moderatoren
Re: moderatoren
Het lijkt maar niet tot je door te dringen dat ik het ook alleen over dat soort gevallen heb.Nanna schreef: ↑26 sep 2021, 12:13Ik maak dat eigenlijk nooit mee of ik moet eroverheen kijken. Zat mensen die lichamelijke malheur melden maar ik zie nergens dat ze daar op 'gepakt' worden. Dat was vroeger op het HF trouwens wel anders. Ariane comes to mind. En in dergelijke gevallen vind ik dat er wel degelijk ingegrepen mag worden want dat ging vele bruggen te ver.
Klaarblijkelijk ben je dat eigenlijk dus gewoon met me eens
Nou, we kunnen dat soort bruggen wel oversteken als we ze tegenkomen. Dat hoef je toch vooraf niet helemaal vast te leggen? Hoe vaak gebeurt dat nou helemaal.
Maar ik ben blij dat je dit soort gevallen bedoelt. En niet engelenbeeldjes die afzichtelijk gevonden worden
Nee man ben je gek Je kent me toch wel lang genoeg nu om te weten dat ik ook geen blad voor de mond hebNanna schreef: ↑26 sep 2021, 12:37Nou, we kunnen dat soort bruggen wel oversteken als we ze tegenkomen. Dat hoef je toch vooraf niet helemaal vast te leggen? Hoe vaak gebeurt dat nou helemaal.
Maar ik ben blij dat je dit soort gevallen bedoelt. En niet engelenbeeldjes die afzichtelijk gevonden worden
Nee daar zit ik zelf ook niet op te wachten. Ik heb wel op fora gezeten waar het allemaal heel fatsoenlijk ging, niet eens doordat er echt op werd gemodereerd geloof ik en dat was ook echt wel fijn voor waar het over ging, maar het ging nooit de diepte in. En inmiddels is het daar ook dood, dus ja
Ik vind juist elkaar te vuur en te zwaard te lijf gaan leuk. Zolang je dan maar weer in een ander topic de dikste vrienden bent.
Alsof zonder enige interesse sterkte meiden en hartjesogen rondstrooien om jezelf te profileren zo lekker fatsoenlijk is.
Of iedere blauwe plek, nat windje en roosterfout gebruiken om aandacht mee te trekken. Een forum over honden om je geweldig interessante camera-instellingen te laten draaien en te roepen dat je naar een normaal kiekje niet kunt kijken. Of straf je bek houden en alleen maar "achter de schermen" opereren. Alleen op komen draven om reclame te maken. Lekker makkelijk schelden en dreigen per pb.
Nee hoor, dan vind ik het vele malen fatsoenlijker in m'n gezicht een hondenlul genoemd te worden en het in volgend topic weer roerend met elkaar eens te zijn.
Of iedere blauwe plek, nat windje en roosterfout gebruiken om aandacht mee te trekken. Een forum over honden om je geweldig interessante camera-instellingen te laten draaien en te roepen dat je naar een normaal kiekje niet kunt kijken. Of straf je bek houden en alleen maar "achter de schermen" opereren. Alleen op komen draven om reclame te maken. Lekker makkelijk schelden en dreigen per pb.
Nee hoor, dan vind ik het vele malen fatsoenlijker in m'n gezicht een hondenlul genoemd te worden en het in volgend topic weer roerend met elkaar eens te zijn.
Of komen melden dat je hond dood is terwijl ik geen idéé heb wie die hele hond überhaupt ís. Nooit wat erover gezegd maar zodra hij de pijp aan Maarten geeft staat het hier. Het mag hoor. Daar wil ik niets van zeggen. Maar raar vind ik het wel.Dagmar schreef: ↑26 sep 2021, 13:54 Alsof zonder enige interesse sterkte meiden en hartjesogen rondstrooien om jezelf te profileren zo lekker fatsoenlijk is.
Ik heb ooit zo'n forum opgezet. Was heel makkelijk en binnen de kortste keren behoorlijk druk. Maar er zaten zo goed als alleen van die mevrouwen op die nooit verder kwamen dan 'wat een lieve foto' of 'allemaal een goede morgen gewenst en een fijne dag'. En dan weer weg.
Onnodig te zeggen dat dat een kort leven beschoren was. Ik pookte de zaak nog wel eens op maar niemand hapte.
Dat is dus precies waarom ik verschil wil zien tussen een ongelezen fototopic, en een gelezen fototopic met nieuwe berichten. Niemand wil toch 30x een topic open klikken om een nieuwe "ahhhh" te zien staanNanna schreef: ↑26 sep 2021, 14:06Ik heb ooit zo'n forum opgezet. Was heel makkelijk en binnen de kortste keren behoorlijk druk. Maar er zaten zo goed als alleen van die mevrouwen op die nooit verder kwamen dan 'wat een lieve foto' of 'allemaal een goede morgen gewenst en een fijne dag'. En dan weer weg.
Onnodig te zeggen dat dat een kort leven beschoren was. Ik pookte de zaak nog wel eens op maar niemand hapte.
-
- Posts in topic: 32
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Hier ben ik het mee eens.Tineke schreef: ↑26 sep 2021, 14:17 Als het echt te ver gaat , zoals inderdaad met Ariane , dan wordt er door de leden in de regel toch wel op gereageerd en aangegeven dat dit echt niet kan.
En dan heeft het wel of niet buiten de wet opereren er weinig mee te maken.
Ik weet eigenlijk niet of naar iemand's medische geschiedenis informeren in een ziekenhuis buiten de wet valt, denk dat je sowieso bij het ziekenhuis al bot vangt.
Maar dat is toch een exces geweest en niet een veelvoorkomend iets op het hf.
Dan is het vroeg zat om te gaan modereren.
Wat mij betreft wordt er zelfs dan niet gemodereerd.
Niet omdat het niet grensoverschrijdend is maar het is een illusie dat je dat soort situaties kunt verhelpen door op knopjes te drukken. Als mensen slaande ruzie hebben kun je als mod wel met een "nounou, moet dat nou zo?" aan komen kakken en dat is dan terecht maar wat is de daadwerkelijke opbrengst?
Nul. Dat zal ik je vast verklappen.
En er zat ook een voorgeschiedenis aan want Ariane had de jaren er voor ook stelselmatig de boel aan elkaar gelogen. Niet dat dat reden is om dan maar te gaan controleren maar waar trek je dan de grens?
Dat wordt helemaal niets. Dat valt niet te modereren. Maak je de rotzooi alleen maar groter mee.
- Lieke
- Posts in topic: 2
- Welke: Roemeense straatschoffies
Dat laatste klopt zeker. Ik heb het nooit iets van gezegd omdat ik er niet van hou om openlijke confrontaties op internet aan te gaan, maar ik was ook één van degenen die lang heeft getwijfeld of ze wel echt ziek was. Juist omdat ze zo vaak had gelogen. En hoewel ik me daar in die tijd ook niet mee heb bemoeid, kan ik me wel degelijk nog die soaps rondom die teckels en die katten herinneren. En de nare rol die Addy daarin heeft gespeeld.EchoMira schreef: ↑26 sep 2021, 14:29Hier ben ik het mee eens.Tineke schreef: ↑26 sep 2021, 14:17 Als het echt te ver gaat , zoals inderdaad met Ariane , dan wordt er door de leden in de regel toch wel op gereageerd en aangegeven dat dit echt niet kan.
En dan heeft het wel of niet buiten de wet opereren er weinig mee te maken.
Ik weet eigenlijk niet of naar iemand's medische geschiedenis informeren in een ziekenhuis buiten de wet valt, denk dat je sowieso bij het ziekenhuis al bot vangt.
Maar dat is toch een exces geweest en niet een veelvoorkomend iets op het hf.
Dan is het vroeg zat om te gaan modereren.
Wat mij betreft wordt er zelfs dan niet gemodereerd.
Niet omdat het niet grensoverschrijdend is maar het is een illusie dat je dat soort situaties kunt verhelpen door op knopjes te drukken. Als mensen slaande ruzie hebben kun je als mod wel met een "nounou, moet dat nou zo?" aan komen kakken en dat is dan terecht maar wat is de daadwerkelijke opbrengst?
Nul. Dat zal ik je vast verklappen.
En er zat ook een voorgeschiedenis aan want Ariane had de jaren er voor ook stelselmatig de boel aan elkaar gelogen. Niet dat dat reden is om dan maar te gaan controleren maar waar trek je dan de grens?
Dat wordt helemaal niets. Dat valt niet te modereren. Maak je de rotzooi alleen maar groter mee.
Als er ooit zo iets hier zou gebeuren, dan ben ik helemaal niet tegen moderatie in de zin van dergelijke topics op slot te gooien (al was het alleen maar om de hoofdrolspelers tegen zichzelf in bescherming te nemen). Maar dergelijke drama's zijn m.i. uitzonderingen. En je moet geen heel wetboek optuigen voor zulke uitzonderingen. Tegen de tijd dat er zoiets aan het handje is, kan je altijd nog in - overleg desnoods - actie ondernemen.
Maar het opstellen van een pakket regels levert naar mijn mening uiteindelijk alleen meer meer ellende op omdat er altijd mensen zullen zijn die de uiterste grenzen gaan opzoeken.
De originele nilfisk Altijd zuigen en janken, maar per pb foto's zitten sturen en smakelijk commentaar leveren op het uiterlijkEchoMira schreef: ↑26 sep 2021, 14:29 En er zat ook een voorgeschiedenis aan want Ariane had de jaren er voor ook stelselmatig de boel aan elkaar gelogen. Niet dat dat reden is om dan maar te gaan controleren maar waar trek je dan de grens?
Ze kenden elkaar gewoon. Wat moet verder met twee volwassen vrouwen die herhaaldelijk gezellig zijn gaan wandelen, koffie drinken en elkaars telefoonnummer hebben?
- Gudrun
- Posts in topic: 10
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Dit dus.
Ervaring leerde me dat het met kinderen ook zo werkt.
En met sommige honden.
Grenzen zijn er om getest te worden
Ik zou het graag minimaal houden, zoals we tot nu toe doen. En wat dat minimale dan precies is hoeft niet gedefinieerd, dat zien we vanzelf wel. En als dat niet lukt zien we het ook .
-
Nou, het is meer dat het bestaansrecht van een regel het leveren van de beoogde functie is. En dat doet het dus niet.
En dan krijg je van die dolkomische uitlatingen zoals op het andere forum dat ook het bijna overtreden van de grens niet meer mag. (Bero's onvolprezen ditmoetstoppen-tirade) Ja sorry, hoor. Dan ben je als beheerder niet serieus te nemen.
Daar moeten we echt heel ver weg van blijven.
Het is het handigst als je dit forum gewoon beziet als een kroeg. Mag je op het toilet een jongejuffrouw verkrachten? Nee. Dan kun je wieberen want computer says no na het even doorbladeren van de wet.
Mag je een bierglas leeggooien in iemand 's smoel? Tulijk. Mag je je buurman aan de toog tot op het bot beledigen? Ja hoor. Is het wenselijk? Nee, maar dat is weer heel iets anders.
Mag je een bierglas leeggooien in iemand 's smoel? Tulijk. Mag je je buurman aan de toog tot op het bot beledigen? Ja hoor. Is het wenselijk? Nee, maar dat is weer heel iets anders.
-
Ik vind beledigen ook leuk. Over en weer elkaar de strot afsnijden heeft echt zijn plek wel. Maar dan wel alleen met mensen die er ook de lol van zien. En daarna weer door want het is maar een spelletje.
