Wat is de grens met andere roedels/honden
- Persistence
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Re: Wat is de grens met andere roedels/honden
Kleine honden geen probleem. Maar als ze groot waren had ik een ander pad ingeslagen. Vic reageert nog wel eens snauwerig naar grote honden en zeker als ze lomp of dominant doen. Bella is vaak bliksemafleider. Ik meen dat ze naar Echo toen zelfs te opdringerig en wat klierig was.
Als we honden tegenkomen lopen ze er zo langs, of gaan even snuffelen, dan wel tegelijk. Als ik zie dat de andere hond dat spannend vind, roep ik ze mee.
Gister liepen we in een open losloopstuk met weilanden. Al vanuit de verte kwam er een Stafford reu met bombarie aangerend, baasje roepen en met bal zwaaien maar bananen in de oren. Dan ben ik toch niet zo amused zeg maar…
Vic laat ik dan focus op de bal houden omdat die sneller reageert en Bella laat ik gaan. Hij ging, in mijn ogen, op een niet leuke grommende manier achter Bella aan maar gelukkig is ze retesnel en kwam ze na een rondje snel naar mij toe, maar stafford kwam mee en luisterde nog steeds niet naar baas. Toen wel ff hard geroepen dat ie moest opsodemieteren en hij draaide zich eindelijk om. Dan loop ik toch een beetje met samengeknepen billen omdat ik dit exemplaar niet goed in kon schatten en baasje duidelijk zijn best deed hem bij zich te roepen.
In spannende situaties kun je maar beter gemaakt vrolijk doen dan krampachtig gaan doen, dat pikken ze toch op.
Als we honden tegenkomen lopen ze er zo langs, of gaan even snuffelen, dan wel tegelijk. Als ik zie dat de andere hond dat spannend vind, roep ik ze mee.
Gister liepen we in een open losloopstuk met weilanden. Al vanuit de verte kwam er een Stafford reu met bombarie aangerend, baasje roepen en met bal zwaaien maar bananen in de oren. Dan ben ik toch niet zo amused zeg maar…
Vic laat ik dan focus op de bal houden omdat die sneller reageert en Bella laat ik gaan. Hij ging, in mijn ogen, op een niet leuke grommende manier achter Bella aan maar gelukkig is ze retesnel en kwam ze na een rondje snel naar mij toe, maar stafford kwam mee en luisterde nog steeds niet naar baas. Toen wel ff hard geroepen dat ie moest opsodemieteren en hij draaide zich eindelijk om. Dan loop ik toch een beetje met samengeknepen billen omdat ik dit exemplaar niet goed in kon schatten en baasje duidelijk zijn best deed hem bij zich te roepen.
In spannende situaties kun je maar beter gemaakt vrolijk doen dan krampachtig gaan doen, dat pikken ze toch op.
- Doyaquba
- Welke: Boxers
Ik wil vooral niet dat ze erop af stormen, zeker niet samen. Dus ik probeer Donner lang genoeg bij me te houden zodat de afstand kort genoeg is dat hij niet komt aandenderen. Anders is het veel te spannend voor een andere hond denk ik, ook al gaat ie liggen op 2 meter afstand voor die ander. Cato blijft meer bij me, die durft pas als Donner kennis heeft gemaakt. Bij kleine honden lijn ik Cato aan, als die gaan gillen reageert ze namelijk.
Als ik zie dat een hond ontwijkt en duidelijk geen contact wil ga ik ook een zijstraatje in of lijn ik aan overigens. Geen zin in gedoe.
Aan de lijn moeten ze van mij alles negeren. Dat gaat steeds beter.
Als ik zie dat een hond ontwijkt en duidelijk geen contact wil ga ik ook een zijstraatje in of lijn ik aan overigens. Geen zin in gedoe.
Aan de lijn moeten ze van mij alles negeren. Dat gaat steeds beter.
- Kruimel
- Posts in topic: 2
- Welke: IJslandse honden
De heren zijn ook reuze populair bij dames, zowel intact als gecastreerd. Hele vertoningen krijgen we dan, ze staan er meestal een beetje bescheten bij te kijken.
