Pet peeves
- stellamay
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: een Woezeltje
Re: Pet peeves
Stipt op nummer 1; die verdomde neusfluit
Neusfluit als het kussen verkeerd ligt, neusfluit als hij op balkon inspectie moet doen, neusfluit als hij zijn zin niet krijgt (en dan nog maar uitvogelen wát het is), neusfluit tijdens het borstelen, neusfluit onder de douche etc.
Of dat je héél voorzichtig zijn oortjes kamt, en hij het dan uitgilt alsof hij geslagen wordt. Elke keer weer raak. Rotaap
Neusfluit als het kussen verkeerd ligt, neusfluit als hij op balkon inspectie moet doen, neusfluit als hij zijn zin niet krijgt (en dan nog maar uitvogelen wát het is), neusfluit tijdens het borstelen, neusfluit onder de douche etc.
Of dat je héél voorzichtig zijn oortjes kamt, en hij het dan uitgilt alsof hij geslagen wordt. Elke keer weer raak. Rotaap
- Kruimel
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: IJslandse honden
Dat gaat hier na 10 seconden de koelkast weer in. En dan krijg je 2 dagen niks.Nanna schreef: ↑01 apr 2022, 10:58 Als ik superduur en heerlijk klaargemaakt voer voor ze neerzet, compleet met dat druppeltje vleesjus.
En dat daar dan eerst tien minuten weifelend naar gekeken moet worden. Godverdomme, de hondjes in de Oekraïne zouden killen voor zo’n bakje haute cuisine.
O, ze eten het wel op hoor. Met van die afgemeten hapjes. Ik kan ze dan wel sláán
Het duo Olie en Bol
- Lothian
- Posts in topic: 6
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Ik zal eens kijken of ik Dalí z'n geneusfluit op film krijg. Rond etenstijd is dat vaak wel raak
- Daan
- Posts in topic: 3
- Welke: Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ik heb er wel eens op gegoogled haha maar daar kwam volgens mij niet zo heel veel uit.
- _Tiny_
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Lange nagels. Vind ik echt geen gezicht. Waar is mijn tang!
En bossen oorhaar wil ik ook uitdunnen. Oh en lang piemelhaar bij langharige reuen. Van die vieze, lange piemeldreadlocks. Die knip ik ook netjes kort.
En bossen oorhaar wil ik ook uitdunnen. Oh en lang piemelhaar bij langharige reuen. Van die vieze, lange piemeldreadlocks. Die knip ik ook netjes kort.
Oogsnotjes, haar tussen tenen, maar met stip op 1: het gevreet van alles wat eetbaar is, was, en gewoon, bij enige twijfel. Zie-dend.
- malinois
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Neusfluiten. Ze deden t nooit tot hier een duitser kwam logeren die t deed. Nu doet Xanu t ook. Ik kan er niet tegen! Kop dicht.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Yvette
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Keffen... Freek heeft daar nogal een handje van, om niks, de hele dag. Mutsen om en met eten, vreselijk.
Neusfluiten ken ik ook niet, niet onder die noemer denk ik in elk geval. Ben heel benieuwd naar de filmpjes
Neusfluiten ken ik ook niet, niet onder die noemer denk ik in elk geval. Ben heel benieuwd naar de filmpjes
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
- Zamunda
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Flex aan een halti .
Die prutjes in de ogen inderdaad, die moeten er gewoon uit. Irritant dat ze dat zelf niet gewoon elke vijf minuten even doen.
De loszittende vacht zou ik ook graag meteen goed plukken maar dan kan niet bij Willem, misschien kan ik bij Murf in de herkansing straks .
Die prutjes in de ogen inderdaad, die moeten er gewoon uit. Irritant dat ze dat zelf niet gewoon elke vijf minuten even doen.
De loszittende vacht zou ik ook graag meteen goed plukken maar dan kan niet bij Willem, misschien kan ik bij Murf in de herkansing straks .
Neem een Duitse herder .
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Daan
- Posts in topic: 3
- Welke: Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ooooo nou heb ik er beeld bij! Ja dat is irritant haha, Teddy doet het sporadisch (is dan ook een herder) maar ik dacht altijd dat het meer vanuit de keel/gehemelte kwam. Nooit te oud om te leren
Precies dit. Tanja is daar een kampioen in. Die ligt echt helemaal tegen me aan in bed, en dan maakt ze ook het laken nog eens nat.
En dat ze overdag zichzelf heel goed kunnen toedekken, maar ze me s’nachts op mijn hoofd slaat zodat ik het dekbed omhoog doe. Plus dat ik mijn kussen eerst twintig centimeter opzij doe zodat ze via de zijkant van het hoofd eind naar haar plekje kan.
Anne slaat me niet op mijn hoofd maar die duwt s’nachts haar neus tegen me aan zodat ik het dekbed aan mijn voeteneind omhoog doe en zij eronder kan kruipen.
Echt leuk, en dat is soms wel twee keer per nacht, want soms gaan ze ook even naar Gerard toe. Gelukkig merk ik het haast nooit als ze uit bed gaan.
