[tip] Geweldige shampoo en dergelijke producten

runninggirl
Posts in topic: 9
Honden: 3

[tip] Geweldige shampoo en dergelijke producten

Bericht door runninggirl »

Hebben jullie ook van die producten waar je echt heel tevreden over bent voor de honden? Kom maar op met de tips!

De honden worden hier nooit gewassen eigenlijk. Maar ééns per jaar ofzo dan gebeurt het dat ze net even een dode ree die in vergaande staat van ontbinding is tegenkomen. En daar wordt dan flink in gerold. De geur is echt heftig, dat heb ik liever niet in de woonkamer hangen de hele dag. Of dat het in de bank bekleding trekt. Dus je moet wat. En nu bleek deze Purplebone Havermout shampoo die we na lang 'onderzoek' hadden gekocht echt wel heel fijn. Nee ik heb geen aandelen, het is gewoon een tip die ik graag met jullie deel. Ik zit er aan te denken om het zelf ook eens te proberen. :mrgreen:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door runninggirl op 26 sep 2021, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Nanna

Re: [tip] Geniale shampoo en dergelijke producten

Bericht door Nanna »

Yep. Het valse haakje. Waarmee ik zo om de paar weken mee in die gebitten zit te poeren.
Prodentlachjes alom.
Verder is niks zo slecht voor een hond als een smerig gebit. En als ze je een lik geven heb ik dat ook liever niet met een walm van dooie geit omdat er zo’n rand aan die tanden zit.

Afbeelding
runninggirl

Nanna schreef: 25 sep 2021, 10:04 Yep. Het valse haakje. Waarmee ik zo om de paar weken mee in die gebitten zit te poeren.
Prodentlachjes alom.
Gewoon krabben dus als het niet meer mooi wit is op de tand? Jura heeft het bij 1 hoektand een klein beetje. Gelukkig niet zo erg als op de foto die je er bij plaatst, dat lijkt me meer iets voor de dierenarts?
Nanna

Bericht door Nanna »

Van boven naar beneden maar dat lijkt me evident omdat je anders in het tandvlees zit te ratsen.
Eens kijken of de hond volgende keer weer wil😎
runninggirl

Ik lees dus nu steeds genitale shampoo :?
Dagmar
Posts in topic: 5

Bericht door Dagmar »

runninggirl schreef: 25 sep 2021, 13:31 Ik lees dus nu steeds genitale shampoo :?
Oh. Gelukkig :lol:

Liberte kennenreiniger. Desinfecteert en ontgeurt. Ik gebruik het voor alles van ongelukjes en kattenbakken tot het aanrechtblad en de toiletbril.

https://www.libertedogfood.nl/product/1 ... ncentreerd
Afbeelding
Sanne
Posts in topic: 7
Welke: Chihuahua en Saluki
Contacteer:

Bericht door Sanne »

Wat een leuk topic.
Wat is er zo fijn aan de shampoo? Wat valt je op zeg maar waarom deze heel fijn is? :D
ellen en de birmanen
Posts in topic: 1

Bericht door ellen en de birmanen »

Dagmar schreef: 25 sep 2021, 13:50
runninggirl schreef: 25 sep 2021, 13:31 Ik lees dus nu steeds genitale shampoo :?
Oh. Gelukkig :lol:

Liberte kennenreiniger. Desinfecteert en ontgeurt. Ik gebruik het voor alles van ongelukjes en kattenbakken tot het aanrechtblad en de toiletbril.

dan vooral de fresh linnen en de lavendel.
pioenroos
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Dagmar schreef: 25 sep 2021, 13:50

Ja, ik heb dat al vaker voorbij zien komen. Maar het komt alleen in geuren🤨 Ik ben zelf zo allergisch als kan voor parfum, incl etherische oliën🙄

Als iemand een goed product weet met die handige enzymen die poep en plas luchtjes vakkundig doen verdwijnen, houd ik mij aanbevolen!
Afbeelding
galga's
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Bericht door galga's »

Die kennelreiniger werkt ook super als groene aanslag verwijderaar. Het lijkt mij alleen niet zo heel gezond voor de planten in de tuin. Niet handig om te gebruiken op parket.

