Flora & Dakar (1 jaar)
- Fenneke
- Posts in topic: 7
- Honden: 1
- Welke: Witte herder en nu een hún
Re: Flora & Dakar (ze is begonnen!)
Hoogste tijd voor beschuit met puppie foto’s
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
- Célie
- Posts in topic: 22
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Gefeliciteerd met het vijftal vlot gegaan zeg!
- Frootje
- Posts in topic: 41
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik dacht al, dat wordt de enige die ik zomaar ga kunnen onderscheiden van de rest.
- Vicky
- Posts in topic: 4
- Honden: 4
- Welke: BC Markiesje Wocker
Gefeliciteerd met het mooie vijftal. Leuk dat je ons zo laat meegenieten!
Bo en de honden
Van harte met je mooie nestje
- Doyaquba
- Posts in topic: 3
- Welke: Boxers
Gefeliciteerd!
-
- Posts in topic: 1
Gefeliciteerd met het vijftal
Gefeliciteerd met je dropjes en salmiakstaafje! Chapeau voor de nachtploeg trouwens, die hier zat aan te moedigen.
- pioenroos
- Posts in topic: 156
- Honden: 3
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Zo, 2 hazeslaapjes verder en ik kan denk ik weer in hele zinnen typen
Dank voor alle felicitaties
Ik heb nog geen leuke foto's want Flora vond het verschonen al niet kunnen dus ik blijf er voorlopig weer vanaf. Ze wil wel graag dat je naast haar zit en aanraken is geen enkel probleem hoor. Maar geen gesjouw graag, HAAR PUPPIES
Heb haar aan moeten lijnen en mee moeten trekken tuin in waar ze een mega plas en poep deed Als het aan haar ligt komt de plas uit haar oren voordat ze vrijwillig weggaat van haar pups vrees ik
Het maakt mij uiteraard helemaal niks uit welke kleur(en) ze wel of niet hebben Ze doen het super allemaal, meer heb ik niet te wensen
Dank voor alle felicitaties
Ik heb nog geen leuke foto's want Flora vond het verschonen al niet kunnen dus ik blijf er voorlopig weer vanaf. Ze wil wel graag dat je naast haar zit en aanraken is geen enkel probleem hoor. Maar geen gesjouw graag, HAAR PUPPIES
Heb haar aan moeten lijnen en mee moeten trekken tuin in waar ze een mega plas en poep deed Als het aan haar ligt komt de plas uit haar oren voordat ze vrijwillig weggaat van haar pups vrees ik
Ik ben van het bruin en rood Maar deze zwarte pupjes zijn de mooiste pupjes ooit geboren uiteraard
Cavia's Ik vroeg Flora's fokker of ze al verschil kon zien met 100% schapendoezen. Maar ze kon daar nog niks zinnigs over zeggen
Ik ben benieuwd in hoeverre ze op hun ouders gaan lijken of juist totaal niet misschien wel
Ja, helemaal nu alles zo goed gaat. Al denk ik stiekem soms waar het addertje blijft
Ik had stiekem een black en tan teefje wel leuk gevonden ook Maar helemaal zwart ruwhaar is natuurlijk ook prachtig.
Vallen de unieke karakters straks nog meer op
3 teefjes zou handiger geweest zijn maar gelukkig zijn geïnteresseerde flexibel
In theorie zou helft van puppen aftekening gehad kunnen hebben en ook de helft bont. (Met meer witte vlekken dan alleen teentjes dus) Maarja, tis maar net hoe het balletje per pup rolt natuurlijk.
Het maakt mij uiteraard helemaal niks uit welke kleur(en) ze wel of niet hebben Ze doen het super allemaal, meer heb ik niet te wensen
Tot 5 tellen is wel lekker makkelijk ja
Ik heb geen flauw idee welke zwarttint het gaat worden. Zou niet eens weten hoe ruwharig het ruwhaar gaat zijn en hoe lang de haren Genoeg verrassingen nog ondanks het saaie zwart
Ik vind beschuit vies. En pure chocolade past veel beter vind ik
- Inge O
- Posts in topic: 82
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
En dat is dus (om dezelfde reden) het moment waarop ik snelsnel alles verschoon : moeders meetrekken de tuin in, deur dicht en als de vliegende weerlicht de boel verschonen.pioenroos schreef: ↑12 mar 2022, 17:33 Ik heb nog geen leuke foto's want Flora vond het verschonen al niet kunnen dus ik blijf er voorlopig weer vanaf. Ze wil wel graag dat je naast haar zit en aanraken is geen enkel probleem hoor. Maar geen gesjouw graag, HAAR PUPPIES
Heb haar aan moeten lijnen en mee moeten trekken tuin in
Puur toeval dus, hoe is het mogelijk. Da's toch echt wel Murphy op z'n tegendraadst : bij jullie mochten ze graag wat aftekening (of meer) hebben en ze hebben het niet, en wartjes mogen dat het liefste zo weinig mogelijk hebben (wit dan) en hebben het vaak wel :p .
Flora heeft overigens de primeur vwb. het zich totaal niet houden aan de geboortedagvoorspelling via de LH-berekening, ze is de eerste in 10 jaar (toch wel al 20 teefjes sinds ik het op die manier begon bij te houden).
Gefeliciteerd. Ze ziet er tevreden uit!