Vanmiddag weer eens het omheinde paadje gelopen achter de huizen. Daar lopen nogal eens niet gezellige niet luisterende honden want die kunnen daar niet weglopen. Vandaag was het stil, behalve dan de enorme Argentijnse reu met heel klein baasje er achteraan. Die hond ging aan de lijn dus ik wilde de heren ook even vastmaken maar dat hoefde niet volgens de baas. Het ging idd heel goed, wat verklaard werd door de baas die meldde dat het gevaarte 7 maanden was. Ik wil die combi over een jaar echt niet meer tegenkomen.
Nu weet ik weer waarom ik daar nooit loop.
Vanmiddag weer eens het omheinde paadje gelopen achter de huizen. Daar lopen nogal eens niet gezellige niet luisterende honden want die kunnen daar niet weglopen. Vandaag was het stil, behalve dan de enorme Argentijnse reu met heel klein baasje er achteraan. Die hond ging aan de lijn dus ik wilde de heren ook even vastmaken maar dat hoefde niet volgens de baas. Het ging idd heel goed, wat verklaard werd door de baas die meldde dat het gevaarte 7 maanden was. Ik wil die combi over een jaar echt niet meer tegenkomen.
Nu weet ik weer waarom ik daar nooit loop.
Het duo Olie en Bol
- bas rouge
- Welke: beaucerons
- Jackira
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Herderkruisingen en een Husky
- ellen en de birmanen
als ik met die 5 van mij loopt ga ik andere honden uit de weg. als ze aan de lijn zijn, steek ik over. op het achterpad bij ons in het park, ga ik opzij. in een bos hou ik alleen onze ecco kort omdat die vervelend kan doen naar andere honden.
mijn honden kijken eigenlijk weinig naar andere honden.
mijn honden kijken eigenlijk weinig naar andere honden.
-
- Welke: Labrador Retrievers
Nee mijn honden mogen echt niet zomaar naar andere honden denderen. Ook niet in een losloop gebied. Nu hebben mijn huidige 2 meiden daar ook totaal geen intentie toe maar mijn flatcoateds voorheen wel (intacte reuen) en die gingen dan echt even aan de lijn, om juist dat denderen te voorkomen en gewoon op een normale rustige manier kennis te maken. Ik vindt het ook behoorlijk asociaal en bloed irritant als andere mensen hun honden wel op die van mij laten af crossen onder de noemer "hij doet niks" of te laat of te lui zijn met terug roepen en dan maar vragen of ze kennis mogen maken...Uhhh nee!
Marvel reageert nogal impulsief en vanuit angst/onzekerheid en Lola heeft een bloedhekel aan stalkers en gaat op de vlucht als ik niet ingrijp. Gelukkig woon ik nu op het platteland en komen we nagenoeg geen andere honden tegen en die gene waarvan ik weet dat het fout gaat vermijdt ik dus als de pest. In het bos kom ik incidenteel en loop ik rustig om als ik iemand zie met een hond waarvan ik weet dat het een rommeltje gaat worden.
Marvel reageert nogal impulsief en vanuit angst/onzekerheid en Lola heeft een bloedhekel aan stalkers en gaat op de vlucht als ik niet ingrijp. Gelukkig woon ik nu op het platteland en komen we nagenoeg geen andere honden tegen en die gene waarvan ik weet dat het fout gaat vermijdt ik dus als de pest. In het bos kom ik incidenteel en loop ik rustig om als ik iemand zie met een hond waarvan ik weet dat het een rommeltje gaat worden.
De meeste mensen zijn bang voor Maya. Grote bruine hond met een donkere kop. Omdat haar enthousiasme door het dak gaat en al zit er geen % kwaad in haar lijn ik haar altijd aan als we iemand tegen komen.
- Hondenpoot
Ze mogen bij mij gaan kijken zo lang de andere hond het ook leuk vindt. Geen gejaag of gepats.
Jip hou ik meestal wel bij me maar met name ter bescherming van zichzelf.
Ik realiseerde me laatst hoe ik er van geniet dat ik nu honden heb die geen gezeik geven en ook genieten van contact met andere honden. Ik heb jaren met ogen voor en achter moeten lopen. Niet omdat Ziva ze opvrat maar echt leuk was ze er ook niet mee. En bij Benno moest ik ook altijd zijn ego in de gaten houden.
Dit is echt zo heerlijk en ontspannen.
Jip hou ik meestal wel bij me maar met name ter bescherming van zichzelf.
