Oei, er zijn al foto's van, nee, dan wordt het weer veel minder evident, al helemaal omdat ED wel zou te zien geweest zijn en OCD meestal al op jonge leeftijd voorkomt.
Waarom sloot zij eigenlijk de nek uit?
Oei, er zijn al foto's van, nee, dan wordt het weer veel minder evident, al helemaal omdat ED wel zou te zien geweest zijn en OCD meestal al op jonge leeftijd voorkomt.
Ik vind dat heel moeilijk : hoe bewijs je dat Weil ook echt de oorzaak was?Gudrun schreef: ↑08 apr 2022, 18:58 Misschien toch eens naar Weill vragen?
Border collie van vrienden had een hele dikke elleboog.
Iets later ook aan de andere kant.
Pijnlijk, ging wat op en af. Liep altijd met de paarden mee en wou ineens niet meer mee.
Bleek uiteindelijk Weill te zijn, heel lang antibiotica gehad maar nooit meer helemaal goed gekomen, was ook wel al een oudere hond.
Voor de rest had hij eigenlijk amper/geen symptomen, hij was vroeger wel al ooit ziek geweest maar vanzelf hersteld.
Dank, ik zal het onthouden.
Ja dat is het nou net, de puzzel bestaat uit veel meer stukjes dan alleen vandaag, bij elkaar is het best een vaag geheel.
Oh goed om te weten, kan ik dat altijd nog doen. We gaan maar eens kijken wat het doet op een voorzichtige dosis.
Over anderhalve week en ik hoop het ook zo.
Het punt is dat het al een hele lijst is waar delen van Willem zijn klachten mogelijk bij zouden kunnen passen, laat staan als je dan ook nog ziekten daaraan toevoegt waar het eigenlijk niet bij past. Het lijkt zo makkelijk, even dit testen, even dat testen, maar dan kun je dus eindeloos in het wilde weg onderzoeken gaan doen .Gudrun schreef: ↑08 apr 2022, 18:58 Misschien toch eens naar Weill vragen?
Pijnlijk, ging wat op en af. Liep altijd met de paarden mee en wou ineens niet meer mee.
Bleek uiteindelijk Weill te zijn, heel lang antibiotica gehad maar nooit meer helemaal goed gekomen, was ook wel al een oudere hond.
Voor de rest had hij eigenlijk amper/geen symptomen, hij was vroeger wel al ooit ziek geweest maar vanzelf hersteld.
Ik hoop dat zijn achterhand in elk geval verbetert door de behandeling en dan dat hij zich vrijer kan bewegen ook door de pijnstilling want van vier maal daags twee minuten in de tuin gaat dat lijf ook achteruit.
Ik snap niet meteen wat de achterhand ermee te maken heeft en natuurlijk zeg ik niet dat het de nek is, maar uitsluiten kan in dit stadium denk ik zeker niet. Vooral dat 'beide' voorpoten vind ik wel zo raar toevallig.
ik vind jouw verhaal eigenlijk veel meer klinken naar Lyme (tekenziekte) dan Weil. weten ze zeker dat t weil was?Gudrun schreef: ↑08 apr 2022, 18:58 Misschien toch eens naar Weill vragen?
Ik meen me te herinneren dat ze uiteindelijk punctie hadden gedaan en op kweek gezet... maar helemaal zeker ben ik niet meer. Is lang geleden en die hond is al jaren overleden.Niika schreef: ↑09 apr 2022, 16:21ik vind jouw verhaal eigenlijk veel meer klinken naar Lyme (tekenziekte) dan Weil. weten ze zeker dat t weil was?Gudrun schreef: ↑08 apr 2022, 18:58 Misschien toch eens naar Weill vragen?
Denk ik ook, want zelfs google ziet het zo zwart-wit dat als je 'Weil gewrichten' ingeeft dat hij er 'Lyme gewrichten' van maakt.Niika schreef: ↑09 apr 2022, 16:21ik vind jouw verhaal eigenlijk veel meer klinken naar Lyme (tekenziekte) dan Weil. weten ze zeker dat t weil was?Gudrun schreef: ↑08 apr 2022, 18:58 Misschien toch eens naar Weill vragen?
