Vlooienzut
Vlooienzut
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... -voor-mens
Zie je nou wel. Ben blij dat ik die troep niet ‘uit voorzorg’ iedere paar maanden op mijn honden smeer.
Zie je nou wel. Ben blij dat ik die troep niet ‘uit voorzorg’ iedere paar maanden op mijn honden smeer.
Re: Vlooienzut
Verrassing!
Nee ik gebruik het ook alleen indien nodig. In de tien jaar dat ik in dit huis woon was dat geloof ik 3x. In die gevallen ben ik trouwens wel blij dat het er is, helemaal zonder gaat ook niet. Maar preventief? Nee, totaal overbodig.
Nee ik gebruik het ook alleen indien nodig. In de tien jaar dat ik in dit huis woon was dat geloof ik 3x. In die gevallen ben ik trouwens wel blij dat het er is, helemaal zonder gaat ook niet. Maar preventief? Nee, totaal overbodig.
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Duitse herder
En daar komen ze nu pas achter?
Ik doe al jaren dat t nooit goed kan zijn voor mens en dier ( met mij vast meerderen )
Ik doe al jaren dat t nooit goed kan zijn voor mens en dier ( met mij vast meerderen )
Laatst gewijzigd door ** Angela ** op 16 apr 2022, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Frootje
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Froo kan er toch niet tegen, dus ik gebruik natuurlijke druppels op oliebasis. Die lijken te werken als een tierelier tegen vlooien, ik zie er eigenlijk nooit een en als ik er een op Froo zie is het een verdwaalde die ze net van buiten heeft meegenomen. Op haar zie je vlooien meteen dus ik kan wel met zekerheid zeggen dat ze vlovrij is, dat is handig. Teken weet ik niet. Ze had er laatst een maar dat was de eerste in haar leven, en ik had dat spul al een tijdje niet gebruikt. Dus of ze nou nooit teken had door dat spul of doordat ze niet lekker is voor teken? Geen idee.
Mijn honden hebben nooit vlooien. Heel soms een teek en die zit dan strijk en zet op hun kop.
De rest van het lijf zal de insecten te hard stinken want eens per drie, vier weken rag ik wat druppels geurolie door hun vacht. Niet op hun kop dus daar gaat Theo Teek dan zitten…
De rest van het lijf zal de insecten te hard stinken want eens per drie, vier weken rag ik wat druppels geurolie door hun vacht. Niet op hun kop dus daar gaat Theo Teek dan zitten…
Mag ik vragen welke jij gebruikt? Dan kijk ik daar ook eens naar.Frootje schreef: ↑16 apr 2022, 11:20 Froo kan er toch niet tegen, dus ik gebruik natuurlijke druppels op oliebasis. Die lijken te werken als een tierelier tegen vlooien, ik zie er eigenlijk nooit een en als ik er een op Froo zie is het een verdwaalde die ze net van buiten heeft meegenomen. Op haar zie je vlooien meteen dus ik kan wel met zekerheid zeggen dat ze vlovrij is, dat is handig. Teken weet ik niet. Ze had er laatst een maar dat was de eerste in haar leven, en ik had dat spul al een tijdje niet gebruikt. Dus of ze nou nooit teken had door dat spul of doordat ze niet lekker is voor teken? Geen idee.
Het irritante is dat ik een kat heb met een vlooienallergie. Dus ik wil het graag voor zijn.
Ik weet niet of je dat zo kunt zeggen. Ik gaf Oor überhaupt niks en zag bij haar ook nooit vlooien. Maar ik geloof niet dat je dan kunt concluderen dat niks doen werkt als een tierelier
- Inge O
- Posts in topic: 6
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Lekker goedkoop ook
- runninggirl
- Posts in topic: 5
Vlooien hebben ze hier ook nooit gehad, teken des te meer. En daar helpt geen etherische olie of andere natuurlijk spul goed genoeg tegen. Heb het dit jaar nog maar eens geprobeerd zonder vergif. Een paar dagen geleden pipetten dimethylcare die zouden 7 a 10 dagen moeten werken. Nou vergeet het maar, vanochtend weer 15 lopende teken van hun vachten afgehaald na de wandeling in alle kleuren en maten.
Dat is toch logisch? Het heeft geen afwerende werking en ze zijn ook niet direct dood.runninggirl schreef: ↑16 apr 2022, 12:55 Vlooien hebben ze hier ook nooit gehad, teken des te meer. En daar helpt geen etherische olie of andere natuurlijk spul goed genoeg tegen. Heb het dit jaar nog maar eens geprobeerd zonder vergif. Een paar dagen geleden pipetten dimethylcare die zouden 7 a 10 dagen moeten werken. Nou vergeet het maar, vanochtend weer 15 lopende teken van hun vachten afgehaald na de wandeling in alle kleuren en maten.
- runninggirl
- Posts in topic: 5
Ik dacht dat ze er immobiel raken ervan en dus uit de vacht vallen? Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen hoor.Dagmar schreef: ↑16 apr 2022, 14:00Dat is toch logisch? Het heeft geen afwerende werking en ze zijn ook niet direct dood.runninggirl schreef: ↑16 apr 2022, 12:55 Vlooien hebben ze hier ook nooit gehad, teken des te meer. En daar helpt geen etherische olie of andere natuurlijk spul goed genoeg tegen. Heb het dit jaar nog maar eens geprobeerd zonder vergif. Een paar dagen geleden pipetten dimethylcare die zouden 7 a 10 dagen moeten werken. Nou vergeet het maar, vanochtend weer 15 lopende teken van hun vachten afgehaald na de wandeling in alle kleuren en maten.