Ik realiseerde me laatst hoe ik er van geniet dat ik nu honden heb die geen gezeik geven en ook genieten van contact met andere honden. Ik heb jaren met ogen voor en achter moeten lopen. Niet omdat Ziva ze opvrat maar echt leuk was ze er ook niet mee. En bij Benno moest ik ook altijd zijn ego in de gaten houden.
Dit is echt zo heerlijk en ontspannen.
-
- Welke: Labrador Retrievers
Overigens mogen mijn honden uiteraard wel kennismaken en indien ze willen ook spelen met andere honden. Maar ik kijk zelf eerst of ik dat handig vindt. Klapkaken slaan we gewoon sowieso over en alles wat er op lijkt. Een woeste herder doen we ook niet en zoals vanmorgen met een mega onzekere viszla ook maar niet, die hond kreeg 0 steun van baasjes en ze vond mijn honden echt heel spannend.
Lola doet echt helemaal niks maar Marvel vindt zo'n onzekere hond heel leuk om zelf even te laten zien dat dat onzekere gedrag heel stom is, mag dus niet.
Het klikt over het algemeen het best met klein spul die niet te onzeker zijn maar ook niet opdringerig
Lola doet echt helemaal niks maar Marvel vindt zo'n onzekere hond heel leuk om zelf even te laten zien dat dat onzekere gedrag heel stom is, mag dus niet.
Het klikt over het algemeen het best met klein spul die niet te onzeker zijn maar ook niet opdringerig
Ik hou Aicko aan de lijn ook in losloopgebieden tot de andere eigenaren het goed vinden dat er een enthouisiaste blije golden rondhupst. Hij wil tot nu toe alleen spelen maar hij is vrij groot geworden en hij luistert wat minder tijdens het loslopen dus dan maar aan de riem want ik wil niet dat hij op andere honden afrent.
Dat erop afrennen doet ie gedeeltelijk hij remt ruim op tijd qf om beschaafd kennis te maken maar heb het liever niet.
Dat erop afrennen doet ie gedeeltelijk hij remt ruim op tijd qf om beschaafd kennis te maken maar heb het liever niet.
-
- Honden: 1
- Welke: Smoothie
- Contacteer:
Triss heeft niet zoveel behoefte om naar andere honden toe te gaan. Als andere honden naar haar toe komen dan heeft ze wel regels. Over het algemeen gaat het goed. Soms, met name bij opdringerige reuen, snauwt ze wat van zich af. Er zijn een paar reuen hier in het dorp waar ze smoor verliefd op is, en dan moet en zal ze er naar toe. Helaas voor haar hebben de reuen 0 interesse in haar.
Maar als er met ballen gegooid wordt dan moet en zal Triss mee doen en heeft dan flinke bloemkolen in haar oren. Ze doet niets met de honden, maar vindt niets leuker als gezellig meerennen. De bal zal ze ook nooit pakken.
@Tineke, volgens mij ben ik zondag Jan tegengekomen in Warmond met Luus en Abra.
Maar als er met ballen gegooid wordt dan moet en zal Triss mee doen en heeft dan flinke bloemkolen in haar oren. Ze doet niets met de honden, maar vindt niets leuker als gezellig meerennen. De bal zal ze ook nooit pakken.
@Tineke, volgens mij ben ik zondag Jan tegengekomen in Warmond met Luus en Abra.
Ik weet nog dat Tom Mira recht in haar neus beet toen ze hem teveel ging pesten. Weet je nog? Mira zat gewoon even vast met haar neus tussen zijn tanden. Niks aan het handje verder maar Tom was ook niet zo gediend van langs racen en je ding doen maar niet incasseren haha. Dat was toen heel sterk want het pesten was meteen over.
Mijn honden zijn samen heel erg vervelend tegen bange honden. Ze gaan er ontzettend achteraan en doen dat al grommend en blaffend wat de situatie geen goed doet. Zeker grote bange honden vinden ze reuze leuk om op te jagen. Soort van wraak.
