puppycursus ver weg
Re: puppycursus ver weg
Ja bakfiets of fietskar ben ik nog niet over uit. Maar qua budget is zo'n gestroomlijnde arrow tweewieler wel lichtelijk buiten bereik helaas dus dan wordt het wel zo'n driewieler, van mp ofzo.
- Hondenpoot
- Posts in topic: 4
Ik heb een gazelle cabby. Tweedehands ook. Geloof dat ik er €350 voor betaald heb. Lekker licht en het beste is: je kunt de bak inklappen. Ik heb al heel wat km gemaakt met dat ding. Zo heerlijk! Fietst ook lichter dan mijn “mama fiets”.mijke schreef:Ja bakfiets of fietskar ben ik nog niet over uit. Maar qua budget is zo'n gestroomlijnde arrow tweewieler wel lichtelijk buiten bereik helaas dus dan wordt het wel zo'n driewieler, van mp ofzo.
Ik ben in Tynaarlo op puppycursus geweest en heb ook geen rijbewijs. Het is ongeveer een kwartier met de auto. Puppycursus is op zaterdagochtend om 09.00. Vriend bracht me en haalde me weer op . Ging hij ondertussen even naar de bakker of soms bleef hij kijken.
Alle dingen die Bertus heeft geleerd had ik hem zeker ook thuis kunnen leren maar het gaat hem er juist om dat ze het ook leren in een andere omgeving en met andere honden om zich heen
En je hebt een schop onder de kont om elke dag thuis te oefenen want je wil dan op cursus natuurlijk niet voor gek staan met een pup die niks kan
Alle dingen die Bertus heeft geleerd had ik hem zeker ook thuis kunnen leren maar het gaat hem er juist om dat ze het ook leren in een andere omgeving en met andere honden om zich heen
En je hebt een schop onder de kont om elke dag thuis te oefenen want je wil dan op cursus natuurlijk niet voor gek staan met een pup die niks kan
In Vries zit ook een hondenschool trouwens dat is een kwartier met de bus vanuit Haren lijn 50
Bedoel je het Honden Educatie Centrum? Die is 1 uur en 23 minuten reizen vanaf mijn nieuwe huis. We zitten qua OV toch niet heel gunstig daar kennelijk.
Maar Tynaarlo is leuk dus? Die is 40 minuten fietsen dus dat zou wel kunnen!
Zo dat is wel een koopje zeg! Ik hou mp al even in de gaten, ik hoop op ook zo'n pareltje!Hondenpoot schreef: ↑15 mar 2022, 06:42Ik heb een gazelle cabby. Tweedehands ook. Geloof dat ik er €350 voor betaald heb. Lekker licht en het beste is: je kunt de bak inklappen. Ik heb al heel wat km gemaakt met dat ding. Zo heerlijk! Fietst ook lichter dan mijn “mama fiets”.mijke schreef:Ja bakfiets of fietskar ben ik nog niet over uit. Maar qua budget is zo'n gestroomlijnde arrow tweewieler wel lichtelijk buiten bereik helaas dus dan wordt het wel zo'n driewieler, van mp ofzo.
- Hondenpoot
Klopt! Wel flink gebruikt en dus niet de mooiste maar hij functioneert dus ik vind het prima. Ik dacht toen ook eigenlijk van “het is voor een jaartje” dus ik wilde er ook niet te veel aan uitgeven. Met de wetenschap nu was het me ook wel meer waard geweest. Auto staat op de stoep maar daar blijft hij nu ook veel vaker. Veel fijner om te fietsen!mijke schreef:Zo dat is wel een koopje zeg! Ik hou mp al even in de gaten, ik hoop op ook zo'n pareltje!Hondenpoot schreef: ↑15 mar 2022, 06:42Ik heb een gazelle cabby. Tweedehands ook. Geloof dat ik er €350 voor betaald heb. Lekker licht en het beste is: je kunt de bak inklappen. Ik heb al heel wat km gemaakt met dat ding. Zo heerlijk! Fietst ook lichter dan mijn “mama fiets”.mijke schreef:Ja bakfiets of fietskar ben ik nog niet over uit. Maar qua budget is zo'n gestroomlijnde arrow tweewieler wel lichtelijk buiten bereik helaas dus dan wordt het wel zo'n driewieler, van mp ofzo.
