Bordeaux dog

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
Nanna

Bordeaux dog

Bericht door Nanna »

Een foto uit 1899 van een capabele hond.

Afbeelding

En een foto van een gisteren op de Crufts gefotografeerde vleesklomp.
Kunnen we even de neusgaten vergelijken ook?

Afbeelding
Rasverbetering! :LOL: :nocheer:
Crutz
Posts in topic: 1

Re: Bordeaux dog

Bericht door Crutz »

Hoorde dat de BOB Bordeaux op de Crufts niet de ere ring in kon omdat hij met uitlaten kort daarvoor aangevallen was en had geen schade maar wel veel angst.
Nanna

Bericht door Nanna »

Dit is, op de rechter foto, de BOB Mastino dit jaar.
Er gaan dus ook dingen wèl goed. Ter vergelijk op de linker foto de BOB Mastino van dik tien jaar geleden…

Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Nou ik vind die eerste ook al niet echt een toonbeeld van mooi gebouwd ofzo. Brrr wat een griezel. Die tweede... tsja. Is het nog nieuws?
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik vind de meerkunnende ook enger. Voor mij hoeven die apparaten ook niet.
Maar waarom zou je een toch redelijk atletisch type veranderen naar een snorkende hobbezak?

Afbeelding

Afbeelding
Sirene

Bericht door Sirene »

Die eerste loopt in de randstad nog heel veel rond. Heet het alleen geen Bordeaux. Hier is het XXL Pitbull en Bully XL wat de klok slaat. Gek genoeg zie je ze maar een paar jaar lopen en dan niet meer. En gecastreerd en moddervet :80: Echt, dan koop je een brute atletische hond en voer je hem moddervet :19:

Die onderste van je laatste foto's zie je nog wel, allemaal bij broodfok/stamboomloos vandaan.
Manuma

Bericht door Manuma »

Ja, het deed me ook aan die Pitbull XXL denken. Dat loopt in dat logge lijf ook mega traag.
Ik zag toevallig gisteren iemand met 2 Bordeaux Doggen lopen. Verder zie ik ze eigenlijk nooit meer. Ze waren best klein en ook heel dik met zo’n vieze rimpelkop vol kwijl en hangende oogleden. De eigenaresse keek heel trots, maar het waren gewoon twee zielige hoopjes vel en vet. Die ruggen hingen ook helemaal door en ze waren duidelijk nog jong. Echt sneu.
Plaats reactie