Nooit los lopen
- Vicky
- Posts in topic: 6
- Honden: 4
- Welke: BC Markiesje Wocker
Nooit los lopen
Mijn 4 honden kunnen gelukkig makkelijk los lopen. Dit doen ze ook nagenoeg iedere wandeling.
Toen we Abeltje, de working cocker, kregen was ik bang dat hij erg zou jagen en dat dit een lastiger verhaal zou worden. Maar hij is uiterst braaf en jaagt nog geen waterhoentje de sloot in. Dus nu durven we dus nog wel zo'n exemplaar te nemen.
Vicky moet nu (tijdelijk) lijnrust. Dit vindt ze niet leuk. Maar van 3 weken lijnrust ga je ook niet dood, dus niet mekkeren en gewoon doen.
Nu zie ik bij mij in de buurt ook vaak honden die nooit los lopen. Hoe zit dat bij jullie honden? Hebben jullie een hond die, om welke reden dan ook, nooit los van de lijn loopt? Hebben jullie er een mening over? Ben ik benieuwd naar.
Toen we Abeltje, de working cocker, kregen was ik bang dat hij erg zou jagen en dat dit een lastiger verhaal zou worden. Maar hij is uiterst braaf en jaagt nog geen waterhoentje de sloot in. Dus nu durven we dus nog wel zo'n exemplaar te nemen.
Vicky moet nu (tijdelijk) lijnrust. Dit vindt ze niet leuk. Maar van 3 weken lijnrust ga je ook niet dood, dus niet mekkeren en gewoon doen.
Nu zie ik bij mij in de buurt ook vaak honden die nooit los lopen. Hoe zit dat bij jullie honden? Hebben jullie een hond die, om welke reden dan ook, nooit los van de lijn loopt? Hebben jullie er een mening over? Ben ik benieuwd naar.
Bo en de honden
- Inge O
- Posts in topic: 27
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Re: Nooit los lopen
Was daar nog niet zolang terug al niet een topic over? Kan me nog herinneren dat de meningen niet meteen gelijklopend waren .
Ik vind dat een hond op z'n allerminst af en toe moet kunnen rennen (jaja, behalve die ene op 100 die dat nooit leuk vindt ) . Uiteraard ook op z'n eigen tempo snuffelen enz., maar dat is ook nog aan een lange lijn op te lossen.
Maw. : als een hond om wat voor reden ook niet los kan zou het baasje er alles moeten aan doen om dat te compenseren door bovenstaande wel mogelijk te maken op een andere manier.
Ik vind dat een hond op z'n allerminst af en toe moet kunnen rennen (jaja, behalve die ene op 100 die dat nooit leuk vindt ) . Uiteraard ook op z'n eigen tempo snuffelen enz., maar dat is ook nog aan een lange lijn op te lossen.
Maw. : als een hond om wat voor reden ook niet los kan zou het baasje er alles moeten aan doen om dat te compenseren door bovenstaande wel mogelijk te maken op een andere manier.
- Kells
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Behalve op de openbare weg heb ik mijn honden eigenlijk nooit aan de lijn.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Doyaquba
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Boxers
Hoe weet je dat die honden uit je buurt nooit los lopen? Die van mij lopen hier in de stad ook alleen om 6 uur s ochtends bij uitzondering los. En dan eigenlijk alleen Donner. Ze gaan alleen beide los in losloopgebied of afgelegen/afgezette plekken en daar rij ik met de auto heen dus kan me niet voorstellen dat mensen uit de buurt dat weten.
Ik denk trouwens dat het per hond verschilt. Ik weet van Bayleigh dat ze in blinde paniek kan wegrennen en niet luistert mocht er ineens een brommer of boot langskomen. Dus die gaat nimmer nooit los. Ja jammer maar hond kwijt is nog erger. Rennen doet ze naast de fiets, soms mag ze even voorop maar dat is ook binnen 200 meter weer klaar, ze draaft liever en verder lange lijn.
Ik denk trouwens dat het per hond verschilt. Ik weet van Bayleigh dat ze in blinde paniek kan wegrennen en niet luistert mocht er ineens een brommer of boot langskomen. Dus die gaat nimmer nooit los. Ja jammer maar hond kwijt is nog erger. Rennen doet ze naast de fiets, soms mag ze even voorop maar dat is ook binnen 200 meter weer klaar, ze draaft liever en verder lange lijn.
