingen op te pikken, dus ik ga mijzelf nog leuker maken en dat hij mij gaat volgen wanneer het nodig is.
-
En het klonk ook heftig Maya gilde het uit van schrik.Mellow schreef: ↑09 mar 2022, 13:41 Ik zou het voorkomen.
Wel ff ter nuance.. ze was een half jaar en enorm lomp. Beuken, maaien met de poten enzo.
En Puck was het gewoon zat. En dook er dus op.
Mellow had heeeel even iets van ,jemig puckie, maar ik moedigde hem aan. Dat kon ook juist omdat Puck zo machtig betrouwbaar en eerlijk is in zijn afstraffing.
Misschien is Brego dat ook wel.
- sabine
- Site Admin
- Posts in topic: 2
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Ik heb karel 1 keer bij zijn halsband gepakt omdat de eigenaar van de andere partij zei dat het niet goed zou gaan en toen sloeg idd de vlam in de pan. Was uiteindeijk nog niet veel aan de hand maar anders was er helemaal niets gebeurd. Dat doe ik dus echt niet meer idd.
- Jackira
- Posts in topic: 6
- Honden: 3
- Welke: Herderkruisingen en een Husky
Hier ben ik het wel mee eens.Alfilillo schreef: ↑09 mar 2022, 13:02 Voorkomen. Alfil wil sommige jonge reuen ook graag corrigeren, maar ik wil het niet hebben. Bij grotere honden vind ik het niet zo´n probleem, omdat ik weet dat het bij wat afsnauwen blijft, maar het is zo´n smiecht dat hij er bij kleinere hondjes harder op gaat. Hij zal niet bijten, het blijft bij in de lucht snauwen en happen, maar ik wil het gewoon niet. Ik zie al aan zijn houding of zich spanning opbouwt, dus dan gaat hij even aan de lijn.
Laat ik vooraf zeggen dat ik gek ben op herders. Ik hou ook echt van het karakter.
Maar herders zijn bij uitstek wel de honden die de boel willen regelen. Ik merk het aan mijn drie herderkruisingen ook. Ik hou ze vaak van tevoren al bij me en laat niet zoveel toe naar andere honden.
Toen Jack (husky) een pup was werd hij ook door veel herders op z'n rug gegooid en met veel gegrom en gegrauw erboven moest hij zo een tijd blijven liggen. Het viel me op dat dat altijd herders waren en hij was niet irritant druk tegen ze. Hij had het heel snel in de gaten dat bij dit soort honden hij het beste direct al op z'n rug kon gaan liggen. Hij heeft er veel van geleerd.
Mijn eigen herders mogen dit van mij niet als ze niet zelf lastig gevallen worden. Wel wanneer de andere hond irritant en opdringerig gedrag vertoont.
Controle is alles, dat is zo handig om te hebben over dit soort honden. Hij is nog te jong om dat al tot in de puntjes te hebben maar ze zijn er zo geschikt voor om dit goed te trainen. Bal en aandachtoefeningen, daar kun je veel mee bereiken.
En las ik nou goed dat je hem op z'n rug gooide daarna of begreep ik dat verkeerd uit de tekst?
Nee, door haar reactie wierp hij zichzelf op de rug richting haar.
Althans, dat is wat ik er van maak
"Klonk enorm heftig. Dus ik dook er meteen op, trok Brego eraf met een boze nee. Brego meteen op zijn rug en hijzelf is er meteen uit. "
Ik ga er niet vanuit dat TS Brego zelf op de rug heeft gelegd, denk dat hij schrok van zijn eigen reactie en de reactie van zijn bazin dat hij zichzelf onderdanig opstelde naar de baas. Kan er naast zitten natuurlijk.
Ondertussen zit ik te lezen, reactie te tikken, weer weg te halen omdat ik de juiste woorden niet kan vinden.
-
Dat zelfde heb ik dus ook met de Berghond kruising van mijn ouders. Aan haar kan je dus aflezen of een andere hond in de haak is of niet. Als zij zich niet druk maakt , ook al ziet er iets spannend uit, dan hoef je je niet druk te maken. En als er wel iets gebeurd weet zij dat keurig zonder kleerscheuren op te lossen.BieneMaya schreef: ↑10 mar 2022, 09:22En het klonk ook heftig Maya gilde het uit van schrik.Mellow schreef: ↑09 mar 2022, 13:41 Ik zou het voorkomen.
Wel ff ter nuance.. ze was een half jaar en enorm lomp. Beuken, maaien met de poten enzo.
En Puck was het gewoon zat. En dook er dus op.
Mellow had heeeel even iets van ,jemig puckie, maar ik moedigde hem aan. Dat kon ook juist omdat Puck zo machtig betrouwbaar en eerlijk is in zijn afstraffing.
Misschien is Brego dat ook wel.
Ik ben ook wel blij dat zij en Brego veel samen zijn. Wie weet wat hij van haar weer oppikt.