Gezocht: een klein hondje Zeeland
- Klummie
- Posts in topic: 6
- Honden: 1
- Welke: Aussiedoodle
Gezocht: een klein hondje Zeeland
Voor mijn jongste dochter, 15, die dringend behoefte heeft aan een actief hondje. Onze Moos is helaas wat te groot en te lomp voor haar om er zelf mee op pad te gaan. Vandaar de zoektocht naar een dergelijk hondje of wat daar op lijkt. Het gaat namelijk al een poosje niet goed met haar en een dergelijke hond zou haar enorm kunnen helpen om weer een ritme op te bouwen en naar school te gaan.
Het is voor de korte termijn dus ik kan helaas niet al te lang wachten. Ik zeg klein om de grootte aan te geven, kan van alles zijn uiteraard, als het maar energiek is, sociaal, en om kan gaan met een puberende Aussiedoodle. Geen chihuahua of iets dergelijks.
Kan door heel Nederland en Vlaanderen, wel bij een goed adres natuurlijk, ik wil niet meewerken aan uitbuiting.
Alvast bedankt.
Edit: aankomende dinsdag kijken bij een puppy.
Het is voor de korte termijn dus ik kan helaas niet al te lang wachten. Ik zeg klein om de grootte aan te geven, kan van alles zijn uiteraard, als het maar energiek is, sociaal, en om kan gaan met een puberende Aussiedoodle. Geen chihuahua of iets dergelijks.
Kan door heel Nederland en Vlaanderen, wel bij een goed adres natuurlijk, ik wil niet meewerken aan uitbuiting.
Alvast bedankt.
Edit: aankomende dinsdag kijken bij een puppy.
-
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond
Re: Gezocht: een klein hondje Zeeland
Hoewel ik je berichtje snap en begrijp is het belangrijk dat je je realiseert dat pups niet klaarliggen op de plank als jij er 1 wilt.
Ga maar 's nadenken over wat je van het hondje verwacht mbt je dochter, aan welke "eisen" het hondje moet voldoen, wat jullie kunnen bieden (!).
Benader dan fokkers met je verhaal met uitleg. Doorgaans werkt "ik wil NU een pup want dat is belangrijk voor mijn dochter" absoluut NIET.
En hou rekening met een wachttijd /wachtlijst.
Wil je niet wachten? Ga dan kijken in een asiel, een opvang-rescue of je komt uit bij broodfokkers. En dat wil je niet, dus.... heb geduld!!
*edit: ik heb niet helder in welk land jij woont maar hou rekening met de Rabies-regels als je een dier uit het buitenland gaat halen.
Suzanne
Ga maar 's nadenken over wat je van het hondje verwacht mbt je dochter, aan welke "eisen" het hondje moet voldoen, wat jullie kunnen bieden (!).
Benader dan fokkers met je verhaal met uitleg. Doorgaans werkt "ik wil NU een pup want dat is belangrijk voor mijn dochter" absoluut NIET.
Wil je niet wachten? Ga dan kijken in een asiel, een opvang-rescue of je komt uit bij broodfokkers. En dat wil je niet, dus.... heb geduld!!
*edit: ik heb niet helder in welk land jij woont maar hou rekening met de Rabies-regels als je een dier uit het buitenland gaat halen.
Suzanne
Eigenlijk wel nu. Veel pups die tussen de 8 en 15 weken nog bij de fokker zijn.
Klummie kent mijn honden. Zus zou perfect passen en dat is wat z'n dochter het meest trekt.
Maar hier zijn er een hoop die leuke hondjes weten te vinden, die misschien ook het overwegen waard zijn.
Sowieso gaan ze binnenkort ergens kijken en dochter heeft de afgelopen dagen meer gepraat dan in heel 2021. Dat ze nu zelf initiatief neemt is al een grote stap vooruit.
- Klummie
Tuurlijk maar wij hebben altijd honden gehad en die hebben stuk voor stuk een droomleven bij ons gehad, net als Moos nu, komt niks tekort, integendeel, wij weten precies hoe en wat.~Suzanne~ schreef: ↑13 mar 2022, 11:34 Hoewel ik je berichtje snap en begrijp is het belangrijk dat je je realiseert dat pups niet klaarliggen op de plank als jij er 1 wilt.
Suzanne
En wat Dagmar zegt klopt als een bus.
-
Tsja, ik denk zomaar niet dat je voorrang krijgt bij goede fokkers, die al hoog en breed mensen op een wachtlijst hebben staan. Dat voelt als voordringen. Kun je nog zo hard roepen "ja, maar het moet nu"... zo werkt het niet.Klummie schreef: ↑13 mar 2022, 14:00Tuurlijk maar wij hebben altijd honden gehad en die hebben stuk voor stuk een droomleven bij ons gehad, net als Moos nu, komt niks tekort, integendeel, wij weten precies hoe en wat.~Suzanne~ schreef: ↑13 mar 2022, 11:34 Hoewel ik je berichtje snap en begrijp is het belangrijk dat je je realiseert dat pups niet klaarliggen op de plank als jij er 1 wilt.
Suzanne
En wat Dagmar zegt klopt als een bus.
