Pet peeves

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Lothian
Posts in topic: 6
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Pet peeves

Bericht door Lothian »

Inge O schreef: 02 apr 2022, 17:18 Warten fluiten geen neus, overigens :P , nooit, ze mis het gen :cheer: .
Ondanks de Duitse herder-invloed! Ergens in de selectie wist iemand waar -ie mee bezig was :mrgreen:
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 4
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Lothian schreef: 02 apr 2022, 20:15
Inge O schreef: 02 apr 2022, 17:18 Warten fluiten geen neus, overigens :P , nooit, ze mis het gen :cheer: .
Ondanks de Duitse herder-invloed! Ergens in de selectie wist iemand waar -ie mee bezig was :mrgreen:
:proest:

Die wist dat ze bij mij terecht zouden komen :LOL: .
EchoMira
Posts in topic: 9
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Een van de twee, soms beiden kunnen janken in de bench in de auto.
Ze waren volstrekt tevreden met hun situatie maar sinds ik een grote bench heb gekocht waarin het nog fijner toeven moest zijn is het janken en bibberen.

Dus dat moet weer veranderd. Komt goed maar niet nu en tot dan hou je je smoel!

Dat smoel houden lukt met een snauw en een klap op het hok maar dat is voor de ontspanning dan weer niet optimaal dus dat doe ik niet.
Dus ik hou ze maar een beetje aan de praat met koekjes vanaf achter het stuur. Dat werkt ook. Niet erg veilig maar alles is beter dan dat caviageoeink.
Dirkje
Posts in topic: 1
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Dirkje en haar dwangmatige happen naar de bal als ik ‘m op wil pakken om te gooien. Echt, zo irritant. Verder het neusfluiten van Ben. Maar daar heb ik helaas geen last meer van.
O, en het gemiauw van mijn oude Assepoes. Als ze naar buiten wil en dat niet mag gaat ze herrie maken. Miauwen, rustig een half uur achter elkaar. Ze klinkt als een schorre kraai. :lol1:
Ik haat het maar ze is oud en lief dus het is haar vergeven.
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Zinodo schreef: 02 apr 2022, 19:18
Tara schreef: 02 apr 2022, 19:12 Het hysterische gedrag van de één, blaffen en dringen bij de deur. Zodra die op een kiertje gaat beukt hij zich er doorheen. Ik heb er zo’n hekel aan, beheers je zeg!
Verder het gejoel van mijn bejaardo, niet af te kappen en hárd!
Heel naar, want ze is alleen maar gewoon heel blij en bij ons roept het alleen maar enorme irritatie op waardoor we boos worden. Eigenlijk heel sneu.
Maar als je dat weet, dan kun je je daar toch overeen zetten, lijkt mij? Ze is alleen maar heel blij. Ze bedoelt er niks kwaads mee. Waarom blijf je boos worden? Kun je haar maar niet beter laten inslapen dan iedere dag boos op worden van enorme irritatie? :(

He?

Mijn vader is net zo. Die heeft geen benul van zijn volume en dan zit hij toch door de telefoon te schreeuwen.
In laten slapen vind ik zonde maar nee, daar kan ik me niet overheen zetten. Brul niet zo ouwe gek.
Het erge is ook nog dat ik vanaf mijn 14e al moest zeggen wie ik was want ik klink kennelijk hetzelfde dus ze zullen bij mij ook wel de vliegende tinnitus oplopen. Dat maakt het nog irritanter.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Zinodo schreef: 02 apr 2022, 20:56
EchoMira schreef: 02 apr 2022, 20:38
Zinodo schreef: 02 apr 2022, 19:18

Maar als je dat weet, dan kun je je daar toch overeen zetten, lijkt mij? Ze is alleen maar heel blij. Ze bedoelt er niks kwaads mee. Waarom blijf je boos worden? Kun je haar maar niet beter laten inslapen dan iedere dag boos op worden van enorme irritatie? :(

He?

Mijn vader is net zo. Die heeft geen benul van zijn volume en dan zit hij toch door de telefoon te schreeuwen.
In laten slapen vind ik zonde maar nee, daar kan ik me niet overheen zetten. Brul niet zo ouwe gek.
Het erge is ook nog dat ik vanaf mijn 14e al moest zeggen wie ik was want ik klink kennelijk hetzelfde dus ze zullen bij mij ook wel de vliegende tinnitus oplopen. Dat maakt het nog irritanter.
Ja, je pa is idd vast en zeker op hetzelfde cognitieve niveau als een demente bejaarde hond :lol1:
Maar ja, dat is irritant. Sterkte.
Dit is me te complex en te weinig interessant.
Je hebt ongetwijfeld weer gelijk.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nee het is helemaal niet een heel ding.
Het is gewoon vreemd om te doen alsof het normaal is dat je je hond in laat slapen omdat je zijn blaf niet leuk vind.
Dat is gewoon niet het dilemma van de dag, zeg maar.

Vind je zelf wel dat voor jouw honden een goed idee is? Meteen een dikke spuit als je een keer side eye over dat gezeik hebt? Nee he?

Mira kan soms een ijsbek tegen me trekken dat ik echt reageer van "jongedame!!" . Dan ben ik niet lief genoeg geweest. Weet je wat k dan doen?
Dan pak ik de riemen en dan gaan we naar die auto.
In de auto. Deurtje dicht.

