Flora & Dakar (1 jaar)

Hier kun je fokgerelateerde zaken bespreken
Fenneke
Posts in topic: 7
Honden: 1
Welke: Witte herder en nu een hún

Re: Flora & Dakar (ze is begonnen!)

Bericht door Fenneke »

Hoogste tijd voor beschuit met puppie foto’s :cheer:
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Célie
Posts in topic: 22
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Gefeliciteerd met het vijftal :cheer: vlot gegaan zeg!
Frootje
Posts in topic: 41
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Inge O schreef: 12 mar 2022, 09:16Om die b&t zal straks gevochten worden, al is het maar omdat hij erg zal opvallen tussen de rest :mrgreen: .
Ik dacht al, dat wordt de enige die ik zomaar ga kunnen onderscheiden van de rest. :engel:
Vicky
Posts in topic: 4
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

Gefeliciteerd met het mooie vijftal. Leuk dat je ons zo laat meegenieten!
Afbeelding
Bo en de honden
Alex
Posts in topic: 2
Welke: русская бабушка en västgötaspets

Bericht door Alex »

Gefeliciteerd met 't prachtige vijftal! :hartjes:
Saba 💜 23-05-24
Noor
Posts in topic: 12

Bericht door Noor »

Van harte met je mooie nestje 🥰🥰
Afbeelding
Doyaquba
Posts in topic: 3
Welke: Boxers

Bericht door Doyaquba »

Gefeliciteerd! :hartjes:
Afbeelding
Gonniepony
Posts in topic: 1

Bericht door Gonniepony »

Gefeliciteerd met het vijftal
Marlett

Bericht door Marlett »

Gefeliciteerd met je dropjes en salmiakstaafje! Chapeau voor de nachtploeg trouwens, die hier zat aan te moedigen.
pioenroos
Posts in topic: 156
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Zo, 2 hazeslaapjes verder en ik kan denk ik weer in hele zinnen typen :')

Dank voor alle felicitaties :cheer: :cheer: :cheer:

Ik heb nog geen leuke foto's want Flora vond het verschonen al niet kunnen dus ik blijf er voorlopig weer vanaf. Ze wil wel graag dat je naast haar zit en aanraken is geen enkel probleem hoor. Maar geen gesjouw graag, HAAR PUPPIES :lees: :rambo:
Heb haar aan moeten lijnen en mee moeten trekken tuin in waar ze een mega plas en poep deed :schrik: Als het aan haar ligt komt de plas uit haar oren voordat ze vrijwillig weggaat van haar pups vrees ik :oeps:
Lothian schreef: 12 mar 2022, 07:38 Gefeliciteerd :I: ik vind zwart en black and tan heel erg mooi dus wat mij betreft een droomnest :mrgreen:
Ik ben van het bruin en rood :engel: Maar deze zwarte pupjes zijn de mooiste pupjes ooit geboren uiteraard :pffff:
Kruimel schreef: 12 mar 2022, 07:44 Wat een molletje! Gefeliciteerd!
Cavia's :lol1: Ik vroeg Flora's fokker of ze al verschil kon zien met 100% schapendoezen. Maar ze kon daar nog niks zinnigs over zeggen :mann:
Manuma schreef: 12 mar 2022, 07:49 :I: Dat gaan prachtige hondjes worden. Gefeliciteerd!
Ik ben benieuwd in hoeverre ze op hun ouders gaan lijken of juist totaal niet misschien wel :smile:
Veertje schreef: 12 mar 2022, 08:00 Gefeliciteerd! :cheer:
Het lange wachten is voorbij. Nu kan het genieten beginnen :D
Ja, helemaal nu alles zo goed gaat. Al denk ik stiekem soms waar het addertje blijft :')
Sirene schreef: 12 mar 2022, 08:06 Mooi zwart is niet lelijk hoor! Zwart ruwhaar is toch prachtig? En die black en tan :I:
Gefeliciteerd met dit vijftal! :cheer:
Ik had stiekem een black en tan teefje wel leuk gevonden ook ;-) Maar helemaal zwart ruwhaar is natuurlijk ook prachtig.
jenn90 schreef: 12 mar 2022, 08:17
Noem het maar saai :hmmm:
:engel: Vallen de unieke karakters straks nog meer op :mrgreen:

Zinodo schreef: 12 mar 2022, 08:36 Gefeliciteerd met je 5tal! :cheer: :cheer: heb je nou genoeg pups voor iedereen?
3 teefjes zou handiger geweest zijn maar gelukkig zijn geïnteresseerde flexibel :bloos:

