Wat zijn de beste knuffelhonden?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Random
Posts in topic: 2

Re: Wat zijn de beste knuffelhonden?

Bericht door Random »

Ik vind de beste knuffelhond eentje die niet voortdurend om knuffels komt vragen. Yuna is daar bescheiden in. Jorla was fijn knuffelen omdat ze zo groot was. Zat ik op de bank en kwam ze tussen mijn benen zitten en dan sloeg ik mijn armen om haar heen. Mijn hoofd op haar hoofd.

Mijn teckel vroeger kon zo lekker tegen mijn rug aan komen liggen 's nachts, letterlijk een steuntje in de rug. :hartjes:

De grootste knuffeltrut hier in huis is Gapi, dat ga ik nog wel missen straks.
Frootje
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Een Froo! Die leeft om geknuffeld te worden, het is echt het hoofddoel van haar bestaan. Ze komt er zelf wel om vragen als je het niet doet. :F:

Van Froo weet ik natuurlijk niet wat ze is en ik heb weinig ervaring met rashonden en hun knuffelbaarheid verder. Ik ben opgegroeid met Newfoundlanders. Dat waren echt knuffelhonden. :F: Mijn Sheltie vond het niet zo boeiend. Ze liet het wel toe hoor, maar als je het niet deed vond ze het ook prima en ze kwam het niet opzoeken. Zij was gewoon niet zo'n knuffelhond.
annnie
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Bericht door annnie »

Nanna schreef: 02 apr 2022, 16:41 Teckels. Warmtezoekende kroketjes en geen lange stelten die in het rond zwaaien.

Afbeelding
Haha, m'n moeder probeert me iedere keer haar teckels aan te smeren, maar het zijn teckels..
Afbeelding
HillieS
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Jamie knuffelt het langst, en is een ontzettende contactligger.
Yara is sinds dat ze haar nest heeft gehad toen ze 3 was ook steeds knuffeliger en vooral meer contactliggerig geworden. Even knuffelen was altijd wel ok. Maar daarna vroeg ze er ook zelf meer om
Afbeelding
annnie
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Bericht door annnie »

Eigenlijk zou ik ooit wel een Italiaans windhondje willen, zo'n vreselijk truttig ding in een onesie. Maar ik ben bang dat ze te springerig zijn als knuffel slachtoffer en vast verder nog erger zijn dan teckels qua eigengereidheid

Toevoeging. Heb ze even gegoogled en dit staat er over de opvoeding op het web
Vereist een benadering met zachte hand, anders trekt hij zich 'uit de relatie terug'
:lol1: Een hond die het uit maakt met je als het hem niet zint. Misschien toch maar een havanezer. Dat zijn toch die leuke dwijltjes die zakdoekjes ophalen voor niezende forumleden?
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

annnie schreef: 02 apr 2022, 22:06 :lol1: Een hond die het uit maakt met je als het hem niet zint. Misschien toch maar een havanezer. Dat zijn toch die leuke dwijltjes die zakdoekjes ophalen voor niezende forumleden?
Haha nee, die heb ik al. En door de niet truttige hava's ook een harige dwerg.

Zus is de enige die echt de rust heeft en het gezellig vindt om lekker tegen me aan te liggen. Hele dagen als het aan haar ligt. Sjaak is een actieve knuffelaar en Jaap komt graag heel stil met z'n kop omlaag tegen me aan hangen. Armen om z'n nek en neus in die dikke kraag, heerlijk. Als puppy moest hij al altijd aan m'n kruin snuiven, en dat doet hij nog :mrgreen:
Toch moeten ze 670 worden willen ze evenveel contacturen als Charlie bij elkaar schrapen.
Afbeelding
katerke

Bericht door katerke »

Sliske de mastiff is een echte knuffelbeer; die geniet er intens van . Jakke kan er even van genieten en dan is hij weer weg. Keeperke het graussieke kan er ook heel den dag van genieten om gekriebeld te worden.
Afbeelding
Gretha
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Dat waren zonder twijfel onze Newfoundlanders. Daar kon iedereen alles mee doen en ze vonden het fantastisch.

Met z'n tweeën met alle 4 de poten in de lucht op het schoolplein geknuffeld worden door 30 kinderen was de hemel voor ze.
Afbeelding
sabine
Site Admin
Honden: 1
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

Pom houdt wel van knuffelen maar ze klimt niet op schoot ofzo. Gelukkig want daarvoor is ze net een beetje zwaar. Maar ze ligt wel graag tegen je aan knuffels te ontvangen. Karel houdt het niet zo lang vol, maar je kan hem wel lekker als ie op de bank ligt even een knuffel geven. Tilt ie zo dat grote hoofd op, heel lief :) Ik vind dit goed genoeg, ik heb ook nog 2 plak-katten
Barkley

Bericht door Barkley »

Ik word jaloers op al die knuffelhonden. Fred knuffelt wel en vaak op zijn initiatief maar na 5 tot 10 minuten vind hij het wel weer best
Nicoline

Bericht door Nicoline »

Klapkaken :mrgreen: die zijn namelijk met alles intens, ook met knuffels.
Nanna

Bericht door Nanna »

Als je graag knuffelt neem dan maar geen Puli. Ze liggen ALTIJD in mijn buurt en het zijn mijn schaduwen maar echt fysiek worden doen ze niet graag. Diejen kloteteckels wel.
Het heeft ook voordelen want ik hoef nu nooit meer ongemakkelijk in een stoel op mijn aaipet te klooien omdat zich een teckel daaronder met een vastberaden bek geposteerd heeft.
Random

Bericht door Random »

Berners natuurlijk, duh! :pffff:
Dit is het broertje van mijn eerste berner, Olivia's beauty vd huppeldepup, aka Duty. 🥰
Hij is 14 jaar geworden en zij 13.( hij heette Oscar of Olivier, ik weet het niet meer precies.)
Afbeelding
Plaats reactie