Welke forumhond wil jij hebben?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
mijke
Posts in topic: 7

Re: Welke forumhond wil jij hebben?

Bericht door mijke »

lucie schreef: 19 sep 2021, 17:18
mijke schreef: 19 sep 2021, 14:12
lucie schreef: 19 sep 2021, 12:46 Beauceron Mara heeft eigenlijk alles wat ik zoek in een hond (behalve prikoren :cry: ). Ze is gehoorzaam zonder slaafs te zijn, is dol op dingen samen doen, maar kan zich ook best zelf vermaken. Je kunt haar overal mee naar toenemen, want ze is rustig en goed met mens en dier. Actief, maar geen tomeloze stuiterbal. Een enorme knuffelkont en een vrolijke grappenmaker. Functionele bouw en vacht, weinig erfelijke ziektes, supergezond en sterk. Goed formaat.
Ja, kom maar door!
als ik van d'r af wilde, zou ik het zo doen. maar helaas: ze blijft 8-)
Tsssk. Trut 🤨😅
Vicky
Posts in topic: 1
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

Ik ga ook voor de beauceron van Lucie, gewoon voor een weekje, kijken hoe het voelt en lekkere lange wandelingen mee maken. Wil ik ook wel voor naar Frankrijk komen hoor.
En de stoere van Sirene zou ik me ook kostelijk mee vermaken.
Afbeelding
Bo en de honden
galga's
Posts in topic: 2
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Bericht door galga's »

Alfilillo schreef: 18 sep 2021, 15:42
galga's schreef: 18 sep 2021, 05:44
Mellow schreef: 17 sep 2021, 17:56 Ik wil die afghaan van galga's. 😍
En Zahra 🥰 en doe mij die chihuahua's er maar gelijk bij ❤
Weet je het zeker? Die drukke stuiterbal? Dat ongeleide projectiel?

Afbeelding

Maar schattig kan ze ook zijn

Afbeelding
:lol: is dat een hond?
Nee joh. Dat is geen HOND :roll: Dat is een Afghaanse windhond. Dat is heeeeeeeeel wat anders :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Nicoline

Bericht door Nicoline »

Panni van Nanna vind ik heel leuk iig op de foto’s, maar ik heb een vermoeden dat Nanna totaal niks met Colin heeft 😂
Crutz

Bericht door Crutz »

Nicoline schreef:Panni van Nanna vind ik heel leuk iig op de foto’s, maar ik heb een vermoeden dat Nanna totaal niks met Colin heeft Afbeelding
Ruilen hoeft toch ook niet. Colin blijft en Panni er bij
Random

Bericht door Random »

Wat ik me hierbij afvraag is wat je dan tot die bepaalde keuze brengt.

Gaat het om het ras of om het karakter? Ken je de hond IRL? Of vind je de eigenaar erg sympathiek, of schrijft die mooie verhalen over diens hond?

Ik vind de hond in Tiny's onderschrift waanzinnig mooi. Maar die zou ik nooit willen hebben omdat dat ras totaal niet bij me past.
Afbeelding
Tiny
Posts in topic: 6
Honden: 1
Welke: Siberian Husky

Bericht door Tiny »

kooi schreef: 24 sep 2021, 19:19 Wat ik me hierbij afvraag is wat je dan tot die bepaalde keuze brengt.

Gaat het om het ras of om het karakter? Ken je de hond IRL? Of vind je de eigenaar erg sympathiek, of schrijft die mooie verhalen over diens hond?

Ik vind de hond in Tiny's onderschrift waanzinnig mooi. Maar die zou ik nooit willen hebben omdat dat ras totaal niet bij me past.
Afbeelding
Bedoel je mijn hond Akira?
Dank je, dat was ook een waanzinnig mooie hond en ook ontzettend lief.

Mijn keuze voor een forumhond wordt bepaald door de hond zelf, het karakter en ook wel naar de verhalen die worden verteld. En natuurlijk of het past in mijn leven en of ik het kan geven wat het nodig heeft.
Afbeelding

in liefdevolle herinnering
Jeda 14-12-2004 -23-07-2010
Beau 08-11-2001- 30-07-2011
Akira 01-11-2009 -16-08-2021
Random

Bericht door Random »

Tiny schreef: 24 sep 2021, 23:06
kooi schreef: 24 sep 2021, 19:19 Wat ik me hierbij afvraag is wat je dan tot die bepaalde keuze brengt.

Afbeelding
Bedoel je mijn hond Akira?
Dank je, dat was ook een waanzinnig mooie hond en ook ontzettend lief.

Mijn keuze voor een forumhond wordt bepaald door de hond zelf, het karakter en ook wel naar de verhalen die worden verteld. En natuurlijk of het past in mijn leven en of ik het kan geven wat het nodig heeft.
Ja die. Heet ze Akira?
Voor mij heeft die echt het perfecte uiterlijk, ik geloof je meteen dat ze ontzettend lief is hoor, maar het is een werkhond. Dat past qua energie niet bij mij. Maar ik snap dat je heel trots op haar bent. 8-)
Afbeelding
mijke

Bericht door mijke »

Afbeelding
Ah joh, daar dacht ik helemaal niet zo uitgebreid over na 😅 Sommigen zijn leuk van de verhalen, anderen gewoon knap van uiterlijk, en het leuke is, in je fantasie kan alles, dus ook een werkhond nemen die je erg graag zou willen maar waar je niet een geschikte gezondheid voor hebt, bijvoorbeeld.
*Esther
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Ik ben waarschijnlijk supersaai maar nee, ik zou geen forumhond wensen. Komt ook omdat mijn trio nu gewoon zo goed past samen, mooi zijn en geweldige lieverds zijn.
Afbeelding
mosquito1980
Welke: DH

Bericht door mosquito1980 »

Je mag mij Lucca van Lothian en Dakar van Jen90 wel sturen 🥰
Nanna

Bericht door Nanna »

Tis natuurlijk geen echte forumhond maar op zich mag Gavi hier best blijven hoor. Dan doe ik wel wat aan die vreselijke naam. Op zijn stamboom heet ie Norman dus dat wordt hem dan.
S.V.

Bericht door S.V. »

Ik heb er lang en hard over na moeten denken, maar ik dank dan, geef met Ren van Sirene maar een weekje alleen al vanwege zijn fotogenieke voorkomen , ( ik vind die rode kuif briljant)
Afbeelding
Johnny Jones
Posts in topic: 3
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Bericht door Johnny Jones »

Als ik de honden in het echt zou kennen zou ik misschien voor een heel andere hond kiezen. Bindi komt heel dicht bij het ideaalplaatje wat ik mooi vind aan een hond. Zwart, kort haar, prikoren, alleen nog een iets kleiner formaat en ze was perfect! Daarnaast is ze hartstikke fotogeniek, altijd leuk als je van fotograferen houdt.
Afbeelding
Petra

Bericht door Petra »

Ik wil Sofie van Sandra&Co wel toevoegen aan mijn roedeltje.
Afbeelding
S.V.

Bericht door S.V. »

Ohw ja en Bindi, maar dan blijft het niet bij een weekje :mrgreen:
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 9
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Ik heb wel gekozen voor honden die ik in het echt wel eens heb ontmoet en waarvan ik ook denk dat ze bij mij en bij mijn andere honden zouden passen.
Daarnaast kan ik ook een enorme zwak hebben voor een hond door foto's en beschrijvingen van de eigenaar.
Spring van Sirene lijkt me bijvoorbeeld ook een geweldige hond, net als Liza van lucie, Kiitos van Kelperuaantjes en voor Uma en Manu van Manuma staat de deur hier sowieso altijd open (zeker ook wat mijn honden betreft).

