Wat voer jij?
- Lothian
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Re: Wat voer jij?
75% van de tijd kvv, momenteel vooral Kivo. 25% van de tijd geperste brok van wisselende merken. High energy voor de mannen, een brok met weinig calorieën voor Lucca.
- Eefsel
- Honden: 1
- Welke: Golden retriever
- Contacteer:
Brokken (cavom puppy) en kvv (smuldier) weet nog niet precies wat ik wil voeren als ze volwassen is, maar de combi brok en kvv spreekt me wel aan
Evelien en Maggie
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
- Mo-yi
- Welke: Malamute-husky
KVV ( Kivo of Lotgering ), dagelijks een wortel, soms een eendkarkas, kipkarkas, rauw ei, yoghhurt en soms van de post-mevrouw een koekie
Vlees (Dogmeat) en brok van de Lidl. Daar doe ik meestal nog wat kattenvoer uit blik over voor de smaak. Whiskas is het lekkerst. Ze krijgen soms ook hondenworst en potjes babyvoeding door hun vlees.
En natuurlijk wat er van ons eten overblijft.
En natuurlijk wat er van ons eten overblijft.
Brokken van Hills en een half stukje duck vlees erover twee keer per dag.
Tanja en Anne
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Hoofdzakelijk kvv. De niet actieve honden vooral Kivo en een beetje van de rest, Kika, Poppy en oude Sherlock krijgen kvv met groenten in, de 2 werkertjes wegens toch betere bespiering en kika daarnaast voor betere ontlasting, Sherlock heeft zonder groenten altijd krijtpoep dus die krijgt ook.
Enkele keren per week brok, ook wisselend van merk. Ik bestel meestal proefpakketjes kleine zakjes in verschillende smaken en nu en dan winnen ze een zak of koop ik er eentje want ik gebruik die ook als trainingssnoepjes in de treat and train.
En dan nog wat tafelrestjes en groenten, fruit, bessen en noten uit de tuin of van op wandeling en eens een eitje van onze kippen.
Do is vrij zelfvoorzienend op dat gebied.. bramen, hazelnoten, frambozen, dikke insectenlarven, wortels, afgevallen fruit, ze zoekt en vreet het allemaal . Eieren steelt ze ook.
Enkele keren per week brok, ook wisselend van merk. Ik bestel meestal proefpakketjes kleine zakjes in verschillende smaken en nu en dan winnen ze een zak of koop ik er eentje want ik gebruik die ook als trainingssnoepjes in de treat and train.
En dan nog wat tafelrestjes en groenten, fruit, bessen en noten uit de tuin of van op wandeling en eens een eitje van onze kippen.
Do is vrij zelfvoorzienend op dat gebied.. bramen, hazelnoten, frambozen, dikke insectenlarven, wortels, afgevallen fruit, ze zoekt en vreet het allemaal . Eieren steelt ze ook.
- Angelique
- Posts in topic: 3
- Honden: 6
- Welke: Husky Herder Hound
- Contacteer:
KVV en brok zijn het hoofdvoer.
Maar verder regelmatig eitje, yoghurt, wortel, komkommer, vleesafval van de slager en kipafval van de poelier en verder alles wat we over hebben, oh en Xtreme fruit bij voorkeur mandarijnen.
Magen van staal hier
Maar verder regelmatig eitje, yoghurt, wortel, komkommer, vleesafval van de slager en kipafval van de poelier en verder alles wat we over hebben, oh en Xtreme fruit bij voorkeur mandarijnen.
Magen van staal hier
-
- Welke: Havanezer
Brok (RC) Elmo weigert om vlees te eten wat rauw is. Zet hem een gehaktbal voor dan is deze zo op.
- Alex
- Honden: 2
- Welke: русская бабушка en västgötaspets
KVV (Kiezebrink), vaak nog een handje brok voor op te speuren (Wolf of Wilderness of Edgard & Cooper) en daarnaast eet ze met de pot mee. Vooral dol op komkommer en watermeloen.
Saba 23-05-24
KVV Darf aangevuld met KVV van Rodi zodat er niets bewaard moet worden
Beloning doe ik met brok, dus ik geef ook nog een klein beetje brok.