En terug forummen aan de tafel.
Tot straks.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ze is iedere dag op iedereen boos. Maakt niet uit.
Die hond is oud geworden met een godverende baas. Dat is al een decennium niet meer moverend.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Zinodo schreef: 02 apr 2022, 22:04 Dat kan natuurlijk ook :lol:
Nee, zo is het.
En dat is ontzettend leuk.
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Senna03 schreef: 01 apr 2022, 12:05 Dat ik constant moet opletten waar Mattie z'n poten neerzet, hij is werkelijk de enige hond die ik ken die in de hondenstront trapt. Hij kijkt werkelijk nergens naar pfffff
Dan ken je er nu nog één: Arlo :ugh:

Gevreet uit de kattenbakken vind ik heel irritant. Alleen Arlo doet het. Mijn andere honden hadden aan één 'nee, niet de bedoeling' genoeg. Bij Arlo hoef ik me maar even om te draaien of heel even de kamer uit te lopen en húp, hij zit weer met zijn kop in de kattenbak :boos:
Afbeelding
Rebble

Bericht door Rebble »

Neusfluiten maar dat doet ze maar heel weinig, alleen als ze zenuwachtig is. Maar als ze iets van me wil, meestal eten, dan gaat ze tegenwoordig kreunen. Heel zacht en van die korte kreuntjes maar continu. Gék word ik ervan.
Afbeelding
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Tara schreef: 03 apr 2022, 08:38
billy schreef: 02 apr 2022, 21:24
Tara schreef: 02 apr 2022, 19:12 Het hysterische gedrag van de één, blaffen en dringen bij de deur. Zodra die op een kiertje gaat beukt hij zich er doorheen. Ik heb er zo’n hekel aan, beheers je zeg!
1 keer de deur opendoen, vrij stevig als hij ervoor staat, misschien helpt het :proest:
Oh, ik pak dat wel aan hoor, maar ik geloof dat ik de enige ben die dat doet, dus wat ik consequent doe wordt door anderen niet gesteund helaas.
Maar goed, iedere hond die voor mij uit door de deur probeert te vliegen krijgt direct de buitenkant van mijn voet of een knie als obstakel. Ik vind het ontzettend ongemanierd en gevaarlijk gedrag.
Dat krijgen ze hier ook. En Kitty net zo. Dat een deur open staat betekend niet dat je er dan zo door mag sjezen en dan mij ook nog een douw geven. Gewoon niet.
Nicoline
Posts in topic: 3

Bericht door Nicoline »

Lothian schreef: 02 apr 2022, 08:19
Daan schreef: 01 apr 2022, 16:50 Doe eens een filmpje van neusfluiten?

Een echte herder kan dit véél harder, aanhoudender en irritanter maar hierbij een voorproefje :lol1:
Oh dat doet Colin ook ja, ik schaarde dat altijd onder piepen. Hoor het terwijl ik typ weer, want meneer mag heel even niet op de bank met z’n modderlijf.
Nicoline
Posts in topic: 3

Bericht door Nicoline »

Koude natte neuzen en Colin z’n voetenfetish vind ik ook irritant. En vlak voor m’n neus stil staan met z’n staart naar achteren zodat ik vol tegen die staart aanloop die vervolgens bijna dubbelklapt. Heeft ie vooral zichzelf mee maar ik moet telkens proberen hem op het laatste moment te ontwijken.
Célie
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Luidruchtig poten en doos wassen, stom gaan staan krabben als baasje in de buurt is en mensen omver rammen en aan de deur krabben.

O en keffen de buren hebben een keeshond die keft echt tijden achter elkaar en er wordt niks van gezegd.
sabine
Site Admin
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

Eentje bedacht: telgangen. Echt vreselijk, kan ik dus echt niet tegen 😂
blondie

Bericht door blondie »

Ik blijf altijd maar klagen over baasjes die weten dat hun honden uit vallen naar m.n. onze herder en daar domweg niets aan of iets doen om te voorkomen dat zo'n hond los op ons af kan komen, of zoveel lijn geven dat de hond de kans zou kunnen krijgen om te dicht op hem te kunnen komen waarbij een tegenreactie zou kunnen ontstaan.
Dat er zoveel honden negatieve associaties hebben met het ras, heb ik me bij neergelegd en snap ik ook wel.
Maar de mensen die je al jaren tegenkomt waarvan de honden al jaren uitvallen, daarvan heb ik zoiets van kom op. Even de lijn wat korter of zorg dat de hond even die paar minuten van passeren domweg bij je blijft is dat nu écht zo moeilijk.

Monotoon blijven blaffen voor een paar uur achter elkaar meerdere keren per dag. Af en toe aan slaan vind ik normaal maar dat blaffen om het blaffen zeker als mensen gewoon thuis zijn en er niets van zeggen, daar kan ik absoluut niet tegen.

Stokken/takken sjouwen maar ze dan niet in het midden pakken maar bij de punt. Resoluut moeten ze lossen en bied ik opnieuw aan zodat ze in het midden de tak hebben "goed vasthouden" zeg ik dan.. Uiteindelijk doen ze het zelf zonder dat ik de stok moet laten lossen "Pak de stok eens Goed Vast!".
Plaats reactie