- Vicky
Oh, excuus, in dat geval. Ik ben een slechte zoeker op fora, gecombineerd met een nog slechter geheugen
En gelukkig zijn de meningen niet meteen gelijklopend.
Bo en de honden
- Inge O
- Posts in topic: 27
- Welke: Hovawart
- Doyaquba
- Welke: Boxers
Dat was mijn punt ook. Ik denk dat nog niemand ooit hier in de buurt Cato heeft zien loslopen tenzij ze toevallig tegelijk in het bos waren maar dat zal niet haha. Maar ik denk dat ze het wel waarderen want alle katten leven nog en die hond gaat de eerste 5 minuten alleen maar heen en weer racen, dat moet wel op een veilige plek. En geen plek waar ze onder een auto kan komen.
- Vicky
Ik zeg ook dat ik het niet weet. Ik heb er ook geen oordeel over. Wel ben ik blij dat onze honden vaak los kunnen lopen. En ik was gewoon benieuwd naar jullie ervaringen en hoe jullie dat vinden.Doyaquba schreef: ↑16 mar 2022, 16:43Dat was mijn punt ook. Ik denk dat nog niemand ooit hier in de buurt Cato heeft zien loslopen tenzij ze toevallig tegelijk in het bos waren maar dat zal niet haha. Maar ik denk dat ze het wel waarderen want alle katten leven nog en die hond gaat de eerste 5 minuten alleen maar heen en weer racen, dat moet wel op een veilige plek. En geen plek waar ze onder een auto kan komen.
Bo en de honden
Tsja ik denk dat er wel bepaalde dingen zijn die honden zonder lijn er aan gewoon beter kunnen dan met lijn. In die zin denk ik dat het wel belangrijk is dat honden zo veel mogelijk los kunnen lopen. Maarja, niet alle dingen die ze zonder lijn kunnen zijn heel wenselijk Hun eigen of andermans veiligheid vind ik een goede reden om ze toch tot de lijn te beperken. Wel vind ik dat je dan zo veel mogelijk moet proberen te compenseren, dat ze bijvoorbeeld op een andere manier kunnen rennen of met honden spelen of wat ze dan ook doen als ze los zijn. Helemaal compenseren gaat natuurlijk niet lukken en dat lijkt me ook niet het einde van de wereld, ik denk dat een hond prima gelukkig kan zijn binnen bepaalde beperkingen. Dat is ook juist de kracht van een hond, hun flexibiliteit daarin.
- Tiny
- Posts in topic: 18
- Honden: 1
- Welke: Siberian Husky
Ik denk dat Shadow niet los kan, jaagt op zowel geur als zicht en dat is geen goede combinatie met een Husky
- alinelaila
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Friese Stabij
Ik vind het heel fijn als een hond los kan. Gewoon gevoel. Ik denk echt niet dat een hond die aan een (lange) lijn loopt tekort komt, maar los lijkt me gewoon fijner. Maar eigenlijk is dat gevoel nergens op gebaseerd, dat zeg ik gelijk eerlijk
Sem kon altijd overal los. Tegenwoordig minder. Hij ziet heel slecht en hoort ook steeds slechter, dus ik moet heel erg opletten dat hij niet per ongeluk de verkeerde kant opgaat of een sloot over het hoofd ziet en daar in dondert ofzo.
Sem kon altijd overal los. Tegenwoordig minder. Hij ziet heel slecht en hoort ook steeds slechter, dus ik moet heel erg opletten dat hij niet per ongeluk de verkeerde kant opgaat of een sloot over het hoofd ziet en daar in dondert ofzo.
Ik vind een hond aan de lijn afgrijselijk. Het beperkt me.
Mijn honden kunnen prima loslopen. Dus dat doen ze ook. Snuffelen, achterblijven, weer aan komen rennen, toch nog even terug voor dat luchtje. Aangelijnd kan dat niet, dan is het dom meemarcheren geblazen.
Mijn honden kunnen prima loslopen. Dus dat doen ze ook. Snuffelen, achterblijven, weer aan komen rennen, toch nog even terug voor dat luchtje. Aangelijnd kan dat niet, dan is het dom meemarcheren geblazen.