- hakunamatata
- Posts in topic: 11
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Wat een mooie stevige pupjes! En heel goed Flora, jóuw pups
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
- bas rouge
- Posts in topic: 1
- Welke: beaucerons
Van harte gefeliciteerd met je vijftal. Zwart en zwartbruin is prachtig, vind ik. Geniet van moeder en kroost!
- Diana
- Posts in topic: 4
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Gefeliciteerd met de vijfling, fijn dat het allemaal zo soepel is verlopen! En nu genieten van het gepiep en gepruttel
- pioenroos
Flora's fokker heeft zich wonderbaarlijk ingehouden en niet "I told you so" gezegd Ze zegt al heel lang dat lang niet al haar teven zich houden aan de regels en zo vaak eerder bevallen van keurig voldragen pups dagen eerder dan dag 63 van eisprong Deze zien er ook helemaal af uit, geen dunne vacht op pootjes ofzo. En super sterk dus. Binnen 10 minuten na geboorte lagen ze al ruzie te maken over beste tepel
Oh ja, menig fokker van een ras waar wit ongewenst is zou jaloers zijn op dit nest Ze hebben wel allemaal een witte borstvlek. Maar grote kans denk ik dat dat wegtrekt?Inge O schreef: ↑12 mar 2022, 18:21 Puur toeval dus, hoe is het mogelijk. Da's toch echt wel Murphy op z'n tegendraadst : bij jullie mochten ze graag wat aftekening (of meer) hebben en ze hebben het niet, en wartjes mogen dat het liefste zo weinig mogelijk hebben (wit dan) en hebben het vaak wel :p .
Ik vrees dat ik de dierenpolitie op de stoep heb staan als ik Flora zou wegsluiten Ze was nu al heel hard aan het piepen omdat ze van mijn moeder de puppen niet in haar bek mocht pakken maar moest laten liggen in de krat. Misschien zet ik haar morgen met puppen op een deken in rennetje. Dan kan ze er bij gaan liggen want dat kon niet in de krat natuurlijk en dan is ze misschien rustiger Maargoed, het is inderdaad minuten werk om lapje erdoor te halen en vetbed te vervangen en wat moet dat moet nu eenmaal.
Die tevreden murmeltjes zijn zo fijn En dan het geprotesteer gepiep als mama aan het soppen gaat
Zo schattig, die zwarte glimwormen en dat blije trotse bekje van Flora!
Nouja zeg ik zie het nu pas, heb ik de eerste live HL geboorte gemist! Maar wat een schattige mummelpups zeg Van harte gefeliciteerd!
Re: Flora & Dakar (geboren)
Gefeliciteerd met de 5ling
- Zamunda
- Posts in topic: 42
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Kunnen ze nog gaan 'schimmelen' eigenlijk? Niet dat zwart niet schitterend is hoor, gewoon nieuwsgierig.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
-
- Posts in topic: 15
- Welke: Whippet en Lurcher
Ja, dat zat ik ook al te hopen maar nee, dat kan niet. Dan zouden ze nu juist bont moeten zijn, zeg maar.
Kruisingen pakken die mate van schimmel ook niet echt op.
Overigens is er niets mis met een zwarte hond. Ik hou er wel van.
-
- Posts in topic: 3
- Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]
Een dag niet op HL en ploeps, daar zijn ze al.
Vlotte dame die Flora!
Gefeliciteerd uiteraard!
Vlotte dame die Flora!
Gefeliciteerd uiteraard!
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
- pioenroos
Aan de al van roze naar zwart verkleurende voetjes te zien zijn ze schimmel. Maarja, dat zie je inderdaad niet zonder veel wit
Ik heb ze net gewogen. Dat viel niet mee want ik moest natuurlijk witte voetjes tellen om te weten wie wie is. En Flora heeft ongeveer 5 seconden geduld voordat ze de pup weer uit mijn handen wil pakken en ik ben niet zo snel op 2x2 uur slaap
Maargoed, iedereen is keurig aangekomen en dat is fijn te weten. Wanneer ik weer weeg zo lang iedereen tevreden blijft zie ik wel
Heb ze gelijk ook ff op foto gezet. Foto's van niks want ik heb alleen een mobieltje, maar toe maar.
Allemaal aangekomen dus. De eerste hebben het meestal wat taaier want moeten de melk op gang brengen. Maar alsnog een paar procent erbij dus helemaal goed.
Op volgorde geboorte:
Reu geel. De black en tan. Hij heeft links voor en achter en rechts achter wit voetje.
Reu groen. Links voor en achter wit voetje en rechts voor wit teentje
Teef blauw
Links en rechts voor witte voetjes en rechts achter witte teentjes
Reu rood
Links voor en achter en rechts voor witte voetjes
Teef wit
Geen witte voetjes
- Frootje
- Posts in topic: 41
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Re: Flora & Dakar (voorstellen)
Dus teef wit is gewoon pikzwart?
Ik vind ze allemaal het schattigst want ik vind ze allemaal bijna hetzelfde. Ik ben benieuwd hoe ze gaan veranderen.
Ik vind ze allemaal het schattigst want ik vind ze allemaal bijna hetzelfde. Ik ben benieuwd hoe ze gaan veranderen.
- Gudrun
- Posts in topic: 23
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Niet vergrijzen? Bearded collies zijn pikzwart bij de geboorte, geen idee bij schapendoezen?