Wat is de beste brok?
- Scott&Bliss
- Posts in topic: 5
Wat is de beste brok?
Ik weet het, rauw (orgaan)vlees/bot kraakbeen is het beste voor honden, maar wat als je (ook) brokken wil geven? Wat is dan het beste? En ook nog een beetje betaalbaar?
Re: Wat is de beste brok?
Er is geen 'beste brok'. Het beste is van zoveel afhankelijk. Eet je hond het graag, is de ontlasting goed, blijft de vacht goed, gaat je hond niet ruiken, kost het niet te veel, is het goed verkrijgbaar. En dat wordt dan door iedereen anders geïnterpreteerd, dus krijg je ook duizend-en-één antwoorden
Geldt ook voor vlees overigens.
Geldt ook voor vlees overigens.
Zoals gezegd, er is geen beste brok, en één brok vind ik nooit het beste.
Ze krijgen hier greenheart sportline extreme, purizon en wolf of wilderness semi moist in verschillende smaken.
Het zijn vervelende eters en Jaap verteert graan niet goed.
De kip aardappel huismerkbrok van dogmeat is ook prima. En wolfsblut, taste of the wild, orijen, dog lovers gold, nutrivet inne, sam's field, darf en nog 100 merken.
https://www.voerwijzer.com/overzicht-br ... r-de-hond/
Ze krijgen hier greenheart sportline extreme, purizon en wolf of wilderness semi moist in verschillende smaken.
Het zijn vervelende eters en Jaap verteert graan niet goed.
De kip aardappel huismerkbrok van dogmeat is ook prima. En wolfsblut, taste of the wild, orijen, dog lovers gold, nutrivet inne, sam's field, darf en nog 100 merken.
https://www.voerwijzer.com/overzicht-br ... r-de-hond/
- HillieS
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Yara eet 1 maaltijd brok en 1 vlees. Momenteel heb ik Darf brokken voor haar. Ze doet 't prima op die combinatie, dus laat ik het lekker zo.
Wel kies ik bewust voor geperste brokken. Van gebakken brokken kreeg ze last van haar maag.
Jamie krijgt alleen vlees.
Wel kies ik bewust voor geperste brokken. Van gebakken brokken kreeg ze last van haar maag.
Jamie krijgt alleen vlees.
- Scott&Bliss
Bliss eet doglovers gold geperste brok en daar doet ze het goed op. En ze eet veel restjes met ons mee en 's ochtends wat yoghurt erbij. Maar eerlijk gezegd doet zij het op alle soorten voeding goed. Ze heeft een maag van staal en is ondanks haar leeftijd, 12 jaar, super gezond.
Scott blijkt echter zeer gevoelige darmen te hebben en ook wat kieskeuriger te zijn. Hij is net voordat wij hem kregen van brok overgezet op vlees, maar ik vergeet steeds op tijd het vlees uit de vriezer te zetten. En hij is nu al een paar keer flink aan de diarree gegaan omdat ik het vlees, uit noodzaak, buiten de koelkast moest laten ontdooien. Dus een brok (erbij) lijkt me toch praktischer. Hij verdraagt de geperste brokken van doglovers gold niet goed, zijn we al achter. En ik wil graag iets zonder graan. Ik zat aan Prins Pro Care grainfree skin&coat te denken (omdat poedels aanleg voor allergieën hebben), iemand daar misschien ervaring mee?
Scott blijkt echter zeer gevoelige darmen te hebben en ook wat kieskeuriger te zijn. Hij is net voordat wij hem kregen van brok overgezet op vlees, maar ik vergeet steeds op tijd het vlees uit de vriezer te zetten. En hij is nu al een paar keer flink aan de diarree gegaan omdat ik het vlees, uit noodzaak, buiten de koelkast moest laten ontdooien. Dus een brok (erbij) lijkt me toch praktischer. Hij verdraagt de geperste brokken van doglovers gold niet goed, zijn we al achter. En ik wil graag iets zonder graan. Ik zat aan Prins Pro Care grainfree skin&coat te denken (omdat poedels aanleg voor allergieën hebben), iemand daar misschien ervaring mee?
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Duitse herder
De beste brok is hetgeen waar je hond het beste op doet
Als ik brok zou gaan voeren zou ik zelf darf pakken , daar zit de minste zooi in
Carnilove schijnt ook goed te zijn , maar goed ik voer vers dus geen idee of dat echt zo is
Als ik brok zou gaan voeren zou ik zelf darf pakken , daar zit de minste zooi in
Carnilove schijnt ook goed te zijn , maar goed ik voer vers dus geen idee of dat echt zo is
- Scott&Bliss
Bedankt hiervoor! Ga ik bekijken.
En inderdaad, het ligt natuurlijk aan Scott wat de beste brok voor hem is. Dat gaan we uit proberen
Maar er is wel verschil in kwaliteit natuurlijk.
Het is jammer dat hij geen geperste brokken verdraagt, want die zijn vaak wel beter dan de krokante, heb ik me laten vertellen...
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Tja.. mijn honden eten vooral kvv en een paar keer per week brok, tafelrestjes enzovoort en het enige waar ze soms problemen mee hebben zijn geperste brokken...Scott&Bliss schreef: ↑26 sep 2021, 19:47Bedankt hiervoor! Ga ik bekijken.
En inderdaad, het ligt natuurlijk aan Scott wat de beste brok voor hem is. Dat gaan we uit proberen
Het is jammer dat hij geen geperste brokken verdraagt, want die zijn vaak wel beter dan de krokante, heb ik me laten vertellen...
Ik wissel graag af. Ook bij brokken, ik koop meestal een paar smaken/zakken tegelijk en voer dat op. Zo heb ik nooit een hond die problemen heeft met voerwissels.
Vroeger had ik een hond die niet tegen granen kon en een andere die op rund leek te reageren. maar ook voor die wisselde ik af, granen/rundvrij dan wel.
Ik heb nog geen enkele hond gehad die geperst verdraagt.Scott&Bliss schreef: ↑26 sep 2021, 19:47Bedankt hiervoor! Ga ik bekijken.
Geperst is niet noodzakelijk beter dan gebakken. Ook daar een uitgebreide uitleg over.
Misschien ken je haar als Meike van het forum, maar het is al een tijd geleden dat ze daar actief was. Als je vragen hebt, kun je die daar ook stellen.
https://www.voerwijzer.com/geperste-brokken/
- _Tiny_
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Volgens mij zijn het vooral de fabrikanten van geperste brokken die zeggen dat geperste brokken beter zijn....
Dat gezegd hebbende mijn honden hebben heel lang Prins geperste brokken gegeten en deden het er goed op. Maar voor sommigen ligt het te zwaar op de maag.
Dat gezegd hebbende mijn honden hebben heel lang Prins geperste brokken gegeten en deden het er goed op. Maar voor sommigen ligt het te zwaar op de maag.
- Scott&Bliss
Haha, oké, duidelijk!Dat laatste vooral ja moest ik alles geloven wat ze me vertelden
- Scott&Bliss
Verschillende merken brokken afwisselen vind ik een goed idee, dat deed ik bij Bliss ook. En zij eet dus ook met ons mee en af en toe kvv. Maar zij kan echt alles hebben.
Scott kan niet zomaar met ons mee eten en verdraagt sommige gedroogde kluifjes (gedroogd vlees, niet bewerkt) ook niet. Op lotgering doet hij het ook minder goed dan op dogmeat bijvoorbeeld. Dan heeft hij veel meer ontlasting. Terwijl Bliss zelfs bij ('goede') brokken weinig poept en kleine, vaste drolletjes heeft.
Het is even wennen en zoeken naar wat werkt voor ons allemaal zeg maar.
Scott kan niet zomaar met ons mee eten en verdraagt sommige gedroogde kluifjes (gedroogd vlees, niet bewerkt) ook niet. Op lotgering doet hij het ook minder goed dan op dogmeat bijvoorbeeld. Dan heeft hij veel meer ontlasting. Terwijl Bliss zelfs bij ('goede') brokken weinig poept en kleine, vaste drolletjes heeft.
Het is even wennen en zoeken naar wat werkt voor ons allemaal zeg maar.
