Wat voor ras past bij mij? (hypothetisch)
- Inge O
- Posts in topic: 7
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Re: Wat voor ras past bij mij? (hypothetisch)
Denk je nu echt dat ik ze - met jouw wensen - zou aanraden als ik zou denken dat ze liever sloom bij jou op de bank of in de tuin liggen?
Deze waren vast liever thuis gebleven, ja :
En die van mij lopen regelmatig 10km mee met de fiets, en die 10 minuten dat ik even pauzeer aan het strand crossen ze alleen maar heen en weer met elkaar.
-
- Posts in topic: 1
Wil je persé een rashond of mag het ook een sportieve kruising zijn?
Een kruising als Mojo, Kiitos, Meeko en consorten zou wel perfect in je theoretische plaatje passen, of iets soortgelijks.
Ook een heel sportieve kruising: een Greyster.
Een kruising als Mojo, Kiitos, Meeko en consorten zou wel perfect in je theoretische plaatje passen, of iets soortgelijks.
- Loraine
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
In het kader vd greyster; de eurohound zou ook wel kunnen passen dan.
Maar je kunt zo'n beetje alle kanten op met jouw wensen en eisen.
Maar je kunt zo'n beetje alle kanten op met jouw wensen en eisen.
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Uhmmm, nee!Fabienne schreef: ↑29 mar 2022, 12:49Denk inderdaad dat als je nu een pitt gewend bent je ook valt op dat eeuwige chagrijnige karakter van een kooiker .~Suzanne~ schreef: ↑29 mar 2022, 11:45 Kooikerhondje? Niet altijd vriendelijk naar andere honden overigens.
Een (mini)aussie? Ook niet altijd vriendelijk naar andere honden helaas.
Verkijk je niet op dat gewicht... 35 kg tillen... dat kan NU misschien... maar kun je dat over 5 jaar nog? Kun je dat ook als de hond echt ouder wordt en totaal niet meer meebeweegt en je dus "een zandzak" naar boven moet zeulen?
Suzanne
Ik niet tenminste.
- Floortje
- Welke: Hussel en Hollandse Herder
Haha inderdaad! Pitbulls en staffords zijn qua karakter juist het tegenovergestelde van een kooiker.Gretha schreef: ↑29 mar 2022, 19:20Uhmmm, nee!Fabienne schreef: ↑29 mar 2022, 12:49Denk inderdaad dat als je nu een pitt gewend bent je ook valt op dat eeuwige chagrijnige karakter van een kooiker .~Suzanne~ schreef: ↑29 mar 2022, 11:45 Kooikerhondje? Niet altijd vriendelijk naar andere honden overigens.
Verkijk je niet op dat gewicht... 35 kg tillen... dat kan NU misschien... maar kun je dat over 5 jaar nog? Kun je dat ook als de hond echt ouder wordt en totaal niet meer meebeweegt en je dus "een zandzak" naar boven moet zeulen?
Suzanne
Ik niet tenminste.
( al loopt er hier in de buurt een superleuke lollige kooiker, uitzonderingen bevestigen de regel).
Ik heb een 11 maanden oude reu op training die geen grammetje te zwaar is en 51 kilo weegt ;/)
Daarnaast heb ik ook diverse volwassen teven trainen en die zitten tussen de 39-45 kilo
-
- Posts in topic: 4
- Welke: Labrador Retrievers
Nee dat dacht ik ook al.Gretha schreef: ↑29 mar 2022, 19:20Uhmmm, nee!Fabienne schreef: ↑29 mar 2022, 12:49Denk inderdaad dat als je nu een pitt gewend bent je ook valt op dat eeuwige chagrijnige karakter van een kooiker .~Suzanne~ schreef: ↑29 mar 2022, 11:45 Kooikerhondje? Niet altijd vriendelijk naar andere honden overigens.
Suzanne
Ik niet tenminste.
ik wist niet dat Mechelaars zo zwaar zijn, zo zien ze er niet uit iig. Die ik heb gekend (teefjes) weet ik het gewicht niet van maar had ze eerder rond de 25-30 kilo geschat.
Kooikerhondjes ken ik niet echt, maar vind dat denk ik iets te klein, niet genoeg hond voor mij en ja pitbulls zijn dan met andere honden vaak moeilijk, maar chagrijnig zijn ze absoluut niet.
-
- Posts in topic: 6
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik zou een leuke x-mechelaar teef nemen.
Veel hond en waaks/imposant genoeg maar met een stuur waar je alle kanten mee op kunt.
Het zegt mij persoonlijk niks maar ik denk dat het ook een stoere hond is.
Kost geen reet en de dierenarts weet je voornaam niet.