Carnis Bioreiniging is van dat enzym spul tegen urine geur. Ik gebruik het buiten op de tegels en het werkt super. Er zit alleen wel een luchtje aan.
Afbeelding
Anneke
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Havanezer

Bericht door Anneke »

Ik ook :D
Afbeelding
Anneke en Bobbie
Marlett

Bericht door Marlett »

Het Owney uitneembare zakje voor snoepjes en brokjes. Sowieso handig in een jas van Owney, omdat het met klittenband vast kan in je jaszak, maar als je zelf een stukje klittenband in een andere jaszak naait, kun je het ook in andere jassen gebruiken. En je kan hem ook nog oprollen en dichtplakken ook.

Afbeelding
Sanne
Contacteer:

Bericht door Sanne »

Anneke schreef: 25 sep 2021, 16:54
Ik ook :lol:
runninggirl

Sanne schreef: 25 sep 2021, 15:55 Wat een leuk topic.
Wat is er zo fijn aan de shampoo? Wat valt je op zeg maar waarom deze heel fijn is? :D
Wil er wel even bij zeggen dat dit de eerste hondenshampoo is die ik ooit heb gekocht, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. :mrgreen:
Het ruikt heerlijk maar wel natuurlijk. Als ik iets vies vindt dan is het wel chemische parfums. Dit ruikt gewoon naar fijne (amandel) olie voornamelijk. De honden vinden de geur duidelijk ook niet vervelend. Het schuimde goed. En hun vacht wordt ook wel een soort zijdezacht er van als ik dat goed uitleg (zijn wel allemaal kortharig hier he).

Het is echt wat ik hoopte van een 'natuurlijke' shampoo. Deze zou ook nog anti-jeuk werken, verzachtend, maar daar kan ik niks over zeggen want mijn honden hebben geen jeuk. ;)

Serieus als ik een shampoo kon vinden voor mezelf die zo ruikt dan ben ik ook blij. :D
Dagmar

Bericht door Dagmar »

runninggirl schreef: 25 sep 2021, 17:14 Het is echt wat ik hoopte van een 'natuurlijke' shampoo. Deze zou ook nog anti-jeuk werken, verzachtend, maar daar kan ik niks over zeggen want mijn honden hebben geen jeuk. ;)

Serieus als ik een shampoo kon vinden voor mezelf die zo ruikt dan ben ik ook blij. :D
SLS geeft vaak jeuk.

Waarom zou je hem zelf niet gebruiken?
Afbeelding
runninggirl

Dagmar schreef: 25 sep 2021, 17:29
SLS geeft vaak jeuk.

Het kan natuurlijk prima. Ik heb zelf meestal een shampoo bar. Die van Lush vind ik wel heel fijn en dit lijkt me een goede voor de afwisseling.
Sanne
Contacteer:

Bericht door Sanne »

Dagmar schreef: 25 sep 2021, 17:29
runninggirl schreef: 25 sep 2021, 17:14 Het is echt wat ik hoopte van een 'natuurlijke' shampoo. Deze zou ook nog anti-jeuk werken, verzachtend, maar daar kan ik niks over zeggen want mijn honden hebben geen jeuk. ;)

SLS geeft vaak jeuk.

SLS?
Sanne
Contacteer:

Bericht door Sanne »

runninggirl schreef: 25 sep 2021, 17:14
Sanne schreef: 25 sep 2021, 15:55 Wat een leuk topic.
Wil er wel even bij zeggen dat dit de eerste hondenshampoo is die ik ooit heb gekocht, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. :mrgreen:
Het ruikt heerlijk maar wel natuurlijk. Als ik iets vies vindt dan is het wel chemische parfums. Dit ruikt gewoon naar fijne (amandel) olie voornamelijk. De honden vinden de geur duidelijk ook niet vervelend. Het schuimde goed. En hun vacht wordt ook wel een soort zijdezacht er van als ik dat goed uitleg (zijn wel allemaal kortharig hier he).

