Even meedenkers gevraagd rondom issues Guus
Re: Even meedenkers gevraagd rondom issues Guus
Hij eet geen dingen die oneetbaar zijn trouwens. Stukjes zacht hout zijn het enige dat je oneetbaar zou kunnen noemen maar die kan hij soort van verteren dus misschien zit daar nog wat voedingswaarde in. Poep is wel echt eten want dat eten veel dieren. Dus ik zou niet willen zeggen dat hij oneetbare zaken eet.
Vandaag heeft hij nergens last van en eet hij ook minder in het bos. We gaan binnenkort de ontlasting laten checken op wormen en dan eens kijken wat evt ontwormen doet
Eet hij niet uit verveling? Bertus eet ook alles wat hij tegen komt maar als ik wat brokjes in het gras gooi eet hij alleen de brokjes op en laat de rest liggen
Ik twijfel er niet aan dat hij genoeg beweging en aandacht krijgt hoor maar misschien wil hij iets extra’s doen met zijn hersenen? Dat is het leuke van brokken voeren die kan je in een puzzel doen of in de tuin strooien
Ik twijfel er niet aan dat hij genoeg beweging en aandacht krijgt hoor maar misschien wil hij iets extra’s doen met zijn hersenen? Dat is het leuke van brokken voeren die kan je in een puzzel doen of in de tuin strooien
Hij zou zeker kunnen eten uit verveling. Hij verveelt zich snel al heeft hij een erg rijk leven. Dagelijks 2 uur los. Tuin van 1500 vierkante meter met loslopende kippen en schapen. Buurhonden aan alle kanten om tegen te blaffen. Andere hond in huis en elke dag een lamsoor om te knagen. We nemen hem twee keer per dag mee met de auto voor een korte wandeling van 30 minuten en dus een lange van 1.5 uur. Bos, polder of zandafgraving ook nog eens dus niet steeds hetzelfde. En hij mag blaffen en spelen zoveel hij wil. En hij ligt elke avond bij ons op de bank en we zijn maar 2 werkdagen overdag echt weg.Smoushond schreef: ↑03 apr 2022, 15:36 Eet hij niet uit verveling? Bertus eet ook alles wat hij tegen komt maar als ik wat brokjes in het gras gooi eet hij alleen de brokjes op en laat de rest liggen
Maar hij vindt het maar saai. Bas raakt overspannen van zoveel en Guus vindt het boooooring....
Als hij er niet ook soms bij spuugde en duidelijk last had dacht ik ook aan verveling. Soms is hij smorgens zo misselijk dat hij niet kan eten en helemaal kruiperig doet
Nog even een klein dingetje, hij krijgt dentasticks? Daarin zit vlees en dierlijke bijproducten. Misschien ook rund?
Nee die krijgt Bas als hij een lamsoor krijgt. Dat was een vergissing. Hij heeft er wel eens een gehad en dat viel goed. Iemand heeft me ooit uitgelegd dat dat soort bewerkte eiwitten nauwelijks nog allergische reacties geven. Een mergpijp is super slecht voor hem en bewerkte eiwitten gaat wel. Hij krijgt ook wel eens met wandelen een snoepje van iemand. Dat laat ik ook toe al is het rund. Dus die kleine dingen doen hem niks en dat is echt maar heel soms.
Even een hele vreemde update. Het vreten is een stuk minder en hij lijkt ook weer aan te komen. Sinds ik dit schreef geen een keer in huis gespuugd of überhaupt gespuugd. Ook is hij weer veel kalmer in zijn gedrag. Wij zijn overgegaan op kalkoen en het kan best wel zijn dat de eend en de lam hem slecht vallen. Uiteraard hou ik hem scherp in de gaten maar zoals ik het nu zie gaat het heel erg goed met hem en dat maakt mij super blij.
- Gudrun
- Posts in topic: 3
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Oh wat goed!Marc schreef: ↑08 apr 2022, 13:42 Even een hele vreemde update. Het vreten is een stuk minder en hij lijkt ook weer aan te komen. Sinds ik dit schreef geen een keer in huis gespuugd of überhaupt gespuugd. Ook is hij weer veel kalmer in zijn gedrag. Wij zijn overgegaan op kalkoen en het kan best wel zijn dat de eend en de lam hem slecht vallen. Uiteraard hou ik hem scherp in de gaten maar zoals ik het nu zie gaat het heel erg goed met hem en dat maakt mij super blij.
Houden zo!
Fijne update! Ik vond het zo'n zielig gezicht als Mac zo bedrukt zat te kijken en moest spugen. Ik noem dat 'pips'. Hij is roetzwart
Wist toen natuurlijk niet dat een verandering van dieet zo'n omslag zou geven. Hoop dat het zo voortzet en als het met maagzuur te maken heeft, kun je altijd nog extra maaltijdje geven.
Wist toen natuurlijk niet dat een verandering van dieet zo'n omslag zou geven. Hoop dat het zo voortzet en als het met maagzuur te maken heeft, kun je altijd nog extra maaltijdje geven.
- HillieS
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Wat fijn, hopelijk zet dit door!
- Gretha
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Dat klinkt een stuk beter. Ik duim dat het zo blijft