- Lothian
- Posts in topic: 4
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Mijn honden lopen alledrie los maar Dalí beduidend minder dan Taro en Lucca. Losloopgebied doe ik meestal zonder hem maar gelukkig heb ik een grote tuin en paardenwei waar hij veel los kan lopen. Ik vind loslopen wel echt het leukste dat er is.
Ben benieuwd wat voor hond ( ras) je vriend heeftTara schreef: ↑16 mar 2022, 16:15 Ja, de hond van mijn vriend kan niet los lopen. Hij is afgericht voor de jacht en ingezet op drijfjachten. Als die wild ruikt, en dat doet hij al gauw, dan is hij gewoon weg. Het is hem niet aan te rekenen, zo heeft hij dat nou eenmaal geleerd, maar toch vind ik het wat sneu dat hij nooit vol gas kan.
Een tokkel natuurlijkHamilton schreef: ↑16 mar 2022, 17:20Ben benieuwd wat voor hond ( ras) je vriend heeftTara schreef: ↑16 mar 2022, 16:15 Ja, de hond van mijn vriend kan niet los lopen. Hij is afgericht voor de jacht en ingezet op drijfjachten. Als die wild ruikt, en dat doet hij al gauw, dan is hij gewoon weg. Het is hem niet aan te rekenen, zo heeft hij dat nou eenmaal geleerd, maar toch vind ik het wat sneu dat hij nooit vol gas kan.
-
- Welke: Labrador Retrievers
Mijn honden lopen zoveel mogelijk los en dat kan ook. Aan los lopen hangen natuurlijk wel regels en omdat ze die prima uitvoeren kan het dus ook. Zou ik een hond hebben of krijgen die niet los kan dan zou ik daar zeker wel alternatieven voor zoeken. Ik kom hier verder überhaupt weinig honden tegen en veelal niet los (behalve in het bos) en van sommige die ik wel los tegen kom zou ik willen dat die gewoon netjes aan de lijn liep.
- Loraine
- Posts in topic: 8
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Dívka heeft buiten het omheinde losloopveld een jaar of 2,5 niet losgelopen.
Simpelweg omdat het in het park stikt(e) vd konijnen en het letterlijk *klik* en zoeffff was, wat ik met een paar drukke wegen om het park en geen hekken ertussen geen geslaagd idee vind.
We hebben het opgelost met fietsen, het omheinde losloopveld, lange lijn (10m en 20m) eraan in het park, uitgebreide snuffelrondes en in en om huis opdrachtjes geven etc.
Wel ben ik in de straat gaan oefenen met loslopen en er inmiddels achter dat zolang er geen konijnen lopen ze prima los kan, wel veel ruimte neemt maar op een fluitje en een gebaar prima te sturen is op +50m afstand.
Dus nu lopen we 's nachts in de wijk langs een mega groot veld, gaat ze daar los en wanneer we de straat weer oversteken gaat ze weer vast.
Ik laat mijn honden niet samen los, dan gaan ze elkaar opjutten en is het luisterknopje 'ineens' gedemonteerd.
Mahdu is nogal van het 'eerst nog ff dit afmaken en dan beslis ik wel of ik kom' bij een commando (vriendelijk vragen en lekkers op zak hebben scheelt al) en gaat rustig voor auto's en fietsen staan, die gaat dan ook alleen los waar het minstens 95% veilig kan.
In het bos ofzo hoef ik ook niet echt op hem te letten, hij blijft altijd wel redelijk in de buurt en op/vlakbij de paden.
Als ik hem al kwijt ben is het omdat hij net achter een boom/struik oid snuffelt of de bocht nog niet om is.
Simpelweg omdat het in het park stikt(e) vd konijnen en het letterlijk *klik* en zoeffff was, wat ik met een paar drukke wegen om het park en geen hekken ertussen geen geslaagd idee vind.
We hebben het opgelost met fietsen, het omheinde losloopveld, lange lijn (10m en 20m) eraan in het park, uitgebreide snuffelrondes en in en om huis opdrachtjes geven etc.
Wel ben ik in de straat gaan oefenen met loslopen en er inmiddels achter dat zolang er geen konijnen lopen ze prima los kan, wel veel ruimte neemt maar op een fluitje en een gebaar prima te sturen is op +50m afstand.
Dus nu lopen we 's nachts in de wijk langs een mega groot veld, gaat ze daar los en wanneer we de straat weer oversteken gaat ze weer vast.