Psies. Wij lopen elkaar hier thuis de godganse dag tot op het bot te beledigen. En als de belediging leuk is dan gil ik het hardst.
Ik moet echt oppassen dat ik dat niet teveel bij vreemde mensen doe.
Af en toe eens lekker grof tegen elkaar doen ben ik zeker voor in en je komt er snel genoeg achter wie dat kan handelen en wie niet krijg je een verbale stuiter op je muil terug dan weet je genoeg
- glashelder
- Posts in topic: 2
Ik zou het fijn vinden als het forum opgedeeld wordt in blokken. Iets van forumdingen (waar deze rubriek bij kan en het voorstelhoekje), een blok met alle subfora over honden en dan de off topic dingen (kantine en ons kent ons).
Maar dat is mijn neurose
Edit: ik had 2 tabjes openstaan en volgens mij in het verkeerde tabje gepost
Maar dat is mijn neurose
Edit: ik had 2 tabjes openstaan en volgens mij in het verkeerde tabje gepost
Laatst gewijzigd door glashelder op 27 sep 2021, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Lynnepien
Nee dat is niet eigen schuld dikke bult, men zou nooit geband moeten worden om een mening. Je kunt niet 'gewoon' een post verwijderen of een kwetsend deel verwijderen, als het om een mening gaat. Overigens heb ik het niet gehad over een mening die kwetsend is hè? Ik gebruik het woord afwijkend, dat is iets anders.mijke schreef: ↑26 sep 2021, 11:09Dat is niet kwetsend, dat is eigen schuld dikke bult. Maar dat hoeft de consequentie niet direct te zijn hè. Je kunt ook mild modereren. Gewoon de post verwijderen of het kwetsende deel er uit knippen kan ook gewoon een oplossing zijn.
Zou ik in het uiten van een mening kwetsend zijn, dan is dat niet opzettelijk, en dan hoop ik dat degene die dat zo ervaart dat gewoon zou zeggen en verklaren waarom. Dan zou ik tenminste kunnen zeggen dat dat niet de bedoeling was. En eventueel de mening bijstellen, of niet. Dat kan niet wanneer een 'milde moderator' mij en de persoon die het betreft, zou overrulen. En diegene zou dan mogen bepalen wat de consequentie moet zijn en dat ik dat dan 'eigen schuld dikke bult', zou verdienen.
Ah nee maar een afwijkende mening vind ik ook iets anders, natuurlijk moet je die gewoon kunnen ventileren! Maar je reageerde op kwetsen/raken om het raken, persoonlijk dus, daarom dacht ik dat je dat bedoelde.
Ja en dat was ik met je eens. En daarnáást wilde ik aangeven dat iemand monddood maken of bannen vanwege een afwijkende méning evengoed kwetsend is. Je kunt iemands mening afwijzen, maar niet meteen de hele persoon.
En dat zou het mooie zijn van dit forum, dat je gewoon je onwelkome mening mag verkondigen die iedereen pislink maakt voor een uurtje of een paar dagen. Maar dat je toch gewoon deel blijft uitmaken van de vaste kroegbezoekers. Omdat ons ons kent. Tien sterktemeid gegroetjes en 5 och en ah onze vadertjes en het evenwicht is weer hersteld. Of een leuke grap, of een bruikbare tip.
Je bent niet je topic of je afwijkende mening, je bent een complete persoon, met leuke en minder leuke trekken. Op ieder ander forum of fb-pagina zou ik in de eerste drie maanden al eraf gekeild zijn en op het HF hou ik het al 9 jaar vol. Dat zou nu gaan veranderen en dan is het niet meer mijn plek.
Dus laat het hier alsjeblieft niet ook zo veranderen.
Ik geloof overigens niet in 2 hondenforums en dat het gros van de leden op beide gaat posten. Dus we gaan sowieso een aantal van elkaar verliezen en dat vind ik echt jammer.
Dat ben ik helemaal met je eens! En ja, daar ben ik ook bang voor. Maar we zullen zien.