Amoz

blondie
Posts in topic: 1

Re: Amoz

Bericht door blondie »

Oh wat vreselijk ook dat je tijdens het moment van kijken moet besluiten hem niet meer wakker te laten worden.
Heel veel sterkte, ik vond het een prachtige mooie hond om te zien en hij had als ik je verhalen zo lees over hem ook nog eens een fantastisch karakter.
Wat een gemis, en dubbel vanwege de komst van pup. Dat heb ik zelf natuurlijk helaas meegemaakt, en dat is enerzijds heel fijn, maar in begin had ik zeker moeite met het feit dat Bluf dat niet mee heeft kunnen maken.

:roos:
Diana
Posts in topic: 3
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

blondie schreef: 05 apr 2022, 17:45 Oh wat vreselijk ook dat je tijdens het moment van kijken moet besluiten hem niet meer wakker te laten worden.
Heel veel sterkte, ik vond het een prachtige mooie hond om te zien en hij had als ik je verhalen zo lees over hem ook nog eens een fantastisch karakter.
Wat een gemis, en dubbel vanwege de komst van pup. Dat heb ik zelf natuurlijk helaas meegemaakt, en dat is enerzijds heel fijn, maar in begin had ik zeker moeite met het feit dat Bluf dat niet mee heeft kunnen maken.

:roos:
Ja, klopt, dat is heel dubbel :( Ik wilde het onder andere juist nu omdat Amoz nog zou kunnen meehelpen, hij was zo'n fantastisch voorbeeld en rots in de branding voor puppy Cee destijds, een heel tolerante, geduldige opvoeder (in tegenstelling tot Mila, die altijd emotioneel en explosief reageert). Precies inderdaad als bij jou en Bluf, dat je dacht dat het elkaar mooi zou overlappen en net van tevoren zo onverwachts jouw Bluf er tussenuit piepte.
Het is niet anders, maar ook daarbij zal hij enorm gemist worden :cry:
Afbeelding
Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Ach wat vreselijk Diana :roos: . Ik kan me je schok en ongeloof zo goed voorstellen, wat is dat klote :jank: . Alle mooie tijd die je nog van plan was met hem door te brengen, en zijn taak als puppypapa. Heel veel sterkte.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Snowflake
Contacteer:

Bericht door Snowflake »

Heel veel sterkte met dit grote verlies :roos:
Groetjes Brechtje
Afbeelding
Annets

Bericht door Annets »

Zo naar als het zo plotseling komt.
Heel veel sterkte met het verlies van Amos. :roos:
groetjes van Annet en James Hond.
Afbeelding
Meta

Bericht door Meta »

:roos: heel veel sterkte
Afbeelding
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
Rebble

Bericht door Rebble »

Ach wat ontzettend naar, zo onverwacht. Heel veel sterkte..
Afbeelding
kayleigh*
Honden: 2
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Bericht door kayleigh* »

Sterkte. :roos:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
Dirkje
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Oh, wat erg, zo onverwachts. De grond zal wel even weg zijn onder je voeten. Sterkte.
Afbeelding
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Wat erg...zo plotseling. Ik krijg er koude rillingen van.

Voor hem fijn dat hij maar zo kort ziek is geweest maar dat abrupte blijft hard.
Heel veel sterkte.
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Ik lees het nu pas. Wat erg, zo plotseling. Heel veel sterkte.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Gudrun
Posts in topic: 2
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Oh neen je Amoz.. ik lees dit nu pas.
Heel veel sterkte!
Voor hem zelf geen slechte dood maar wat zul je hem missen en wat een lastig afscheid zo ook...
Wat een nare plotse leegte zo :(

Hoe zijn je andere honden er onder?
Diana
Posts in topic: 3
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Gudrun schreef: 07 apr 2022, 12:41 Oh neen je Amoz.. ik lees dit nu pas.
Heel veel sterkte!
Voor hem zelf geen slechte dood maar wat zul je hem missen en wat een lastig afscheid zo ook...

Mijn andere honden zijn niet echt van slag. Ik denk dat ze het al wisten, ze waren zondag allemaal bijzonder lief en voorzichtig met Amoz. Ze hebben hem niet gezocht of zo.
Natuurlijk reageren ze wel op mijn verdriet. Mila wijkt niet van mijn zijde en Amy probeert me de hele tijd op te vrolijken en aan het lachen te maken.
Maar ze zijn verder zo op elkaar ingespeeld, dat ik niet verwacht dat het wegvallen van Amoz gevolgen gaat hebben voor de verhoudingen onderling. Amy kan ondertussen prima op eigen benen staan, alleen Arlo trok zich nog wel erg aan Amoz op (ik nam die twee meestal ook samen mee wandelen), maar dat vindt hij ook bij Mila, dus dat komt ook wel goed.
Afbeelding
Gudrun
Posts in topic: 2
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Diana schreef: 07 apr 2022, 12:57
Gudrun schreef: 07 apr 2022, 12:41 Oh neen je Amoz.. ik lees dit nu pas.
Heel veel sterkte!

Mijn andere honden zijn niet echt van slag. Ik denk dat ze het al wisten, ze waren zondag allemaal bijzonder lief en voorzichtig met Amoz. Ze hebben hem niet gezocht of zo.
Natuurlijk reageren ze wel op mijn verdriet. Mila wijkt niet van mijn zijde en Amy probeert me de hele tijd op te vrolijken en aan het lachen te maken.
Maar ze zijn verder zo op elkaar ingespeeld, dat ik niet verwacht dat het wegvallen van Amoz gevolgen gaat hebben voor de verhoudingen onderling. Amy kan ondertussen prima op eigen benen staan, alleen Arlo trok zich nog wel erg aan Amoz op (ik nam die twee meestal ook samen mee wandelen), maar dat vindt hij ook bij Mila, dus dat komt ook wel goed.
Gelukkig maar.
Ging hier ook zo, behalve Poppy had iedereen "vanzelf" afscheid genomen en Pop was dan ook de enige die haar even zocht. Alleen Nanook hing heel erg aan Jinn en heeft sinds haar door nooit meer echt met een andere hond gespeeld zoals hij met haar speelde.
Fijn dat ze er op hun manier ook voor je zijn :roos: .
Plaats reactie