Bas is soort van passief agressief altijd. Die gaat heel erg voor de baasjes van andere honden. Loopt recht op honden af om ze straal te negeren en ook af te weren als ze willen ruiken of begroeten, en zich op hun baas te richten om die vervolgens als een soort schild te gebruiken tegen zijn eigen honden. Erg gevaarlijk en ik snap dat ook niet. Ze gaat naast iemand zitten en kaffert na een aai of een paar lieve woorden de honden van die persoon uit. Guus is haar slaaf en doet vrolijk mee. Ik til Bas regelmatig op als ik wil dat Guus speelt. Zonder Bas is hij een sociale pretletter met elke hond. Behalve als ze dominant gaan doen. Dat trekt hij slecht maar dat verdient hij ook niet. Laatst was er een herder die echt eng dominant ging doen. Overhangen en steeds weer zijn snuit op zijn nek drukken en hem proberen tegen de grond te werken. Ik haat dat want hij raakt daar gestresst van en kan dan gaan happen waardoor hij aangevallen wordt. En daar is hij veel te klein voor.
Ik hou Bas dus weg bij mensen met honden en laat ze ook niet samen kennis maken als ik denk dat Guus wil spelen. Los met loslopende sociale honden zijn ze overigens prima. Ook samen. Maar als Guus een leuke teckeldame tegenkomt dan zal Bas die teckel terroriseren want dat vindt ze niet goed. Guus is van haar.
Best vervelend soms.
Mijn honden zijn samen heel erg vervelend tegen bange honden. Ze gaan er ontzettend achteraan en doen dat al grommend en blaffend wat de situatie geen goed doet. Zeker grote bange honden vinden ze reuze leuk om op te jagen. Soort van wraak.
Bas is soort van passief agressief altijd. Die gaat heel erg voor de baasjes van andere honden. Loopt recht op honden af om ze straal te negeren en ook af te weren als ze willen ruiken of begroeten, en zich op hun baas te richten om die vervolgens als een soort schild te gebruiken tegen zijn eigen honden. Erg gevaarlijk en ik snap dat ook niet. Ze gaat naast iemand zitten en kaffert na een aai of een paar lieve woorden de honden van die persoon uit. Guus is haar slaaf en doet vrolijk mee. Ik til Bas regelmatig op als ik wil dat Guus speelt. Zonder Bas is hij een sociale pretletter met elke hond. Behalve als ze dominant gaan doen. Dat trekt hij slecht maar dat verdient hij ook niet. Laatst was er een herder die echt eng dominant ging doen. Overhangen en steeds weer zijn snuit op zijn nek drukken en hem proberen tegen de grond te werken. Ik haat dat want hij raakt daar gestresst van en kan dan gaan happen waardoor hij aangevallen wordt. En daar is hij veel te klein voor.
Ik hou Bas dus weg bij mensen met honden en laat ze ook niet samen kennis maken als ik denk dat Guus wil spelen. Los met loslopende sociale honden zijn ze overigens prima. Ook samen. Maar als Guus een leuke teckeldame tegenkomt dan zal Bas die teckel terroriseren want dat vindt ze niet goed. Guus is van haar.
Best vervelend soms.
Laatst gewijzigd door Marc op 15 mar 2022, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik weet exact welk moment je bedoelt. Ik heb me dood gelachen!!Marc schreef: ↑15 mar 2022, 20:49 Ik weet nog dat Tom Mira recht in haar neus beet toen ze hem teveel ging pesten. Weet je nog? Mira zat gewoon even vast met haar neus tussen zijn tanden. Niks aan het handje verder maar Tom was ook niet zo gediend van langs racen en je ding doen maar niet incasseren haha. Dat was toen heel sterk want het pesten was meteen over.
Die fractie van een seconde dat ze met haar ogen dicht haar neusdop uit zijn bek moest trekken. Hahaha.
Goed zo Tom!!
Klinkt nu natuurlijk heel agressief maar dat was het niet. Hij had gewoon genoeg van haar bullshit. Hahahaha!
Dat was zo'n leuk hondje. Heel apart beest. Ik snap ook precies waar het botste met Mira.
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Bronco mag geen contact maken met andere honden. Behalve als het een teef is die ik ken of een pup, daar is hij super lief voor.
Tux mag dat wel, maar niet op eigen initiatief op af stormen. Ze komt meestal al zelf naar me toe als ze een andere hond ziet (want: koekje). Als we dan vlakbij zijn, of de andere hond komt aanstormen, mag ze van me gaan. Ze wil nogal eens venijnig reageren, maar een brul met "laat dat" is meestal voldoende om dat te stoppen. Ik hou haar wel uit de buurt van oude hondjes. Daar is ze gewoon te intens voor en dat vind ik sneu.