Breedbekken zijn kankerlijers. Leuk en stoer maar eigenlijk patienten.
Veel hond en waaks/imposant genoeg maar met een stuur waar je alle kanten mee op kunt.
Het zegt mij persoonlijk niks maar ik denk dat het ook een stoere hond is.
Kost geen reet en de dierenarts weet je voornaam niet.
Breedbekken zijn kankerlijers. Leuk en stoer maar eigenlijk patienten.
- malinois
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Mijn teef woog 21 kgNicoline schreef:ik wist niet dat Mechelaars zo zwaar zijn, zo zien ze er niet uit iig. Die ik heb gekend (teefjes) weet ik het gewicht niet van maar had ze eerder rond de 25-30 kilo geschat.Crutz schreef: ↑29 mar 2022, 20:18mijke schreef: oeps Ik vind die gewichten altijd zo moeilijk inschatten. Er zijn ook best grote herders van 35 kilo. Ik heb echt geen flauw idee wat een rr weegt
Ik heb een 11 maanden oude reu op training die geen grammetje te zwaar is en 51 kilo weegt ;/)
Daarnaast heb ik ook diverse volwassen teven trainen en die zitten tussen de 39-45 kilo
Kooikerhondjes ken ik niet echt, maar vind dat denk ik iets te klein, niet genoeg hond voor mij en ja pitbulls zijn dan met andere honden vaak moeilijk, maar chagrijnig zijn ze absoluut niet.
Mijn huidige reuen 25 kg, 32 kg en 34 kg
Die laatste is de zwaarste die ik ib 25 jaar gehad heb.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Een Kelperuaantje lijkt mij inderdaad ook leuk. Greyster of Eurohound ook wel, maar ik zou dan misschien liever voor een volle DSK gaan, en qua greyhound kruising dan liever iets als een bull Arab.Kelperuaantjes schreef: ↑29 mar 2022, 18:36 Wil je persé een rashond of mag het ook een sportieve kruising zijn?
-
Wat bedoel je met genoeg hond? Want ik zie namelijk helemaal niet meteen een link tussen veel hond en massa.Nicoline schreef: ↑30 mar 2022, 00:03 ik wist niet dat Mechelaars zo zwaar zijn, zo zien ze er niet uit iig. Die ik heb gekend (teefjes) weet ik het gewicht niet van maar had ze eerder rond de 25-30 kilo geschat.
Mijn honden clownen op jouw pit bull. Sneller, slimmer, behendiger en gezonder.
Wat is er dan nog zo stoer aan?
Overigens is er helemaal niets mis met een pit bull, hoor. Maar ze zijn altijd binnenkort verboden en hoewel je misschien niet zoveel geeft om wat andere mensen vinden ben je echt totaal de sigaar als het een keer fout gaat.
Daarnaast sta ik gewoon liever niet als de lokale aso bekend en dat is wel wat er gebeurt met een pit.
Dat gezegd hebbende snap ik precies wat je er leuk aan vindt. Ik zou het ook wel willen.
Ik had inderdaad een totaal ander beeld van hovawarts, misschien een beetje door de war gehaald met kuddebewakers. Zo zijn ze inderdaad wel interessant:)Inge O schreef: ↑29 mar 2022, 17:57
Denk je nu echt dat ik ze - met jouw wensen - zou aanraden als ik zou denken dat ze liever sloom bij jou op de bank of in de tuin liggen?
Deze waren vast liever thuis gebleven, ja :
En die van mij lopen regelmatig 10km mee met de fiets, en die 10 minuten dat ik even pauzeer aan het strand crossen ze alleen maar heen en weer met elkaar.
Ik vind een whippet en een lurcher ook al veel meer hond dan een kooikerhondje, maar misschien heb ik van dat ras ook een heel verkeerd beeld want ken ze alleen van foto’s.EchoMira schreef: ↑30 mar 2022, 00:09Wat bedoel je met genoeg hond? Want ik zie namelijk helemaal niet meteen een link tussen veel hond en massa.Nicoline schreef: ↑30 mar 2022, 00:03 ik wist niet dat Mechelaars zo zwaar zijn, zo zien ze er niet uit iig. Die ik heb gekend (teefjes) weet ik het gewicht niet van maar had ze eerder rond de 25-30 kilo geschat.
Mijn honden clownen op jouw pit bull. Sneller, slimmer, behendiger en gezonder.
Wat is er dan nog zo stoer aan?
Overigens is er helemaal niets mis met een pit bull, hoor. Maar ze zijn altijd binnenkort verboden en hoewel je misschien niet zoveel geeft om wat andere mensen vinden ben je echt totaal de sigaar als het een keer fout gaat.
