Wat neem jij mee?
Wat neem jij mee?
Stel.
Je krijgt een paard, mondvoorraad en wat warme kleding.
Daarna is het de bedoeling dat je in je eentje tweeduizend kilometer door het Mongools Mantsjoerisch grasland trekt.
Hier dus
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mongool ... h_grasland
Je mag ook 1 hond meenemen. Welk ras wordt het? (Dus niet je eigen honden, maar een hond van een ras naar keuze). En licht je keus even toe.
Je krijgt een paard, mondvoorraad en wat warme kleding.
Daarna is het de bedoeling dat je in je eentje tweeduizend kilometer door het Mongools Mantsjoerisch grasland trekt.
Hier dus
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mongool ... h_grasland
Je mag ook 1 hond meenemen. Welk ras wordt het? (Dus niet je eigen honden, maar een hond van een ras naar keuze). En licht je keus even toe.
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: DH
Re: Wat neem jij mee?
Oh, dat lijkt me wel wat
Ik zou een Africanis meenemen, sterk, lojaal, kan zichzelf goed redden.
Ik zou een Africanis meenemen, sterk, lojaal, kan zichzelf goed redden.
Ik nam een snelle sterke windhond mee. Eentje die wel zo’n mongoolse gazelle kan bemachtigen.
Die ik dan heel professioneel kijkend aan het spit rijg.
Die ik dan heel professioneel kijkend aan het spit rijg.
- Lothian
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Haha, wat een leuke vraag.
Een Flora x Dakar. Geen gezeik met wegloperij, en een gezond gestel dat dat prima aankan. Een functionele vacht die wat warmte en bescherming biedt maar geen föhn en dagelijkse conditioner vereist (schat ik in). Ik zou ter voorbereiding het stropen wat aanmoedigen, dan kan 'ie z'n eigen kostje vangen. Mooi formaat waarmee je je ook nog wel veilig voelt in de nacht.
Of gewoon een lurcher. Taro zou dit prima kunnen en 's nachts als wederzijdse kruik bij mij in de slaapzak slapen. Maar omdat ik niet mijn eigen hond mag kiezen ga ik voor een net wat grotere lurcher met wat herdergenen erbij.
Een Flora x Dakar. Geen gezeik met wegloperij, en een gezond gestel dat dat prima aankan. Een functionele vacht die wat warmte en bescherming biedt maar geen föhn en dagelijkse conditioner vereist (schat ik in). Ik zou ter voorbereiding het stropen wat aanmoedigen, dan kan 'ie z'n eigen kostje vangen. Mooi formaat waarmee je je ook nog wel veilig voelt in de nacht.
Of gewoon een lurcher. Taro zou dit prima kunnen en 's nachts als wederzijdse kruik bij mij in de slaapzak slapen. Maar omdat ik niet mijn eigen hond mag kiezen ga ik voor een net wat grotere lurcher met wat herdergenen erbij.
Ik wil een berghond mee, bewaking en verwarming in één. Mag ik ook nog een kameel mee?
-
- Posts in topic: 7
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Twee kruising barzoi en een adelaar.
En ik heb veel bagage dus doe ook maar zo'n yak.
En ik heb veel bagage dus doe ook maar zo'n yak.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Een husky.
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Als mijn honden niet mee mogen dan een andere Hovawart . Kunnen zo'n trip prima aan, blijven in de buurt, goede wakers en lekker warm.
My kind of town. Zolang ze een bakkertje hebben zit ik gebeiteld.EchoMira schreef: ↑18 apr 2022, 12:34 Het stadsleven is trouwens bruisend!
https://www.google.com/maps/@46.3763062 ... 704!8i4352
Lachha paratha. “Doe jij er maar twintig en neem er zelf ook eentje”.
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Dat dus inderdaad. Wel mijn eigen hond dus.Lothian schreef: ↑18 apr 2022, 12:05
Niet Froo in elk geval. Die is veel te klein en hoort op een bank onder een dekentje.
Ik nam een Kelly mee. Is nu mijn hond niet meer want ze leeft niet meer. Maar zij heeft heel wat konijnen en hazen gevangen. Dus vlees genoeg onderweg.
Moet dus zoeken naar een vergelijkbare Pinscher als Kelly.
Moet dus zoeken naar een vergelijkbare Pinscher als Kelly.
Tanja en Anne
Ik zou ineens *uche uche* heel erg ziek zijn en écht niet kunnen gaan. Wat is dat voor kutreis met nog geen duizend honden niet haha!
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Oh, Kika mag niet mee.
Oke... een Kika maar iets grotere dan, ze is pittig genoeg, kan die toch aan en jaagt ook voor me maar als verdediging mss wat te klein... ik duikel wel ergens een goede ruwharige lurcher op.
Border collie of andere herder genen voor de gehoorzaamheid en baasgerichtheid en dan wat windhond/jachthond er door voor nog meer uithouding, snelheid en wat grootte.
Of ik word echt consequent (ben ik al zo goed als met dank aan Kika) en neem een Hovawart, een black and tan dan wel want die vind ik super mooi en die wordt niet voor golden retriever aanzien (niks mis mee, maar qua afschrikking 2 keer niks o zo'n tocht)
Oke... een Kika maar iets grotere dan, ze is pittig genoeg, kan die toch aan en jaagt ook voor me maar als verdediging mss wat te klein... ik duikel wel ergens een goede ruwharige lurcher op.
Border collie of andere herder genen voor de gehoorzaamheid en baasgerichtheid en dan wat windhond/jachthond er door voor nog meer uithouding, snelheid en wat grootte.
Of ik word echt consequent (ben ik al zo goed als met dank aan Kika) en neem een Hovawart, een black and tan dan wel want die vind ik super mooi en die wordt niet voor golden retriever aanzien (niks mis mee, maar qua afschrikking 2 keer niks o zo'n tocht)
- Lothian
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
ik ben er bijna 20 jaar geleden geweest en vond het fantastisch.
Het was wel het soort land waar je de dode paarden gewoon langs de weg ziet liggen.
Het was wel het soort land waar je de dode paarden gewoon langs de weg ziet liggen.
- sabine
- Site Admin
- Honden: 1
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
klinkt idd heel sfeervol
Ik ga voor de beauceron, die doe je er vast ook nog een plezier mee
-
Maar wel op het wereldreisforum blijven gillen.
Ik vind het trouwens vreselijk geinig dat die mensen daar straatjes met yurts hebben en dan schuttinkjes er om. Hahaha.
Kennelijk valt dat eeuwige uitzicht op de steppen een beetje tegen.
-
Mij zie je er niet. Ik heb een overdosis aan suffe dozen met een jaartje australië gehad. Ik kan het niet meer aan.
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Ik neem een Akita mee. Prima bewaking en goed bestand tegen de weersomstandigheden.