Pet peeves
Pet peeves
A pet peeve is a particular thing that bugs you every time. A peeve is an annoyance, and a pet peeve is an annoyance that's nurtured like a pet — it's something someone can never resist complaining about.
Is dat de wereld ook weer uit.
Maar. Barst los. Wat zijn jullie kynologische pet peeves?
Heel in het algemeen kan ik het niet laten te klagen over kutvechthonden Ribbels over rabbels.
Wat mijn eigen honden betreft; vieze ogen. Ik DULD geen snotje of korstje in een ooghoek. Dat dient er terstond uitgefrot te worden.
En jullie?
Is dat de wereld ook weer uit.
Maar. Barst los. Wat zijn jullie kynologische pet peeves?
Heel in het algemeen kan ik het niet laten te klagen over kutvechthonden Ribbels over rabbels.
Wat mijn eigen honden betreft; vieze ogen. Ik DULD geen snotje of korstje in een ooghoek. Dat dient er terstond uitgefrot te worden.
En jullie?
- annnie
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Re: Pet peeves
Zo'n plukje haren dat uit de vacht steekt als een hond in de rui is. Het steekt meestal uit de broek en ik moet ze er uit trekken.
En mensen die me verbaasd vertellen dat ik drie honden heb.....het was me nog niet opgevallen
En mensen die me verbaasd vertellen dat ik drie honden heb.....het was me nog niet opgevallen
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Tikkende nagels.
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Neusfluiten inderdaad. Froo doet het niet, die kan het volgens mij niet eens. Maar Mowin doet het de hele dag door. En niet dat er dan per se iets aan de hand hoeft te zijn he, hij doet het gewoon om alles wat hem ook maar een klein beetje dwarszit. Het is etenstijd? Neusfluiten. Ik wil een kluifje? Neusfluiten. Wil je me aaien? Neusfluiten. Bal is van de bank gerold? Neusfluiten. Ik plak hem echt nog een keer achter het behang.
Soms ligt hij echt op de bank te neusfluiten terwijl hij niet eens ergens ontevreden over is. Gewoon omdat het kan.
Soms ligt hij echt op de bank te neusfluiten terwijl hij niet eens ergens ontevreden over is. Gewoon omdat het kan.
- sabine
- Site Admin
- Honden: 1
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Dit ja! Zodra ik het ontwaar moeten ze stilstaan en pluk ik net zo lang tot het er weer netjes uitziet
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Honden model bijzettafeltje en bij mijn eigen honden ook de vieze (meestal zand) ooghoeken.
- Kruimel
- Welke: IJslandse honden
Dat gekef. En dan niet stoppen maar nog een kwartier binnensmonds doormopperen.
Het duo Olie en Bol
-
- Welke: Oud Duitse herder
Dat met die plukjes haar heb ik ook. Kan het niet laten.
Wat is neusfluiten eigenlijk? Zie dat zo vaak voorbij komen maar geen idee wat het is
Ik irriteer me ook aan prut ogen, en als bij kortharige honden de vacht niet glad ligt. Zo’n streep of pluk die omhoog staat omdat er iets tegen de haren in langs is gegaan ofzo. Dat moet ik dan meteen glad strijken.
Ik irriteer me ook aan prut ogen, en als bij kortharige honden de vacht niet glad ligt. Zo’n streep of pluk die omhoog staat omdat er iets tegen de haren in langs is gegaan ofzo. Dat moet ik dan meteen glad strijken.
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik wist het ook nooit, maar als je ooit een hond tegenkomt die het doet besef je het gelijk. Het is echt heel duidelijk. Helaas is Mowin nu niet bij mij dus ik kan het niet filmen, anders had ik dat wel even gedaan.
- annnie
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Haha dacht altijd dat ik de enige was die wandelingen onderbreekt om haar van de kont van d'r hond te gaan plukken. Moet me ook altijd vreselijk inhouden als ik het bij de hond van een ander zie.
-
- Welke: Oud Duitse herder
Ik laat Brego altijd even stoppen met lopen, plukje eruit en wij wandelen weer door. Doe het ook bij de hond van mijn ouders.
-
- Posts in topic: 9
- Welke: Whippet en Lurcher
Neusfluiten of piepen inderdaad.
Stelen van tafel of aanrecht is ook absoluut niet aan de orde. Als je dat al niet helder hebt valt de rest ook uit elkaar. Dan heb je in feite een kennelhond.
Stelen van tafel of aanrecht is ook absoluut niet aan de orde. Als je dat al niet helder hebt valt de rest ook uit elkaar. Dan heb je in feite een kennelhond.
-
Oh er zijn weinig dingen die me zo intiem kietelen als het uittrekken van een viltje uit de broek van een verder goed verzorgd beest.
Of een scherf van een nagel afhalen.
Of een scherf van een nagel afhalen.
- kloesje
- Welke: Australian kelpies
Met stip op 1: Neusfluiten.... crisis wat is dat irritant
Daarnaast moeten oogsnotjes altijd verwijderd worden en losse plukjes haar worden gevangen.
Daarnaast moeten oogsnotjes altijd verwijderd worden en losse plukjes haar worden gevangen.
- Lothian
- Posts in topic: 6
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Gemiemel rondom eten. Ik kijk naar Taro
En als ze een kluifje krijgen eet Dalí die niet altijd op maar hij gaat dat ding wel liggen verdedigen. Dan loopt Lucca drie uur later langs zijn mand er klinkt er van dat demonengegorgel omdat ze naar Zijn Botje keek zo dom en irritant.
Dorre bossen haar moet ik ook altijd direct wegplukken. Heerlijk vind ik dat!
En als ze een kluifje krijgen eet Dalí die niet altijd op maar hij gaat dat ding wel liggen verdedigen. Dan loopt Lucca drie uur later langs zijn mand er klinkt er van dat demonengegorgel omdat ze naar Zijn Botje keek zo dom en irritant.
Dorre bossen haar moet ik ook altijd direct wegplukken. Heerlijk vind ik dat!
Keffen. Vooral om niks. Oh god wat heb ik een intense hekel aan keffen. Echt een ikschopjeuithetraamkuthondgraftakkehekel.
- Omega
- Welke: Nu een echte toller
Plukjes haar en oogstrontjes moeten weg,
piepen, op andere honden afstuiven, uitvallen zijn irritant.
En inderdaad geblaf om niks.
piepen, op andere honden afstuiven, uitvallen zijn irritant.
En inderdaad geblaf om niks.
Lanai en haar klok: ze weet precies wanneer het etenstijd is, of wanneer het tijd is om op te staan in de ochtend, of voor de grote wandeling. Ze staart me dan gewoon aan of we niet eens iets moeten gaan doen.
Feta haar gekef. Ik schrik me soms een ongeluk wanneer die hoge schelle toon uit haar keel komt
Mensen die altijd en eeuwig met een ballenwerper lopen en niks anders met hun hond doen dan continu de bal over het veld gooien voor hun opgefokte hond. (Ik was vroeger ook een van die mensen, mij niet meer gezien).
Feta haar gekef. Ik schrik me soms een ongeluk wanneer die hoge schelle toon uit haar keel komt
Mensen die altijd en eeuwig met een ballenwerper lopen en niks anders met hun hond doen dan continu de bal over het veld gooien voor hun opgefokte hond. (Ik was vroeger ook een van die mensen, mij niet meer gezien).
Als ik superduur en heerlijk klaargemaakt voer voor ze neerzet, compleet met dat druppeltje vleesjus.
En dat daar dan eerst tien minuten weifelend naar gekeken moet worden. Godverdomme, de hondjes in de Oekraïne zouden killen voor zo’n bakje haute cuisine.
O, ze eten het wel op hoor. Met van die afgemeten hapjes. Ik kan ze dan wel sláán
En dat daar dan eerst tien minuten weifelend naar gekeken moet worden. Godverdomme, de hondjes in de Oekraïne zouden killen voor zo’n bakje haute cuisine.
O, ze eten het wel op hoor. Met van die afgemeten hapjes. Ik kan ze dan wel sláán
Dat ik constant moet opletten waar Mattie z'n poten neerzet, hij is werkelijk de enige hond die ik ken die in de hondenstront trapt. Hij kijkt werkelijk nergens naar pfffff
Miepen omdat ze haar zin niet krijgt. Daar kan ik echt pislink om worden.
Oogdingetjes en vosjes haar pulk ik er ook direct uit maar dat is een gewoonte geworden dus geen peeve meer.
Oogdingetjes en vosjes haar pulk ik er ook direct uit maar dat is een gewoonte geworden dus geen peeve meer.
-
Oh! Ik heb er geen geduld mee.
Dat demonstratief met je reet richting voerbak gaan liggen omdat het je nog een kwartiertje te vroeg is. Dan niet! Je moeder vreet het wel op.
Ze wenst alleen te vreten als ze trek heeft. Prima. Hopelijk heb je vanavond trek en mij hoef je vanmiddag niet aan te kijken.
Ze is nog niet verhongerd.
- Lothian
- Posts in topic: 6
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Dalí en Lucca eten heel regelmatig Taro z'n eten op ja
Maar hij kan best een onsje extra gebruiken dus irritant vind ik het wel.
Maar hij kan best een onsje extra gebruiken dus irritant vind ik het wel.