Cato agility

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Doyaquba
Posts in topic: 14
Honden: 2
Welke: Boxers

Cato agility

Bericht door Doyaquba »

Ik ben sinds de zomer met m'n blije springveertje bezig met agility. Voor mij nieuw, voor haar ook en best een uitdaging maar vooral ook heel erg leuk.

Nou ja we hebben ons vanavond dus ingeschreven voor de boxercompetitie van volgend jaar. Of althans een paar wedstrijden. Eerst maar eens kijken of we een rondje doorkomen maar goed ze kent nog niet eens alles dus het belangrijkste doel is lol hebben en fijn voelen op vreemde plekken.

Ik zal kijken of ik binnenkort weer wat filmpjes kan laten maken hoe het nu gaat.

Afbeelding
Afbeelding
Gudrun
Posts in topic: 5
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Re: Cato agility

Bericht door Gudrun »

Oh leuk! Die in België, is dat die in Houthalen?
Crutz
Posts in topic: 1

Bericht door Crutz »

Leuk!
Doyaquba

Bericht door Doyaquba »

Gudrun schreef: 31 jan 2022, 23:17 Oh leuk! Die in België, is dat die in Houthalen?
Ja klopt!
Afbeelding
Mizzsylver
Posts in topic: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Wat leuk dat er een boxercompetitie is, dan hoef je niet tegen al die mega snelle borders.
Heel veel plezier samen, maar dat zal vast wel goed komen met een boxer :mrgreen:
Afbeelding
Doyaquba

Bericht door Doyaquba »

Mizzsylver schreef: 01 feb 2022, 07:10 Wat leuk dat er een boxercompetitie is, dan hoef je niet tegen al die mega snelle borders.
Heel veel plezier samen, maar dat zal vast wel goed komen met een boxer :mrgreen:
Zolang ze niet de poten neemt ben ik al best blij :Q: maar we hebben nog even om te oefenen. Als ze iets moeilijk vindt (paaltjes!) heeft ze nog wel eens de neiging om rondjes te gaan rennen op topsnelheid. Maar goed dat komt wel. Eerst inderdaad voor het plezier en de wedstrijdsfeer meemaken.

En ja is heel fijn die competitie, alleen is de laatste paar jaar het deelnemersveld wel erg klein. Dus hoop wel dat het blijft.
Afbeelding
katerke

Bericht door katerke »

Kei leuk

Heel veel succes en vooral heel veel plezier
Afbeelding
Doyaquba

Bericht door Doyaquba »

Paaltjes bijna helemaal op een rijtje en ze is niet 1 keer als een gek gaan rennen :cheer:
We zouden eigenlijk raakvlakken trainen maar vanwege de wind volgende week pas.

Afbeelding
dre
Posts in topic: 3

Bericht door dre »

Super leuk!! Ze heeft er echt lol in :lol1:
Afbeelding
Doyaquba

Bericht door Doyaquba »

dre schreef: 02 feb 2022, 10:55 Super leuk!! Ze heeft er echt lol in :lol1:
Ja maar het duurt even voor ze doorheeft dat iets als paaltjes (of wip en kattenloop :O: ) leuk is. Als het moeilijk is wil ze nog wel gewoon rondjes rennen over een paar sprongen en zo veel mogelijk de tunnel door :LOL:

Dus ben al heel blij dat de paaltjes nu leuk beginnen te worden nu ze begrijpt wat de bedoeling is :hartjes:

Als het aan haar lag deden ze een sport met alleen maar sprongen en tunnels :P en dan zo snel mogelijk racen
Afbeelding
dre

Bericht door dre »

Doyaquba schreef: 02 feb 2022, 11:01
Als het aan haar lag deden ze een sport met alleen maar sprongen en tunnels :P en dan zo snel mogelijk racen
Klinkt als hoopers :LOL:
Sommige dingen moeten ze even leren, Kenzi vond tunnels de meest stomme dingen die ze ooit had gezien :engel:
Afbeelding
Doyaquba