Ach mooi schmooi. Als het maar werkt toch! Passen er wel 2 kinderen en een grote hond in? Het ziet er wel vrij klein uit.Hondenpoot schreef: ↑15 mar 2022, 10:47 Klopt! Wel flink gebruikt en dus niet de mooiste maar hij functioneert dus ik vind het prima. Ik dacht toen ook eigenlijk van “het is voor een jaartje” dus ik wilde er ook niet te veel aan uitgeven. Met de wetenschap nu was het me ook wel meer waard geweest. Auto staat op de stoep maar daar blijft hij nu ook veel vaker. Veel fijner om te fietsen!
Ja wat is leuk ? Ik vond het wel te doen vooral de puppycursus
Het ligt aan de groep natuurlijk
In onze groep zat een echtpaar en die kwamen dan samen om en om op het veld en dan de hele tijd met elkaar praten en overleggen dat is wel iets waar ik me aan erger want soms kon ik de uitleg niet eens verstaan . En ik heb moeite met concentreren als dat gebeurd
Verder alle honden los in alle maten en gewichten en dat vind ik geen goed idee maar dat heb ik zelf aangegeven en dat kan jij ook doen
En in de vervolgcursus hadden we een herder die de hele tijd piepte en jankte en die wel erg veel aandacht kreeg van de juf dat vond ik ook jammer
Maar goed zoals ik al zei dat ligt gewoon heel erg aan de groep
De locatie is best goed ,niet echt groot
Ook als marinus je in centrum Haren op de bus zet?
- Fenneke
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Witte herder en nu een hún
40 minuten?
Ik fietste naar haren was 15 km en 45 minuten. En dan nog naar de andere kant van tynaarlo is ook een half uur
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
Amos en Buster
Hahaha, onze eerste Pinscher deed het op de puppycursus heel erg goed, iedereen jaloers op me dat het hondje het zo goed deed, en zo goed luisterde. Hahaha. In het bos was ze constant weg. Zeker toen ze wat ouder werd en ik ook nog met haar naar de hondentraining ging, tijdens de training luisteren als een speer.Smoushond schreef: ↑15 mar 2022, 07:54 Ik ben in Tynaarlo op puppycursus geweest en heb ook geen rijbewijs. Het is ongeveer een kwartier met de auto. Puppycursus is op zaterdagochtend om 09.00. Vriend bracht me en haalde me weer op . Ging hij ondertussen even naar de bakker of soms bleef hij kijken.
Tanja en Anne
Geen idee maar dat gaan we niet doen dus. Ik wil er zelf heen kunnen.
Haha! Ik zou het niet weten natuurlijk, ik kijk gewoon op google maps. Maar daar moet ik dus nog meer tijd bij optellen? Of waar kwam jij vandaan?Fenneke schreef: ↑15 mar 2022, 12:4740 minuten?
Ik fietste naar haren was 15 km en 45 minuten. En dan nog naar de andere kant van tynaarlo is ook een half uur
- Fenneke
Zuidlaren aan de kant van midlaren
Amos en Buster
Amos en Buster
- Fenneke
Ik fiets dus van zlr naar haren in 40 minuten. En van zlr naar tynaarlo is ong 20 a 30 min . Dus totaal ruim een uur .
Ik dus hè
Amos en Buster
Amos en Buster
Oftewel Het is korter dan Google maps. Als jij het fietst dan Ik heb al 10 jaar niet gefietst en dan waarschijnlijk een bakfiets. Dus voor mij zou het kunnen kloppen
- Hondenpoot
Hier was Vie nog klein maar ze zitten er dus wel vaak met zijn drieën in. Eentje op de grond dan. En hier dan nog Vie op schoot. Nu gaat er dan eentje achterop (of zelf fietsen) en Vie voorin. Een grote hond zittend ervoor gaat wel passen denk ik. Ik heb Vik er ook wel eens in gehad (maar die vindt het vreselijk).mijke schreef:Ach mooi schmooi. Als het maar werkt toch! Passen er wel 2 kinderen en een grote hond in? Het ziet er wel vrij klein uit.Hondenpoot schreef: ↑15 mar 2022, 10:47 Klopt! Wel flink gebruikt en dus niet de mooiste maar hij functioneert dus ik vind het prima. Ik dacht toen ook eigenlijk van “het is voor een jaartje” dus ik wilde er ook niet te veel aan uitgeven. Met de wetenschap nu was het me ook wel meer waard geweest. Auto staat op de stoep maar daar blijft hij nu ook veel vaker. Veel fijner om te fietsen!
Bankje kan er ook uit in 2 sec en dan heb je nog meer plek.
Oh dat klinkt ideaal! Er gaan hier ook geen kinderen bij komen dus dat is dan een perfect maatje voor ons. Ik ga een alert in mp zetten, dank voor de tip!