Inge O schreef: 12 mar 2022, 09:16 Was zoveel zwart te verwachten, of zou het een pure toevalstreffer zijn? Om die b&t zal straks gevochten worden, al is het maar omdat hij erg zal opvallen tussen de rest :mrgreen: .
In theorie zou helft van puppen aftekening gehad kunnen hebben en ook de helft bont. (Met meer witte vlekken dan alleen teentjes dus) Maarja, tis maar net hoe het balletje per pup rolt natuurlijk.
Het maakt mij uiteraard helemaal niks uit welke kleur(en) ze wel of niet hebben :mrgreen: Ze doen het super allemaal, meer heb ik niet te wensen :smile:
malinois schreef: 12 mar 2022, 09:44 Gefeliciteerd!! Mooi aantal!
Tot 5 tellen is wel lekker makkelijk ja :engel:
Zamunda schreef: 12 mar 2022, 13:03 Zeker weten :F: . En bij ruwhaar krijg je denk ik vaak ook wat kleurschakeringen of niet? Raaf heeft dat in elk geval heel erg, die haren worden zilver/doorzichtig, dat ziet er in elke lichtval weer net iets anders uit.
Ik heb geen flauw idee welke zwarttint het gaat worden. Zou niet eens weten hoe ruwharig het ruwhaar gaat zijn en hoe lang de haren :Q: Genoeg verrassingen nog ondanks het saaie zwart :cool2:
Fenneke schreef: 12 mar 2022, 14:49 Hoogste tijd voor beschuit met puppie foto’s :cheer:
Ik vind beschuit vies. En pure chocolade past veel beter vind ik :lol1:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 82
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

pioenroos schreef: 12 mar 2022, 17:33 Ik heb nog geen leuke foto's want Flora vond het verschonen al niet kunnen dus ik blijf er voorlopig weer vanaf. Ze wil wel graag dat je naast haar zit en aanraken is geen enkel probleem hoor. Maar geen gesjouw graag, HAAR PUPPIES :lees: :rambo:
Heb haar aan moeten lijnen en mee moeten trekken tuin in
En dat is dus (om dezelfde reden) het moment waarop ik snelsnel alles verschoon : moeders meetrekken de tuin in, deur dicht en als de vliegende weerlicht de boel verschonen.
pioenroos schreef: 12 mar 2022, 17:33 Maarja, tis maar net hoe het balletje per pup rolt natuurlijk.
Puur toeval dus, hoe is het mogelijk. Da's toch echt wel Murphy op z'n tegendraadst : bij jullie mochten ze graag wat aftekening (of meer) hebben en ze hebben het niet, en wartjes mogen dat het liefste zo weinig mogelijk hebben (wit dan) en hebben het vaak wel :p .

Flora heeft overigens de primeur vwb. het zich totaal niet houden aan de geboortedagvoorspelling via de LH-berekening, ze is de eerste in 10 jaar (toch wel al 20 teefjes sinds ik het op die manier begon bij te houden).
SuzanneS

Bericht door SuzanneS »

Gefeliciteerd. Ze ziet er tevreden uit!
hakunamatata
Posts in topic: 11
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Wat een mooie stevige pupjes! :hartjes: En heel goed Flora, jóuw pups :pffff:
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
bas rouge
Welke: beaucerons

Bericht door bas rouge »

Van harte gefeliciteerd met je vijftal. Zwart en zwartbruin is prachtig, vind ik. Geniet van moeder en kroost!
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 4
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Gefeliciteerd met de vijfling, fijn dat het allemaal zo soepel is verlopen! En nu genieten van het gepiep en gepruttel :I:
Afbeelding
pioenroos

Bericht door pioenroos »

Inge O schreef: 12 mar 2022, 18:21 Flora heeft overigens de primeur vwb. het zich totaal niet houden aan de geboortedagvoorspelling via de LH-berekening, ze is de eerste in 10 jaar (toch wel al 20 teefjes sinds ik het op die manier begon bij te houden).
Flora's fokker heeft zich wonderbaarlijk ingehouden en niet "I told you so" gezegd :mrgreen: Ze zegt al heel lang dat lang niet al haar teven zich houden aan de regels en zo vaak eerder bevallen van keurig voldragen pups dagen eerder dan dag 63 van eisprong :19: Deze zien er ook helemaal af uit, geen dunne vacht op pootjes ofzo. En super sterk dus. Binnen 10 minuten na geboorte lagen ze al ruzie te maken over beste tepel :')
Inge O schreef: 12 mar 2022, 18:21 Puur toeval dus, hoe is het mogelijk. Da's toch echt wel Murphy op z'n tegendraadst : bij jullie mochten ze graag wat aftekening (of meer) hebben en ze hebben het niet, en wartjes mogen dat het liefste zo weinig mogelijk hebben (wit dan) en hebben het vaak wel :p .
Oh ja, menig fokker van een ras waar wit ongewenst is zou jaloers zijn op dit nest :Q: Ze hebben wel allemaal een witte borstvlek. Maar grote kans denk ik dat dat wegtrekt?
Inge O schreef: 12 mar 2022, 18:21 En dat is dus (om dezelfde reden) het moment waarop ik snelsnel alles verschoon : moeders meetrekken de tuin in, deur dicht en als de vliegende weerlicht de boel verschonen.
Ik vrees dat ik de dierenpolitie op de stoep heb staan als ik Flora zou wegsluiten :schrik: Ze was nu al heel hard aan het piepen omdat ze van mijn moeder de puppen niet in haar bek mocht pakken maar moest laten liggen in de krat. Misschien zet ik haar morgen met puppen op een deken in rennetje. Dan kan ze er bij gaan liggen want dat kon niet in de krat natuurlijk en dan is ze misschien rustiger :scratch: Maargoed, het is inderdaad minuten werk om lapje erdoor te halen en vetbed te vervangen en wat moet dat moet nu eenmaal.
Diana schreef: 12 mar 2022, 19:32 Gefeliciteerd met de vijfling, fijn dat het allemaal zo soepel is verlopen! En nu genieten van het gepiep en gepruttel :I:
Die tevreden murmeltjes zijn zo fijn :hartjes: En dan het geprotesteer gepiep als mama aan het soppen gaat :mrgreen:
Afbeelding
Tamara
Posts in topic: 33