Als ik beide honden mee heb, mag ook Tux niet naar andere honden toe en lijn ik haar aan als er wat aan komt. Anders wordt het wel heel erg moeilijk voor Bronco.
Tux mag dat wel, maar niet op eigen initiatief op af stormen. Ze komt meestal al zelf naar me toe als ze een andere hond ziet (want: koekje). Als we dan vlakbij zijn, of de andere hond komt aanstormen, mag ze van me gaan. Ze wil nogal eens venijnig reageren, maar een brul met "laat dat" is meestal voldoende om dat te stoppen. Ik hou haar wel uit de buurt van oude hondjes. Daar is ze gewoon te intens voor en dat vind ik sneu.
Als ik beide honden mee heb, mag ook Tux niet naar andere honden toe en lijn ik haar aan als er wat aan komt. Anders wordt het wel heel erg moeilijk voor Bronco.
- _Tiny_
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Ze mogen helemaal niks. Niet omdat ze dat niet zouden kunnen , of omdat een andere hond het niet kan, maar omdat ik geen zin heb in dat gekut. Ze hebben elkaar om vanalles op uit te kuren en dat is genoeg. Maar ook als ik maar 1 hond zou hebben zou ik liever een paar vriendjes zoeken om mee te wandelen ipv het af te laten hangen van toevallige ontmoetingen.
Hoe ik het zelf doe heb ik al geschreven. Maar wat ik van andere honden vindt die dat doen of de gelegenheid krijgen om dat te doen waarbij een andere hondenbaas vindt dat die andere hond het maar heeft te pikken, daar heb ik toch wel wat meer moeite mee.EchoMira schreef: ↑12 mar 2022, 22:21 Wat vinden jullie van twee kleine hondjes die in een losloopgebied best wel dwingend zijn. Mira en Echo weten gewoon dat ze alles kunnen maken want ze zijn zelf arabiertjes en de rest zijn fjorden en shetlanders, zeg maar.
Mijn honden kunnen gewoon altijd meteen weglopen als ze het niet meer leuk is en ze maken schandalig misbruik van het feit dat andere honden daar gewoon geen antwoord op hebben.
Dus hoewel er nooit agressie bij zit zijn ze nogal van het pestgedrag.
Op zich vind ik dat een hond die vier keer zo groot is daar maar gewoon mee heeft om te springen maar de praktijk is dat ze vaak een beetje met de mond vol tanden staan te kijken tot die gemene meisjes weer weg gaan.
Ik vind dat zelf niet oke. Dus ze mogen nu wel los maar met één tegelijk bij de andere hond kijken. Dat werkt veel leuker. Et voila, ze zijn ook liever.
Het is een beetje inherent aan het ras maar dat een windhond het leuk vind om van veraf aan te komen rennen is nou eenmaal hoe het zit. De meeste mensen vinden het gaaf. Maar er zijn ook mensen die het anders lezen en die zijn er niet bij mee.
Dat laatste komt vooral omdat ik een hond had die daar op een bepaald moment tabak van had, omdat regelmatig op een niet speelse manier honden aan kwamen zetten. Hij kon dus als een bullenbak reageren.
En daar konden andere baasjes dan weer niet tegen.
Honden die bekend waren en dat ook bleven doen (op strand de Duitse Staande die ook altijd knoerthard ergens vandaan kwam vliegen) liet ik dan maar wel gaan, die waren zelf zo dom en er werd ze geen haar gekrenkt, daarna gingen ze verder optrekken met elkaar
Maar bij vreemden voorkwam het echt liever om het gezeik achteraf. Hier werd namelijk vrij rap ineens beweerd dat de hond aanviel, schade had gemaakt en dat ze naar DA gingen en dat ik kon betalen. Dus mijn portie daarin wel gehad.
Blijf zeggen dat bij ander type honden, of wat ik al eerder zei als Jol eens voor zichzelf opkwam dat ik het minder vervelend zou vinden.
En ook nu denk ik, het zal wel, ik klik mijn hond wel even vast omdat bepaald gedrag van mensen toch niet gaat veranderen.
Even stigmatiserend, de meeste vinden Duitse herders onbetrouwbaar en agressieve rotbeesten, maar dat weerhoudt ze niet om hun hond erbij weg te houden
Jaren geleden ben ik al tot die conclusie gekomen, en om die reden beperk ik onze huidige hond(en) eigenlijk tot vrij loslopen op bepaalde momenten en lijn kort en tijdelijk even aan als ik dat noodzakelijk acht. Maar goed, dat vind ik inherent aan gedrag ook. Zou hij de andere wang toekeren en vriendelijk blijven kwispelen dan had ik dat uiteraard ook meer vrijer gelaten
Tegelijkertijd vind ik dat ik onszelf ook wel tekort doe hoor.
Vandeweek een aller schattigst puppie doodle. Maar nee, ik doe het niet op straat en niet aan de lijn. Aki vond haar leuk en interessant en Chara uiteraard ook. Maar nee.. zeker met 2 aangelijnde honden naar een aangelijnde pup die wel wil niet.
Op korte afstand wel uit kunnen leggen waarom ik dat vanuit mezelf niet toestond en dat begreep de eigenaresse wel.
Heb soms ook wel de behoefte om te zeggen dat het niet is omdat die twee van mij onbetrouwbaar zouden zijn of zo
Vandeweek een aller schattigst puppie doodle. Maar nee, ik doe het niet op straat en niet aan de lijn. Aki vond haar leuk en interessant en Chara uiteraard ook. Maar nee.. zeker met 2 aangelijnde honden naar een aangelijnde pup die wel wil niet.
Op korte afstand wel uit kunnen leggen waarom ik dat vanuit mezelf niet toestond en dat begreep de eigenaresse wel.
Heb soms ook wel de behoefte om te zeggen dat het niet is omdat die twee van mij onbetrouwbaar zouden zijn of zo
- Budkes
- Honden: 5
- Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke
Liep ik met mijn broer en zijn 2 honden lekker langs het kanaal, alles los. Herbertje dook even de bosjes in en komt even later een stuk terug met bloedspoed de bosjes uitrennen, als een speer naar ons toe met in zijn kielzog een, op het oog, joekel van een Mastiff, een Newfoundlander en een jonge labrador.
Herbert voorop die naar mij toe stoof en zich achter mijn benen verschool. Maar ja die losgeslagen bende achter hem aan. Die doken zo met zijn allen onze gelegenheidsroedel van 6 in.
Louitje had ik net vast, Marco, Perry, Guusje (old english Bulldog) en Pietertje ( x Franse Bulldog) liepen los. Chaos compleet en in geen velden of wegen mensen te zien. Honden hadden ook geen halsbanden om.
Komt even later een man met zijn zoontje het bos uit stiefelen, Max, Sam, Dieks, kom hieeeerrr. Ja die kwamen niet natuurlijk. De spanning tussen Dieks en Marco liep een beetje op. Dieks was de Mastiff-achtige die aan mijnheer verkocht was als een Cane Corso, echt niet . Maar uiteindelijk ging het spul mee, nadat Labrador Max over de schouder was geslingerd.
Uiteindelijk niets gebeurd gelukkig, maar geen idee anders hoe we het op hadden moeten lossen anders. Denk dat het ook hielp dat we allemaal doodkalm bleven. En het dus allemaal geen vechters waren. Dieks was vrij dominant opdringerig naar Marco, dat leidde tot wat grauwen en snauwen over en weer. Dieks was nog maar een jaar oud, misschien toch wat handiger om in het vervolg een riem mee te nemen voor mijnheer.
Herbert voorop die naar mij toe stoof en zich achter mijn benen verschool. Maar ja die losgeslagen bende achter hem aan. Die doken zo met zijn allen onze gelegenheidsroedel van 6 in.
Louitje had ik net vast, Marco, Perry, Guusje (old english Bulldog) en Pietertje ( x Franse Bulldog) liepen los. Chaos compleet en in geen velden of wegen mensen te zien. Honden hadden ook geen halsbanden om.
Komt even later een man met zijn zoontje het bos uit stiefelen, Max, Sam, Dieks, kom hieeeerrr. Ja die kwamen niet natuurlijk. De spanning tussen Dieks en Marco liep een beetje op. Dieks was de Mastiff-achtige die aan mijnheer verkocht was als een Cane Corso, echt niet . Maar uiteindelijk ging het spul mee, nadat Labrador Max over de schouder was geslingerd.