Het lijkt er wel op, alhoewel nu natuurlijk niet duidelijk is wat de medicijnen doen en wat het effect is van de behandeling van de achterhand. Hij leek gisteravond al wat blijer/vrijer te zijn en toen had hij dus nog maar één keer gaba gehad dus betwijfel dat het daar al door kwam.
Daarom dacht ik inderdaad ook aan de nek (plus het migrerende en wisselende). De overvulling van de ellebogen is dan wel weer niet kenmerkend maar dat zou je dan moeten verklaren vanuit het vele liggen?Inge O schreef: ↑09 apr 2022, 08:38Ik snap niet meteen wat de achterhand ermee te maken heeft en natuurlijk zeg ik niet dat het de nek is, maar uitsluiten kan in dit stadium denk ik zeker niet. Vooral dat 'beide' voorpoten vind ik wel zo raar toevallig.
https://www.uzleuven.be/nl/brachialgie
Hij is heel blij dat hij weer thuis is, inmiddels lekker bijgekomen en gelukkig ook weer blijer.
Ik weet niet hoe snel er effect van op kan treden, ik kwam humaan iets tegen van binnen drie weken maar dat is natuurlijk een ruim begrip, plus humaan, plus gaba kan voor meerdere dingen voorgeschreven worden (in geval van de hond bij zenuwpijn, chronische pijn en epilepsie). Als het bij Willem aanslaat zou ik ook niet weten of dat dan een effect is op chronische pijn en/of op (mogelijke) zenuwpijn. Maar goed, als het aanslaat is het al bonus natuurlijk.
Dat zou fijn zijn en dan even goed kijken of hij dan niet weer een terugslag krijgt door gekke bewegingen, dat vind ik wel eng maar aan de lijn krijg ik geen blije of vrije Willem dus maar even aankijken.
Dat, of gewoon toeval (oudere hond), en het feit dat 'overvuld' toch al een relatief begrip is, zeker bij een oudere hond. Je zou daarbij ook hebben moeten kunnen vergelijken met voordien, maar ja, dat kan dus niet.
In dit geval juist wel, want ik ben ook al twee keer bij de orthopeed geweest en toen waren ze niet overvuld (en de eerste keer was er met linksvoor ook nog niets aan de hand). De eerste keer kwam de orthopeed uit op pijn bij schouder rechts (was ik ook op uitgekomen), tweede keer kwam ik links uit op de schouder, de orthopeed twee weken later op beide ellebogen (door het migrerende, wisselende en beide voorpoten dacht ik ook aan de nek) en nu komt er bij Heukels weer beide ellebogen uit (plus dus de overvulling), maar ook problemen met achterhand en linkerknie (waar hij ook af en toe kreupelheid heeft laten zien).Inge O schreef: ↑10 apr 2022, 08:32Dat, of gewoon toeval (oudere hond), en het feit dat 'overvuld' toch al een relatief begrip is, zeker bij een oudere hond. Je zou daarbij ook hebben moeten kunnen vergelijken met voordien, maar ja, dat kan dus niet.
OCD die tegelijkertijd in beide ellebogen begint zou wel héél erg toeval zijn, al helemaal op die leeftijd.
Nee, hoe meer ik erover denk, hoe logischer de nek lijkt, ook omdat zijn pijn de afgelopen weken toch wel erg lijkt.
Nee, dan ligt dat ook niet aan de basis zou je denken.
Ja dat was wel manken, maar in theorie zou dat door krachtverlies kunnen komen lijkt me? Alhoewel ik dat minder waarschijnlijk vind als oorzaak als hij pijn aangeeft bij de linkerknie, toch? Plus dat het dan wel een groot verschil in krachtverlies met rechts moet zijn om een ongelijke gang als gevolg te hebben lijkt me. Want dat er krachtverlies is (door spierverlies) lijkt me sowieso een gegeven met ruim drie maanden amper bewegen, dus dan zou het links een stuk erger moeten zijn dan rechts.
Nee, ik bedoel in dat geval niet door spierverlies maar door (als het een nekhernia zou zijn, zeer voorwaardelijke wijs dus) door druk niet alleen op de uittredende zenuwen (--> voorpoten) maar ook op het ruggenmerg zelf (--> achterpoten).