Bericht door Tamara »

:I: :I: Zo schattig, die zwarte glimwormen en dat blije trotse bekje van Flora! :I:
Afbeelding
mijke
Posts in topic: 23

Bericht door mijke »

Nouja zeg ik zie het nu pas, heb ik de eerste live HL geboorte gemist! Maar wat een schattige mummelpups zeg :I: Van harte gefeliciteerd!
Mausyi

Re: Flora & Dakar (geboren)

Bericht door Mausyi »

Gefeliciteerd met de 5ling 🥰
Afbeelding
"Sweet as sugar, hard as ice. Hurt me once and i'll kill you twice."
Zamunda
Posts in topic: 42
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Kunnen ze nog gaan 'schimmelen' eigenlijk? Niet dat zwart niet schitterend is hoor, gewoon nieuwsgierig.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
EchoMira
Posts in topic: 15
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Zamunda schreef: 12 mar 2022, 21:38 Kunnen ze nog gaan 'schimmelen' eigenlijk? Niet dat zwart niet schitterend is hoor, gewoon nieuwsgierig.
Ja, dat zat ik ook al te hopen maar nee, dat kan niet. Dan zouden ze nu juist bont moeten zijn, zeg maar.
Kruisingen pakken die mate van schimmel ook niet echt op.

Overigens is er niets mis met een zwarte hond. Ik hou er wel van.

Afbeelding
Fabiola17
Posts in topic: 3
Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]

Bericht door Fabiola17 »

Een dag niet op HL en ploeps, daar zijn ze al.
Vlotte dame die Flora!

Gefeliciteerd uiteraard!
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
pioenroos

Bericht door pioenroos »

EchoMira schreef: 12 mar 2022, 22:33
Zamunda schreef: 12 mar 2022, 21:38 Kunnen ze nog gaan 'schimmelen' eigenlijk? Niet dat zwart niet schitterend is hoor, gewoon nieuwsgierig.
Ja, dat zat ik ook al te hopen maar nee, dat kan niet. Dan zouden ze nu juist bont moeten zijn, zeg maar.

Afbeelding
Aan de al van roze naar zwart verkleurende voetjes te zien zijn ze schimmel. Maarja, dat zie je inderdaad niet zonder veel wit :nocheer:

Ik heb ze net gewogen. Dat viel niet mee want ik moest natuurlijk witte voetjes tellen om te weten wie wie is. En Flora heeft ongeveer 5 seconden geduld voordat ze de pup weer uit mijn handen wil pakken en ik ben niet zo snel op 2x2 uur slaap :')

Maargoed, iedereen is keurig aangekomen en dat is fijn te weten. Wanneer ik weer weeg zo lang iedereen tevreden blijft zie ik wel :P

Heb ze gelijk ook ff op foto gezet. Foto's van niks want ik heb alleen een mobieltje, maar toe maar.

Allemaal aangekomen dus. De eerste hebben het meestal wat taaier want moeten de melk op gang brengen. Maar alsnog een paar procent erbij dus helemaal goed.
Afbeelding

Op volgorde geboorte:
Reu geel. De black en tan. Hij heeft links voor en achter en rechts achter wit voetje.
Afbeelding

Reu groen. Links voor en achter wit voetje en rechts voor wit teentje
Afbeelding

Teef blauw
Links en rechts voor witte voetjes en rechts achter witte teentjes
Afbeelding

Reu rood
Links voor en achter en rechts voor witte voetjes
Afbeelding

Teef wit
Geen witte voetjes :engel:
Afbeelding
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 41
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Flora & Dakar (voorstellen)

Bericht door Frootje »

Dus teef wit is gewoon pikzwart? :F:

Ik vind ze allemaal het schattigst want ik vind ze allemaal bijna hetzelfde. :engel: Ik ben benieuwd hoe ze gaan veranderen. :I:
Gudrun
Posts in topic: 23
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

EchoMira schreef: 12 mar 2022, 22:33

Niet vergrijzen? Bearded collies zijn pikzwart bij de geboorte, geen idee bij schapendoezen?
Plaats reactie