Smelt
Flora & Dakar (1 jaar)
- HillieS
- Posts in topic: 84
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Re: Flora & Dakar (voorstellen pups)
Wat schattig!
- pioenroos
- Posts in topic: 156
- Honden: 3
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Ja klopt, ze zoeken elkaar zeker op. 'Ze' zeggen dat als pups op elkaar gaan liggen ze het te koud hebben maar dat doen ze niet. Het wordt dan een piepende warmte zoekende processierups :mrgreen
Dank Dus ook niet op minstens 23 graden zoals ik soms lees.
Mij was verteld dat warmtematje niet handig zou zijn omdat doezen nogal van het graven en afwijkingen verwijderen zijn. Dat laatste klopt, magnetron kussen wordt 's nachts vakkundig zover mogelijk van puppen gelegd Dat graven is ze vlot mee gestopt. Ik denk omdat het vetbed goed vast ligt rondom bodemplaat en dus niet meegeeft. Als ik de puppen zelf op/rond het warmtekussen leg zijn ze stil ook als Flora weg is. Worden ook niet snel wakker als ze komt kijken na een wandeling.
Nu toch maar een stevig ogend warmtemat besteld. Komt pas dinsdag binnen, hopen dat ze er dan nog wat aan hebben en het niet een zinloze dure aankoop blijkt
- Inge O
- Posts in topic: 82
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Hier ook gravers, maar dat matje ligt onder het deken dat strak over een zware rubbermat ligt, graven heeft dus nergens effect op.
Oei, duur? Het mijne kostte 30 euro of zo.hopen dat ze er dan nog wat aan hebben en het niet een zinloze dure aankoop blijkt
- pioenroos
Ja, ik denk inderdaad dat het hier wel eens prima kan gaan werken straks. Mijn back-up/adviespunt heeft een werpkist met vaste bodem. Nergens iets om vast te leggen of draad doorheen te steken. Dan is het meer risico natuurlijk dat je opeens met een moeder met draad om nek zit en uitgedroogde pupjes ónder een warmtemat ofzo
Hoe lang geleden was dat?
Die ik heb besteld was 50 euro. Geen godsvermogen natuurlijk maar alles bij elkaar gaat het zo hard en ik ben ze nog niet eens allemaal kwijt
- Zamunda
- Posts in topic: 42
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Zo zoet .
Ik denk dat er een flinke bandbreedte zit tussen te koud en lekker bij mams, de pups houden gewoon van een beetje comfort dus als mams dat niet biedt dan gaan ze miemelen. Die warmtemat gaan ze vast fijn vinden.
Ik denk dat er een flinke bandbreedte zit tussen te koud en lekker bij mams, de pups houden gewoon van een beetje comfort dus als mams dat niet biedt dan gaan ze miemelen. Die warmtemat gaan ze vast fijn vinden.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 9
ook ik vind een warmtelamp een onding en ik gebruik ook een warmtemat. die ligt op een vetbed onder een laken in de werpkist. de pups kunnen erop liggen maar hoeft niet. moeders kan erop gaan liggen maar hoeft niet. een lamp verspreid de warmte zodat er nergens een koel plekje is voor moeders en daarbij dat rode licht vind ik vreselijk.
ik snap ook niet dat er in de boeken vermeld staat dat de temperatuur tussen de 25 en 30 graden moet zijn. mijn teven zouden dan gewoon niet bij de pups liggen, die hebben het dan bloedheet.
omgevingstemperatuur is hier rond de 21 graden, dag en nacht. warmtemat staat de eerste 3 weken dag en nacht aan.
https://shop.melkvoordieren.nl/nl/warmt ... klein.html
deze warmtemat heb ik maar dan een slag groter.
ik snap ook niet dat er in de boeken vermeld staat dat de temperatuur tussen de 25 en 30 graden moet zijn. mijn teven zouden dan gewoon niet bij de pups liggen, die hebben het dan bloedheet.
omgevingstemperatuur is hier rond de 21 graden, dag en nacht. warmtemat staat de eerste 3 weken dag en nacht aan.
https://shop.melkvoordieren.nl/nl/warmt ... klein.html
deze warmtemat heb ik maar dan een slag groter.
- stellamay
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: een Woezeltje
Wat een heerlijkheid die pups. En een dikke knuffel voor juffrouw Flora, dat heeft ze toch maar mooi gedaan.