Bericht door Doyaquba »

dre schreef: 02 feb 2022, 11:19
Doyaquba schreef: 02 feb 2022, 11:01
Klinkt als hoopers :LOL:
Sommige dingen moeten ze even leren, Kenzi vond tunnels de meest stomme dingen die ze ooit had gezien :engel:
Voor hoopers zal ze eerst meer dan 3 meter van me vandaan moeten kunnen werken :')

En inderdaad, komt wel goed :cheer:
Afbeelding
dre

Bericht door dre »

Doyaquba schreef: 02 feb 2022, 11:22 Voor hoopers zal ze eerst meer dan 3 meter van me vandaan moeten kunnen werken :')
Owh ja :nocheer:
Bovendien is agility ook veel leuker :engel:
Afbeelding
Doyaquba

Bericht door Doyaquba »

dre schreef: 02 feb 2022, 11:28
Doyaquba schreef: 02 feb 2022, 11:22 Voor hoopers zal ze eerst meer dan 3 meter van me vandaan moeten kunnen werken :')
Owh ja :nocheer:
Bovendien is agility ook veel leuker :engel:
Vind ik wel :lol1:

Eerst met Donner maar beginnen met hoopers, die kan ik gewoon vooruit sturen enzo :Q:
Afbeelding
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Ze heeft al een prima paaltjestechniek :ok: !
Doyaquba schreef: 02 feb 2022, 11:01 Als het aan haar lag deden ze een sport met alleen maar sprongen en tunnels :P
Dan moeten we onze honden maar gaan kruisen (wordt moeilijk, teefjes onder elkaar :P ) want de meeste van mijn honden vinden juist alle toestellen prachtig en de sprongen en tunnels een noodzakelijk kwaad om tot bij die toestellen te komen :F: .
Mizzsylver
Posts in topic: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Wat doet ze dat goed! En toch even gluren bij de camerapersoon :lol1:
Blij ei :cheer:
Afbeelding
Eilfy

Bericht door Eilfy »

Super leuk!

Tip om de raakvlakken en palen leuker te maken: altijd belonen direct na de palen / wip / kattenloop / schutting :-) Dan gaat dat heel erg snel. Probleem kan dan wel zijn dat je ze moeilijk van die toestellen af kan houden :mann:
Afbeelding
~Choose what helps your heart bloom~
Doyaquba

Bericht door Doyaquba »

Gisteren na 2 weken weer getraind, vorige week storm en daarvoor was ik ziek. Nou ja ze was toch loops en hersenloos 😅
Nu weer helemaal erbij en misschien iets te veel. Elke keer als ik dacht vooruit te denken door al naar de bal te grijpen in m'n achterzak stond ze alweer naast me. Puntje van aandacht dus.

Waar ze eerst alleen maar op de wereld om haar heen lette lijkt ze nu een superfocus te hebben op de bal. Wel heel blij mee want nu begint er tenminste wat vooruitgang te komen.

Paaltjes gaan al best goed, staan nu zo goed als tegen elkaar aan en we zijn nu bezig met verschillende insteken oefenen. Eerste paaltje omheen moeten vindt ze nog lastig, dan verliest ze ook veel snelheid. En ik moet meelopen anders gaat ze er voor de laatste 3 palen uit. Maar goed. Geduldig doorgaan.

Best trots hoor op mijn gekke puppy. Nu nog leren me er niets van aan te trekken als die persoon met puberreu nog steeds "last" heeft van mijn teef. Ze is toch echt niet meer loops hoor en mijn reu kan ook luisteren 🙈
Afbeelding
Gudrun

Bericht door Gudrun »

Doyaquba schreef: 23 feb 2022, 09:50 Gisteren na 2 weken weer getraind, vorige week storm en daarvoor was ik ziek. Nou ja ze was toch loops en hersenloos 😅
Nu weer helemaal erbij en misschien iets te veel. Elke keer als ik dacht vooruit te denken door al naar de bal te grijpen in m'n achterzak stond ze alweer naast me. Puntje van aandacht dus.

Waar ze eerst alleen maar op de wereld om haar heen lette lijkt ze nu een superfocus te hebben op de bal. Wel heel blij mee want nu begint er tenminste wat vooruitgang te komen.

Paaltjes gaan al best goed, staan nu zo goed als tegen elkaar aan en we zijn nu bezig met verschillende insteken oefenen. Eerste paaltje omheen moeten vindt ze nog lastig, dan verliest ze ook veel snelheid. En ik moet meelopen anders gaat ze er voor de laatste 3 palen uit. Maar goed. Geduldig doorgaan.

Best trots hoor op mijn gekke puppy. Nu nog leren me er niets van aan te trekken als die persoon met puberreu nog steeds "last" heeft van mijn teef. Ze is toch echt niet meer loops hoor en mijn reu kan ook luisteren 🙈
Fijn!
En mijnheer puberrreu moet maar wat meer moeite doen om zijn hond maar bij de les te houden, of tussendoor meer afstand nemen en even van het plein af gaan en wat aandachtsoefeningetjes doen.
Doyaquba

Bericht door Doyaquba »

Dat doet ze hoor ze is continu bezig met die hond...beetje teveel misschien. Maar ipv aan te lijnen en mee te nemen van het veld af laat ze hem eerst een rondje snuffelen terwijl ze hem meeroept (en hij begint iets minder robotisch te luisteren dan eerst). En dan mij de schuld geven dat ie gaat klappertanden kwijlen etc. Eh volgens mij kom je wel vaker teefjes tegen dus hij moet nog steeds luisteren hè. Het is de enige herder daar en alle boxerreuen doen dit soort dingen niet 😂😂

Maar goed die vrouw heeft sowieso een iets te pittige hond vind ik voor haar. Hij is nu 17 maanden en begint uit te vallen maar mensen 😳
Afbeelding
Doyaquba

Bericht door Doyaquba »

Nog 2 maanden te gaan voor onze eerste wedstrijd. En ze deed gisteren super de kattenloop en de wip. Eerst even schrikken omdat deze wip veel harder klapt maar ze deed het wel. En de kattenloop sprong ze altijd van het hoogste punt naar beneden en nu liep ze heel netjes, zolang ik haar nog wat begeleid naar beneden (sneller thuis=beter denkt ze).

Ik krijg er een beetje vertrouwen in dat het geen gehele afgang wordt. Tenzij ze het veld af rent en met een andere hond gaat klooien natuurlijk 😛 of zo schrikt van publiek dat ze niets meer doet. Zien we dan wel
Afbeelding
Gudrun

Bericht door Gudrun »

Maakt allemaal niet uit, de eerste wedstrijden zijn er om te wennen!
Doyaquba

Bericht door Doyaquba »

Gudrun schreef: 16 mar 2022, 17:39 Maakt allemaal niet uit, de eerste wedstrijden zijn er om te wennen!
Natuurlijk maar ik heb liever niet dat ze er vandoor gaat omdat het te spannend is...even kijken of ik dat nog wat rustig kan aanwennen.
Afbeelding
Gudrun

Bericht door Gudrun »

Doyaquba schreef: 16 mar 2022, 19:38
Gudrun schreef: 16 mar 2022, 17:39 Maakt allemaal niet uit, de eerste wedstrijden zijn er om te wennen!
Natuurlijk maar ik heb liever niet dat ze er vandoor gaat omdat het te spannend is...even kijken of ik dat nog wat rustig kan aanwennen.
Kan je voordien niet eens als "supporter" bij een wedstrijd langs gaan met haar?
En dan gewoon wat rondlopen, wat kleine oefeningetjes doen op een 10-tal meter van de ringen af en zo?
mijke

Bericht door mijke »

Doyaquba schreef: 02 feb 2022, 10:52 Paaltjes bijna helemaal op een rijtje en ze is niet 1 keer als een gek gaan rennen :cheer:
We zouden eigenlijk raakvlakken trainen maar vanwege de wind volgende week pas.

Haha tussendoor even hallo zeggen tegen de camera :lol: :I:
Plaats reactie