Daarnaast sta ik gewoon liever niet als de lokale aso bekend en dat is wel wat er gebeurt met een pit.
Dat gezegd hebbende snap ik precies wat je er leuk aan vindt. Ik zou het ook wel willen.
Mijn hond is ook geen breed type hoor, de meeste mensen herkennen hem ook niet als pitbull want hij is een atletisch type, en mensen denken dat pitbulls breed horen te zijn. En als ik naar zijn familie kijk denk ik dat ik nog wel even van hem kan blijven genieten. Qua gezondheid is dat echt niet te vergelijken met die bully types en ook niet met amstaffs.
En inderdaad grote kans dat ik ooit voor een herder (Mechelaar of Hollands) ga.
-
Ja, ik vind ook alleen mooie slanke, lange pit bulls het mooist. Of van die karbonkels met zo'n spleet op de rug maar die honden komen nooit bij andere honden in de buurt en dat zoek ik niet.
Wil je een pointer? Zijn beulen hoor!
Ik ben zelf geen voorstander van stichtingen. Het gekonkel moeder! Nee. Gewoon niet.
Ik ga geen contracten tekenen en beloven dat ik alleen maar komijnenkaas op zijn toastjes doe. Ik snap dat het folklore is en dat er geen rechter uberhaupt naar gaat luisteren maar toch vind ik dat gewoon irritant.
Dat gezegd hebbende...hebben ze vaak praaaachtige honden. Huskykangalkruisingen met blauwe ogen en spierwitte wangen.
Wil je een pointer? Zijn beulen hoor!
Ik ben zelf geen voorstander van stichtingen. Het gekonkel moeder! Nee. Gewoon niet.
Ik ga geen contracten tekenen en beloven dat ik alleen maar komijnenkaas op zijn toastjes doe. Ik snap dat het folklore is en dat er geen rechter uberhaupt naar gaat luisteren maar toch vind ik dat gewoon irritant.
Dat gezegd hebbende...hebben ze vaak praaaachtige honden. Huskykangalkruisingen met blauwe ogen en spierwitte wangen.
Volgens mij vroeg [mention]mijke [/mention] wat een Ridgeback weegt . Niet wat een herder weegtNicoline schreef:ik wist niet dat Mechelaars zo zwaar zijn, zo zien ze er niet uit iig. Die ik heb gekend (teefjes) weet ik het gewicht niet van maar had ze eerder rond de 25-30 kilo geschat.Crutz schreef: ↑29 mar 2022, 20:18mijke schreef: oeps Ik vind die gewichten altijd zo moeilijk inschatten. Er zijn ook best grote herders van 35 kilo. Ik heb echt geen flauw idee wat een rr weegt
Al ken ik xmh van 45+ kilo
Hier zijn de mechelse herder reuen tussen de 32-38 kilo en de teven tussen de 21-28 kilo. Maar veel vinden mijn honden aan de kleine kant
- Inge O
- Posts in topic: 7
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Het stukje kuddebewaker is inderdaad een deeltje van hun genetische basis, maar er zit net zo goed ook Duitse Herder in (van decennia geleden, het oude type dus). Van de berghond hebben ze de rust en van de herder de actie, die balans vind ikzelf één van hun aangenaamste eigenschappen : ze moéten geen actie, ze willen heel graag actie.
In Engeland zit een vent die working Bullterriers fokt. Lyndon Ingles.
Práchtige functionele types, niet die volgevreten vadsige gevallen die je op de show ziet.
Ik heb zelf een zwak voor het ras Vind het meestal vrolijke honden met een snode blik. Misschien niet altijd even goed met soortgenoten maar hé, je bent wel wat gewend. Ik ken ze niet anders dan super mensvriendelijk.
Práchtige functionele types, niet die volgevreten vadsige gevallen die je op de show ziet.
Ik heb zelf een zwak voor het ras Vind het meestal vrolijke honden met een snode blik. Misschien niet altijd even goed met soortgenoten maar hé, je bent wel wat gewend. Ik ken ze niet anders dan super mensvriendelijk.
Oh! Die wil ik ook!Nanna schreef: ↑30 mar 2022, 10:23 In Engeland zit een vent die working Bullterriers fokt. Lyndon Ingles.
Zo, dat zijn mooie zeg!Nanna schreef: ↑30 mar 2022, 10:23 In Engeland zit een vent die working Bullterriers fokt. Lyndon Ingles.
Ja leuk, ik wilde ook een ouderwets type. Maar een coi waar de tranen je van in de broek schieten en allergie. Allemaal. Geen zin meer in.
Een mix met greyhound zou ik nog wel durven.