jij zegt dat het absoluut niet kan, dat ben ik niet met je eens. Juist een belg die goed is in de kop kan prima met zo'n taak overweg. Ik ben het wel met je eens dat ze tegenwoordig te scherp gefokt worden (al jaren)Marc schreef: ↑24 mar 2022, 16:59Dat zeg ik toch ook allemaal helemaal niet?Crutz schreef: ↑24 mar 2022, 08:12Er staat in het verhaal van Flamme nergens dat deze mensen 2 pups willekeurig ergens halen.Marc schreef:
Maar eerlijk is eerlijk. Jij weet precies wat je daar plaatst en jij kent het ras. Als die mensen willekeurig twee pups halen kan dat al heel snel heel anders gaan. De zus van mijn partner had een Hollandse herder uit werklijnen. Dat was echt een eerste klas softie. Lag op de rug aan de hek bij elke bezoeker. Ik was dol op die hond. Toen werd er ingebroken en alles gestolen. Hond is verplaatst want voldeed niet. Zulke honden bestaan ook. Zelfs echte herders. Daarna kwam er een Mechel. Die is ingeslapen. Beet, jaagde, vocht en beet uiteindelijk de fokker die hem wilde trainen om ze uit de brand te helpen. Zeer lastige zeer hevige hond. Zelfde mensen, zelfde omgang en zelfde omgeving. Een enorme boomgaard, paarden, ruimte en wandelingen etc. Dus er zit een enorme variatie in gedrag en jij hebt de juiste honden geplaatst daar waar ze pasten. Eva en mijn eerdere Mechelaar had je daar echt niet moeten plaatsen. Wuilus misschien....die was in staat te leren lief te zijn overdag. Maar liever niet want elke vorm van pesten of dominant doen door bezoekers pikte ze absoluut niet. Sollen was gedoe met haar. Sollen doe je maar met je moeder dacht ze. Ik bijt je in je flikker. Maar lieve begripvolle hondenmensen was best goed gegaan. Negeren en respecteren.
Ook bij onze vrienden heb ik geen 2 pups geplaatst. Eerst een oudere teef en na een paar jaar een oudere (15 weken) pup er bij. Dus met ruim 10-11 jaar leeftijdsverschil.
Ex heeft nu 8 & 2 jaar oud lopen. Daar komt over 2-3 jaar pas weer een pup bij. Dan volgt het mooi op.
mijn eigen fok sporthond waar ik zowel PH1 als PH2 mee behaald heb, diverse praktijkwedstrijden mee gedraaid heb (met goed resultaat) kon toen hij 7,5 was probleemloos van een leven als sport-/kennelhond van de ene op de andere dag omschakelen naar een leven als huishond met veel visite en een diversiteit aan visite, zijn oma deed dat net zo en meerdere die ik ken
ik vind dat niet meer dan normaal en vind de belgen die dat niet kunnen juist niet normaal