En dan zijn er natuurlijk ook nog heel veel honden die ik mooi vind en die me heel leuk lijken, maar die ik vooral leuk vind bij iemand anders ;-)
Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 8
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Bij mij in de eerste plaats of het een hond is waarvan ik op basis van de beschrijving van de eigenaar zou denken dat ik er blij van word. En daarnaast is een mooi uiterlijk ook heel welkom.
Maar bijvoorbeeld Karel van Sabine vind ik helemaal niet bijzonder mooi (sorry Sabine!), en toch word ik altijd zo blij van zijn hoofd op foto's, op de één of andere manier spreekt hij me heel erg aan zoals mijn eigen Lucca me ook aanspreekt ondanks dat ze mijn type niet is.

En er vallen dus ook wel bloedmooie lieve honden af omdat mensen er weinig over schrijven en ik dus eigenlijk geen idee heb hoe het zou zijn om die hond in huis te hebben. Straks is het een chagrijnige uitvaller en heb ik gezegd dat ik 'm wel wil :lol:
Afbeelding
Lothian
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

En er zijn hier ook fantastisch leuke honden op het forum die ik heel mooi vindt maar die volgens mij helemaal zouden ontsporen bij mijn imperfecte manier van opvoeden 😆
Afbeelding
Frootje
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Ik baseer het gewoon op honden die ik er leuk vind uitzien en waar ik leuk over geschreven zie worden. :mrgreen: Maar door de regel genomen heb ik volgens mij best makkelijke, fijne honden genoemd die het goed zullen doen zolang ze maar genoeg aangeboden krijgen dus ik heb het idee dat honden die bij mij in huis zouden passen me automatisch meer aanspreken. Net zoals ik geen reuen heb genoemd. Die liggen me in het dagelijks leven niet dus er zijn eigenlijk geen reuen die ik ‘wel zou willen hebben’. :mrgreen:

Alleen van Zus weet ik niet of ze niet wat teveel hond voor me zou zijn, dat klinkt als een draakje. Wel een hele leuke, daarom staat ze ook op mijn lijst. Maar ik weet niet of ik zo’n hondje zou kunnen bieden wat er nodig is. Een Huskykruising staat ook expres niet op mijn lijst van volgende hondenrassen, ik krijg al snel de indruk dat ik dan met mijn handen in het haar zou zitten na een jaar. 😆
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Ik houd het bij mijn Maya ❤
Trissje
Posts in topic: 3
Welke: Smoothie
Contacteer:

Bericht door Trissje »

Gelukkig is er niemand die Triss wil hebben. Die hou ik dus lekker zelf :P
Ik denk dat Triss Amoz wel als maatje zou willen hebben. Ze houdt wel van knappe mannen namelijk :lol:
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Trissje schreef: 26 sep 2021, 18:10 Gelukkig is er niemand die Triss wil hebben. Die hou ik dus lekker zelf :P
Ik denk dat Triss Amoz wel als maatje zou willen hebben. Ze houdt wel van knappe mannen namelijk :lol:
Oh, Triss over het hoofd gezien!
Breng maar!
Diana
Posts in topic: 9
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Trissje schreef: 26 sep 2021, 18:10 Gelukkig is er niemand die Triss wil hebben. Die hou ik dus lekker zelf :P
Die oude bok van mij doet het nog goed bij de knappe jongedames 😂
Triss en Amoz konden het inderdaad prima vinden samen.
Afbeelding
Random

Bericht door Random »

mijke schreef: 25 sep 2021, 09:38 .. het leuke is, in je fantasie kan alles, dus ook een werkhond nemen die je erg graag zou willen maar waar je niet een geschikte gezondheid voor hebt, bijvoorbeeld.
Oké, in dat geval wil ik een Pyrenese berghond. spierwit met wat bruin aan de oortjes en een langharige Oud-Duitse herder met veel zwart. Beide reu.
En dat zou dan in werkelijkheid inhouden dat ze me alle kanten op sleuren buiten, de Pyreneër zou steeds ontsnappen uit mijn tuin, de herder zou mij bijten en ik zou hun haar in huis vervloeken. Maar dat gaf niet want ze zouden elkaar slopen. :lol:

Ik breid mijn lijstje uit, ik hou Yuna, neem de smouspup en de hond van Biene Maja, de hond uit Tiny's onderschrift en de Saarloos Wolfshond van Flamme. :mrgreen:
Plaats reactie