Beloning doe ik met brok, dus ik geef ook nog een klein beetje brok.
Kvv met paardenvet en Orozyme voor de tanden. En met regelmaat kippenkarkas of ander barfmateriaal.
- malinois
- Posts in topic: 5
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Hahaha dat zit in de familie mandarijntjesAngelique schreef:KVV en brok zijn het hoofdvoer.
Magen van staal hier
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ze krijgen in de ochtend KVV en in de avond brokken. Dat is makkelijker als we een keer niet thuis zijn (brok neemt makkelijker mee) en ik houd ze er beter mee op gewicht zonder mijzelf arm te voeren aan goede kwaliteit KVV
~Choose what helps your heart bloom~
Dit ja. Voor het ontbijt dan toch. 's Avonds eten ze standaard brok. Dat blijft ook altijd hetzelfde fish4dogs, maar heb wel 2 smaakjes en verschillende groottes (witvis en zalm).
Voor het ontbijt meestal 2 soorten brok in huis. Die wil ik dan niet te veel laten lijken op de brok die ze s avonds krijgen (dus geen vis een aardappel). Dat is dan meestal iets met vlees en granen, een geperste en een krokante brok. Op dit moment is het een krokante brok voor goede spijsvertering van royal Canin en een geperste brok voor kleine honden van prins. Daarnaast nog wat blikvoer en pakjes gestoomd vlees. En er liggen ook altijd rollen kvv, maar die wil ik nog wel eens vergeten te ontdooien, dus dat krijgen ze minder vaak
Hier krijgen ze in de ochtend kvv en in de avond brok. Op vakantie krijgen ze alleen brokken. Weer begonnen met kvv omdat Andor een lastige eter is. Ik vind kvv een gedoe, dus als het aan mij ligt krijgen ze alleen brokken.
- Angelique
- Posts in topic: 3
- Honden: 6
- Welke: Husky Herder Hound
- Contacteer:
Ik blijf dat toch een heel apart iets vinden, dat dat dan blijkbaar ook doorgegeven word maar echt hij doet er een moord voormalinois schreef: ↑27 sep 2021, 18:23Hahaha dat zit in de familie mandarijntjesAngelique schreef:KVV en brok zijn het hoofdvoer.
Magen van staal hier
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
De basis is brok, en wordt aangevuld met de niet-complete versie van kvv, (veel) ei, yoghourt, melk, en in de winter bij zeer koude temperaturen ook brood of havermout.
Fitz Maddie en Djinn krijgen brok, purizon paard.
Bij toeval op uit gekomen in de zoektocht naar Imps jeuk.
En Fitz doet het er heel goed op, is eindelijk een beetje stabiel qua gewicht.
Door de brokken gooi ik alles wat “over” is heen.
Voordeel is ook dat Imp zonder gedoe een brokje te pakken kan krijgen.
Imp eet kvv, daar doet zij het het best op.
Bij toeval op uit gekomen in de zoektocht naar Imps jeuk.
En Fitz doet het er heel goed op, is eindelijk een beetje stabiel qua gewicht.
Door de brokken gooi ik alles wat “over” is heen.
Voordeel is ook dat Imp zonder gedoe een brokje te pakken kan krijgen.
Imp eet kvv, daar doet zij het het best op.
-Maddie-Fitz-Imp-Djinn-Riddle-
Kivo en Darf pers brokken
- malinois
- Contacteer:
Ja echt, Xavi eet t liever dan vlees als je vlees en mandarijn voor zou zetten at ie eerst de mandarijn en daarna t vleesAngelique schreef:Ik blijf dat toch een heel apart iets vinden, dat dat dan blijkbaar ook doorgegeven word maar echt hij doet er een moord voormalinois schreef: ↑27 sep 2021, 18:23Hahaha dat zit in de familie mandarijntjesAngelique schreef:KVV en brok zijn het hoofdvoer.
Magen van staal hier
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
- malinois
- Contacteer:
Oh naast de kvv en barf krijgen ze hier ook restjes.