- malinois
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Hier hebben ze elk jaar een Serestoband, zonder gaat niet dan kan ik per hond per wandeling +20 teken gaan plukken. Het stikt van die beesten, met band 0. Geen enkele teek.
Druppels of pipetten doe ik niet aan.
Druppels of pipetten doe ik niet aan.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ja, maarja, dan zullen ze toch eerst een tijdje rond moeten wandelen, dat vind ik met teken niet lekker.runninggirl schreef: ↑16 apr 2022, 14:08 Ik dacht dat ze er immobiel raken ervan en dus uit de vacht vallen? Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen hoor.
- Lothian
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Yep...Hylos schreef: ↑16 apr 2022, 13:16 Het is ook maar net waar je loopt met je hond en hoe je tuin er uit ziet.
In ons rijtjeshuistuintje en wandelingen door de woonwijk en in de landen zat er ook nóóit een teek op Xavi. Gewoon helemaal niet.
Maar zodra je in bosomgeving woont en loopt, is het echt een drama.
Het gras in de tuin is nu nog laag maar als dat straks weer hoger is ben ik ook elke dag aan het plukken.
Nu al trouwens, maar dat houdt dan met 1 a 2 wel op.
Dat jij er al 15 vindt @runninggirl ...
Vlooien heb ik uberhaupt nog nooit op mijn honden gezien, denk dat dat meer voorkomt als je ook buitenkatten hebt en/of de honden naar een opvang gaan.
Heeft er al iemand van die speciale kralen geprobeerd?
- Inge O
Als paternoster werken die waarschijnlijk perfect
- Floortje
- Welke: Hussel en Hollandse Herder
Ik heb het idee dat sommige honden er gewoon gevoeliger voor zijn dan anderen. Net als mensen met muggen.
En met teken kan het inderdaad de omgeving zijn en het seizoen.
Mijn vorige honden hadden nooit vlooien. Fribbel heeft in 15 jaar tijd 3x een teek gehad en Tiba in 14 jaar 1x. Daar hield ze wel gelijk een anaplasmose infectie aan over, doodziek en een maand antibiotica
Rakoes heeft vorig jaar veel teken gehad, maar ja, die komt amper boven het gras uit. Dan vraag je er ook wel een beetje om.
En met teken kan het inderdaad de omgeving zijn en het seizoen.
Mijn vorige honden hadden nooit vlooien. Fribbel heeft in 15 jaar tijd 3x een teek gehad en Tiba in 14 jaar 1x. Daar hield ze wel gelijk een anaplasmose infectie aan over, doodziek en een maand antibiotica
Rakoes heeft vorig jaar veel teken gehad, maar ja, die komt amper boven het gras uit. Dan vraag je er ook wel een beetje om.
- HillieS
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Die kralen had ik inderdaad in m'n aquarium. Geen teken gehad daar trouwens dus ze werkten goed
Laatst gewijzigd door HillieS op 16 apr 2022, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Frootje
- Contacteer:
Ik zei niet voor niks dat het lijkt te werken als een tierelier. Met andere woorden, dat weet ik dus niet zeker.
- Frootje
- Contacteer:
Het is van Washbar. Een heel klein flesje, maar op een hondje als Froo gaat het lang mee. Of het ook voor katten geschikt is weet ik niet!
-
- Posts in topic: 7
- Welke: Whippet en Lurcher
Natuurlijk is niet per definitie slap en halfknudde. Cobragif is ook natuurlijk.
Een goeie tinctuur van een plant/boom met de juiste afweerstoffen werkt gewoon.
Valt een teek dramatisch gillend achterover ? Nee. Maar hij gaat ook niet verder met bijten en valt er uiteindelijk woest trappelend weer af.
Dat je van synthetische gif kanker krijgt vind ik persoonlijk niet zo heel erg verrassend. Van fipronil was het trouwens al bekend.
Een goeie tinctuur van een plant/boom met de juiste afweerstoffen werkt gewoon.
Valt een teek dramatisch gillend achterover ? Nee. Maar hij gaat ook niet verder met bijten en valt er uiteindelijk woest trappelend weer af.
Dat je van synthetische gif kanker krijgt vind ik persoonlijk niet zo heel erg verrassend. Van fipronil was het trouwens al bekend.
- Inge O
Juist, en net zoals cobragif is alles wat 'natuurlijk' is maar wél vlooien teken doodt net zo min ongevaarlijk als fipronil en aanverwanten.
Yep...
Vlooien heb ik uberhaupt nog nooit op mijn honden gezien, denk dat dat meer voorkomt als je ook buitenkatten hebt en/of de honden naar een opvang gaan.
[/quote]
Hier heb ik toch echt twee keer vlooien gehad. Die honden van mij zitten soms dicht op klein wild, als ze eekhoorns spotten of ander spul tegenkomen, zoals egels. Het kan natuurlijk ook in het hondenpark zijn opgelopen tijdens spel.
Het is hoe dan ook flink shit als je hond vlooien heeft; je bent er goed zoet mee.
Verder doe ik niet aan preventieve behandeling, maar nu ben ik wel benieuwd naar het spul dat @Frootje gebruikt. Alternatieve preventie zou wel wat voor Feta en Lanai kunnen zijn.