Ik wissel ook af met merken die op voerwijzer met minimaal 3, liefst 4 sterren worden beoordeeld. Als de kilozakken van Purizon in de aanbieding zijn, sla ik die in en hebben ze weer een tijdje elke dag een ander smaakje. En verder ook veel merken die Dagmar al noemde.
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Hier krijgen ze Taste of the Wild. Eerder voerde ik ook wel Orijen, Acana en Purizon. Ik geef die merken niet meer vanwege het prijskaartje en de dunne ontlasting.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
En dat je alleen geperste brokken en vers kunt mengen Wat wordt bewezen door gebakken en geperste brokken in een glas water te gooien.
Juist met een gevoelige maag en darmen vind ik het extra belangrijk af te wisselen als dat mogelijk is. Al begin je met iedere dag vijf brokjes van een ander merk door de "hoofdbrok".
Ik heb inderdaad veel kilozakjes. Jaap is ook zo'n lastige klant, snel buikpijn, graan komt er onbenut weer uit en hij is kieskeurig. Alleen maar vlees gaat ook niet, zoveel wil hij niet eten.
Hoe meer je gaat beperken, hoe groter de kans dat ze van iedere kruimel van iets anders buikpijn of schijterij krijgen. En god verhoede dat een levering langer duurt of de samenstelling weer wordt gewijzigd.
Nu gaat het heel goed, maar het is wel zoeken geweest.
- HillieS
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Nou ja, ik heb t bij Yara beide geprobeerd, oh nee, gedaan , en bij de krokante brokken had ze last van haar maag (rammelende maag, boeren laten, algeheel mwah gevoel) en bij de geperste niet. Dus het zal per hond verschillen wat het beste is, voor de hond_Tiny_ schreef: ↑26 sep 2021, 20:11 Volgens mij zijn het vooral de fabrikanten van geperste brokken die zeggen dat geperste brokken beter zijn....
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Precies, dat vind ik er ook van en de praktijk hier bewijst het. Zeker in vergelijking met vroegere honden toen ik braaf 1 en dezelfde brok van bij de fokker bleef voeren. 1 fout iets en diarree. Nu gelukkig nog maar heel zelden.Dagmar schreef: ↑26 sep 2021, 22:33
Juist met een gevoelige maag en darmen vind ik het extra belangrijk af te wisselen als dat mogelijk is. Al begin je met iedere dag vijf brokjes van een ander merk door de "hoofdbrok".
...
Hoe meer je gaat beperken, hoe groter de kans dat ze van iedere kruimel van iets anders buikpijn of schijterij krijgen. En god verhoede dat een levering langer duurt of de samenstelling weer wordt gewijzigd.
...
Ik heb een grote zak lam en rijst brok van de jumbo. Maar Maya krijgt daar maar een handje van per dag veelal gestrooid in de tuin. Verder krijgt ze vlees.
-
- Honden: 1
- Welke: Havanezer
goed voer is voor iedere hond anders. Ik heb een Duitse herder gehad die werd ziek van het duurste voer (brok en vers) hij deed het super goed op Pedigree lam rijst. Mijn vorige golden kon ik alles gegeven maar Elmo doet het goed op RC low fat. Vers vlees (verschillende merken) werd hij heel erg ziek van. Ook verschillende brokken ging niet goed. Kijk naar je hond en zet vooral alle wensen over boord zoals geen graan of toevoegingen.
Wilden ze het maar eten. Maar nee, brokken zijn maar 2 dagen lekker.
Ik heb dus vele soorten staan steeds krijgen ze wat anders. brokken waar eend in zit lukken langer dan 2 dagen.
Onder tussen maakt mij het merk niet meer uit. Ze krijgen kvv (altijd lekker) en een beetje brok wat mee gaat op vakantie als we langer gaan dan 1 week.
Ik heb dus vele soorten staan steeds krijgen ze wat anders. brokken waar eend in zit lukken langer dan 2 dagen.
Onder tussen maakt mij het merk niet meer uit. Ze krijgen kvv (altijd lekker) en een beetje brok wat mee gaat op vakantie als we langer gaan dan 1 week.