Tanja en Anne
ik noemde dat dus altijd miepen maar dat is dus neusfluiten.
Bij mij met stip dus op nr1.
Ik wordt daar dus strontchagrijnig van.
Echt pislink.
Verder niet veel echte peeves.
- Yvette
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Oooohh dat Ik noem dat ook gewoon piepen of zeuren, Chupa doet dat altijd als ie eten krijgt. Of als z'n dekentje niet goed ligt of als hij het koud heeft. Ik heb er niet echt een hekel aan, het zijn gelukkig maar korte momenten.
Groetjes Yvette
De keukendeur openmaken en naar buiten vliegen als ze het hek hoort sluiten of iets in de tuin ziet zitten (of denkt te zien zitten).
Deur zit dus altijd op slot, maar het levert wel krassen op, want je kan nooit weten of die deur toevallig niet toch open is
Die deur achter zich weer dicht doen lijkt geen optie
Deur zit dus altijd op slot, maar het levert wel krassen op, want je kan nooit weten of die deur toevallig niet toch open is
Die deur achter zich weer dicht doen lijkt geen optie
Het verschilt nogal per hond. Oor deed dit ook wel eens, maar dan was het een paar keer kort achter elkaar. Vaak gelardeerd met zo'n paar keer gaan verliggen en iets te uitbundig gapen of zo. Ik vond dat altijd wel grappig want het was meestal ook wel gepast. Dat ik al had gezegd dat we gingen wandelen ofzo, maar nog even een appje aan het beantwoorden was. Dan had ze het volste recht ongeduldig te zijn vond ik.
Maar de hond van mijn moeder is een ander verhaal. Als die bij ons kwam logeren (godzijdank nu nooit meer), dan deed hij dit De. Hele. Nacht. Lang. Als we de deur van de slaapkamer dicht deden ging hij voor de deur staan met zijn neus onderaan bij de spleet en dan maar piepen en zuchten. Het was heeeeeeel zachtjes maar mijn god, wat IRRITANT!!!! Op zulke momenten kon ik hem wel wurgen.
- Lothian
- Posts in topic: 6
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Man zag mij vanochtend Dalí z'n geneusfluit filmen en heeft voor jullie nog een filmpje gemaakt (toen ik thuiskwam ).
Wanneer de camera naar Taro wijst hoor je zijn combinatie van fluiten en kermen/zeuren/piepen. Voor mijn gevoel gebruiken ze daarbij veel meer hun stembanden al doen ze dat voor het echte fluiten vast ook.
Als Dalí in beeld is hoor je vooral zijn neusfluiten en daarna kermt Taro ook weer mee.
Lucca zwijgt eigenlijk altijd, maar dat is dan ook de beste hond ooit.
Haha, je kunt precies goed het verschil horen tussen het gefluit uit de neus en het gepiep dat idd echt van de stembanden komt. Wat irritant dat hij het gewoon tegelijk doet
Nou, ik vind dat gekerm met de stembanden ook irritant, zeker als er nog een flinke vibrato in zit. Tosca kan dat doen als ze andere honden ziet waar ze niet heen mag.
- Inge O
- Posts in topic: 4
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Hahaha, ja, natuurlijk, daarom noemen we het ook juist NEUSSSSSfluiten .
@Lothian raar, op dat eerste filmpje van Dalí hoor ik helemaal niks , en Taro is inderdaad een schoolvoorbeeld van het verschil tussen neus- en keelgeluid.
- Inge O
Warten fluiten geen neus, overigens , nooit, ze mis het gen .
- Desiree
- Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet
Piepen/neusfluiten, krijsen, blaffen en sop geluiden. Vrijwel altijd is dat Izzy.
Vieze ogen, helaas Droef heeft ze elke dag wel een paar keer.
Vanuit het niets ineens achter me staan of zitten zodat ik bijna mijn nek of de honden breek. Daar hebben ze allebei een handje van. Izzy vooral als ik in de keuken bezig ben en Droef is al meerdere malen overreden door mijn bureaustoel.
Vieze ogen, helaas Droef heeft ze elke dag wel een paar keer.
Vanuit het niets ineens achter me staan of zitten zodat ik bijna mijn nek of de honden breek. Daar hebben ze allebei een handje van. Izzy vooral als ik in de keuken bezig ben en Droef is al meerdere malen overreden door mijn bureaustoel.
Elke keer wanneer ik over het hekje naar de keuken stap, staat Jaap daar. En dan let ik er verdorie op en komt ie nog snel snel op de verkeerde plaats staan.
Die geef ik minstens 10 x per dag een karatetrap onder z'n bek. Als hij geen tanden meer heeft, was ik het. Bel 114 maar.
Die geef ik minstens 10 x per dag een karatetrap onder z'n bek. Als hij geen tanden meer heeft, was ik het. Bel 114 maar.
- Inge O
Ik heb hier ook een stokdoofje, maar die snapt eigenlijk nog net zo goed wat ik zeg (fysiek) als toen ze wel nog hoorde, vreemd dat die van jou dat niet snapt.