- pioenroos
Ze gaan super Ik prijs mezelf heel gelukkig met dit eerst nest want het gaat eigenlijk allemaal volgens het boekje. De eerste 2 zijn al verdubbeld in gewicht, de rest zal morgen wel volgen want het scheelt nog maar een paar procenten.
1 week oud dus een mooi moment voor individuele foto's
Ik heb toch maar weer de warmtelamp vol aangezet tot de warmtemat binnen is. Zo laag en ver in 1 hoek als mogelijk. Reutje Geel lijkt het snel koud te hebben. Het is ook een nogal heetgebakerd type dus hij bleef dan ook nog eens kreunend en piepend rondkruipen en verstoorde iedereen. Reu rood heeft het nu soms wat warm maar zoekt dan de koelere zijkant op.
Zo heeft Geel het graag: midden onder de lamp lekker bakken. Je bent 1/8 Peruaan of niet tenslotte
En nog een kleine selectie:
1 week oud dus een mooi moment voor individuele foto's
Ik heb toch maar weer de warmtelamp vol aangezet tot de warmtemat binnen is. Zo laag en ver in 1 hoek als mogelijk. Reutje Geel lijkt het snel koud te hebben. Het is ook een nogal heetgebakerd type dus hij bleef dan ook nog eens kreunend en piepend rondkruipen en verstoorde iedereen. Reu rood heeft het nu soms wat warm maar zoekt dan de koelere zijkant op.
Zo heeft Geel het graag: midden onder de lamp lekker bakken. Je bent 1/8 Peruaan of niet tenslotte
En nog een kleine selectie:
- Zamunda
- Posts in topic: 42
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Re: Flora & Dakar (1 week oud)
Arme Flora met een slapende pup op haar achterpoten, nu kan ze helemaal niet meer bewegen! Fijn dat het zo goed gaat joh, genieten.
Is het een idee om de warmtelamp niet helemaal boven het nest te hangen? Dat je hem boven de rand hangt en zo maar de helft van de lamp in het nest straalt?
Is het een idee om de warmtelamp niet helemaal boven het nest te hangen? Dat je hem boven de rand hangt en zo maar de helft van de lamp in het nest straalt?
OS met dank aan Hakunamatata
- Inge O
Ik wil je niet bang maken maar niet waarschuwen vind ik ook niet kunnen : pas op met een echt heel warme plek onder de lamp, zo is Mafje met 2 weken bijna aan haar einde gekomen. Ik zei wel dat ik geen lamp gebruikte, maar heb dat met het nest waarin Mafje zat wel een halve dag gedaan..... met een bijna dood Mafje tot gevolg. Een nest van 13, de werpkist werd te snel te klein dus ze moesten al vroeeg verhuizen. Het warmtematje werd veel te klein, dus toch een lamp erboven. 100 Keer gecheckt voor ik de puppen erin deed, thermometer pal onder de lamp gelegd en nee, het werd niet warmer dan 26 fraden....maar zo'n infraroodstralen kruipen echt ín je : toen ik mijn zoveelste keer ging controleren waren alle puppen van onder de lamp weggekropen (te warm), alleen Mafje lag er nog pal onder in diepe slaap. Ze bleek helemaal oververhit, inclusief braken, zenuwsymptomen en niet meer kunnen drinken . Ik had haar al opgegeven maar als bij wonder is ze er toch doorgekomen, maar pas aub. op met die kutlampen .
- HillieS
- Posts in topic: 84
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Mooie pups
- Jetski
- Posts in topic: 8
- Welke: Portugese waterhond
Nohh wat een hoopje schattigheid!
Die rode tongetjes als ze liggen te slapen zijn ook zoet !
Die rode tongetjes als ze liggen te slapen zijn ook zoet !
- Célie
- Posts in topic: 22
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Zijn er nou 2 met haarkruinen? Teefje wit op haar koppie maar op een van de andere foto's lijken er wel 2 met kruinen.(of zie ik weer dingen die er niet zijn haha)
- Yvette
- Posts in topic: 7
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Aaaahhh Prachtig, wat een mooi stel pups
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
Freek (2020), Barrie (2021)
- pioenroos
Flora kon inderdaad in het begin zo hulpeloos doodstil blijven liggen omdat ze op haar liggende pups niet wilde storenZamunda schreef: ↑20 mar 2022, 06:51 Arme Flora met een slapende pup op haar achterpoten, nu kan ze helemaal niet meer bewegen! Fijn dat het zo goed gaat joh, genieten.
Inmiddels niet meer hoor. Allemaal uitgedronken? Mooi, tot straks maar weer! Ze gaat nu bij gepiep ook eerste over de rand kijken of het serieus is ipv er gelijk in te springen Maar bij een paniekpiep staat ze er wel gelijk nog. Gaat ze poetsen en als dat niet helpt laten drinken. Beste mamamedicijn tegen buikkrampjes of een nachtmerrie
De lamp hangt inderdaad in een hoek zodat de pups kunnen kiezen. Reu rood is niet zo'n warmte zoeker en ligt vaak aan de buitenrand.
Ai, wat doodeng! Ja, dan gebruik je nooit mee een lamp
De lamp die ik heb maakt het niet zo warm denk ik, heb die van 150watt gedaan. Op de hoogte waar hij hangt zou het maximaal 4 graden moeten opwarmen. Zelfs Flora kan er gewoon onder liggen om te voeden zonder in hijgen uit te barsten. Ik ben mij inderdaad bewust dat te warm zeer zeker ook niet goed is.
Het stomme is dat Flora's fokker dus juist geen fan is van de warmtemat omdat dat juist lastiger te regelen is vindt ze Een lamp kan je hoger of lager hangen en maar aan 1 kant van de bak zodat pups kunnen kiezen hoe vlak eronder ze willen liggen. Ik zie ze hier er inderdaad onder gaan liggen, muv pup rood dus.
Heeft jouw mat een thermostaat? Welke temperatuur heb je hem ingesteld?
Ook zo schattig als een tongetje blijft hangen in standje rond de tepel
De vacht begint hier en daar wat langer te groeien en watergolfjes te maken. Echt kruinen op hun kop zie ik niet zo?
Alle puppen zijn vandaag (minstens) het dubbele van geboortegewicht Best netjes in 9 dagen. Nu op naar mijlpaal oogjes open
De zusjes vandaag Hoe ik daar ooit tussen moet gaan kiezen
Oh, dat tongetje!
Wat fijn dat Flora wat tijd voor zichzelf neemt; het is maar een hele job om moederhond te zijn, even pauze is wel zo fijn
Och, die zusjes, wat schetig. Daar zou ik ook niet tussen kunnen kiezen.
Ik vind reutje groen leuk Doe mij die maar
Wat fijn dat Flora wat tijd voor zichzelf neemt; het is maar een hele job om moederhond te zijn, even pauze is wel zo fijn
Och, die zusjes, wat schetig. Daar zou ik ook niet tussen kunnen kiezen.
Ik vind reutje groen leuk Doe mij die maar
- Inge O
Hmmm, dat snap ik niet zo want een mat is veel duidelijker afgelijnd dan de warmtekegel van een lamp, daar kunnen ze zó vanaf.pioenroos schreef: ↑20 mar 2022, 23:48 Het stomme is dat Flora's fokker dus juist geen fan is van de warmtemat omdat dat juist lastiger te regelen is vindt ze Een lamp kan je hoger of lager hangen en maar aan 1 kant van de bak zodat pups kunnen kiezen hoe vlak eronder ze willen liggen. Ik zie ze hier er inderdaad onder gaan liggen, muv pup rood dus.
Heeft jouw mat een thermostaat? Welke temperatuur heb je hem ingesteld?
Mijn matje heeft geen thermostaat maar wel 3 standen dus ik had nooit een probleem met de temperatuur. Als de teef erbij ligt meestal standje 1 en als ze weg is 2 of heel soms 3 . Ik heb in ieder geval nooit - maar dan echt nooit - gezien dat de puppen uit elkaar verspreid van de mat af gingen liggen (teken van te warm), maar ja, ik heb ook nooit een warme omgevingstemperatuur, zie daar echt het nut niet van.
Behalve in de zomer natuurlijk, dan heb ik niks te kiezen .
Fijn dat ze zo goed gaan, ze glimmen nog steeds zo, prachtig!
Fijn dat ze het zo goed doen!
Die frummelbekjes, die pootjes, die geluidjes als ze drinken, die.. nou ja alles
Die frummelbekjes, die pootjes, die geluidjes als ze drinken, die.. nou ja alles
- Célie
- Posts in topic: 22
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer: