Even meedenkers gevraagd rondom issues Guus
Re: Even meedenkers gevraagd rondom issues Guus
Dat dacht ik al, want je verhaal over Guus kwam me zo bekend voor En eend (en lam) vallen voor Mac onder de 'verboden' voeding
Guus heeft alleen die pancreas ontsteking niet gehad maar wel een abces in zijn hoofd. Zomaar. Niks gevonden aan oorzaak. Wel geopend en schoon gemaakt. Was echt kantje boord dus ik let super goed op hem. Dat er niet ineens weer zoiets optreed want ik ben als de dood dat er wat mis gaat met hem. Ondanks dat hij het verder dus super goed doet.
- Pemba
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Tibetaanse terriër
Probeer eens kvv van paard, dat is erg mager.
Paard, wild, konijn, rund, kip, fazant (de enige die Mac niet lekker vindt) . De pancreatitis kwam voor mij ook uit het niets, maar het bleek dus dat hij extreem gevoelig is voor vetten, welke dan ook. Alleen visvet verdraagt hij wel. Snackjes zijn gedroogde kip of van die gevriesdroogde kattenbrokjes (Cosma of zoiets)
- pioenroos
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Het klinkt mij ook in de oren alsof hij last heeft van z'n maag. Oorzaak is natuurlijk gissen. Wormen, niet tegen lege maag kunnen chronische maagontsteking, allergie, iets wat zichzelf in stand houdt door het eten van zooi: misselijk dus veel gras/houtjes eten maar vervolgens misselijk voor geïrriteerde maag.
Aangezien hij dus sowieso allergisch is voor rund zou je kunnen kijken of er nog meer allergieën meespelen. Kip, ei en ook melkproducten allergie komt ook nogal eens voor bij honden. Misschien zou je hem op 1 diersoort die hij tot nu toe zelden kreeg kunnen zetten of een hyperallergene brok en dan echt helemaal niks anders erbij voor 6 weken. Als dat verbetering geeft per 6 weken telkens 1 eiwitsoort erbij.
Aangezien hij dus sowieso allergisch is voor rund zou je kunnen kijken of er nog meer allergieën meespelen. Kip, ei en ook melkproducten allergie komt ook nogal eens voor bij honden. Misschien zou je hem op 1 diersoort die hij tot nu toe zelden kreeg kunnen zetten of een hyperallergene brok en dan echt helemaal niks anders erbij voor 6 weken. Als dat verbetering geeft per 6 weken telkens 1 eiwitsoort erbij.
- Inge O
- Posts in topic: 4
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Daar lijkt het op. Obsessief eten van oneetbare dingen ( = pica @BieneMaya, dat is een symptoom, niet een aandoening) wijst bijna altijd op chronische maag/dunnedarmklachten.
Schildklier of misschien toch mogelijk last van alvleesklier..
Hier vermijd ik tegenwoordig kip. Heb het idee dat Aak er niet zo goed meer op reageert. Wij voeren nu KVV met paard erin, en ook wildmix.
Aak had vandaag last van zijn maag, en dan heeft hij de behoefte om groen te eten.. mijn blauwe druifjes, tulpen en hartgespan moesten er net aan geloven bij gebrek aan gras in onze tuin
Buiten heeft hij veel gras staan vreten net. Maar goed dat is tijdelijk en toevallig vandaag.
Chara heeft die alvleesaandoening, zij vreet echt als ze de kans krijgt van straat. De ganzen zijn weer terug in het land, en terug bij de haven hoera voor haar.. voor ons wat minder.. ganzenstront is bij uitstek uitverkoren nu, maar niet gezond.
Als je zegt dat hij behoefte heeft aan veel eten, maar niet aanzet, en zo op de foto zie ik ook niet echt een slechte vacht.. dan zou ik wel naar die alvleesklier laten kijken dmv bloedtest, evt. met B12 tekorten.
Reden is dan dus Chara, die niet ziek oogde, maar wel dus mager was, veel wilde vreten en inderdaad neiging tot PICA had/heeft.
Hier vermijd ik tegenwoordig kip. Heb het idee dat Aak er niet zo goed meer op reageert. Wij voeren nu KVV met paard erin, en ook wildmix.
Aak had vandaag last van zijn maag, en dan heeft hij de behoefte om groen te eten.. mijn blauwe druifjes, tulpen en hartgespan moesten er net aan geloven bij gebrek aan gras in onze tuin
Buiten heeft hij veel gras staan vreten net. Maar goed dat is tijdelijk en toevallig vandaag.
Chara heeft die alvleesaandoening, zij vreet echt als ze de kans krijgt van straat. De ganzen zijn weer terug in het land, en terug bij de haven hoera voor haar.. voor ons wat minder.. ganzenstront is bij uitstek uitverkoren nu, maar niet gezond.
Als je zegt dat hij behoefte heeft aan veel eten, maar niet aanzet, en zo op de foto zie ik ook niet echt een slechte vacht.. dan zou ik wel naar die alvleesklier laten kijken dmv bloedtest, evt. met B12 tekorten.
Reden is dan dus Chara, die niet ziek oogde, maar wel dus mager was, veel wilde vreten en inderdaad neiging tot PICA had/heeft.
Klinkt als Semmy.
Die vreet ook alles op, heeft goede poepjes, spuugt soms, glanst en ziet er goed uit maar wel wat magertjes.
Is alleen niet altijd hyper maar buiten wel altijd en eeuwig die neus aan de grond om eten te vinden.
Sem heeft een auto imuunziekte.
Zit (nog) niet aan de medicatie.
Die vreet ook alles op, heeft goede poepjes, spuugt soms, glanst en ziet er goed uit maar wel wat magertjes.
Is alleen niet altijd hyper maar buiten wel altijd en eeuwig die neus aan de grond om eten te vinden.
Sem heeft een auto imuunziekte.
Zit (nog) niet aan de medicatie.
- Gudrun
- Posts in topic: 3
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Maaglast denk ik ook.
Ik had ooit een schotse herder die gelijkaardige symptomen had (alleen niet dat alles vreten, was een hele kieskeurige eter), was chronische maagontsteking door combinatie stress en campylobacter. Diagnose ook gesteld door gastroscopie, wel even een roesje nodig daarvoor helaas. Ik meen me te herinneren dat hij toen flagyl kreeg.
Misschien nog een tip in afwachting van verder onderzoek: Kika vrat ook alles en kotste dat net zo blij terug uit, bij haar gaat/ging het dan beter als ik een weekje puur maag geef. Nu ik er over denk ik dat wel voorbij laatste maanden, was meer als pup/jonge hond, mede denk ik door traag herstel van Giardia infectie.
Staat hij soms in "spelbuiging" houding zo maar?
Dat kan ook op buikpijn wijzen, Pippa en Sookie deden dat fel tijdens pancreatitis.
Dierenarts dus! En succes!
Ik had ooit een schotse herder die gelijkaardige symptomen had (alleen niet dat alles vreten, was een hele kieskeurige eter), was chronische maagontsteking door combinatie stress en campylobacter. Diagnose ook gesteld door gastroscopie, wel even een roesje nodig daarvoor helaas. Ik meen me te herinneren dat hij toen flagyl kreeg.
Misschien nog een tip in afwachting van verder onderzoek: Kika vrat ook alles en kotste dat net zo blij terug uit, bij haar gaat/ging het dan beter als ik een weekje puur maag geef. Nu ik er over denk ik dat wel voorbij laatste maanden, was meer als pup/jonge hond, mede denk ik door traag herstel van Giardia infectie.
Staat hij soms in "spelbuiging" houding zo maar?
Dat kan ook op buikpijn wijzen, Pippa en Sookie deden dat fel tijdens pancreatitis.
Dierenarts dus! En succes!
- Inge O
Geen Heliobacter?
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Hmm.. kan best, ik weet het niet meer. Stond ergens op HF maar daar heb ik dus niks meer aan
Campylobacter jejuni ofwel was dat bij een andere hond, heliobacter is die die pylorusstenose kan geven he, kan die ook geweest zijn.
- Inge O
Campylobacter is een typische darmbacterie, Heliobacter is typisch maag.
- Inge O
Nee, dat is niet zo want jij vroeg je namelijk af of het dat zou kunnen zijn, en die vraag op zich is al niet logisch gezien Marc letterlijk vertelt dat het om de symptomen gaat die onder pica vallen.
Als het om de symptomen gaat die onder pica vallen mag ik dus niet opperen dat het misschien pica zou kunnen zijn. Oke.
- Lothian
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
@BieneMaya, het is een beetje alsof iemand zegt dat ze een BMI van 32 heeft en jij oppert dat het obesitas zou kunnen zijn.
Eh ja, omdat overgewicht ook door medicatie kan komen dus om er dan maar gelijk vanuit te gaan dat het door gevreet komt is ook weer zoiets.
- Lothian
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
? Ik geloof dat wij elkaar niet begrijpen
Het is nog vroeg dus dat is niet erg
Ja. Ik ben niet wakker zie ik. Bovenstaande dient genegeerd te worden.