Het is echt wat ik hoopte van een 'natuurlijke' shampoo. Deze zou ook nog anti-jeuk werken, verzachtend, maar daar kan ik niks over zeggen want mijn honden hebben geen jeuk. ;)

Klinkt goed!
Suzanne
Honden: 2
Welke: Havanezers

Bericht door Suzanne »

Natalie schreef: 25 sep 2021, 13:25
Nanna schreef: 25 sep 2021, 13:16 Van boven naar beneden maar dat lijkt me evident omdat je anders in het tandvlees zit te ratsen.
Eens kijken of de hond volgende keer weer wil😎
Ik vrees dus dat dat bij mij sowieso gebeurt. Als mijn honden een teek hebben, schakel ik al hulp in. Mijn vriend heeft 'm in een seconde te pakken, terwijl ik de eerste paar keren alleen maar wat plukjes haar te pakken heb :|
Heb je al eens een o´tom geprobeerd? Daarmee hoef je niets te pakken en trek je ook geen haren mee
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Cowboy magic detangle and shine.
Voor het kammen een erwt groot in je handen wrijven en daar mee door de vacht (oke, bij Poppy 4 erwten, Do is mini), even wachten en kammen. Of bij een Erge Klit niet je niet wel wil knippen en de klit wrijven, wachten en kammen maar.
Onmisbaar bij een Do en een Poppy .
En het gaat best lang mee, Do is 3 en ben aan mijn 2e tube toe.
Yvette
Honden: 2
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Ik heb voor Freek Caniplasine tabletten op aanraden van iemand op FB, zij moest het haar hond geven van de dierenarts na een operatie. Ik had erover zitten lezen en de recensies waren erg positief dus ik heb ze ook besteld. Nu kan het toeval zijn uiteraard maar hij hersteld echt als een malle van zijn patella luxatie operatie, de vorige ging ook erg goed maar deze lijkt in stroomversnelling te gaan.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Luna

Bericht door Luna »

De shampoobar van Happysoaps vind ik echt heel fijn! Hond nat maken, even met de bar over de vacht gaan, inzepen, afspoelen en klaar. Er zit nauwelijks geur aan en de hond ruikt na het wassen gewoon neutraal.
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Sanne schreef: 25 sep 2021, 19:47
SLS?
Een zeer sterke reiniger. Betaine en toegevoegde oliën (minder dan de parfumolie) compenseren dat iets.
Eigen fabricaat is vrijwel onmogelijk. Het is een gecertificeerde basis die ingekocht wordt, en waarbij dan een selectie aan ingrediënten (geur, kleur, proteïnen, drupje olie) in minimale hoeveelheden toegevoegd kunnen worden door de producent.
Dit is nagenoeg dezelfde basis als de bekende namen bij de drogist. John frieda, elvive, pantene etc. Maar ook gewoon hetzelfde als badschuim of handzeep.

Ik zou zelf liever lush shampoo op de honden gebruiken. Of eender wat uit de supermarkt. Of dreft.
Maar als het werkt dan werkt het en met dit soort dingen gaat het allemaal om de beleving :mrgreen:

Ingredients

Water, Sodium Laureth Sulfate (Plant Derived), Cocamidopropyl Betaine (Plant Derived), Sodium Chloride (Salt), Glycol Distearate*, Fragrance / Parfum, Coumarin (Plant Derived), Cocos Nucifera (Coconut) Extract, Prunus Amygdalus Dulcis Oil (Sweet Almond Oil), Cocamide Mea (Plant Derived), Amodimethicone*, Laureth-10*, Hydrolyzed Oat Protein (Oatmeal), Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride*, Trideceth-12*, Cetrimonium Chloride*, Citric Acid*, Sodium Benzoate*, Methylchloroisothiazolinone*, Methylisothiazolinone*.

Water, Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Chloride, Glycol Distearate, Fragrance
Afbeelding
Crutz

Bericht door Crutz »

Sanne schreef:
Anneke schreef: 25 sep 2021, 16:54
Ik ook :lol:
Nog 1
mijke
Posts in topic: 2

Bericht door mijke »

Sorry maar kan die titel aangepast? 🤣
Plaats reactie