Uiteindelijk niets gebeurd gelukkig, maar geen idee anders hoe we het op hadden moeten lossen anders. Denk dat het ook hielp dat we allemaal doodkalm bleven. En het dus allemaal geen vechters waren. Dieks was vrij dominant opdringerig naar Marco, dat leidde tot wat grauwen en snauwen over en weer. Dieks was nog maar een jaar oud, misschien toch wat handiger om in het vervolg een riem mee te nemen voor mijnheer.
Kom je dus gelijk op de andere vraag, los laten lopen of niet.
Ik vind het prima als andere honden los lopen, en ook mijn eigen honden uiteraard. Maar het gemak van sommige mensen die geen benul hebben wat hun hond, of meerdere honden als groep samen doen, honden los klikken en uit zicht laten verdwijnen of domweg niet in weten te schatten dat hun honden niet heel handig bezig zijn, daar kan ik me vaak best aan irriteren.
Net als "ze kwispelen toch vriendelijk?" Terwijl nekharen en kontharen overeind staan, bekken vertrekken en de kwispel een stijve afwachtende/aftastende hoog bewegen van een staart is om het staren naar elkaar nog maar even achterwege te laten.
Heel gezellig
Knap van jou en Marco.
Op dat soort momenten zou ik met samengeknepen billen toch voorzichtig achteruit gaan en Aak proberen eruit te halen met rustige stem om te voorkomen dat hij er niet op klapt vanwege dominant patserig gedrag in combi met dat je met een roedeltje loopt zelf.
Heb het met hem gelukkig nooit meegemaakt, zo'n situatie los.
Ik vind het prima als andere honden los lopen, en ook mijn eigen honden uiteraard. Maar het gemak van sommige mensen die geen benul hebben wat hun hond, of meerdere honden als groep samen doen, honden los klikken en uit zicht laten verdwijnen of domweg niet in weten te schatten dat hun honden niet heel handig bezig zijn, daar kan ik me vaak best aan irriteren.
Net als "ze kwispelen toch vriendelijk?" Terwijl nekharen en kontharen overeind staan, bekken vertrekken en de kwispel een stijve afwachtende/aftastende hoog bewegen van een staart is om het staren naar elkaar nog maar even achterwege te laten.
Heel gezellig
Knap van jou en Marco.
Op dat soort momenten zou ik met samengeknepen billen toch voorzichtig achteruit gaan en Aak proberen eruit te halen met rustige stem om te voorkomen dat hij er niet op klapt vanwege dominant patserig gedrag in combi met dat je met een roedeltje loopt zelf.
Heb het met hem gelukkig nooit meegemaakt, zo'n situatie los.
-
- Honden: 1
- Welke: Smoothie
- Contacteer:
Heel irritant en hier nu ook nog een van de redenen waarom het enorme duingebied voorbij Noordwijk nu dus een permanent aanlijngebied is geworden weer een losloopgebied minderKom je dus gelijk op de andere vraag, los laten lopen of niet.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Nou. Vandaag kwamen ze een bejaarde tekkelin tegen en die had geen zin in brutaal gelul.
"BLIJF FAMME KUIL AF!"'
Ik zie het zo voor me. En dan lach ik er om inderdaad.
Van de week was Chara strontvervelend naar Aki toe en die liet op zijn herders ook even weten dat hij haar zat was.
Mensen op balkons verschenen, mensen die passeerden keken verschrikt op.. stopten zelfs op de fiets om te zien of het wel goed ging.
Is dan eigen hond richting eigen hond, en ze waren ook nog eens aan de lange lijn.. maar toch... Er zit soms wel verschil in een hoe honden reageren als ze het zat zijn in nuances.
Bij de herder reactie zie ik mensen toch vaak verschieten.. en ik kon er nu alleen maar om lachen omdat het mijn eigen honden betreft en Chara had ook een bedremmeld gezichtje zo van.. oei duidelijk hoor Aak.. en Aki zijn reactie was zeer terecht.. ze liep ook gewoon uit te dagen en hij was het gewoon zat. En dan kan hij ineens heel helder en heftig, maar duidelijk uit de hoek komen.
Iets wat ik weet, maar daarom zeker wil voorkomen bij vreemde honden die daar tegenaan zouden lopen.
Chara kent hem, weet dat hij veel pikt, maar weet ook dat als hij als een sjacherijn reageert dat ze even pas op de plaats moet maken op dat moment. Maar een vreemde hond weet dat niet, en baas van vreemde hond weet dat ook niet. Daarom ben ik bij vreemde honden wat voorzichtiger.