Ik laat mijn honden niet samen los, dan gaan ze elkaar opjutten en is het luisterknopje 'ineens' gedemonteerd.
Mahdu is nogal van het 'eerst nog ff dit afmaken en dan beslis ik wel of ik kom' bij een commando (vriendelijk vragen en lekkers op zak hebben scheelt al) en gaat rustig voor auto's en fietsen staan, die gaat dan ook alleen los waar het minstens 95% veilig kan.
In het bos ofzo hoef ik ook niet echt op hem te letten, hij blijft altijd wel redelijk in de buurt en op/vlakbij de paden.
Als ik hem al kwijt ben is het omdat hij net achter een boom/struik oid snuffelt of de bocht nog niet om is.
- galga's
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Juni 2020 raakte Loba geblesseerd aan haar linker achillespees. Maandenlang lijnrust en zelfs staprust. Ze mocht/kon niet draven. Vreselijk. December 2020 mocht ze weer draven opbouwen, januari 2021 weer voor het eerst los. Wat was ze blij. Helaas verstapte ze zich februari 2021, waardoor haar hele lijf in de knoop zat. Weer lijnrust en weer alleen korte stukken stappen. Na een maand of 3 weer rustig op kunnen bouwen naar draven en langzaamaan langere afstanden. Ze mocht weer los rennen in november 2021. Dat heeft 2 maanden geduurd en toen blesseerde ze haar rechter achillespees. Weer lijnrust en alleen stappen. 'Gelukkig' heeft ze er sinds 2 weken een lotgenote bijgekregen: Kiki is ook geblesseerd.
Ik vind het vreselijk dat ze al zo lang niet los kan. Ze wil zo graag, maar ze mag niet. Een windhond moet kunnen rennen, desnoods alleen op een veilig afgezet terrein. Maar rennen moeten ze kunnen. Kan dat niet, dan vind ik dat geen leven voor ze. Het zou bij beide dames weer goed moeten komen en ik ga het weer durven om ze los te laten...
Ik vind het vreselijk dat ze al zo lang niet los kan. Ze wil zo graag, maar ze mag niet. Een windhond moet kunnen rennen, desnoods alleen op een veilig afgezet terrein. Maar rennen moeten ze kunnen. Kan dat niet, dan vind ik dat geen leven voor ze. Het zou bij beide dames weer goed moeten komen en ik ga het weer durven om ze los te laten...
- Johnny Jones
- Honden: 6
- Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen
Ik vind het heerlijk om met de honden los door het bos te struinen. Ik heb altijd honden gehad waarmee dat kon, tot ik een stel Roemenen kreeg. Nu loopt alleen Spanjaard Digger los.
Tutu loopt niet los omdat hij oud is en mij onvoldoende in de gaten houdt. Hij zal niet expres weglopen, maar hij raakt me gewoon binnen no time kwijt. Ik heb een lichtgewicht lijn van 15 meter voor hem. Hij snuffelt veel en dan loop ik voor hem uit. Hij gaat dan soms als de brandweer en dan ren ik zover mogelijk met hem mee. Thuis durf ik hem alleen onder toezicht met een sleeplijntje op een apart afgezet stuk los te laten scharrelen. Ik denk door zijn ervaringen in shelters kan hij dwangmatig proberen te ontsnappen. Hij klimt en kruipt als een hamster overal tussendoor.
Manipi heb ik een aantal keren losgelaten maar die rent compleet overprikkeld zo snel een eind weg, die gaat niet meer los. Gelukkig hebben we bij huis voldoende ruimte voor hem om flink te crossen. Daarnaast doen we samen een paar keer per week aan hardlopen.
Bono is van mijn man, hij loopt dagelijks met hem in het bos. De keren dat hij hem losliet ging hij al snel zijn neus achterna in een tempo wat mijn man niet bijhield, dus ook Bono is nog aangelijnd. Eindelijk heb ik mijn man zo ver om de lange sleeplijn te gebruiken, dus wellicht gaat hij er met de sleeplijn weer mee oefenen.
Happy is van mijn dochter. Zij kon de eerste maanden wel los. Maar na een tijdje had ze het wel gezien en besloot dat ze beter alleen op pad kon gaan zodra ze los werd geklikt. Ik denk een gevalletje 'de hond is wel van de straat maar de straat nog niet uit de hond'. Tegenwoordig loopt ze stukjes los met de sleeplijn wat wel redelijk gaat.
