Nagelvijl

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Plaats reactie
Suzanne
Posts in topic: 5
Honden: 2
Welke: Havanezers

Nagelvijl

Bericht door Suzanne »

Voor Casper gebruikte ik die alweer een jaar of 10 terug, maar de enige keer dat ik het bij Saar probeerde draaide er gelijk een pluk haar vast :oeps:
Vd week kwam op fb voorbij dat iemand een nieuwe vijl had gekocht, die er toch even anders uitzag als mijn oude vijltjes.
Geen ronddraaiend schuurpapiertje meer maar een diamantsteen
Knippen vind ik een ramp, ik zie geen diepte meer, de honden vinden het eng, de haren zorgen ervoor dat ik nog minder zie. Gevolg, steeds te voorzichtig en te lange nagels.
Dus ik heb de nagelvijl besteld, ze vd week laten wennen aan het geluid en beloond voor het ruiken eraan terwijl ie trilt. Daarna Saar even geprobeerd. Ze vond het niet erg leuk, maar liet het goed toe.
Vandaag de grootste uitdaging, Eef. Eerst een achterpootje, waarbij ze wel een paar keer omkeek en zei dat ze dit niet zo'n leuke truuk vond. Daarna een voorpootje wat verrassend goed ging. Zolang ze maar haar ogen op de snoepjes kan houden is het al snel goed.
Nou ja, heel verhaal, maar misschien ook voor anderen een uitkomst.
Ik ben er blij mee :cheer:
https://www.bol.com/nl/nl/p/lifegoods-e ... 6532/?s2a=

Frootje
Posts in topic: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Re: Nagelvijl

Bericht door Frootje »

Goeie! Wat fijn dat het zo goed werkt voor Saar en Eef. :I:

Ik zet hem ook op mijn lijstje. Froo laat wel knippen maar wel met veel drama. :roll: Ik weet niet waarom, want ik heb echt nog nooit een foutje gemaakt en ze was er een paar jaar geleden relaxter onder. Ze laat het uiteindelijk wel gebeuren maar leuk is het niet voor haar (en voor mij) op deze manier, dus als er iets is dat ze minder rot kan vinden dan de schaar, zou dat wel fijn zijn. :F:
Suzanne

Bericht door Suzanne »

Frootje schreef: 17 mar 2022, 19:45 Goeie! Wat fijn dat het zo goed werkt voor Saar en Eef. :I:

Ik zet hem ook op mijn lijstje. Froo laat wel knippen maar wel met veel drama. :roll: Ik weet niet waarom, want ik heb echt nog nooit een foutje gemaakt en ze was er een paar jaar geleden relaxter onder. Ze laat het uiteindelijk wel gebeuren maar leuk is het niet voor haar (en voor mij) op deze manier, dus als er iets is dat ze minder rot kan vinden dan de schaar, zou dat wel fijn zijn. :F:
Hier ook nooit foutjes, Maar die druk op de nagels vinden ze volgens mij niet prettig van de tang. En dan zit ik ook nog te turen en eerst enkel druk erop te zetten om zeker te zijn dat ik niet het leven knip. Dan is dit meer ontspannen voor ons allemaal
Lothian
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Dat rookwolkje :O: :lol1:

Ziet er goed uit, fijne tip.
Afbeelding
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Jaa, die heb ik ook! Vandaag voor het eerst voor al Lou haar nagels kunnen gebruiken :cheer:
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Suzanne schreef: 17 mar 2022, 20:10Hier ook nooit foutjes, Maar die druk op de nagels vinden ze volgens mij niet prettig van de tang. En dan zit ik ook nog te turen en eerst enkel druk erop te zetten om zeker te zijn dat ik niet het leven knip. Dan is dit meer ontspannen voor ons allemaal
Ik deed dat eerst ook maar ik merk dat het me niks vertelt want ze trekt ook weg als ik niet in het leven zit. :Q: Ik heb zo’n schaartje met een lampje erin en haar nagels zijn wit, dus ik kan het gewoon goed zien. Maar ik heb het idee dat ze de druk inderdaad heel erg vervelend vindt. Dus ik hoop dat dit wel gaat werken. :E:
Suzanne

Bericht door Suzanne »

Ha, kan ik toch nog een keer wat nuttigs bijdragen zo :D

Het is echt een groot verschil met de vijlen van 10 jaar terug. Wat een gedoe was dat. Op batterijen was hij zo leeg, met een snoer altijd beperkt met ruimte en plek.
Deze gaat als het goed is een paar uur mee op een lading.
Mizzsylver
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Wat een goede tip! Ik ga hem bestellen en ook op de aankomende puppies uit proberen.
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne »

Ha fijn om te lezen!
Ik heb gister de andere 2 pootjes van Eef gedaan, en ze vond het prima. Geen stress toen ze zag wat we dit keer op tafel gingen doen.
Tussendoor regelmatig gevoeld, maar zowel de steen als haar nagels vond ik niet warm? Misschien omdat ik hem er niet lang op houd omdat mijn zicht niet best is en ik weer even wat haren aan de kant moet vegen en goed moet kijken.
Rebble

Bericht door Rebble »

Maart schreef:Ik heb die al even, gaat idd goed, batterij mocht wel iets langer meegaan.
Ik vind het wel traag gaan eer je alle nagels deftig gedaan hebt (wordt heel snel warm dus je moet constant afwisselen).
Ik heb 'm ook, of een die er op lijkt, al een jaar of 2 en je moet er niet veel te lange nagels in 1 x mee bij willen werken nee. Maar het bijhouden gaat prima en is voor Charlie een uitkomst.

Charlie heeft hele dikke, keiharde nagels waar je het leven niet in ziet. Ze vindt nagels knippen ook verschrikkelijk en omdat ik bang ben in het leven te knippen pak ik niet door. Dus dit is een prima oplossing.
Afbeelding
Noor

Bericht door Noor »

Ik heb hem ook besteld, ben benieuwd. Niet dat ik de nagels van mijn honden niet kan knippen, maar leuk vinden ze het niet en net niet zo kort als ik zou willen.
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne »

Noor schreef: 21 mar 2022, 20:04 Ik heb hem ook besteld, ben benieuwd. Niet dat ik de nagels van mijn honden niet kan knippen, maar leuk vinden ze het niet en net niet zo kort als ik zou willen.
Denk dat je er veel plezier van zal hebben.
Vd week bij Saar alle 4 de pootjes gedaan, zonder probleem. Wel af en toe even voelen of de nagel niet te warm werd, maar dat viel reuze mee.
De dag erna moesten ze weer op tafel om gekamd te worden, en daar gingen ze zonder twijfel/terughoudendheid/argwaan op :F:
Het zal nooit hun hobby worden, want de trilling en nagelstof is ook niet erg fijn, maar het is hier duidelijk veel minder vervelend dan knippen
Nikki
Honden: 1
Welke: Kruising Jack Russell Jet

Bericht door Nikki »

Die heb ik ook al een tijdje. Echt een aanrader inderdaad, ideaal ding! :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie