Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)
Re: Murphy ❤ fotospam van de smurf en z'n vrienden
We want more! Ik kan zo genieten van jouw foto's Die katten op de ladder
- Kruimel
- Posts in topic: 12
- Honden: 2
- Welke: IJslandse honden
Re: Re: Murphy ❤ fotospam van de smurf en z'n vrienden
Kleine man hij is groot! Wat een kerel wordt het al
Het duo Olie en Bol
- Inge O
- Posts in topic: 92
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ah, Karma is toch telepathisch tot hem doorgedrongen zie ik .
Wat een fijn stel samen. Wat is dat toch lekker als de hele bups het leuk heeft met elkaar.
- Zamunda
- Posts in topic: 402
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Zoet hè?! En of het zo zacht is als het lijkt, ik denk het wel. Het is niet zo zacht als de vacht van Mister en hij heeft ook wel stugge dekharen (vooral op z'n rug) maar in z'n hals is het zachter, plus hij is vrij rijk bedeeld met ondervacht (dat wordt nog gezellig met verharen ) dus het is best zacht. Het is in elk geval echt een heerlijke vacht om je neus in te begraven inderdaad .
Van begin af aan heb ik gedacht dat die twee wel vaak samen zouden gaan liggen uiteindelijk en Willem zoekt Murf nog niet op (maar dat gaat nog wel gebeuren denk ik) maar andersom wel en nu Murf niet meer zo'n wild pupje is is dat ook echt goed.
Ik vind het een groot cadeau en had het vanuit Raaf echt niet op deze manier verwacht, echt genieten!
Haha, er komt vast nog meer aan . Leuk dat je er zo van geniet! Haha, leuk hè die katten .
Ja hij is al heel groot, maar nog steeds de kleinste van het drietal dus die bijnaam zal hij wel houden .
Nou gelukkig niet zó erg hoor . Hij is altijd wel een knager geweest maar de laatste tijd vindt ie dat er op andere dingen geknaagd moet worden. De 28.000 takken in de tuin zijn lang niet altijd meer goed genoeg, meestal ligt ie stukken van een bal of schoen af te knagen, de klojo. Dingen die Lais overleefd hebben gaan nu alsnog stuk . Gelukkig eet ie echt niks ervan op, heeft ie ook als minipup nooit gedaan en nu dus nog steeds niet, daar ben ik wel héél erg blij mee. Beetje jammer dat daardoor de hele tuin vol ligt met stukjes bal, schoen, ijsbak etc, maar je kunt niet alles hebben .
Dat is het zeker .
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Célie
- Posts in topic: 26
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Hahaha nou ik snap wel waarom die oren niet rechtop blijven staan wat een giga flappers
En de foto samen met Mannes naar buiten kijken daar kun je zo'n ansichtkaart van maken met Echte vrienden ...
En de foto samen met Mannes naar buiten kijken daar kun je zo'n ansichtkaart van maken met Echte vrienden ...
- Omega
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Nu een echte toller
Wat wordt hij een knappe hond, hij lijkt me een lieve hond.
Wat hebben ze toch heerlijk de ruimte, letterlijk en figuurlijk, om bij jullie om lekker hond te zijn.
Wat hebben ze toch heerlijk de ruimte, letterlijk en figuurlijk, om bij jullie om lekker hond te zijn.
Zijn blik wordt steeds volwassener Die oren, haha! Ik vind hem echt heel mooi worden.
Wat een heerlijke foto's!
Die met Willem, en de foto's met Mannes En wat fantastisch dat ze zo goed samen allemaal. Echt genieten.
Die met Willem, en de foto's met Mannes En wat fantastisch dat ze zo goed samen allemaal. Echt genieten.
Wat gaat het goed het wordt steeds makkelijker nu en het weer werkt ook nog eens mee ,heerlijk genieten
- Vicky
- Posts in topic: 14
- Honden: 4
- Welke: BC Markiesje Wocker
Wat een fijne foto's weer van je beestenspul. Ziet er allemaal heel gezellig uit.
Bo en de honden
- Zamunda
Haha, ze zijn best groot maar volgens mij niet groter dan van de rest van het nest, ze zijn denk ik gewoon wat slapper. Maar ik heb een poging tot plakken gewaagd . Vooralsnog alleen een klein stukje leukoplast, maar denk dat ik nog iets erop plak, iets met een klein beetje stevigheid.
Schattig hè zo samen met Mannes! Murf zit daar wel vaker, als hij niet buiten is dan zit hij wel naar buiten te kijken . Deze keer kwam Mannes even gezellig langs .
Ja hij is echt ongelofelijk lief . Die ruimte is heerlijk, ook voor onszelf en zonder die ruimte had ik nooit meerdere honden gehad en zo van ze kunnen genieten. Murf is onze meest 'buitenhond'.
Stomme flappers . Dank je, ik vind hem ook heel knap, zeker met z'n wat roder opkleurende vacht, maar ik kijk door een roze bril natuurlijk .
Ja dat is echt enorm genieten . Murf speelt nog steeds ruwer met Mannes dan ik zou willen (wel minder ruw dan in de ren) maar ik laat het bijna altijd gaan want de keren dat ik Mannes 'red' rent Mannes meteen weer op Murf af . Hij zal het dus echt leuk vinden. En Murf discrimineert gelukkig goed, bij Charlie of Muis zal hij echt niet zo wild doen.
Ja, we hebben geluk met het weer en die kleine maakt daar gretig gebruik van. Nu Raaf van de zon genoten heeft is hij weer een mooi-weer-hond: toen het van de week bewolkt was wilde hij niet mee met Murf naar buiten, te ongezellig .
Dat is het ook . Ik blijf het wel rot vinden dat Lap nu alleen maar in de kattenkamer zit, maar ze haalde weinig uit het contact met ons, ging alleen maar van mand naar eten en weer terug en de andere katten wilden juist wel heel erg graag bij ons zijn. Het is niet hoe ik het het liefst had gezien, maar ik wilde zowel de andere katten als onszelf dit niet meer ontzeggen. Gelukkig lijkt Lap het goed te doen op de kattenkamer, 's ochtends heeft ze er lekker zon en ze heeft altijd een warme snuggle.
- Zamunda
Nog een paar foto's van de afgelopen tijd.
Mijn lekkere tijger, moe van al z'n buitenavonturen
Raaf en Murf mochten even mee los naar de weg, toen gingen ze samen een stukje het land op aan de overkant, de partners in crime
Wij waren aan de straatkant de gemengde meidoornhaag aan het planten en aangezien het nog best fris was heb ik maar wat dekens neergelegd voor mijn buitenhonden
Camouflagesmurf
Had ik al gezegd dat Jut en Jul tegenwoordig bij het hek van de wei staan te bedelen of we de wei in zullen gaan ?
Daar willen we naartoe!
Dit pionnetje heeft Lais overleefd, maar die kauwsmurf moet en zal er zijn levenswerk van maken om het in duizend stukjes te toveren
Ik was in de tuin bezig en toen ik achterom keek zag ik dit
Rondje wei. Murf kwam even gezellig kijken
Doei Murf!
Murf was ook hier lekker aan het graven. Deze keer had hij een pol gras uitgegraven en die had hij in z'n bek genomen en me gebracht
Van graven en dan sjorren aan pollen krijg je een zwarte tong
Helemaal naar z'n zin
Nog even flink pootje baden
En dan de mooi-boy uithangen
Gewoon gezellig samen
Ik had weer eens misgegooid en zo kwam de bal verder van de kant af dan ik bedoelde...
Woewoewoe!!!
Uiteindelijk heeft m'n kleine held hem gepakt!
En toen gooide ik nog een keer, nog iets minder dicht bij de kant
Gelukkig stond er een klein beetje wind dus dreef de bal langzaam maar zeker naar de andere kant
Bijna Raaf! Uiteindelijk heeft hij hem alsnog zwemmend eruit gehaald, na heel veel protest.
Met z'n buit op de uitkijk liggen
Lekker bijslapen op schoot
Samen buiten waarbij Raaf wat comfort heeft opgezocht
Ik ging eigenlijk met Murf trainen...
Maar Raaf had ook trek
Allebei nog even 'op'
Het blijft leuk, samen sjorren aan hetzelfde speeltje
Na het eten even een tennisbal uit elkaar trekken...
Heerlijk in rust, met bezoek in de keuken
Mijn grote lieverd aan de voeten van bezoek
Raaf heeft ook een vervelend plekje uitgezocht
Mannes in een mandje , van hem mag er wel een hond bij trouwens
Dit deed ie knap, mijn wakert die hier rustig en stil zat te kijken naar hoe onze glasvezel gerepareerd werd
Met z'n sigaretje in slaap gevallen
Ik was bezig, ondertussen vermaken de jonkies zich prima zonder mij
En toen had Murf door dat ik stond te kijken dus kwam hij blij op me af
Murf is dol op 'tussen'. Niet dat ik het vaak vraag, maar hij propt zich gewoon tussen m'n voeten .
Mijn graafsmurf
Had ik al gezegd dat ie van graven houdt ?
Stoeien, elke dag weer
Knap kereltje
Raaf was erbij komen liggen en Murf vond het wel een beetje spannend want die mocht natuurlijk niet meer bewegen van Raaf
Gezellig zo
Ondertussen ligt mijn zonaanbidder in de vensterbank
De wakert
Murf was in Willem's bench gekropen en Mannes was er gezellig bij komen liggen
De jongelui samen
Mijn lekkere tijger, moe van al z'n buitenavonturen
Raaf en Murf mochten even mee los naar de weg, toen gingen ze samen een stukje het land op aan de overkant, de partners in crime
Wij waren aan de straatkant de gemengde meidoornhaag aan het planten en aangezien het nog best fris was heb ik maar wat dekens neergelegd voor mijn buitenhonden
Camouflagesmurf
Had ik al gezegd dat Jut en Jul tegenwoordig bij het hek van de wei staan te bedelen of we de wei in zullen gaan ?
Daar willen we naartoe!
Dit pionnetje heeft Lais overleefd, maar die kauwsmurf moet en zal er zijn levenswerk van maken om het in duizend stukjes te toveren
Ik was in de tuin bezig en toen ik achterom keek zag ik dit
Rondje wei. Murf kwam even gezellig kijken
Doei Murf!
Murf was ook hier lekker aan het graven. Deze keer had hij een pol gras uitgegraven en die had hij in z'n bek genomen en me gebracht
Van graven en dan sjorren aan pollen krijg je een zwarte tong
Helemaal naar z'n zin
Nog even flink pootje baden
En dan de mooi-boy uithangen
Gewoon gezellig samen
Ik had weer eens misgegooid en zo kwam de bal verder van de kant af dan ik bedoelde...
Woewoewoe!!!
Uiteindelijk heeft m'n kleine held hem gepakt!
En toen gooide ik nog een keer, nog iets minder dicht bij de kant
Gelukkig stond er een klein beetje wind dus dreef de bal langzaam maar zeker naar de andere kant
Bijna Raaf! Uiteindelijk heeft hij hem alsnog zwemmend eruit gehaald, na heel veel protest.
Met z'n buit op de uitkijk liggen
Lekker bijslapen op schoot
Samen buiten waarbij Raaf wat comfort heeft opgezocht
Ik ging eigenlijk met Murf trainen...
Maar Raaf had ook trek
Allebei nog even 'op'
Het blijft leuk, samen sjorren aan hetzelfde speeltje
Na het eten even een tennisbal uit elkaar trekken...
Heerlijk in rust, met bezoek in de keuken
Mijn grote lieverd aan de voeten van bezoek
Raaf heeft ook een vervelend plekje uitgezocht
Mannes in een mandje , van hem mag er wel een hond bij trouwens
Dit deed ie knap, mijn wakert die hier rustig en stil zat te kijken naar hoe onze glasvezel gerepareerd werd
Met z'n sigaretje in slaap gevallen
Ik was bezig, ondertussen vermaken de jonkies zich prima zonder mij
En toen had Murf door dat ik stond te kijken dus kwam hij blij op me af
Murf is dol op 'tussen'. Niet dat ik het vaak vraag, maar hij propt zich gewoon tussen m'n voeten .
Mijn graafsmurf
Had ik al gezegd dat ie van graven houdt ?
Stoeien, elke dag weer
Knap kereltje
Raaf was erbij komen liggen en Murf vond het wel een beetje spannend want die mocht natuurlijk niet meer bewegen van Raaf
Gezellig zo
Ondertussen ligt mijn zonaanbidder in de vensterbank
De wakert
Murf was in Willem's bench gekropen en Mannes was er gezellig bij komen liggen
De jongelui samen
Re: Re: Murphy ❤ nog een paar foto's
Zijn kop begint een beetje te veranderen! Op sommige foto's lijkt het net iets anders dan eerder, al zou ik je niet kunnen vertellen waar dat em in zit.
Re: Murphy ❤ nog een paar foto's
Zo schattig als hij met iets in zijn bek in slaap valt, ook dat wc. rolletje laatst.
Maarre, het is een graverd, dus je mag hem houden hoor.
Maarre, het is een graverd, dus je mag hem houden hoor.
- Frootje
- Posts in topic: 24
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ah, hij kijkt zo tevreden. Hij heeft het maar goed.
Die grote bal met twee handvatten waar hij mee staat op die ene foto heeft Mowin ook. Maar die moet en zal hem mee naar binnen nemen. Vre-se-lijk. Wat een herrie. Als ik op hem pas mag hij er van mij alleen buiten mee spelen.
Die grote bal met twee handvatten waar hij mee staat op die ene foto heeft Mowin ook. Maar die moet en zal hem mee naar binnen nemen. Vre-se-lijk. Wat een herrie. Als ik op hem pas mag hij er van mij alleen buiten mee spelen.
- Zamunda
Ik geloof je direct maar ik vind z'n kop al vanaf het begin veranderen (vooral z'n puppiesnuitje dat inmiddels een heuse snuit is), maar ik kan ook niet zeggen wat er nu anders zou zijn dan een paar weken geleden.
Ja hè, het is een beetje een familietrekje dus dat vind ik ook wel leuk.
Haha, gelukkig maar . Het is vast in banen te leiden, maar dan zou ik hem alleen buiten moeten laten als ik erbij kan blijven om daar continu alert op te zijn en dat vind ik het niet waard. Ik gooi het wel weer dicht (en dan graaft hij het weer open ). Het zou fijn zijn als hij uiteindelijk zelf besluit om het bij een specifieke plek te houden (en daar hele bouwwerken te graven) maar zoniet, dan is het ook prima. Alhoewel, we alleen in het gras, niet tussen de planten . Dat heb ik hem wel proberen aan te leren en tot nog toe gaat dat goed, maar hij is vaak zat zonder toezicht in de tuin dus dat is wel afwachten of dat goed blijft gaan.
Haha, die bal is zwaar favoriet! Hier móet hij van mij mee naar binnen (anders gaat ie er vast op liggen kauwen buiten) maar ik berg hem dan wel altijd op, zo blijft ie speciaal en gaat ie langer mee. Ik snap wel dat je niet op dat gepiep zit te wachten, ik had wel piepspeeltjes in de ren voor Murf maar daar is hij al een tijd niet meer ingeweest.Frootje schreef: ↑17 mar 2022, 20:53 Ah, hij kijkt zo tevreden. Hij heeft het maar goed.
- Frootje
- Contacteer:
Het is niet eens per se dat het piept, maar het is zo’n enorm harde piep. Binnenshuis is dat echt oorverdovend. Hij heeft ander speelgoed, volgens mij ligt er nog een piepbal in huis, maar die vindt hij weer niet boeiend, hij moet en zal die grote. Hij snapt dus wel dat Murphy hem zwaar favoriet vindt. Dit is overigens het enige speelgoedding dat Mowin echt niet kapot krijgt, hij kauwt er regelmatig op, maar hij komt er niet door.Zamunda schreef: ↑17 mar 2022, 21:09Haha, die bal is zwaar favoriet! Hier móet hij van mij mee naar binnen (anders gaat ie er vast op liggen kauwen buiten) maar ik berg hem dan wel altijd op, zo blijft ie speciaal en gaat ie langer mee. Ik snap wel dat je niet op dat gepiep zit te wachten, ik had wel piepspeeltjes in de ren voor Murf maar daar is hij al een tijd niet meer ingeweest.
Het zou wel schattig zijn als de Floda’s dat ook krijgen.
- Zamunda
Oh ja, hij is wel luid. Bijzonder dat Mowin erop kauwt maar het ding nog heel is, goed om te weten. Toch ga ik het maar niet uitproberen met Murf, ik zie hem er wel voor aan dat het hem prima gaat lukken om die bal te slopen .Frootje schreef: ↑17 mar 2022, 21:12Het is niet eens per se dat het piept, maar het is zo’n enorm harde piep. Binnenshuis is dat echt oorverdovend. Hij heeft ander speelgoed, volgens mij ligt er nog een piepbal in huis, maar die vindt hij weer niet boeiend, hij moet en zal die grote. Hij snapt dus wel dat Murphy hem zwaar favoriet vindt. Dit is overigens het enige speelgoedding dat Mowin echt niet kapot krijgt, hij kauwt er regelmatig op, maar hij komt er niet door.
Ja ik ben benieuwd! Murf doet het pas sinds een tijdje dus niet wanhopen als jouw Floda het niet meteen doet .
- Frootje
- Contacteer:
Beter niet uitproberen nee. Maar gelukkig is de bal dus wel behoorlijk stevig als het wel een keer op een onbewaakt ogenblik gebeurt.Zamunda schreef: ↑17 mar 2022, 21:21 Oh ja, hij is wel luid. Bijzonder dat Mowin erop kauwt maar het ding nog heel is, goed om te weten. Toch ga ik het maar niet uitproberen met Murf, ik zie hem er wel voor aan dat het hem prima gaat lukken om die bal te slopen .
Ja ik ben benieuwd! Murf doet het pas sinds een tijdje dus niet wanhopen als jouw Floda het niet meteen doet .
Wordt vervolgd dan.
- pioenroos
- Posts in topic: 21
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Flora is beschaafd en graaft niet
(Nog wel zorgen dat Mies zich niet te veel met de opvoeding gaat bemoeien )
(Nog wel zorgen dat Mies zich niet te veel met de opvoeding gaat bemoeien )
- HillieS
- Posts in topic: 34
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Wat is t toch een leuke hond!
- Zamunda
Mijke noemde in het terrastraintopic het youtubekanaal van Kikopup en ik ben daar een kijkje gaan nemen en heb er leuke en interessante oefeningen in zien staan, dus daar gaan we de komende tijd lekker samen mee aan de slag. Binnenkort ga ik ook benchtraining oppakken want hopelijk gaan we over twee maanden met de pre-agility beginnen en dan zou dat voor/na Ravi's les zijn en dan is het wel heel prettig als ook Murf in de bench kan wachten daar.
Nee Flora niet, maar we gaan zien wat Dakar z'n genen gaan doen .
Best wel .
- Zamunda
Re: Murphy ● Wandeling met Lothian
De wandeling met @Lothian , Lucca en Taro (topic van Lothian: Murphy, Lucca en Taro in een zandkuil), een paar weken geleden.
Murf herkende hen volgens mij wel, ook al was hij nog geen vier maanden bij de eerste ontmoeting en nu bijna zeven maanden oud. Taro was deze keer niet zo geïnteresseerd in spel met Murf, die liep gewoon lekker sprintjes te trekken en geurtjes te ruiken en uiteraard geurvlaggen uit te zetten. Lucca deed ook lekker haar eigen ding en was weer de heerlijke stabiele factor. Murf liep gewoon lekker met ze op, af en toe een poging doend om Taro aan het spelen te krijgen. En Lothian en ik waren lekker aan het kletsen
We waren in het bos bij Helledoorn. Een heel mooi bos maar best chaotisch met auto's die overal door het losloopgebied mochten rijden, mountainbike-paden die niet altijd even herkenbaar waren en de mountainbikeroutes die ook over de bredere paden gingen. Dus dan ben je druk aan het kletsen ( ) en dan word je ineens verrast door een groep mountainbikers, oeps.
Ik had gelezen over 'de zandkuil' en dat de honden daar lekker konden rennen, dus we gingen op zoek. De duidelijke autosporen hadden ons al een hint kunnen geven over autoverkeer
Dit dappere boomertje kon ons drietal best hebben
Gebroederlijk aan de geurtjes snuiven
En toen waren we bij de zandkuil aangekomen. Okee, dat is geen kuiltje, dat is gewoon een vallei joh .
Er waren twee bullen onderin de kuil, dat ging een tijdje leuk maar op een gegeven moment liet Murf zich vallen (zoals hij zo vaak doet in het spel) en toen gingen beide bullen over hem heen springen waarbij ze ook op hem sprongen. Ik had laat door dat het geen leuk spel meer was en Murf het echt niet leuk meer vond. Toch ging hij in eerste instantie nog weer terug naar de bullen met een nieuwsgierige houding nadat die weer onderin waren en wij halverwege de heuvel, maar toen de brindle bul heel wild en opdringerig bleef ondanks dat Murf aangaf dat hij dat spannend vond vond hij het echt niet leuk meer. Het leek ook alsof het toen pas indaalde ofzo, hij vond die bullen toen eng dus ik heb hem bij me gehouden en de bullen op afstand gehouden, met behulp van Superlucca.
Taro sjeesde overal tussendoor trouwens, die weet duidelijk dat niemand hem wat kan maken, die doet aan flitsbezoeken.
Het onhandige aan die kuil is dat je niks aan ziet komen als je erin staat (en geen kant op kunt als op het moment dat je ze ziet) en zo werden we ineens verrast door een flinke rottweiler en een nog veel flinkere dog .
Best imposant hè jongens
Murf komt wel kijken maar houdt zich er gelukkig buiten als de andere vier een rondje kop-staart doen
Hierna heb ik Murf bij me geroepen en aangelijnd, toen riep Lothian Lucca ook want die vond het ook niet leuk meer. Toen de rottie nog bij Murf wilde komen buurten heb ik hem weggestuurd, ga een ander maar lastig vallen kerel.
Toen we aan de andere kant naar boven liepen en bijna boven waren kwamen twee grote honden naar ons stormen en Murf dacht dat het een goed plan was om weer naar beneden te gaan, weg van die honden... Knurft. Die gingen natuurlijk precies achter hem aan en luisterden ook al niet naar zijn boodschap dat hij twee van die grote opdringerige honden niet leuk vond. Gelukkig ging hij niet rennen maar bleef hij staan, ik ben maar naar hem toegegaan en heb hem aangelijnd en bij me gehouden. Lucca kwam ook weer helpen door even voor bliksemafleider te spelen en zo kwamen we dan eindelijk echt boven. Daar nog lekker een stukje gelopen en nog wat pogingen tot poseerfoto's gedaan.
Murf en Lucca poseerden maar al te graag (hè Lucca )
Taro had wat meer motivatie nodig maar in de tijd dat het duurde dat hij eindelijk meewerkte kwam Murf ook al op het lekkers af . En die Lucca, die vindt dat ze wel wat lekkers verdiend heeft, zij staat immers de hele tijd netjes klaar
Taro was even gaan ruiken aan een tevenplasje en kwam klappertandend terug, die interesseerde zich nu al helemaal niet meer in eten . Murf vraagt zich af wat Taro aan het doen is, gelukkig hebben we stabiele Lucca nog
Dan nog wat foto's van thuis. Mijn blije ventje die even langs komt sjezen met z'n bal
Even sjorren, Murf heeft een stevige grip en staat als een blok beton
Blij met de gave bal (die je niet in het water moet gooien )
Heerlijk ventje
Murf herkende hen volgens mij wel, ook al was hij nog geen vier maanden bij de eerste ontmoeting en nu bijna zeven maanden oud. Taro was deze keer niet zo geïnteresseerd in spel met Murf, die liep gewoon lekker sprintjes te trekken en geurtjes te ruiken en uiteraard geurvlaggen uit te zetten. Lucca deed ook lekker haar eigen ding en was weer de heerlijke stabiele factor. Murf liep gewoon lekker met ze op, af en toe een poging doend om Taro aan het spelen te krijgen. En Lothian en ik waren lekker aan het kletsen
We waren in het bos bij Helledoorn. Een heel mooi bos maar best chaotisch met auto's die overal door het losloopgebied mochten rijden, mountainbike-paden die niet altijd even herkenbaar waren en de mountainbikeroutes die ook over de bredere paden gingen. Dus dan ben je druk aan het kletsen ( ) en dan word je ineens verrast door een groep mountainbikers, oeps.
Ik had gelezen over 'de zandkuil' en dat de honden daar lekker konden rennen, dus we gingen op zoek. De duidelijke autosporen hadden ons al een hint kunnen geven over autoverkeer
Dit dappere boomertje kon ons drietal best hebben
Gebroederlijk aan de geurtjes snuiven
En toen waren we bij de zandkuil aangekomen. Okee, dat is geen kuiltje, dat is gewoon een vallei joh .
Er waren twee bullen onderin de kuil, dat ging een tijdje leuk maar op een gegeven moment liet Murf zich vallen (zoals hij zo vaak doet in het spel) en toen gingen beide bullen over hem heen springen waarbij ze ook op hem sprongen. Ik had laat door dat het geen leuk spel meer was en Murf het echt niet leuk meer vond. Toch ging hij in eerste instantie nog weer terug naar de bullen met een nieuwsgierige houding nadat die weer onderin waren en wij halverwege de heuvel, maar toen de brindle bul heel wild en opdringerig bleef ondanks dat Murf aangaf dat hij dat spannend vond vond hij het echt niet leuk meer. Het leek ook alsof het toen pas indaalde ofzo, hij vond die bullen toen eng dus ik heb hem bij me gehouden en de bullen op afstand gehouden, met behulp van Superlucca.
Taro sjeesde overal tussendoor trouwens, die weet duidelijk dat niemand hem wat kan maken, die doet aan flitsbezoeken.
Het onhandige aan die kuil is dat je niks aan ziet komen als je erin staat (en geen kant op kunt als op het moment dat je ze ziet) en zo werden we ineens verrast door een flinke rottweiler en een nog veel flinkere dog .
Best imposant hè jongens
Murf komt wel kijken maar houdt zich er gelukkig buiten als de andere vier een rondje kop-staart doen
Hierna heb ik Murf bij me geroepen en aangelijnd, toen riep Lothian Lucca ook want die vond het ook niet leuk meer. Toen de rottie nog bij Murf wilde komen buurten heb ik hem weggestuurd, ga een ander maar lastig vallen kerel.
Toen we aan de andere kant naar boven liepen en bijna boven waren kwamen twee grote honden naar ons stormen en Murf dacht dat het een goed plan was om weer naar beneden te gaan, weg van die honden... Knurft. Die gingen natuurlijk precies achter hem aan en luisterden ook al niet naar zijn boodschap dat hij twee van die grote opdringerige honden niet leuk vond. Gelukkig ging hij niet rennen maar bleef hij staan, ik ben maar naar hem toegegaan en heb hem aangelijnd en bij me gehouden. Lucca kwam ook weer helpen door even voor bliksemafleider te spelen en zo kwamen we dan eindelijk echt boven. Daar nog lekker een stukje gelopen en nog wat pogingen tot poseerfoto's gedaan.
Murf en Lucca poseerden maar al te graag (hè Lucca )
Taro had wat meer motivatie nodig maar in de tijd dat het duurde dat hij eindelijk meewerkte kwam Murf ook al op het lekkers af . En die Lucca, die vindt dat ze wel wat lekkers verdiend heeft, zij staat immers de hele tijd netjes klaar
Taro was even gaan ruiken aan een tevenplasje en kwam klappertandend terug, die interesseerde zich nu al helemaal niet meer in eten . Murf vraagt zich af wat Taro aan het doen is, gelukkig hebben we stabiele Lucca nog
Dan nog wat foto's van thuis. Mijn blije ventje die even langs komt sjezen met z'n bal
Even sjorren, Murf heeft een stevige grip en staat als een blok beton
Blij met de gave bal (die je niet in het water moet gooien )
Heerlijk ventje
- Lothian
- Posts in topic: 30
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Re: Murphy ● Wandeling met Lothian
Taro is door mijn man opgevoed, ik heb Lucca gedaan
Murphy is zo'n lieverd, ik vind hem echt heel aandoenlijk en ik denk dat hij als volwassen hond gewoon echt een gave, brave, sportieve hond wordt maar wel nog altijd zo'n goedzak. Je hebt er echt een droomhond aan denk ik hoor.