Gelukkig kunnen ook Bono en Happy op eigen terrein een eitje kwijt. Ze vinden het allebei ook heerlijk om lang buiten te lummelen.
Tutu loopt niet los omdat hij oud is en mij onvoldoende in de gaten houdt. Hij zal niet expres weglopen, maar hij raakt me gewoon binnen no time kwijt. Ik heb een lichtgewicht lijn van 15 meter voor hem. Hij snuffelt veel en dan loop ik voor hem uit. Hij gaat dan soms als de brandweer en dan ren ik zover mogelijk met hem mee. Thuis durf ik hem alleen onder toezicht met een sleeplijntje op een apart afgezet stuk los te laten scharrelen. Ik denk door zijn ervaringen in shelters kan hij dwangmatig proberen te ontsnappen. Hij klimt en kruipt als een hamster overal tussendoor.
Manipi heb ik een aantal keren losgelaten maar die rent compleet overprikkeld zo snel een eind weg, die gaat niet meer los. Gelukkig hebben we bij huis voldoende ruimte voor hem om flink te crossen. Daarnaast doen we samen een paar keer per week aan hardlopen.
Bono is van mijn man, hij loopt dagelijks met hem in het bos. De keren dat hij hem losliet ging hij al snel zijn neus achterna in een tempo wat mijn man niet bijhield, dus ook Bono is nog aangelijnd. Eindelijk heb ik mijn man zo ver om de lange sleeplijn te gebruiken, dus wellicht gaat hij er met de sleeplijn weer mee oefenen.
Happy is van mijn dochter. Zij kon de eerste maanden wel los. Maar na een tijdje had ze het wel gezien en besloot dat ze beter alleen op pad kon gaan zodra ze los werd geklikt. Ik denk een gevalletje 'de hond is wel van de straat maar de straat nog niet uit de hond'. Tegenwoordig loopt ze stukjes los met de sleeplijn wat wel redelijk gaat.
Gelukkig kunnen ook Bono en Happy op eigen terrein een eitje kwijt. Ze vinden het allebei ook heerlijk om lang buiten te lummelen.
Precies, ik zou er niet aan moeten denken om constant met honden aan de lijn te moeten lopen, vind het dat kwartiertje lopen naar het bos al verschrikkelijk. En als ze loops zijn lopen ze natuurlijk ook aan de lijn, die drie weken duren ontiegelijk lang,
Tanja en Anne
Sommige honden en de eigenaren erbij uit de buurt kom ik liever niet los tegen. Dat zij de honden aangelijnd houden vind ik alleen maar erg prettig.
Mijn eigen honden lijn ik aan als ik dat nodig vindt. Maar vind het zeer prettig dat ze los kunnen lopen en dat we terug kunnen roepen als dat nodig is.
Bij Chara wisten we in begin niet hoe het zou lopen, gezien haar gedrag op katten en andere dieren als schapen, paarden en koeien in combi met in begin haar vraatzucht. In begin spraken we er zeker over "wat als we haar nooit veilig los kunnen laten".
Buiten kijf stond dat we dat dan ook niet zouden doen, maar vraag was wel of we daar allemaal gelukkig van zouden worden.
Ben zelf dus blij dat met oefenen en aankijken bleek dat ze prima los kon lopen op een bepaald moment en het is heerlijk om haar te zien racen. Haar (en ook Aki) alleen maar aangelijnd uitlaten zou de honden tekort doen is mijn mening wat deze honden betreft.
Maar zou het niet gaan vanwege gedrag en niet bereikbaar meer zijn of zelf aanvallen van andere honden, dan had het simpel wel alleen aangelijnd uitlaten geworden.
Maar ik streef er toch wel naar dat onze honden betrouwbaar en veilig genoeg zijn om los te kunnen lopen, onder onze eigen voorwaarden, dat dan weer wel.
Mijn eigen honden lijn ik aan als ik dat nodig vindt. Maar vind het zeer prettig dat ze los kunnen lopen en dat we terug kunnen roepen als dat nodig is.
Bij Chara wisten we in begin niet hoe het zou lopen, gezien haar gedrag op katten en andere dieren als schapen, paarden en koeien in combi met in begin haar vraatzucht. In begin spraken we er zeker over "wat als we haar nooit veilig los kunnen laten".
Buiten kijf stond dat we dat dan ook niet zouden doen, maar vraag was wel of we daar allemaal gelukkig van zouden worden.
Ben zelf dus blij dat met oefenen en aankijken bleek dat ze prima los kon lopen op een bepaald moment en het is heerlijk om haar te zien racen. Haar (en ook Aki) alleen maar aangelijnd uitlaten zou de honden tekort doen is mijn mening wat deze honden betreft.
Maar zou het niet gaan vanwege gedrag en niet bereikbaar meer zijn of zelf aanvallen van andere honden, dan had het simpel wel alleen aangelijnd uitlaten geworden.
Maar ik streef er toch wel naar dat onze honden betrouwbaar en veilig genoeg zijn om los te kunnen lopen, onder onze eigen voorwaarden, dat dan weer wel.
- malinois
- Posts in topic: 16
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Ik heb een hekel aan aangelijnd lopen en mijn honden ook. Ze lopen dus ook voor 99% los. Zelfs met blessures zoveel mogelijk want de ervaring leert dat ze zo beroerd gaan lopen aan de lijn dat de blessure eerder erger wordt dan minder. Als ik diegene dan apart los meeneem hobbelt ie rustig mee, veel beter.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Klopt dat was mijn topic: viewtopic.php?p=6000#p6000
Het is nog steeds een work in progress, als er afleiding is, is het hierkomen echt nog te lastig, dus bij loslopen en het zien van andere honden of prikkels, komt Tosca gewoon niet.
Hoewel ik het nog steeds heel jammer vind, vond ik het wel een opluchting om te lezen dat meer mensen hun hun heel weinig los laten lopen, maar het voelt ook wel een beetje als falen, voor mij dan. Ik geef wel genoeg uitdaging in andere dingen, we fietsen, snuffelen veel, doen hersenwerk, ze loopt aan de lange lijn en ze binnen is ze vaak heel moe en voldaan. Maar toch, ik blijf het jammer vinden.
- Desiree
- Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet
Droef en Izzy lopen vrijwel nooit los. Izzy omdat ze voor geen meter luistert(al zal ze niet weglopen behalve als het regent, dan rent ze naar huis) en omdat ze andere honden iets te vaak stom vind en er dan krijsend op af gaat.
Droef luistert veel beter maar kan niet met elke reu overweg dus die ook maar niet los.
Alleen als we naar industrie terrein gaan mogen ze los, waarbij ik Izzy dus wel flink in de gaten moet houden want die kan rustig besluiten dat er weer iemand of een auto uitgekafferd moet worden. Droef regelt dan zijn eigen zaken wel. Die loopt gewoon mee op geheel eigen tempo maar blij uit zichzelf in de berm lopen en zal niet zomaar oversteken of wat dan ook.
Jammer maar helaas, het is niet anders. Toen ze beide nog los liepen en Droef nog geen problemen met reuen had was het wel een stuk makkelijker hoor. Honden los en ik liep gewoon lekker door, en als ik te lui om te lopen was ging ik met de fiets en gooide ik ze ook los. Ondanks dat ze nu allebei aan een 8 meter flexi lopen sta ik nu vaak te wachten op 1 van de 2 omdat er ergens nog een stukje gras bestudeerd moet worden.
Droef luistert veel beter maar kan niet met elke reu overweg dus die ook maar niet los.
Alleen als we naar industrie terrein gaan mogen ze los, waarbij ik Izzy dus wel flink in de gaten moet houden want die kan rustig besluiten dat er weer iemand of een auto uitgekafferd moet worden. Droef regelt dan zijn eigen zaken wel. Die loopt gewoon mee op geheel eigen tempo maar blij uit zichzelf in de berm lopen en zal niet zomaar oversteken of wat dan ook.
Jammer maar helaas, het is niet anders. Toen ze beide nog los liepen en Droef nog geen problemen met reuen had was het wel een stuk makkelijker hoor. Honden los en ik liep gewoon lekker door, en als ik te lui om te lopen was ging ik met de fiets en gooide ik ze ook los. Ondanks dat ze nu allebei aan een 8 meter flexi lopen sta ik nu vaak te wachten op 1 van de 2 omdat er ergens nog een stukje gras bestudeerd moet worden.