Als pups wel op de plank klaarliggen is dat voor mij een teken dat er iets niet klopt. Algemeen gesprroken natuurlijk! Het kan voorkomen dat ineens een pupkoper afvalt maar dat is zeldzaam. Kun je wel zomaar langskomen en een pup "uitkiezen"...? Wat ik zeg.... dat vertrouw ik op voorhand niet/nauwelijks.
Suzanne
Fijn dat je zo bezorgd bent Suzanne. Hij roept eigenlijk nooit zo. Misschien alleen bij fokkers?~Suzanne~ schreef: ↑13 mar 2022, 18:03
Tsja, ik denk zomaar niet dat je voorrang krijgt bij goede fokkers, die al hoog en breed mensen op een wachtlijst hebben staan. Dat voelt als voordringen. Kun je nog zo hard roepen "ja, maar het moet nu"... zo werkt het niet.
Als pups wel op de plank klaarliggen is dat voor mij een teken dat er iets niet klopt. Algemeen gesprroken natuurlijk! Het kan voorkomen dat ineens een pupkoper afvalt maar dat is zeldzaam. Kun je wel zomaar langskomen en een pup "uitkiezen"...? Wat ik zeg.... dat vertrouw ik op voorhand niet/nauwelijks.
- Zamunda
- Posts in topic: 2
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Ik zie op MP zo al wat advertenties staan, heb je daar zelf al gekeken? Ik weet niet wat je precies zoekt, ik zie bijvoorbeeld pups van chi x york en van shi tzu x pomeranian.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Heeft ze gezien van Sjaak. Het mag wat minder truttig en liever geen doorgroeivacht.
Een kleine buitenlander zou net zo goed kunnen. Die pup die ik hier laatst had geplaatst in het stille liefdes topic is helaas net weg en de advertentie ook.
Super open, vrolijk hondje.
Ik wilde vooral niet meteen pomsky roepen zonder nog ergens anders naar te kijken. Maar waarschijnlijk gaat ze daar voor.
Zal wel aanpoten worden, dat is precies de bedoeling. Voor Klummie ook een hele overgang, van een geriatrische hond naar een jong stel
-
Ja, want via MP vind je echt heel goed doordacht gefokte pups.
NOT!
Als er iets de verkeerde plek is om te zoeken is dat het wel.
Suzanne
- Gretha
- Honden: 2
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
- Hondenpoot
- Posts in topic: 1
Wat een onzin.~Suzanne~ schreef:Ja, want via MP vind je echt heel goed doordacht gefokte pups.
NOT!
Als er iets de verkeerde plek is om te zoeken is dat het wel.
Suzanne
- Zamunda
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Ik moest ook aan Sjaak denken, maar dacht dat er een foto van de vader bij stond (niet Sjaak), maar dat was dan zeker een andere advertentie.Dagmar schreef: ↑13 mar 2022, 19:42Heeft ze gezien van Sjaak. Het mag wat minder truttig en liever geen doorgroeivacht.
Een kleine buitenlander zou net zo goed kunnen. Die pup die ik hier laatst had geplaatst in het stille liefdes topic is helaas net weg en de advertentie ook.
Ik wilde vooral niet meteen pomsky roepen zonder nog ergens anders naar te kijken. Maar waarschijnlijk gaat ze daar voor.
Zal wel aanpoten worden, dat is precies de bedoeling. Voor Klummie ook een hele overgang, van een geriatrische hond naar een jong stel
Maar dus een kleine, niet truttige springvlo zonder doorgroeivacht. Een lekker actieve terriër?
Doe niet zo hysterisch en onrealistisch.
Suzanne.
OS met dank aan Hakunamatata
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Middenslag Keeshond reutje een optie?
Ik lees net dat er twee beschikbaar zijn in de middenslag keeshonden groep op Facebook.
https://www.facebook.com/groups/1742359 ... ?ref=share
En er zitten meerdere fokkers daar die je ook kunnen vertellen wie er een nestje of hondje beschikbaar hebben.
Ik lees net dat er twee beschikbaar zijn in de middenslag keeshonden groep op Facebook.
https://www.facebook.com/groups/1742359 ... ?ref=share
En er zitten meerdere fokkers daar die je ook kunnen vertellen wie er een nestje of hondje beschikbaar hebben.
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Bij verhuisdieren.nl staat genoeg leuke hondjes op het moment.
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Ja klopt, had ik ook gezien.Persistence schreef: ↑13 mar 2022, 20:22 Bij verhuisdieren.nl staat genoeg leuke hondjes op het moment.
Allemaal corona honden van 1 jaar oud of jonger
- Klummie
Zondag contact gezocht met een fokker en vanmiddag is mijn dochter verliefd geworden op een heerlijk propje, over twee weken ophalen.
Een pomskyteefje, wat een dotje. Ruim opgezet en de beestjes hadden lekker de ruimte, met veel hondjes geknuffeld.
Een pomskyteefje, wat een dotje. Ruim opgezet en de beestjes hadden lekker de ruimte, met veel hondjes geknuffeld.
- Klummie
Klopt ja, ach mijn lieve Snuffel, wat een uniek beestje, denk nog vaak aan hem.Dagmar schreef: ↑13 mar 2022, 19:42Heeft ze gezien van Sjaak. Het mag wat minder truttig en liever geen doorgroeivacht.
Maar idd is het pittig nu en zal het nog pittiger worden, gelukkig hebben we tientallen jaren ervaring met honden, ook vanaf pup, dus dat zal wel losplopen.